Stránka 450 z 486
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 07:34
od palo satko
Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 07:41
od Lynx
palo satko píše: ↑30/1/2025, 07:34
Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Keby prisla napr poziadavka o presun na Lest v zime, tak cez neposypane Kremnicke Bane by sa takyto kolos len tazko vystveral. Nebavime sa o tazkom terene. Navyse logisticke problemy pri prevadzke 3ks unikatneho podvozku...
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 08:04
od Zemakt
Ne že by to bylo na každém rohu, ale v civilní sféře toho je vidět docela dost. Na doraz to využíváno také nebude. Tak dramaticky bych to neviděl.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 08:40
od Scotty87
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 08:51
od skelet
Jaké logistické těžkosti vzniknou u standardního jeřábu, který se běžně používá v civilní sféře?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 08:58
od Lynx
Som nevedel ze AČR sa vo svojich planoch spolieha na rekvirovanie civilneho vybavenia.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 09:09
od bheid
Lynx píše: ↑30/1/2025, 08:58
Som nevedel ze AČR sa vo svojich planoch spolieha na rekvirovanie civilneho vybavenia.
Nevím jak na Slovensku, ale tady se díly normálně kupují. Což není problém.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 09:17
od skelet
ČR není pod embargem nebo sankcemi, takže zde Liebherr provádí servis a dodávku dílů.
A jinak ano, AČR počítá i s rekvírováním civilního majetku v době mobilizace. Kdysi byly takové vozy označeny žlutou značkou.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 09:33
od Zemakt
Som nevedel ze AČR sa vo svojich planoch spolieha na rekvirovanie civilneho vybavenia.
Ve válečném konfliktu zcela normální věc. Divné co.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 09:52
od tomas.kotnour
palo satko píše: ↑30/1/2025, 07:34
Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Nedávná nasazení US Army nám zanechala poměrně dost příkladů, kde vyprošťovací Herculesy ve dvojici zvedají a umisťují na podval, který mezitím zacouval pod náklad, různé typy techniky, MRAPy počínaje a Abramsy konče. Vzhledem k ceně vyprošťovacího Leoše jeden nesmysl se pak logicky nabízí otázka, zda by pro tyto úkoly nebyl lepší kolový jeřáb. Jinak tyto jeřáby se kupují primárně na manipulaci s materiálem, na bojovou techniku jsou moc slabé. Pro lidskou manipulaci s CV90 by byla potřeba, když přivřu obě oči, 1070 a na Leoše pak 1160.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 10:13
od Lynx
Scotty87 píše: ↑29/1/2025, 23:19
Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Aj tankovacie auta , ktore operuju na vodorovnom, betonovom letisku kupujete Tatra 815-7 8x8...
(Asi je to cele len o tom, co ma CSG v ponuke)
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 10:24
od Juraj Tichý
Lynx píše: ↑30/1/2025, 10:13
Scotty87 píše: ↑29/1/2025, 23:19
Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Aj tankovacie auta , ktore operuju na vodorovnom, betonovom letisku kupujete Tatra 815-7 8x8...
(Asi je to cele len o tom, co ma CSG v ponuke)
Už si počul o letiskovom manévry?

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 10:27
od skelet
není logické vyvíjet jeřábový podvozek pro 3 kusy, když je na trhu osvědčená platforma se všemi certifikáty.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 10:27
od Lynx
Myslis o prelete F35A na zalozne, polne, travnate letiska? Nie , o tom som nepocul
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 10:44
od Scotty87
Lynx píše: ↑30/1/2025, 10:13
Scotty87 píše: ↑29/1/2025, 23:19
Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Aj tankovacie auta , ktore operuju na vodorovnom, betonovom letisku kupujete Tatra 815-7 8x8...
(Asi je to cele len o tom, co ma CSG v ponuke)
Zejména ty u vrtulníků musí být schopné operovat i mimo letiště. Nicméně Kobit prostě má svojí vojenskou řadu cisteren umístěné na podvozku Tatra. Nevím o žádném jeřábu těhle parametrů dělaném na podvozku Tatra.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 10:50
od palo satko
Ked som vojančil v Přaslaviciach mal som pri poplachu take družstvo, ktore na blizkom futbalovom štadione robilo prijatie aut. Komplet vybavene, uniformi pre vodičov, špz a dokonca tam boli aj kamuflažne farby. A auta boli vopred určene, väčšinou nakladaky z ČSAD, ale počitalo sa aj s tym, že jednoducho sa auto zabavi trebars aj na ceste.
Ked nam piskli poplach s vyjazdom a zaujatím pozicii, tak sme to ihrisko dobrbali až hrôza. Bolo mi tych futbalistov luto.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 15:27
od Juraj Tichý
Lynx píše: ↑30/1/2025, 10:27
Myslis o prelete F35A na zalozne, polne, travnate letiska? Nie , o tom som nepocul
Nie, o prelete F35A na záložné cestné letiska, ktorých zázemie bude za krajnicou, najlepšie ukryte v lese.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 30/1/2025, 22:34
od parmezano
Juraj Tichý píše: ↑30/1/2025, 15:27
Lynx píše: ↑30/1/2025, 10:27
Myslis o prelete F35A na zalozne, polne, travnate letiska? Nie , o tom som nepocul
Nie, o prelete F35A na záložné cestné letiska, ktorých zázemie bude za krajnicou, najlepšie ukryte v lese.
Já bydlím asi 4 km od takového letiště. V roce 1982 jsem byl na cvičení u velitelské roty 4 divize v Kroměřížu a tam v bojovým rozdílení se taky stavěla skupina přejímky motorových vozidel
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 31/1/2025, 00:17
od Danik
Scotty87 píše: ↑29/1/2025, 23:19
Ono s těma terénníma chopnostma je to dost často o rukách a nohách toho co za tím sedí... Ovšem tohle je pořizované jako jeřáb pro logistické a ženijní útvary a ne vyprošťovací terénní speciál.
Tohle má primárně jezdit ve skladech a u železnic nakládat kontejnery.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 31/1/2025, 00:19
od Danik
Lynx píše: ↑30/1/2025, 07:41
palo satko píše: ↑30/1/2025, 07:34
Celkom nerozumiem požiadavke mat nejaky žeriav s nosnosťou 40 tom na kolesovom podvozku do tažkeho terenu. Pre aku techniku by bol? Čo je a bude tažke 40 ton aby to bolo potrebne zdvihnut? Realne budete mat len Lea 2A8 a k nim kupite vyprostovacie tanky. Ked bude leo na šrot tak zostane tam kde je a ked sa bude dat opravit tak ho vyproštovak odtiahne do polnej opravovni. Snad len jej velitel ju nezriadi na na svahu alebo v močiari, ale na nejakej spevnenej ploche, čo pri cestnej sustave a hustote priemyselnych a polnohospodarskych podnikov v českej krajine nebude až taky problem.
Keby prisla napr poziadavka o presun na Lest v zime, tak cez neposypane Kremnicke Bane by sa takyto kolos len tazko vystveral. Nebavime sa o tazkom terene. Navyse logisticke problemy pri prevadzke 3ks unikatneho podvozku...
1) nejsou 3 kusy
2) logistické těžkosti se logisticky/logicky budou řešit přes autorizák