Stránka 49 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/3/2021, 20:13
od skelet
:down: L-39NG ani nikdy neměla koupit AČR. Měl je nakoupit LOM pro CLV Pardubice.
Edit: jinými slovy se rozčiluješ zbytečně

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/3/2021, 20:20
od Lynx
Bodaj by si mal pravdu. Ale aj tak tie problémy ohľadne nákupu co i len 4! Ks sú absurdné. Co si potom majú myslieť inžinieri, ktorí to lietadlo vymysleli a ľudia, ktorí ho postavili. To potom naozaj odídu skôr do Diamond Aircraft a iných znaciek, kde budú aj ceneni..

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/3/2021, 20:31
od skelet
Armáda žádné Albatrosy nevlastní a ani je vlastnit nechce. Chce cvičné letouny až od kategorie Alca. A L-39NG v této kategorii není.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/3/2021, 20:35
od Lynx
A to CLV už niečo objednali?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/3/2021, 20:49
od skelet
Ne, Babiš do toho hodil vidle.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/3/2021, 15:55
od zzz
(Ne)objednání L-39NG státní firmou LOM Praha je IMHO spíše odrazem celkové situace, než že by se to týkalo ne/výhodnosti samotného letadla L-39NG.

Viz veřejná zakázka firmy LOM Praha na pronájem starších L-39 Albatros. https://zakazky.lompraha.cz/contract_display_3505.html Už zhruba půl roku je tato veřejná zakázka v etapě "vyhodnoceno" - tj. už zhruba půl roku se vlečou předkontrakční vyjednávání firmy LOM Praha s firmou, která podala nejvýhodnější nabídku na pronájem pro LOM Praha (ve smyslu § 122 a následujících zákona 134/2016 Sb).

Přitom ještě loni v létě LOM Praha trval na co nejrychlejším zahájení pronájmu starších L-39:
jeden ze zatím posledních dotazů zájemců: „Jsme schopni dodat dva letuschopné a plně provozuschopné letouny v souladu s technickými požadavky, bohužel až ve druhém kvartálu roku 2021. Rádi bychom se dotázali, jestli je vůbec možné posunout plnění smlouvy.“
Odpověď podniku LOM Praha, který pronajmuté albatrosy potřebuje pro své Centrum leteckého výcviku v Pardubicích, je však jasná: „Požadujeme plnění co nejdříve a není možné plnění posunout.“
https://www.euro.cz/byznys/pronajem-sta ... je-terminy

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/3/2021, 16:36
od zzz
skelet píše:Armáda žádné Albatrosy nevlastní a ani je vlastnit nechce. Chce cvičné letouny až od kategorie Alca. A L-39NG v této kategorii není.
AČR chce letadla kategorie L-39. AČR ovšem tyto letadla nechce vlastnit, ale chce outsourcing/nájem (kvůli snižování nákladů). Viz úkoly současných L-39 pro AČR:
Na letounech L-39C je v CLV prováděn výcvik nejen posluchačů brněnské Univerzity obrany, ale

je poskytován i příslušníkům VzS AČR z letecké základny Čáslav nebo vyšších velitelství, a v poslední době taktéž zahraničním studentům. V případě mladých pilotů AČR jde především o pokročilý taktický výcvik za účelem docvičení pilotů v náročných taktických úkolech pro možnost získání 1. výkonnostní třídy letce.

V poslední době pardubické Albíky rovněž absolvují i lety ve prospěch základny Čáslav, kdy představují nepřátelské cíle a zapojují se v rámci DACT i do vzdušných bojů s nadzvukovými Gripeny či podzvukovými Alkami.
http://czechairforce.com/news/albiky-pa ... 000-hodin/

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/3/2021, 16:43
od skelet
jinými slovy AČR nechce letouny L-39. Objednává si letecký výcvik do určité úrovně u společnosti CLV (LOM). Přičemž tato společnost pro tento výcvik používá letouny L-39.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/3/2021, 16:45
od Nesher
L 39NG úspěšně absolvoval tzv. třetí únavovou zkoušku (ekvivalent 15 000 letových hodin) a zahájil čtvrtou. Cílem je nastavit životnost na 5 cyklů (25 000 hodin)
http://czechairforce.com/news/unavova-z ... st-l-39ng/

Re: Aero L-39NG

Napsal: 29/3/2021, 20:00
od Lynx
Ano, drak a systémy L39NG vydržia aj nemožné, len ci to nie je dvojsecna zbraň, pri uspokojeni potencialneho zákazníka na 50-60r. Ved už tie co dnes lietajú majú 30-40r a tým trupom nič nie je. Skôr krídla obmieňať - tam ešte potenciál, vrátane nových profilov je.

Inak vie niekto aka je situácia v Aere, projekty okrem kc390

Re: Aero L-39NG

Napsal: 31/3/2021, 17:06
od zzz
Lynx


sem už asi žádný insider nepřispívá.

