Stránka 42 z 99

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 6/7/2018, 11:30
od skelet
Zemakt: problémy byly údajně vyřešeny. Začátkem roku dodaly várku vrtulníků korejským mariňákům.
Arthur: pancéřování je hezké, ale jak je to s výzbrojí? Já dohledal jen kulomety a plánované užití BGM-71 TOW. A co dál?

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 6/7/2018, 11:49
od Zemakt
No tak samozřejmě že se problémy nakonec musí vyřešit. Zvlášť u takovéhoto nosného stroje. To slovo údajně by jsi měl ale zvýraznit, neb dle toho článku ty dřívější problémy měly být taky vyřešeny, a....

Proti stroji samotnému nic nemám, jen jsem chtěl poukázat na poněkud specifické řešení problémů, a zejména jaká rizika v sobě nese pořízení nově vyvíjené mašiny, a na to konto, co vše si můžeš odpustit, pořizuješ li si osvědčenou a prověřenu věc.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 6/7/2018, 15:39
od Zemakt

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 09:17
od KOLT
Juchů, budeme mít "Blekhouky" :lol: Ještě by ten trouba mohl zmínit, že UH-60 se montují v Aero Vodochody :-x

Nicméně moje myšlenka LUH+UH+CH zjevně dostává druhou šanci. Pokud bychom teď skutečně koupili UH-60 (za mě klidně), můžeme následně Sokoly nahradit nějakými skutečně malými vrtulníky (třeba H145M se mi na to fakt líbí) a Mi-171 za nějaký čas velkým transportním vrtulníkem (nebo konvertoplánem :-? ). Sokoly mají vlastně teď po generálce životnost do kdy? Mi-171 tuším rok 2027 nebo tak nějak, ale nechá se to ještě v klidu prodloužit.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 09:25
od KOLT
Mně nějak ten Surion nenadchává :???: Stále ještě je to nedovyvinuté (AČR má dost odpor k tomu býti pokusným králíkem), nepoužívá to nikdo ze spojenců (častý argument proti UH-1Y, ale ten používají Amíci), je to poměrně pomalé a má to malý dostup. Za mě tedy ne-e.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 10:08
od skelet
a teď si něco povíme o Gluszec
ten umí PLŘS a připravuje se certifikace Spike a 70mm laserových raket .. a vyrábí ho Augusta (Leonardo) :D

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 10:39
od KOLT
Nestraš ;-)

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 11:52
od Nesher
Kolt
Jen mu asi nikdo neřekl, že není "blekhouk" jako "blekhouk", tj. to co se vyrábí v Polsku je S 70i (očesaná verze jejíž prodej nepodléhá schvalování v kongresu), to co koupili Slováci je poněkud jiná pohádka, plnokrevná mašina vyvinutá pro US Army, k níž se jinak než přes FMS nedostanete a v Polsku se nevyrábí.
Jinak Polsko je odstrašující příklad toho jak moc se může zvrhnout (normálně naprosto pochopitelná) snaha o podporu domácího průmyslu, nakoupit pro policejní úkoly S 70i si nedovolí ani podstatně bohatší země než je Polsko.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 13:36
od KOLT
Nesher, asi tak. Přičemž ty čistokrevné UH-60, které bychom nakoupili přes FMS, by se mohly montovat u nás ve Vodochodech (by mě zajímalo, jestli se to neděje i u těch Slovenských :D ). Nj, ale co bychom od Babiše taky chtěli...

Mmchd, stejná diskuse stejných lidí na dvou fórech je mírně schizoidní :lol:

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 15:29
od Zemakt
Ad blekhouk jako blekhouk, vcelku by mne zajímaly ty odlišnosti. Zda ta absence citlivých komponent je takový faul, či to zas tak nevadí a poměr cena výkon je u S 70 smysluplnější.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 17:22
od KOLT
Nepletu-li se, rozdíl je především v avionice, obranných systémech ap. Takže jo, z hlediska bojové efektivnosti to zásadní bude. Minimálně Starlight asi bude vědět detaily.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 19:08
od skelet
Zapomínáte, že se krom Sokola a S-70i vyrábí v Polsku i AW149.
Ale nic zásadního bych za premiérovým prohlášením nehledal. Prostě byl v Polsku a udělal prohlášení směrem k Polsku.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 21:50
od Starlight
1)
Je zajímavé, že u nákupu nových vrtulníků až za 12 miliard Kč, dosud nikdo nepožadoval zapojení do výroby (přímý offset, který ve velkém dá skutečně jen soukromé Aero). Trochu vzruchu působí lobující státní LOM Praha, který chce svůj podíl na vyšších stupních údržby. Shodou okolností vlastně zbytečně, protože už existuje zavedené pražské servisní centrum českého Bellu pro středoevropský trh, kterému by dalších 12 vrtulníků v regionu nepřitížilo.

Zato u programu nových BVP za 50+ mld Kč je požadavek na zapojení do výroby zalobován státním VOP CZ a dalšími členy AOBP asociace tak dokonale, že všichni mají pocit, že bez zapojení našeho průmyslu (tedy té části v AOBP) bude určitě ohrožena naše budoucí bojeschopnost. Vzhledem k tomu, kolik dalších zbraní, munice a vybavení vzniká kompletně v cizině od maskáčů po letouny C-295M a JAS-39, je odpověď zřejmá – žádná změna by nenastala. A zatím si nikdo raději nepoložil nepříjemnou otázku – co nás tento požadavek bude stát navíc.

