zved píše:Jenže je v "blbém měřítku"

Jak se to vezme, u letadel jsme si na 1:100 taky zvykli. Podle mě je to u těch velkých letadel ještě snesitelný, ba si dokážou zachovat základní detaily a přitom nejsou nikterak velké (a i tak je tý B-52 celkem kus). Tipnul bych si, že jich nakonec bude 1:200 tak třetina (výhledově třeba Boeing C-97A Stratofreighter). Jen škoda, že je to čistě podle velikosti a třeba Vulcan nebude taky 1:200, aby si moh na poličku stoupnout vedle ní.
Musím říct, že teď se docela těším na každý zveřejnění obrázku dalšího vrtulníku, protože různé licenční typy a výrobci jsou do sebe zamotaný jak špagety. Když si vezmu jen Augustu, která spolupracovala s Bellem a pak se spojila s Wastlandem, kerý stavěl taky licenčně některé Belly i Boeingy, je v tom docela hokej. Jen pro představu uvedu příklad - oznámená
Agusta-Westland CH-149. Pokud by se opravdu jednalo o
CH-149 Cormorant, je to vlastně záchranářská verze Agusta-Westland AW101 (nebo EH-101) Merlin, kterých bylo postaveno 15 pro kanadské letectvo. Stejný vrtulník ja pak také licenční Lockheed Martin VH-71 Kestrel americké námořní pěchoty. Pokud ale má jít o vojenské vrtulníky, pak je možný, že se Amercom přepsal a bude to Agusta-Westland
AW149, což je pokročilejší verze AW139 a je používaná na podobné úkoly jako Black Hawk. A teď se v tom prase vyznej