Takže jsi-li zvědav na kondici/zakázky AERa, tak stačí použít to, co člověk nosí na krku a pustit se do hledání.

a) viz např. náběžné hrany křídla pro A220 od Airbusu https://www.technickytydenik.cz/rubriky ... 52769.html
TZ od AERO v TechnickyTydenik.cz píše: V roce 2020 dodalo Aero 46 sad náběžných hran, což je zhruba stejně jako v roce 2019 (....)

S propuknutím krize došlo u tohoto programu k výraznému poklesu objednávek ze strany zákazníka. Nakonec se však černý scénář se snížením dodávek o zhruba 50 % nenaplnil a dodávky v roce 2020 byly srovnatelné s množstvím dodaným v předchozím roce 2019.
Airbus vykazuje backlog objednávek cca 500 kusů A-220)

b) Naproti tomu jiné subdodávky - podvozky pro L-410NG - jsou asi úplně nulové:
ředitelka Ilona Plíšková pro ALV.cz píše:S nejnovější modifikací letounu L 410, typem L 410 NG, jsme měli v roce 2020 velké obchodní plány. Koronakrize však měla zásadní vliv na uzemnění obchodních kampaní. Naši obchodníci neměli možnost se rozjet do světa a jednat se zákazníky přímo. Prodej letadel je totiž disciplínou, která je do on-line světa jen těžko přenositelná. Pravdou ale je, že řadu dílčích jednání se stávajícími zákazníky lze přenést do on-line prostředí, což ušetří spoustu času. Nicméně u nových akvizic jde stále o parketu, na které dokončení obchodu vyžaduje osobní jednání a angažovanost „průvodce“ kontraktu step by step až do uzavření nové smlouvy a vykonání předváděcích letů. V důsledku koronavirových omezení byl tento postup fakticky nemožný.
https://www.aerospaceinczech.com/blog/i ... e-l-410-ng

Re: Aero L-39NG

Napsal: 31/3/2021, 18:11
od Pikujuci brizolit
Kouzelníku, Gripen, NG a Alca platforma sú potom ofiko mřtve? 8-)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 31/3/2021, 18:18
od HONZIK11
Život je krátký. :neutral:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 00:08
od Lynx
Takže jsi-li zvědav na kondici/zakázky AERa, tak stačí použít to, co člověk nosí na krku a pustit se do hledání.

Ďakujem za odpoveď.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 13:50
od Farky
zzz píše:Lynx


sem už asi žádný insider nepřispívá.
To je těžké, osobně dělám v Aeru a celkem bych se tu i zapojil do debaty ale dost nerad bych vynesl jakékoliv interní informace takže to tu jen tak z odstupu sleduji.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 14:32
od Lynx
No bol by to lepší prípad, keby ste mali čo prezradiť. Ale kľudne nech je ticho po pesine, kľudne aj 10 let..
To bola sláva keď chceli integrovať python4 na L159 a podobne, no... Ved uvidíme z tiskovych konferencii..

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 15:08
od Zemakt
No tak asi to na hoře nebude nikomu vadit, když prozradím jednotlivé body projektu modernizace Alky, mj krom Aera spolufinancovaného i AČR:
- mokré křídlo
- tankovací nástavec
- modernizace stávajících radarů na AESA verzi
- plná integrace zbraňového portfolia z Gripenu
- RAM nátěr na vybraných celcích konstrukce

To je asi to nejpodstatnější, nyní probíhá finalizace. Předpokládané datum kdy to půjde k podpisu je první polovina 2022.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 15:16
od Nesher
Zemakt píše:No tak asi to na hoře nebude nikomu vadit, když prozradím jednotlivé body projektu modernizace Alky, mj krom Aera spolufinancovaného i AČR:
- mokré křídlo
- tankovací nástavec
- modernizace stávajících radarů na AESA verzi
- plná integrace zbraňového portfolia z Gripenu
- RAM nátěr na vybraných celcích konstrukce

To je asi to nejpodstatnější, nyní probíhá finalizace. Předpokládané datum kdy to půjde k podpisu je první polovina 2022.
Ještě, že je 1. dubna, ale pokus dobrý. :razz:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 15:41
od Lynx
Mokré krídlo je pripravené, tankovaci nástavec a úprava palivového systému tiež bežala už pred rokmi. AESA radar Grifo je už bežne vo výrobe ako nástupca pôvodného, takže s tým by som problém nevidel.
RAM náter, neviem ako bežné sú dostupné takéto technológie..
Integrácia zbraní... Už by snáď aj bolo na čase..
Ako MLU super, ale ako na tom môže byť novovyroba....

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 16:43
od Zemakt
Nesher na to kápl. Spíš než apríl to je vlhký sen :cry: