Re: Nová houfnice pro AČR
Napsal: 7/6/2020, 21:45
Ale ze i ti nezavisli influenceri, kteri si u BVP davaji tolik prace..
1. nemalo by to stačiť na aktiváciuJuraj Tichý píše:Fakt? Tak to som teda netusil. To znamená, ze aj pad granátu z ruk, povedzme z korby nakladiaku, by granat neaktivovalo?
Ked zo Zuzana MV prebieha nabíjanie húfnice, tak už musia byť rozbušky naskrutkované.kenavf píše: 2. na nákladiaku by v granáte ešte namali byť naskrutkované rozbušky(pokial to už nie je špeciálne muničné/nabíjacie vozidlo(pre Archer?))
@choroš... jestli nové nebo repas/hlubší modernizace Dan... kromě faktorů výše v diskuze já bych se rozhodoval podle aktuálního množství použitelného spotřebního materiálu (=munice,...) použitelného v rámci dědičnosti. A také podle sortimentu = je-li aktuálně na skladě přiměřeně zastoupeno celé spektrum munice.Choroš píše:A to mě by se modernizace Dan líbila. A taky by těch kanónů mohlo být čtyřikrát tolik
Ano, preto som spomínal tie špeciálne muničné vozidlá.Juraj Tichý píše:Ked zo Zuzana MV prebieha nabíjanie húfnice, tak už musia byť rozbušky naskrutkované.kenavf píše: 2. na nákladiaku by v granáte ešte namali byť naskrutkované rozbušky(pokial to už nie je špeciálne muničné/nabíjacie vozidlo(pre Archer?))
Co vypadlo z translatoru: Samohybná houfnice CAESAR 8x8 byla vyvinuta společností Nexter. Někdy je tento dělostřelecký systém označován jako CAESAR 2. Zkratka CAESAR je zkratka pro CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie nebo nákladní vozidlo vybavené dělostřeleckým systémem. Vychází z původního modelu CAESAR, který se poprvé objevil v roce 1994 a byl prvním sériově vyráběným houfnicemi namontovanými na nákladních automobilech. Prototyp modelu CAESAR s konfigurací 8x8 byl odhalen v roce 2015. Nový dělostřelecký systém, který se objevil více než 20 let po jeho předchůdci, je založen na podvozku 8x8. Zbraň nového dělostřeleckého systému zůstává bez významných změn, nicméně kontrolní systémy zbraní byly aktualizovány. Fotoaparát CAESAR 8x8 tak může střílet rychleji a je přesnější než jeho předchůdce. Houfnice M109, které jsou v provozu od roku 1965. Tento nový dělostřelecký systém může podporovat síly rychlého nasazení. Tento dělostřelecký systém namontovaný na kamionu je vybaven houfnicí 155 mm / L52, která je schopná přímého a nepřímého palby. CAESAR 8x8 má zbrusu nový plně automatizovaný nakládací systém munice. Provozuje posádka 2-3 mužů. Maximální rychlost střelby je 6 ran za minutu. Ačkoli CAESAR 8x8 je také navržen s poloautomatickým nakládacím systémem, který vyžaduje posádku 4-5 mužů. CAESAR 8x8 vypaluje všechny standardní munice 155 mm NATO, včetně běžných a raketově podporovaných nábojů HE-FRAG, nákladních nábojů s protitankovými nebo fragmentačními bombami, kouřových a osvětlených nábojů. Je také schopen střílet BONUS nebo SPACIDO přesně naváděné protitankové munice. Bonusové kolo nese dvě inteligentní protitankové munice na vzdálenost 34 km. Maximální dosah palby je 42 km s raketami podporovanou HE-FRAG střelou a neuvěřitelných 55 km s VLAP střelou. Dosah přímého palby je až 2 km. CAESAR 8x8 je schopen střílet vícekrát za sebou (MRSI). Může vypustit několik projektilů, každý v různých trajektoriích, takže všechny střely dorazí na cíl současně. Jeden dělostřelecký systém může přistát na terč bez varování více nábojů. Takový způsob střelby může být velmi účinný. Kromě toho má CAESAR 8x8 krátký čas a mimo dobu akce a může být použit na střelecké a střelecké mise, aby nedošlo k požáru baterie. Příprava tohoto dělostřeleckého systému k odpálení nebo opuštění střelecké pozice trvá pouze 60 sekund. Do 2 minut může CAESAR 8x8 vystřelit 6 nábojů a opustit svoji pozici. Nový houfnicí namontovaný na nákladním voze je založen na podvozku Tatra T815-7 8x8. Vyznačuje se vyšším užitečným zatížením a přeshraniční mobilitou než původní model CAESAR založený na podvozku 6x6. Verze 8x8 může nést téměř dvakrát více střeliva (30 nábojů na rozdíl od 18). CAESAR 8x8 je k dispozici s dvou nebo čtyřdveřovou obrněnou kabinou. Poskytuje ochranu posádky před palbou ručních palných zbraní a dělostřeleckými granáty. Hmotnost tohoto dělostřeleckého systému se pohybuje od 28,4 do 30,2 t, v závislosti na jeho konfiguraci brnění. Maximální úroveň balistické ochrany je proti nábojům s nábojem 7,62 x 51 mm. Maximální úroveň důlní ochrany je proti nášlapným minám a vylepšeným výbušným zařízením (IED) s výbušnou silou ekvivalentní 6 kg TNT. 12,7 mm kulomet lze namontovat na střechu pro vlastní ochranu. Anti-IED zařízení je nabízeno jako možnost. Vozidlo je poháněno nespecifikovaným přeplňovaným dieselovým motorem, vyvíjejícím se kolem 400 hp. Vozidlo má podvozek s pohonem všech kol a využívá jedinečné nezávislé odpružení Tatra s rámem páteřní trubky a výkyvnými poloosami. Každé kolo se pohybuje nahoru a dolů nezávisle, což umožňuje výjimečnou mobilitu na běžkách a vyšší rychlosti na nerovných silnicích. Tento jedinečný podvozek byl společností Tatra neustále vyvíjen a vylepšován již více než 80 let. Vozidlo je rovněž vybaveno centrálním systémem huštění pneumatik. Tento dělostřelecký systém může být letecky dopraven letadlem Airbus A400M , Boeing C17 Globemaster III nebo Ilyushin Il-76 . Typická baterie by měla sestávat z přibližně 8 houfnic namontovaných na kamionu CAESAR 8x8. Každá z nich bude doprovázena přidruženým vozidlem pro doplňování munice.
Samozřejmě, že šel, jen by se to muselo vyvinout a zaplatit. A uhodnout kdo by to platil je myslím velmi snadnéFlader píše:A nevravelo sa pomerne dlho, že Archer sa na Tatru dá umiestniť? Tak isto ten modul AGM.