Juraj Tichý píše:
Zaujimave. Vsetkym to vychadza 14, ale ked to tak vyslo MOSR, tak v dokumente klamali.
O odporovani si vlastnym vyrokom v jednom odseku uz ani netreba pisat.
Juraj ešte raz - klamalo v číslach podľa ich samotnej metodiky. Máš to prekopírované vyššie, môžeš si to sám skontrolovať. A ešte raz - záleží ako postavíš to operačné nasadenie, čo rátaš atď. Takže áno - niekomu vyšlo 14, niekomu 12, ak správne prepočítaš metodiku MO vyjde 10 a
tomu istému MO ešte pred pár rokmi postačovalo 8 ks.
Myslím, že to je jasné a viac sa k tomu netreba vracať.
- neviem čo kde odporuje.
Juraj Tichý píše:A posielanie ceskych Gripenov na Island, Pobaltie nebolo v pohode. Chcelo to vela logistickeho usilia a spolupracu so SAABom aby boli vsetky servisne prace ukoncene v spravny cas.. Aby dokazali mat dostatok letuschopnych lietadiel. Aj z dovodu ze D verzia, sa na pohotovost pouzivat neda pre absenciu kanona.
Zvladli to bravurne, ale levou zadnou to nebylo.
- vec interpretácie - k tomu SAABu viď nižšie.
To kolko kontajnerov sa dopytovalo nema nic spolocne s tym kolko strojov sa pouzije na podporu pozemnych sil.
Tak ma pouč. Nie že by to bolo pre túto debatu dôležité - ako (znova) píšem:
1. podpora PV sa tak či tak bude robiť s (výraznou) pomocou spojencov
2. nemá to vôbec nič z výpočtom počtu lietadiel.
Flader - k úcty k tvojmu jemnocitu som to zmenil. Proste - klamalo :-) (a tých vecí je tam viac. skús si pozorne pozrieť celý materiál)
EDIT: asi to tu už zaniklo, tak to opäť pripomeniem - ako vysvitlo po zverejnení oboch materiálov -
MO dalo MF úplné iné čísla mission capable rate. Kým vo vlastnom materiáli kalkulovali z 70%, MF dali papier, že je 50%

- aby aj financom vyšlo 14ks (preto tie info, že teraz sa tam ťahajú o počty). Toto by si ako slušne nazval Flader?
Suger píše:arten, ale ty zabúdaš na jednu podstatnú vec. Ten počet 8ks (gripen C/D) bol postavený na základe programu prenájmu zo Švédskej strany, kde Švédi mali robiť kompletný servis a GO ! Presne tak ako to má ČR a MR.
omyl - v tom nie je žiaden rozdiel, je ti jedno kto robí opravy a údržbu. SAAB garantuje takisto nejakú mission capable rate. A tú potom použiješ pre výpočet.
Prenájom padol, a pri modely kúpe sa vypočítalo, že ideálne bude pre nás min.14ks, pri dvojročnej záruke a následnom servisovaní v LOTN... Počty ti tu už prepočítal niko a flader. Pri tvojom počte 8ks, by tie stroje boli oveľa skôr olietanie a súce na GO, a v súčte ešte drahšie... Ja neviem, čomu nerozumieš?
Zase omyl :-) Schválne pozri sa triezvym okom na ten prepočet (niko neprepočítal nič, najprv si musí doštudovať čo znamená "mission capable rate," flader to pochopil).
No a bonus na záver - s tým olietaním - tak si pozri s akým náletom rátalo ministerstvo v materiáli
