
Edit: jinými slovy se rozčiluješ zbytečně
jeden ze zatím posledních dotazů zájemců: „Jsme schopni dodat dva letuschopné a plně provozuschopné letouny v souladu s technickými požadavky, bohužel až ve druhém kvartálu roku 2021. Rádi bychom se dotázali, jestli je vůbec možné posunout plnění smlouvy.“
https://www.euro.cz/byznys/pronajem-sta ... je-terminyOdpověď podniku LOM Praha, který pronajmuté albatrosy potřebuje pro své Centrum leteckého výcviku v Pardubicích, je však jasná: „Požadujeme plnění co nejdříve a není možné plnění posunout.“
AČR chce letadla kategorie L-39. AČR ovšem tyto letadla nechce vlastnit, ale chce outsourcing/nájem (kvůli snižování nákladů). Viz úkoly současných L-39 pro AČR:skelet píše:Armáda žádné Albatrosy nevlastní a ani je vlastnit nechce. Chce cvičné letouny až od kategorie Alca. A L-39NG v této kategorii není.
http://czechairforce.com/news/albiky-pa ... 000-hodin/Na letounech L-39C je v CLV prováděn výcvik nejen posluchačů brněnské Univerzity obrany, ale
je poskytován i příslušníkům VzS AČR z letecké základny Čáslav nebo vyšších velitelství, a v poslední době taktéž zahraničním studentům. V případě mladých pilotů AČR jde především o pokročilý taktický výcvik za účelem docvičení pilotů v náročných taktických úkolech pro možnost získání 1. výkonnostní třídy letce.
V poslední době pardubické Albíky rovněž absolvují i lety ve prospěch základny Čáslav, kdy představují nepřátelské cíle a zapojují se v rámci DACT i do vzdušných bojů s nadzvukovými Gripeny či podzvukovými Alkami.
Airbus vykazuje backlog objednávek cca 500 kusů A-220)TZ od AERO v TechnickyTydenik.cz píše: V roce 2020 dodalo Aero 46 sad náběžných hran, což je zhruba stejně jako v roce 2019 (....)
S propuknutím krize došlo u tohoto programu k výraznému poklesu objednávek ze strany zákazníka. Nakonec se však černý scénář se snížením dodávek o zhruba 50 % nenaplnil a dodávky v roce 2020 byly srovnatelné s množstvím dodaným v předchozím roce 2019.
https://www.aerospaceinczech.com/blog/i ... e-l-410-ngředitelka Ilona Plíšková pro ALV.cz píše:S nejnovější modifikací letounu L 410, typem L 410 NG, jsme měli v roce 2020 velké obchodní plány. Koronakrize však měla zásadní vliv na uzemnění obchodních kampaní. Naši obchodníci neměli možnost se rozjet do světa a jednat se zákazníky přímo. Prodej letadel je totiž disciplínou, která je do on-line světa jen těžko přenositelná. Pravdou ale je, že řadu dílčích jednání se stávajícími zákazníky lze přenést do on-line prostředí, což ušetří spoustu času. Nicméně u nových akvizic jde stále o parketu, na které dokončení obchodu vyžaduje osobní jednání a angažovanost „průvodce“ kontraktu step by step až do uzavření nové smlouvy a vykonání předváděcích letů. V důsledku koronavirových omezení byl tento postup fakticky nemožný.
To je těžké, osobně dělám v Aeru a celkem bych se tu i zapojil do debaty ale dost nerad bych vynesl jakékoliv interní informace takže to tu jen tak z odstupu sleduji.zzz píše:Lynx
sem už asi žádný insider nepřispívá.
Ještě, že je 1. dubna, ale pokus dobrý.Zemakt píše:No tak asi to na hoře nebude nikomu vadit, když prozradím jednotlivé body projektu modernizace Alky, mj krom Aera spolufinancovaného i AČR:
- mokré křídlo
- tankovací nástavec
- modernizace stávajících radarů na AESA verzi
- plná integrace zbraňového portfolia z Gripenu
- RAM nátěr na vybraných celcích konstrukce
To je asi to nejpodstatnější, nyní probíhá finalizace. Předpokládané datum kdy to půjde k podpisu je první polovina 2022.