Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 5/10/2024, 07:50
Kľudne nech je výberko, veď aj inde majú ženistov, no stále tam cítim pachuť vyhradenosti voči pôvodu techniky.
Kľudne nech je výberko, veď aj inde majú ženistov, no stále tam cítim pachuť vyhradenosti voči pôvodu techniky.
Mě je celkem jedno odkud to je, tohle není bojový systém, tam by byl původ důležitý (nákupy od bývalých zemí VS nedoporučuje i analýza VZ, kterou se MO +- řídí, to jen aby si mě zase z něčeho neobviňoval), ale tohle je v podstatě civilní technika, takže by se to mělo vybirat v tendru. Takže za mě se podívat jak to mají jinde a podle toho napsat specifikace. Když vyhraje UDS fajn, když něco jiného, též fajn. Peníze nerostou na stromě.mikojan29 píše: ↑5/10/2024, 07:50Kľudne nech je výberko, veď aj inde majú ženistov, no stále tam cítim pachuť vyhradenosti voči pôvodu techniky.
To, že jsou strojních na něco zvyklí není argument, po krátkém zaškolení si případně zvyknou na něco jiného. Teď to nemohu najít, ale něco podobného jako UDS nedávno dostal HZS od české firmy. Takže podívat se jak to funguje jinde, co je na trhu, napsat dostatečně rozumně zadávací dokumentaci a vyhlásit tendr. Když to vyhraje UDS, ok, když něco jiného, taky ok.
Pár rypadel na náklaďáku jsem už viděl na Západě na stavbách a nemyslím, že to byly UDS.
Obviňovať? Ty sa sám prezentuješ ako "no foreign" man.Nesher píše: ↑5/10/2024, 09:06Mě je celkem jedno odkud to je, tohle není bojový systém, tam by byl původ důležitý (nákupy od bývalých zemí VS nedoporučuje i analýza VZ, kterou se MO +- řídí, to jen aby si mě zase z něčeho neobviňoval), ale tohle je v podstatě civilní technika, takže by se to mělo vybirat v tendru. Takže za mě se podívat jak to mají jinde a podle toho napsat specifikace. Když vyhraje UDS fajn, když něco jiného, též fajn. Peníze nerostou na stromě.
Zdroj:Ministerstvo obrany České republiky (MO ČR) pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Podle MO ČR české C-390 kromě dopravy osob a materiálů zajistí hašení požárů, evakuaci zraněných, tankování paliva, padákové výsadky, vyhledávání a záchranu a zřizování předsunutých muničních a palivových bodů FARP (Forward Arming and Refueling Point). Potrvá však mnoho let než se některé tyto schopnosti stanou realitou.
Celková cena zakázky včetně samotných letounů i veškerého doplňkového vybavení je 11,3 miliardy korun bez DPH. Jde však „jen“ o vstupní investici. Pokud se mají naplnit všechny v úvodu popsané ambice, budou bezpodmínečně nutné další investice do vybavení, infrastruktury a náročného zahraničního výcviku posádek a technického personálu. Navíc bude nutné dokoupit další C-390, nebo se některých těchto ambicí vzdát.
Některé jmenované schopnosti totiž existují pouze v katalogu brazilské firmy Embraer. Je tedy značné riziko, že některé z vyjmenovaných schopností české letectvo získá až mnoha letech (viz příklad C-295 níže) a po dalších investovaných stovkách milionů nebo jednotek miliard korun.
Celej ten článek je totální shit. Grohmann nerozdejchal že letadla nebudou mít nálepku made in USA...Wolfhound píše: ↑8/10/2024, 09:37 Nákup z katalogu vs. reálné nasazení: Česká dopravní letadla C-390 čeká trnitá cesta
Zdroj:Ministerstvo obrany České republiky (MO ČR) pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Podle MO ČR české C-390 kromě dopravy osob a materiálů zajistí hašení požárů, evakuaci zraněných, tankování paliva, padákové výsadky, vyhledávání a záchranu a zřizování předsunutých muničních a palivových bodů FARP (Forward Arming and Refueling Point). Potrvá však mnoho let než se některé tyto schopnosti stanou realitou.
