Pegeucko píše:
Skeptik
To je taky "reklama" za situace, když ten tank testovali/cvičili zahraniční obchodní partneři?
Indie používá T-90S od roku 2001.
Prvních 124 kusů bylo vyrobeno v Rusku, další pak nejprve skládaný v Indii ze setů a postupně se přecházelo na výrobu v Indii. Celkem víc jak 1.500 kusů.
O těch střelbách kdy praskla hlaveň nic nevíme.
Bylo to u některého z prvních T-90S vyrobených v Rusku (tj. tank starý víc jak 18 let) nebo u nějakého nové vyrobeného v Indii?
Píšou tam "firing tests" na nějakém zkušebním polygonu. Byl to test nové vyrobeného kusů (v Indii), neb indiáni zkoušeli, co kanón vydrží ... třeba kolik vydrží výstřelů nebo zda vydrží nějakou novou výmetnou nálož?
Indové T-90S dále vyvíjejí, nevíme, zda se to nestalo ve vývoji. Nevíme, kolik měla hlaveň nastříleno ani jakou dostává tank a střelivo v Indii údržbu.
Roztrženou hlaveň Abramsu jsem sem dal proto, aby bylo zřejmé, že se to prostě stává. Stejně tak jsem mohl dát Leopard či Merkavu.
Dnešní kanony jsou konstrukčně "na hraně" ... co nejlehčí a současně co nejvýkonnější střelivo.
Upadnutý krycí plech u MiG-35 je větší průšvih. I když i tam je nutné zjistit, proč se to stalo. Zda pozemní personál jen blbě zamknul zamky nebo zda je to konstrukční vada kdy na tomto díle (kryje stykové body mezi centroplánem a křídlem) vznikají časem únavové trhliny.
Opět, nic co by se u jiných letadel nedělo (kolega nedávno letěl Boeingem, kterému upadl kryt mechanizace klapek ... viděl jsem fotku). Je ale nutné zjistit příčinu a odstranit / mitigovat ji.
Je to jen faux pás, že se to stalo zrovna na aerosalónu a při předvádění potencionálnímu klientovy ... ale to je zase Murphy.