Stránka 45 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 12:04
od Nesher
Taková malá perlička pro zasmání, útvar, který bude L 39NG ve Vietnamu používat se jmenuje Školní pluk 910 "Julius Fučík". :razz:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 17:19
od HONZIK11
Tomu se řika tradice. 8-) koneckoncu diky teto ideologii existuje Vietnam. Jinak by tam letaly vyrazene Mirage eventualne nejaké F16ačko.
Jdu do obchudku naseho mistniho,, vecerniho Vietnance ,,a jeho krasne manzelky pro mrazene zavitky. :razz:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 18:15
od Lynx
Vietnam nemá zrovna priateľské vzťahy s Čínou (dokonca bola medzi nimi vojna) tak je jasné, že K-8 nebol konkurent. Bohvie ako sa teraz tvári Tvrdik, Mynáŕ a celá societa na Pražskom hrade, v každom prípade, pre Aero to je záchranné lano v hodine 12tej. Ved pred 5 rokmi tam pracovalo cez 2000 zamestnancov a niekoľko desiatok kontraktorov a v dnesnej dobe len 1200... Týchto 12ks môže byť ozaj prelomových

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 18:35
od Skeptik
Nový vietnamský výcvikový program tedy bude evidentně založen na:
Základní výcvik ... 36x Jak-52 (staré letouny, šance pro Z-242)
Vrtulníkový výcvik ... 8x Mi-8
Proudový výcvik ... 12x L-39NG (+ zbývající L-39C)
Bojový výcvik ... 12x Jak-130

Jo, to by mohlo fungovat.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 18:40
od Nesher
Skeptik píše:Nový vietnamský výcvikový program tedy bude evidentně založen na:
Základní výcvik ... 36x Jak-52 (staré letouny, šance pro Z-242)
Vrtulníkový výcvik ... 8x Mi-8
Proudový výcvik ... 12x L-39NG (+ zbývající L-39C)
Bojový výcvik ... 12x Jak-130

Jo, to by mohlo fungovat.
Ruské Jak 52 už náhradu mají, americký Texan II.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 18:41
od HONZIK11
Lynx , to tak brat nemuzes . Penta zrusila i zamestnaneckou skolku pro jejich deti . Takze pocet zamestnancu klesal neumerne k odbornosti. Nastesti se to zastavilo, jeste v zachranitelne fazi.
Jinak Vietnamsky vycvikovy system . at uz zakladni nebo pokrocily ma koreny v minulosti a tam to bylo hodne koncepcni.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 18:48
od Zemakt
Je to zřejmě výcvikový systém zohledňující kvalitu, bez ohledu na finance.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 18:50
od HONZIK11
Tak , nez jsem to dopsal je to kolegy podrobne doplneno.. Jejich Svazarm proste funguje a v pripade ostreho konfliktu maji kadry pro ,,superziletky ,, pekne v zaloze dokonale vycvicene, bez rizikalnich mezistupnu.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:05
od skelet
Nesher: ty Texany už objednaly? Já našel jen článek ze září 2019, že po nich pokukují.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:19
od Skeptik
Nesher píše:Ruské Jak 52 už náhradu mají, americký Texan II.
A jsi si jistý?

Vím, že o tom před cca 2-ma lety uvažovali, ale to jimi měli nahradit jak Jaky, tak Albatrosy ... tj. dvoustupňový výcvik T-6 -> Jak-130.
Nákup L-39NG spíš naznačuje, že k nákupu Texanů II nedošlo ... proč by jinak L-39NG kupovali ?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:24
od HONZIK11
A tak to je logicke. Zbytecny podschudek.,

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:27
od Zemakt
Já to četl na AN a také mne to zarazilo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:29
od jarl
Jestli jsem to dobře pochopil, Vietnamci těch 12 L-39NG chtějí koupit bez vypsání výběrového řízení. To mi u tak velké zakázky připadá podivné. A nebo je to v této zeměpisné oblasti normální?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:32
od Zemakt
Normální a s ohledem na dosavadní provoz L 39C i logické. Mimochodem, víte jak se ve Vietnamu řeší návrat domů z covidových zemí?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:40
od HONZIK11
Vietnam jede v kolejich , ktere jsme my nechali zrezivet a pak vytrhat.
https://www.parlamentnilisty.cz/profily ... eti-110915

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 19:57
od Nesher
Skeptik
Snad ano, už je prý objednali, cituji "Česká L-39NG ve výcvikovém řetězci vietnamského letectva vyplní mezeru mezi americkými cvičnými turbovrtulovými letadly T-6 Texan II a ruskými cvičně-bojovými Jaky-130. Následně vietnamští piloti přecházejí na výkonné proudové bojové stroje Su-30MK2V."
Důvody pro nákup L 39NG jsou v zásadě dva, případně kombinace obou dvou. Jak 130 je pilotně náročný letoun a přechod z turbovrtulového letadla, byť beze sporu špičkového jako je Texan, na Jak 130 dělá studentům problémy, případně je Jak 130 natolik provozně náročný, že se jim vyplatí dát tam levnější mezistupeň. Osobně si myslím, že jde o kombinaci obou důvodů.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 20:01
od Zemakt
Tak já to dokreslení, proč ne výběrko, dokončím. Chceli mladý Nguyen jet navštívit rodiče do Hanoje, co pro to musí udělat?
- kontaktovat svoji ambasádu, že chce domů. Zde bude zaregistrován.
- uhradit cca 30 000 na vládní účet
- čekat na vietnamské letadlo, měsíc až dva vč úhrady letenky cca 70 000
- před nastoupením do letadla se obléct do skafandru
- po příletu je transportován na jih země na karanténí ostrov, zde se může volně pohybovat.
- po čtrnácti dnech je propuštěn a může hledat spoj dom

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 21:08
od HONZIK11
Polaci se divi proc Aero kdyz uz Jak. Ale na pocty by to souhlasilo. Pulka letounu nahrazujicich stare L39 byla Jak a zbytek L39Ng.
A dale pripominaji soucasne predkontrakty.
Jak dotąd L-39NG zostały zamówione przez wojska lotnicze Senegalu (w liczbie 4 egzemplarzy),  a także spółki Skytech (10 z opcją na 6 kolejnych), RSW Aviation (12 wraz z modernizacją 6 L-39 do standardu równoważnego L-39CW) i LOM Praha (4). Dodatkowo AERO zmodernizuje L-39 spółek Draken International i Breitling Jet Team do standardu L-39CW

SENEGAL 4
Skytech 10+opce 6
Rws Aviacion 12 + 6 L39 predelavka na L39 cw
Lom 4
Predelavka L39 Drakenu a Breitlingu na standart 39cw.

No ,aby nemuselo Aero pristavovat brzo do patra , protoze tam nejsou jeste Madari.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 21:41
od Skeptik
Nesher píše:Skeptik
Snad ano, už je prý objednali, cituji .....
OK, díky. Já nic takového nezaznamenal ... to neznamená, že to neproběhlo.

Nicméně mne to udivuje. Považoval jsem T-6 Texan II za kvalitnější cvičný letoun - skoro na úrovni L-39NG. Ne jen za letoun pro základní výcvik :(

Jinak jistě, Jak-130 (stejně jako M-346) je provozně náročnější, protože výkonnější, letoun. Skoro na úrovni lehčích stíhaček. Předstupeň (L-39NG) tedy dává smysl jak pilotážně, tak ekonomicky.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/2/2021, 22:25
od skelet
Po pravdě ani ne.. ten texan má dělat stejnou službu jako ta L-39NG.