McDonnell Douglas F-15 Eagle
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Děkuji,
u F-15 v tíé době, cca 22 000 dolarů ( můžu se podívat na přesnější číslo)
F-16, cca 13 000 ?
Ale je to neporovnatelné bez stejné metodiky.
u F-15 v tíé době, cca 22 000 dolarů ( můžu se podívat na přesnější číslo)
F-16, cca 13 000 ?
Ale je to neporovnatelné bez stejné metodiky.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Já ruštinu již...ehmm. a.hledat to a v archivu teho fóra..
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Aha, já se na ty stránky dostal tak, že se na ně odvolával někdo jiný. Nevím které zemi zemi ten zdroj nekriticky fandí.
Mimochodem které, protože v tom článku jsou uvedeny já silné a slabé stránky Su-35S tak F-15EX ... a vychází to fifty-fifty.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Fifty- fifty ? Tak to se podívám.
Článek říká že F-15 z 80- tých let měl horší šanci oproti Su 27 než F-15EX zjednodušený takovým oproti Su 35 ? To je divné.
Su 35 má Aesa radar ?
Někde jsem četl článek o tom že rusové musí mít x radarů kolem letadla aby se to nějako vyrovnalo s jedním Aesa radarem v čumáku u západních mašin, co je na tom pravdy nevím, ale článek je zjednodušený, jde málo do hloubky . Ale posluží pro dobrou debatu.
F-15C z osumdesátých let, to myslí s AIM-120 nebo AIM-7 ? Jestli první variantu - je Su 27 pokořen.
Jestli druhou, má F-15C navrch v tom že jeho piloti už jsou se strojem sžití. Su 27 teprve přichází pomalu k jednotkám a potrvá než ho jeho piloti vybrousí k dokonalosti. Pak přišla AIM-120 a SSSR musel vyvíjet novou variantu, která přišla v roce 2003 ? Ta s R-77 ?
Článek říká takové klišé - F-15C z roku 2022 je ten stejný co v roce 1985+-. To je nonsense.
F-15C dnes je vnitřě naprosto jiný. Avionikou, výzbrojí, je daleko více smrtící zbraní než byl F-15C 1985..
IRST, AESA radar APG-63V3 ( který je v A/A stejně výkoný jako radar EX), AIM-9X, AIM-120D, datalink etc.etc.
To je ukázka modernizací které probíhaly. Možná že je to překvapení, ale v kokpitu je to také znát.
Manévrově, je Su 35 úžasný a je opravdu lepší v nízkých rychlostech.
Ve vyšších si budou více méně rovnoceny, vektor zde už nemá vliv.
Článek říká že F-15 z 80- tých let měl horší šanci oproti Su 27 než F-15EX zjednodušený takovým oproti Su 35 ? To je divné.
Su 35 má Aesa radar ?
Někde jsem četl článek o tom že rusové musí mít x radarů kolem letadla aby se to nějako vyrovnalo s jedním Aesa radarem v čumáku u západních mašin, co je na tom pravdy nevím, ale článek je zjednodušený, jde málo do hloubky . Ale posluží pro dobrou debatu.
F-15C z osumdesátých let, to myslí s AIM-120 nebo AIM-7 ? Jestli první variantu - je Su 27 pokořen.
Jestli druhou, má F-15C navrch v tom že jeho piloti už jsou se strojem sžití. Su 27 teprve přichází pomalu k jednotkám a potrvá než ho jeho piloti vybrousí k dokonalosti. Pak přišla AIM-120 a SSSR musel vyvíjet novou variantu, která přišla v roce 2003 ? Ta s R-77 ?
Článek říká takové klišé - F-15C z roku 2022 je ten stejný co v roce 1985+-. To je nonsense.
F-15C dnes je vnitřě naprosto jiný. Avionikou, výzbrojí, je daleko více smrtící zbraní než byl F-15C 1985..
IRST, AESA radar APG-63V3 ( který je v A/A stejně výkoný jako radar EX), AIM-9X, AIM-120D, datalink etc.etc.
To je ukázka modernizací které probíhaly. Možná že je to překvapení, ale v kokpitu je to také znát.
Manévrově, je Su 35 úžasný a je opravdu lepší v nízkých rychlostech.
Ve vyšších si budou více méně rovnoceny, vektor zde už nemá vliv.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 14/2/2022, 16:37, celkem upraveno 1 x.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Ono na tom webu jsou ještě větší perly...třeba srovnání Su 35 a Rafale, ale tak už aspoň asi vím z jakých zdrojů Skeptik čerpá, když je schopen tvrdit, že Rafale se třemi bagy může nést jen 2 AA střely :-)
Nejhorší je nebýt...
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Kdyz je potom nema kde dat aby sam sebe nepodpalil, pri jejich odpaleni? Predpis je predpis.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
pod Rafale se třemi přídavnými nádržemi můžeš podvěsit šest až osm PLŘS.



Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Kolik unese nejvíc AA střel ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Nejvíc jich může mít deset (MICA). K tomu se dají podvěsit i dvě přídavné nádrže.
edit: komu by se mohla Mica zdát slabá, tak Dassault ukazuje Rafale i v konfiguraci 4x Mica + 4x Meteor + 3x PPN
edit: komu by se mohla Mica zdát slabá, tak Dassault ukazuje Rafale i v konfiguraci 4x Mica + 4x Meteor + 3x PPN



Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Dnešní F--15C lítají v kombinaci 6* AIM-120 a 2*AIM-9,k tomu je možné podvěsit 3* PPN.
Dnes se nenosí moc střel na dogfighty, není dobré se do nich dostat, je tam 50% šance že pilot nepřežije. Nikdo tohle nechce.
Dnes se nenosí moc střel na dogfighty, není dobré se do nich dostat, je tam 50% šance že pilot nepřežije. Nikdo tohle nechce.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 14/2/2022, 17:05, celkem upraveno 2 x.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Pockej az zjistim jak se davaji do1. prispevku smajlici.
Tech fotek, jak je ovesena delta je hodne.
Ono to je take jejich hlavni vlastnost obrovsky velky styk kridla s trupem a tim i jejich velky prenos zatizeni kridla do trupu.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Nevyhodou je zvyseny odpor kridla, ktery se ale da vyuzit pri tlacenych obratech. Letoun proste neujizdi ve vzduchu ale o kridlo se opre.
Ale co se nosnosti kridla tyka, delta koncepce je velice progresivni,to je bez reci.
Evropa je lidrem v teto koncepci. At uz prvotnim vyvojem pochazejicim vyvoje pro deltu AngloFrancouzskeho dopravaku a pak i tim, ze se zbavila vyvoje klasickych bombarderu.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Sektal jsem se s popisem křídla F-15 jako že je to upravená delta. Co na to honzík ?
Naposledy upravil(a) Wasp dne 14/2/2022, 17:16, celkem upraveno 1 x.
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Dříve se létalo v kombinaci 4* AIM-9L a 4*AIM-7/AIM-120.
A byl to mazec.
AIM-9L byla první střela která zasahovala cíle z přední polosféry.
F-15 byl první stroj který ji dostal ( původně byla vyvíjena snad kvůli němu).
Manévrový souboj vypadal takto :
Merge, všichni nepřátelé Merge nepřežily, protože to dostali zepředu AIM-9L. Konec dogfightu.
Byly to zlaté časy být pilot F-15
A byl to mazec.
AIM-9L byla první střela která zasahovala cíle z přední polosféry.
F-15 byl první stroj který ji dostal ( původně byla vyvíjena snad kvůli němu).
Manévrový souboj vypadal takto :
Merge, všichni nepřátelé Merge nepřežily, protože to dostali zepředu AIM-9L. Konec dogfightu.
Byly to zlaté časy být pilot F-15

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Kolik tun unese ? 7 ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
tolik kolik váží prázdný.. tedy o fous níže.
Prázdný váží 10tun
Unese 9,5 tuny výzbroje
Interní nádrže pojmou 4,7 tuny
Maximální vzletová hmotnost je 24,5 tuny
A v PPN unese 6,7tuny paliva.
Prázdný váží 10tun
Unese 9,5 tuny výzbroje
Interní nádrže pojmou 4,7 tuny
Maximální vzletová hmotnost je 24,5 tuny
A v PPN unese 6,7tuny paliva.



Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
Takže 10 tun prázdný + 4,7 palivo a zbytek, 4,8 tuny pro výzbroj ?
Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
měl jsem tam překlep. Maximálka je 24,5 tuny
Takže 24,5 (maximálka)-10 (prázdná)-4,7 (palivo)-9,5 (podvěsy)=0,3 tuny rezerva.
Takže 24,5 (maximálka)-10 (prázdná)-4,7 (palivo)-9,5 (podvěsy)=0,3 tuny rezerva.



Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle
To je pěkný.
Mám našlý rozhovor s pilotem F-15 kterého se ptali jak se mu cvičilo s evropskýma deltama, tedy Rafale, Gripen a Typhoon. Říkal že všechny ty delty ztrácí postupě v obratech energii v závislosti na jejich specifické konstrukci, ale také říkal že jsou všechny hodně dobré. S F-15 se dá bojovat se všema letadlama 4+,4,5 generace, prostě se vším co není Stealth.
Mám našlý rozhovor s pilotem F-15 kterého se ptali jak se mu cvičilo s evropskýma deltama, tedy Rafale, Gripen a Typhoon. Říkal že všechny ty delty ztrácí postupě v obratech energii v závislosti na jejich specifické konstrukci, ale také říkal že jsou všechny hodně dobré. S F-15 se dá bojovat se všema letadlama 4+,4,5 generace, prostě se vším co není Stealth.