2)
Ad výroba v Polsku. PZL-Świdnik SA patřící italskému Leonardu vyrábí trupy pro AW139 (už vyrobili stovky trupů). Další linka na trupy AW139 je v Turecku u Turkish Aerospace industries (TAI), kde vyrobily už přes 320 trupů. Program AW149 je v podstatě zmražený po porážce od S-70i v Turecku (TAI má také licenční linku na turecké S-70i).

PZL Mielec patřící americké firmě Sikorsky (Lockheed Martin) vyrábí S-70i. Kromě finální montáže S-70i například vyrábějí i nákladové kabiny i pro americkou linku na UH-60M. Dodali jich už přes 300.

3)
Vláda Polska je nám při nákupu nových vrtulníků k ničemu. To by si musela zřídit obdobu amerického systému FMS a zastupovat ČR u polských výrobců, nakoupit to za své a pak nám to přeprodat.

Rozdíl mezi nákupem UH-60M přes FMS a S-70i přímo od Sikorskyho je následující:

a) FMS program má ceny stejné jako pro vládu USA + 5-10% za různé poplatky. Přímý komerční nákup od firmy Sikorsky umožňuje výrobci stanovit komerční prodejní cenu bez omezení.

b) Americká vláda může mít nejnižší finanční náklady (úrokové sazby v případě USA vládou garantovaných amerických úvěrů, rozložení a odložení splátek, atd.).

c) V rámci FMS nákupu se získává přístup k americkými vládním výcvikovým zařízením a vládní technické dokumentaci a logistické podpoře. Komerční nákup znamená komerční výcvik a komerční sadu dokumentace a čistě komerční logistickou podporu. Technicky je možné objednat si přes FMS například jen výcvik.

d) Přes FMS se můžeme jediným způsobem dostat k utajovanému hardware a software jako jsou některé vlnové formy radiostanic, utajovače řeči, NATO datalinky, NATO identifikace vlastní cizí, přesná vojenská GPS, databáze systémů vlastní ochrany, poslední generace brýlí nočního vidění, některé zbraně a munice a asi toho bude mnohem více. Technicky je možné tyto věci objednat přes FMS samostatně, ale bude to dražší, protože Sikorsky si rád vyúčtuje další změny v konfiguraci katalogového S-70i.

e) FMS program preferuje dodávky vybavení už zavedeného u vlády USA (nutně to neznamená, že to používají americké ozbrojené síly). Nicméně je možné dohodnout i změny konfigurace, jiné vybavení atd. Příkladem jsou ozbrojené UH-60M pro Tunisko. Jen to leze do peněz, protože zkoušky a přejímka se dělá podle pravidel americké vlády. V případě komerčního kontraktu to může být organizačně jednoduší (nikoliv nutně levnější).

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 7/7/2018, 23:19
od Zemakt
Děkuji, zcela postačující.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 11/7/2018, 23:00
od drakenYs
Teď jsem si nachvilu pustil tu komedii o důvěře vládě a vytočenej Babiš říkal něco ve stylu, jak je Kalousek propojený s Agustou a vrtulníkami..... Myslím, že máme dalšího hráče venku.
Myslím si, že už by mohli rovnou napřímo koupit UH1Y nebo Battlehawky, ať už vojáci něco mají......

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 22/7/2018, 11:43
od Tudor
Stejně mi tahle komedie přijde zvláštní. Je to, jako by spediční firma měnila svoje kamiony za nové autobusy a všichni jí radily jaké má vybrat.
Naše armáda mění BVP za BVP ,radary za radary, ale bitevní vrtulník za dopravní.
To , že mají Venom a Viper spoustu stejných dílů je fajn, ale třeba Mi 24/35 s Mi 171 jsou na tom jak? My ty Mi 171 budeme ještě dlouho provozovat, tak proč k nim nenechat 24/35 ? A pak je vyměnit komplet oba třeba za AH 64 a CH 47 .

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 22/7/2018, 12:15
od Flader
On je možno problém, že Mi-24 je taká kategória sama pre seba.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 22/7/2018, 14:18
od skelet
Nedávno se zde vzpomínal Surion.
Jeden nedávno spadl, když mu upadl nosný rotor za letu
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=25735

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 22/7/2018, 15:31
od Rase
už nějaký čas, ten Surion začíná smrdět průšvihem, po korupčním i technickým. Ono vzhledem k tomu, kolik typů techniky Korejci vyrábějí (fušují prakticky do všeho ještě víc jak Turci), tak se to tempo někde projevit musí.

Re: Nové vrtulníky pro AČR

Napsal: 23/7/2018, 07:36
od Skeptik
No, podrobnou havárii měl před lety i norský Eurocopter EC 225, kdy po únavové trhlině v jednom z ložisek reduktoru došlo k totálnímu rozpadu převodovky a následnému oddělení rotoru.
Surion z EC 225 přímo vychází, a alespoň na vnější pohled vypadá reduktor stejně.
Možná je tedy chyba v konstrukci reduktoru, který nemusí být příliš odolný k poruchám či tolerancím ve výrobě.
Uvidíme co šetření příčin.