Celková cena zakázky včetně samotných letounů i veškerého doplňkového vybavení je 11,3 miliardy korun bez DPH. Jde však „jen“ o vstupní investici. Pokud se mají naplnit všechny v úvodu popsané ambice, budou bezpodmínečně nutné další investice do vybavení, infrastruktury a náročného zahraničního výcviku posádek a technického personálu. Navíc bude nutné dokoupit další C-390, nebo se některých těchto ambicí vzdát.
Některé jmenované schopnosti totiž existují pouze v katalogu brazilské firmy Embraer. Je tedy značné riziko, že některé z vyjmenovaných schopností české letectvo získá až mnoha letech (viz příklad C-295 níže) a po dalších investovaných stovkách milionů nebo jednotek miliard korun.
https://www.armadninoviny.cz/opet-nakup ... c-390.html
Nebo v Koreji, on by nás nejraději připojil k Polsku. Tedy tomu PiSoárovskému.Scotty87 píše: ↑8/10/2024, 10:32Celej ten článek je totální shit. Grohmann nerozdejchal že letadla nebudou mít nálepku made in USA...Wolfhound píše: ↑8/10/2024, 09:37 Nákup z katalogu vs. reálné nasazení: Česká dopravní letadla C-390 čeká trnitá cesta
Zdroj:Ministerstvo obrany České republiky (MO ČR) pořídí dva transportní letouny Embraer C-390 Millennium. Podle MO ČR české C-390 kromě dopravy osob a materiálů zajistí hašení požárů, evakuaci zraněných, tankování paliva, padákové výsadky, vyhledávání a záchranu a zřizování předsunutých muničních a palivových bodů FARP (Forward Arming and Refueling Point). Potrvá však mnoho let než se některé tyto schopnosti stanou realitou.
Celková cena zakázky včetně samotných letounů i veškerého doplňkového vybavení je 11,3 miliardy korun bez DPH. Jde však „jen“ o vstupní investici. Pokud se mají naplnit všechny v úvodu popsané ambice, budou bezpodmínečně nutné další investice do vybavení, infrastruktury a náročného zahraničního výcviku posádek a technického personálu. Navíc bude nutné dokoupit další C-390, nebo se některých těchto ambicí vzdát.
Některé jmenované schopnosti totiž existují pouze v katalogu brazilské firmy Embraer. Je tedy značné riziko, že některé z vyjmenovaných schopností české letectvo získá až mnoha letech (viz příklad C-295 níže) a po dalších investovaných stovkách milionů nebo jednotek miliard korun.
https://www.armadninoviny.cz/opet-nakup ... c-390.html
Zdroj:Velení vzdušných sil plánuje procvičovat letištní manévr i v dalších letech s tím, že se jeho náročnost bude zvyšovat a ve výsledku by letouny taktického letectva AČR měly být schopné operovat i ze záložních ploch bez jakékoliv infrastruktury. Zároveň je na základě aktuálních zkušeností s provozem z civilního českobudějovického letiště zřejmé, že bude muset dojít k celé řadě legislativních změn a přehodnocení provozních postupů a norem, které by do budoucna tolik nesvazovaly ruce při operacích Vzdušných sil AČR z civilních letišť či jiných záložních ploch. Zde je potřeba si uvědomit, že armáda využívala letiště se statusem veřejného vnitrostátního / neveřejného mezinárodního letiště, které je v majetku Jihočeského kraje a musela se tak řídit příslušnými civilními předpisy a normami. Zároveň se zavázala, že provoz vojenských strojů nikterak nenaruší komerční lety do dovolenkových destinací, vypravované z letiště v Plané. Ministerstvo obrany by se dále mělo pokusit získat zpět do svého vlastnictví alespoň malou část pozemků na vybraných letištích, kde by vznikla tzv. vojenská část, jíž by pak letectvo mohlo bez potíží využít při cvičeních a mít zde připravenu alespoň základní infrastrukturu. Jde však o běh na dlouhou trať a je otázkou, zda je něco takového na některých letištích, jichž se armáda v minulosti neuváženě zbavila, vůbec reálné.