
Máš F-22 a L-159 ALCA. F-22 startuje, opouští startovací dráhu a v tu chvíli se na něj se sluncem v zádech snese ALCA a dávkou z Plamene do motorů ho sestřelí.Dzin píše:Zkus si něco nastudovat o vzdušném boji jako celku. To co píšeš je zdánlivě pravda, ale reálně to nic neznamená. Dám ti příklad. Máš Me-262 a Huricane IIC. Me-262 startuje, opouští startovací dráhu a v tu chvíli se na něj se sluncem v zádech snese Hurricane a dávkou do motoru ho sestřelí. To je právě příklad výhody situačního povědomí.

Tak proč vůbec vyvíjet něco nového ...

Ne zcela. Princip je stejný (obdobný), ale efekt diametrálně odlišný.Detekce radarem je stále detekce radarem, ikdyž to nazveš "radarovou sítí". To je prostě jen víc radarů spolupracujících, ale stále využívajících jeden základní princip detekce.
Fotony nejsou rádiové vlny a tak "kvantový radar" není RADAR (RAdio Detection and Ranging) ale LIDARKvantový radar je opět jen radar, pracující stále na stejném principu, pouze v jiné části elektromagnetického spektra (fotony). Takže jak vidíš, jmenoval si zase jen radar a proti němu máme technologii stealth.
Výhoda je, že se nedá "oblbnout" a už vůbec ne tvarováním a RAM nátěrem specializovaným na kmitočtové pásmo X
Stejné je to i v případě Pasivních Sledovacích Systémů ... kterým se také říká "radary" byť jimi nejsou. I tam je "stealth letadlům" tvarování a RAM nátěr, které snižují jejich letové výkony a činí údržbu extrémně náročnou a drahou na dvě věci.
Jasně letadlo se dá odstínit ... ale nikdy ne 100%.