Stránka 42 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 11:49
od Juraj Tichý
Bojově určite nie. :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 12:17
od Skeptik
HONZIK11 píše:Mysliš, že ty letouny L-59 Super Albatros alias L39 MS s dvouproudovým motorem Lotarev DV-2 o tahu 21,58 kN, vyráběný v licenci podnikem ZVL Považská Bystrica, budou ještě schopné letu po té co i Egypt je má uzeměné ?
Nevím proč by neměly být schopné letu ???
V letech 2014-2016 prošly 2. generální opravou a na další by měly jít někdy v letech 2022 - 2026
Ano použitý motor DV-2 je jistě problém, ale nevěřím, že není možné je ještě jednou zgenerálkovat.
A proč by na tom měly být 2x tak staré MB-326 poháněné motory AS Viper 22 z 50-tých let (poháněl i prototypy L-29 Delfín) provozně lépe ???
Juraj Tichý píše:Bojově určite nie. :wink:
Proč ne? V letech 2011 až 2014 si vedly poměrně úspěšně.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 12:27
od Flader
A kto a kde tie DV-2 bude generalkovat?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 12:29
od HONZIK11
Skeptik:
To zní logicky . I celkem to podporuje tvou myšlenku , že jim ještě život nekončí a ty vrtuláky jsou jen doplnkěm , třeba na dobu výluky při další generálce.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 12:30
od Juraj Tichý
Skeptik píše:
Juraj Tichý píše:Bojově určite nie. :wink:
Proč ne? V letech 2011 až 2014 si vedly poměrně úspěšně.
Lebo AT-6 podvesí:
HMP-400 .50 caliber guns
Practice bombs
MK-81 (250 lb.) general purpose bomb
MK-82 (500 lb.) general purpose bomb
GBU-12 (500 lb.) Paveway II laser-guided bomb
GBU-38 inertially-aided munition
GBU-58 (250 lb.) Paveway II laser-guided bomb
GBU-49 (500 lb.) Enhanced Paveway II GPS/laser-guided bomb
GBU-59 (250 lb.) Enhanced Paveway II GPS/laser-guided bomb
APKWS 2.75” laser-guided rockets
TALON 2.75” laser-guided rockets
GATR 2.75” laser-guided rockets
AGM-114 Hellfire laser-guided missiles

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 12:47
od HONZIK11
Pěkný článek,jak to kdysi bylo .....Za mě katastrofa.
https://www.planes.cz/cs/article/100534 ... e-faraonov

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 13:12
od skelet
L-39NG by na tom měla být spektrem výzbrojí podobně jako AT-6, ale letové výkony by měla být větší. Nicméně je otázkou zda-li je ten rozdíl takový, aby se to nedalo přejít.
V každém případě na tomto tendru se snad některým otevřou oči a vidí, že konkurencí pro L-39NG nejsou M346 jak se neustále omýlá, ale turbovrtuláky.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 13:37
od Juraj Tichý
By mala. Ale nie je. Keď bude, bude na tom rozhodne lepšie ako AT-6.
Výcvikové školy o bojové verzie záujem mať nebudú. CLV predpokladám detto. Možno Maďari áno, predsalen bojový výcvik s nimi bude o dosť lacnejší. Ak by to zaplatili, evidentne navŕtali Rusom ropovod, tak by to bola bomba. Šance L-39NG by raketovo vzrástli. Chcelo by to ešte datalink.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 14:16
od Juraj Tichý
HONZIK11 píše:Pěkný článek,jak to kdysi bylo .....Za mě katastrofa.
https://www.planes.cz/cs/article/100534 ... e-faraonov
Vďaka za tip.
Je tam aj pokracovanie II. a III.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 14:33
od Skeptik
Flader píše:A kto a kde tie DV-2 bude generalkovat?
Stejně jako před 5-ti lety ???
V Aeru Vodochody ve spolupráci se slovenskými firmami ?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 14:38
od Flader
To má jedne háčik. Celá tá dielňa čo servisovala DV-2 už úplne zanikla. Takže nie sú už ani prípravky ani ľudia.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 14:44
od Skeptik
Juraj Tichý píše:Lebo AT-6 podvesí:
Jenže Tunisané AT-6C nakonec nekoupili.

A jak víš, že útočná verze nebude schopna nosit totéž, když Alca nosí:

LAU-5002 rocket pods (each with 6 × CRV7 70 mm rockets)
LAU-5003 rocket pods (each with 19 × CRV7 70 mm rockets)
AIM-9 Sidewinder
AIM-120 AMRAAM (fitted for but not with)
AGM-65 Maverick
CBU-87 Combined Effects Munition
Mark 82 general-purpose bombs
Mark 83 general-purpose bombs
GBU-12 Paveway II
GBU-16 Paveway II

U L-39NG se zatím píše (zjednoduším si to a vezmu to z wiki)
5 závěsných bodů (4 pod křídly, 1 pod trupem) pro kanónové či průzkumné podvěsy, bomby a neřízené rakety nebo přídavné palivové nádrže na 2 „mokrých“ závěsech – celková maximální hmotnost podvěsů: 1 640 kg (tj. o cca 400 kg víc než AT-6)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 15:06
od Juraj Tichý
Skeptik píše:
Juraj Tichý píše:Lebo AT-6 podvesí:
Jenže Tunisané AT-6C nakonec nekoupili.
To čo Tunisania kúpili, nie je dôležité.
Tvoj výrok bol : Přeci jen výkonově (a případně i bojově) je L-39NG někde jinde. Bojovo jednoducho nie je. Možno raz bude, ale nie je.

Skeptik píše: A jak víš, že útočná verze nebude schopna nosit totéž, když Alca nosí:
LAU-5002 rocket pods (each with 6 × CRV7 70 mm rockets)
LAU-5003 rocket pods (each with 19 × CRV7 70 mm rockets)
AIM-9 Sidewinder
AIM-120 AMRAAM (fitted for but not with)
AGM-65 Maverick
CBU-87 Combined Effects Munition
Mark 82 general-purpose bombs
Mark 83 general-purpose bombs
GBU-12 Paveway II
GBU-16 Paveway II

U L-39NG se zatím píše (zjednoduším si to a vezmu to z wiki)
5 závěsných bodů (4 pod křídly, 1 pod trupem) pro kanónové či průzkumné podvěsy, bomby a neřízené rakety nebo přídavné palivové nádrže na 2 „mokrých“ závěsech – celková maximální hmotnost podvěsů: 1 640 kg (tj. o cca 400 kg víc než AT-6)
Je to veľmi jednoduché.
Alca, nie je L-39NG. L-39NG, nie je Alca. :wink:
Netvrdím, že niečoho L39NG nebude schopné. Za peníze v Praze dum.
Teda pokiaľ tí zlí zlí Američania umožnia certifikáciu, aby umožnia tak Aeru prienik na svetové trhy a predaj stoviek kusov :D
Ešteže sú aj európske technológie. :oops:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 15:31
od Zemakt
Debata o ničem. Vše jede dle plánu. Bude-li si chtít zákazník podvěsit obraz s Hradčanama, bude ho mít. Vůči obdobné vrtuli bude NG vždy ve výhodě. Koncepční a vlastně i užitné.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 20:01
od Lynx
Ale Zemak! Nezabúdaj na A29 Super Tucano, to je práve pre L39NG ten etalon. A podotýkam, predajne mimoriadne úspešný.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 21:17
od Zemakt
Hej, nicméně je dražší a trpí stejnou koncepční vadou. Má vrtuli, což do jisté míry limituje trupový závěsník. Ale to nejdůležitější, v době vzniku A 29 nebylo NG :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 24/11/2020, 21:30
od Lynx
Ďakujem pán Zemak, že ste ma poučili.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/11/2020, 11:56
od zzz
Zemakt píše:Debata o ničem. Vše jede dle plánu. Bude-li si chtít zákazník podvěsit obraz s Hradčanama, bude ho mít. Vůči obdobné vrtuli bude NG vždy ve výhodě. Koncepční a vlastně i užitné.
Zemakt: Tak to jsi dobrý, že máš v "merku" plány různých států, korporací a produktů :lol:
Tedy, jestli spíše jen tak "nehádáš pohledem z okna" s těmi řečmi o "jede dle plánu"


A jinak souhlas - Tunisané mají zájem o letadlo použitelné i bojově. A jestli na ty letadla Tunisané pospíchají (mj. i vzhledem k situaci v jejich okolí), tak se nedivím že nešáhli na L-39NG ve verzi Light Attack, neboť tato verze ještě není hotová.



Ono totiž se zapomíná, že v Textronu možná řeší dočasné opakování scénáře z počátku minulé krize, kdy v některých leteckých fabrikách Textronu (např. Cessna) citelně klesly dodávky. Tj. předpokládám, že Textron měl velmi velký zájem dodat. I kdyby dodávka měla být s nulovou či s "žiletkovou" marží. Prostě, aby v Textronu pokryli fixní náklady.

(tento můj odhad o nějaké formě "slevy" pro tuniské subjekty se IMHO nemusí vylučovat s prodejem do Tznisu přes FMS)



Pokud jde o samotné letadlo T-6(a asi také AT-6), tak to není žádná hitparáda - soudě dle celosvětových dodávek těchto letadel za poslední období.

V roce 2018 dodáno 19x T-6
V 2019 dodány 4x T-6
V 2020 dodán 1x T-6 (údaje za první tři čtvrtletí letoška).

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/11/2020, 12:00
od Zemakt
Zemakt: Tak to jsi dobrý, že máš v "merku" plány různých států, korporací a produktů :lol:
Tedy, jestli spíše jen tak "nehádáš pohledem z okna" s těmi řečmi o "jede dle plánu"
Ty jsi taky dobrej. Vše jede podle plánu, ve smyslu certifikace NG. OMG :shock:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 25/11/2020, 12:02
od zzz
Prima, že jsi upřesnil své myšlenkové pochody i pro nás běžné smrtelníky