To ti asi zlyhal prekladač. Marčukov tam hovorí: "По сравнению с двигателями четвертого поколения в пятом добавилась возможность крейсерского сверхзвукового движения — для этого двигатель должен обладать изменяемой степенью двухконтурности." V preklade to znamená: V porovnaní s motormi štvrtej generácie, u piatej generácie sa objavila možnosť supercruise - pre ktorú motor potrebuje mať schopnosť meniť obtokový pomer "dvojkontúrnosti", teda medzi prvým a druhým prúdom. Inak povedané, v 5. generácii je to podľa Marčukova, dvojprúdový motor s variabilným obtokom. Izdelie 30 je od začiatku uvádzaný ako motor piatej generácie, takže celkom nerozumiem prečo by mal mať aplikovanú technológiu ktorá má byť jadrom motorov šiestej generácie.Starlight píše:Skeptik píše: 1)
Například by pro začátek si stačilo přečíst ten ruský článek (https://nplus1.ru/material/2019/03/06/engines )na nějž tu dával odkaz Xawi3r. Je to rozhovor s hlavním konstruktérem Ljulkovi OKB Jevgenijem Marčukovem. Motor AL-41F1 (Izdělije 117) pro první fázi Su-57 (T-50) tam označuje jako motor 4+ generace, připravovaný motor Izdělije 30 pro druhou fázi Su-57 pak jako motor 5+ generace. Také říká, že vyvíjejí hranaté vstupní trysky se stealth vlastnostmi (po vzoru amerického letounu 5. generace F-22) a že b průměru zhoršují charakteristiky motoru o 2-3 %.
Hlavní konstruktér dále v článku uvádí, že motory s variabilním obtokem, které v USA aktuálně řeší GE a PW v programu Adaptive Engine Transition Program (AETP), označuje jako 6. generaci. A naznačuje, že v Rusku už také začaly základní práce na této další generaci motorů. Jinými slovy nepřímo naznačuje, že motory Izdělije 30 tuto technologii mít zřejmě nebudou (!). A přesto ho označují za 5+. generaci.
To jsou věci! Jeden článek a všechny rádoby odborné závěry se zhroutily. Předpokládám, že v tomto vlákně si nikdo nedovolí zpochybnit slova hlavního konstruktéra hlavní ruské OKB, které tyto motory vyvíjí.
To čo rieši GE a PW v rámci Adaptive Engine Transition Program, Marčukov popisuje ako 6. generáciu: trojprúdový motor s variabilným obtokovým pomerom. Hovorí o tom v posledných štyroch odstavcoch článku.