Dzin píše:Jakmile ho ale Británie odmítá a Hitler je konfrontován s realitou, okamžitě vydává rozkazy k zahájení příprav na invazi a ty se začínají realizovat.
A realizují se dokud mají nějakou relevanci.
No jo no, ale předtím váhal a ztratil měsíc času, který pak chybí. Přípravy operace Seelöwe jsou dokončeny i při největším úsilí až na konci září, a to jsou v kanálu už špatné povětrnostní podmínky, hladina moře rozbouřená, mořské proudy a vlny, rozhodně ne vhodné pro invazi všelijakých lodiček.
Přípravy invaze s krycím názvem Seelöwe začínají až v druhé polovině července, dle Hitlerovy směrnice č. 16 ze dne 16.července 1940.
Zdroj:
http://www.littlewars.se/sealion/directive16.html
Dne 19. července Hitler v projevu prohlásil, že nevidí další důvod ke krveprolití. Britové však neodpovídají na jeho nejasně formulované nabídky k míru.
Před invazí Němci plánují nejdříve získat vzdušnou převahu. 1. srpna 1940 Adolf podepisuje Vůdcovu směrnici č. 17, která přikazuje Luftwaffe co nejdříve zničit RAF.
Místo toho aby začaly přípravy už po pádu Francie, a kdyby měl Hitler skutečně takový plán, což očividně ještě neměl, tak by nenechal uniknout BEF z Dunkerku.
Luftwaffe nechal rozbít spíše Göring, protože se chvástal, že srazí RAF na kolena. Ale nemohlo to být asi až tak fatální, když pak Luftwaffe operovala s přehledem na východní frontě. Tudíž došlo relativně snadno k obnovení její síly.
kacermiroslav píše:Diskuse může být vedená na jakékoliv téma v rámci operace Lvoun. Ano, Němci předpokládali poměrně široký prostor vyloďovacích jednotek.
Měli v plánu tedy udělat poměrně dost předmostí na široké frontě, což nebylo zrovna moc výhodné.
O tom vedli spory, jestli na širším nebo kratším úseku. Bylo to i o kapacitních možnostech. Ale kdyby se vylodili jen blízko Doveru, tak zde to Britové očekávali asi nejvíc, ale chtěli se vylodit i dál směrem na západ. Ostatně v tomto vláknu jsou mapky, stačí jen prolistovat. Nakonec by se to valilo asi tím směrem, kde by byla získána největší výhoda.
Mirek58 píše:No a k pásmu vylodění, odečti si na mapě jak bylo široké a zde nastává hádanka, kde je "těžiště"?
Prostor Dover, letiště Manston, Ramgate?
Prostor jižně od Folkestone, letiště Lympne?
Konečné řešení spočívalo ve vylodění v pásmu mezi Doverem a městem Brighton.
Kvůli přepravě velkého objemu nákladu bylo ideální obsadit nějaký přístav, pravděpodobně Folkestone, a další.
Také bylo plánované obsazení nějakého letiště parašutisty, třeba Lympne. Pomocí leteckého mostu lze do Anglie valit posily. Letiště by se stalo nepochybně cílem britských náletů, ale šlo by použít i jako volavka na férovku LW vs RAF.
Byly připraveny i obří kluzáky Me-321, a každý přepravil jeden tank, na získání lokální převahy po nějakou dobu, to stačit mohlo. Akce však vyžadovala moment překvapení, jak to Němci vždy dělali, kromě Kréty, o které se Britové dozvěděli z Enigmy. Přesto se nakonec Fallschirmjägers dokázali udržet, neboť Britové včas nerozpoznali, kde je těžiště.
kacermiroslav píše:Naopak jasně píšu, že kritickým místem vidím právě druhou fázi a to udržet předmostí. A zde bych právě odhadoval, že by Němci neuspěli.
V první fázi by prostě měli takové ztráty, že by pak již nedokázali posily a materiál přisunovat.
Jasně, že by to byl ohromný risk, ale Hitler vždy hrál vabank, ale případě VB se rozhodl nakonec jinak. Největší problém vidím, jak dostat na pobřeží tanky. Jak by se tam dostaly ve větším množství tak je ámen. Angláni by je těžko po vytvoření předmostí zaháněli do moře. A zde je opět trošku zpoždění, když se Reader velkoadmirál Kriegsmarine, ale i Wehrmacht začnou celým problémem vážně zabývat. Začátkem září mají už alespoň něco akceschopného připravené, ale až koncem září jsou k dispozici nějaké Pionierlandungsbooty.
Vojáci se mohli na druhou stranu skutečně dostat v různých kocábkách těch mají přes 1000, s plochým dnem jich shromáždili cca 1700, Němci disponovali také asi 150 nákladními loděmi.
V první vlně se má vylodit asi 100 tisíc mužů.
25.července je lodní kapacita:
155 obchodních lodí (700.000 BRT)
1722 ploché dno, taková trochu obdoba LST, s nimi se je možné vylodit na plážích
471 remorkérů
1161 motorových lodí, člunů
Ano jednalo se o pomalé prámy, ale také předěláné říční čluny na vylodění tanků, uříznutím čela a přiděláním rampy. To ovšem bylo z konstrukčního a pevnostního hlediska problematické řešení. Při vícenásobném použití hrozilo "rozpadnutí" a také výkon pro plavbu na moři byl nedostatečný, resp. malá rychlost plavby.
Zdroj:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=130650#p130650
První kusy opravdu specializovaného trajektu
Pionierlandungsboot 39 přišly až v září 1940, nosnost měl 20 tun, na jeden tank.
Čluny byly dělitelné na dvě stejné podélné poloviny, aby mohly být naloženy do železničních vagónů pro pozemní dopravu.
Je připraveno několik obojživelných vozidel LWS, ale také stovky předělaných tanků
Tauchpanzer.
Nasazení Tauchpanzerů však vyžaduje připlutí transportní lodě blízko pobřeží. A pak jejich spuštění na dno.
Jednalo se pro tento případ o sporné řešení, ale mělo asi nahradit nedostatek Pionierlandungsbootů.
Až do roku 1940 neměla Kriegsmarine žádné speciální vyloďovací plavidlo, protože německá námořní strategie počítala s realizací plánu Z. Obojživelné operace byly až na posledním místě. Prioritu měla hlavně bojová technika pro Wehrmacht a letadla pro Luftwaffe, která měla podporovat pozemní síly. Počítalo se tak leda s překonáváním větších řek a jezer, ale to měly na starosti ženijní jednotky, ale i tak byly jejich prostředky značně omezené. To se samozřejmě vymstilo, když mělo dojít k operaci Seelöwe.
kacermiroslav píše:V rámci invaze se počítalo i s klamným vyloděním na zcela jiném místě Anglie.
Ano, Němci měli připravenou klamnou operaci
Herbstreise, která má Brity trošku vykolejit, a to tři dny před začátkem Seelöwe.
Těžké křižníky Admirál Hipper a Admirál Scheer se zase měly objevit mezi Islandem a Faerskými ostrovy pět až šest dní před zahájením falešného útoku na britskou blokádu.
To mělo přilákat a vázat část britské domácí flotily na severu. Divize se měly "vylodit" mezi Edinburghem a Newcastlem, resp. konvoje směřovat k východnímu pobřeží VB.
Zdroj:
https://de.wikipedia.org/wiki/Unternehmen_Herbstreise
Mirek58 píše:Tak štuky dopadly jak dopadly, především proto, že boj probíhal výhradně v prostoru Kanálu. A nebyla nasazena celá LW.
Ano, Britové se velmi obávali štuk, a jejich útoky na lodě byly přesné. Problém byl, že na ně angláni později zaměřili pozornost svých stíhaček, a Němci je nekryli svými stíhačkami.
Asi oba myslíte to samé a máte pravdu.
kacermiroslav píše:Ju-87 měli na svědomí potopení velkého množství britských plavidel během operace Dynamo a stejně tak poškození řady dalších. Rozhodně v roce 1940 nemůžeš mluvit o nějakém „střílení krys v sudu“. To máš na mysli asi až mnohem pozdější vyjádření.
Přesně jak píšou oba Mírové

Ostatně štuky potopily nejvíce britských lodí během evakuace BEF, i na začátku Kanalkampfu slavily úspěchy.
Problém nastal, až když se Göring snažil brutální silou zničit RAF, tzv. Adlerangriff. To nasadil do anglického vnitrozemí i štuky a to neměl dělat.