Stránka 50 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 17:21
od zzz
Lynx píše:No bol by to lepší prípad, keby ste mali čo prezradiť. Ale kľudne nech je ticho po pesine, kľudne aj 10 let..(...)
hm... informační soumrak (mj. kvůli krizi skrz čínský vir) platí asi pro většinu firem z aerospace.

Co bys dělal v kůži LockheedMartin, když např. vrtulníkové divizi (fabriky Sikorski v Americe) setrvale klesá výroba nosného produktu (Black/SeaHawky SH-/UH-60)? Desetiletý průměr dodávek byl cca 150 Black/SeaHawků ročně. Ovšem předloni dodáno pouze necelá stovka Black/SeaHawků. A loni bylo dodáno sedm desítek....

Psal bys o tom všude?

Podobně by se nikdo ani příliš nechlubil, kdyby byl v kůži např. vrtulníkářů z Leonarda, kteří loni dodali 102 vrtulníků. Tj. pokles o víc než o třetinu, ve srovnání s předloňskem - Leonardo dodal 166 kusů. A to si na hrbu ještě táhnou ranec balíku peněz investovaných do AW-609, které si jim nerentují neb IMHO žádné AW-609 dosud nebyly vyrobeny...

Takže Aero Vodochody, předpokládám, momentálně řeší přežití. NIcméně sem tam nějaké úsilí asi investují i do vývoje - viz např. autopilot - SW model řídícího systému - L-159 a L-39NG.




Farky, chápu. Já svoji poznámku mířil na Lynxe, aby nečekal že se zde dozví nějaké zásadnější informace. Neboť např. já jako laik žádné informace z "pod pokličky" nemám.
Farky píše:
zzz píše:Lynx


sem už asi žádný insider nepřispívá.
To je těžké, osobně dělám v Aeru a celkem bych se tu i zapojil do debaty ale dost nerad bych vynesl jakékoliv interní informace takže to tu jen tak z odstupu sleduji.
Dovolím si tedy obecnější dotaz (nesouvisí snad s AERem):

Vzhledem k legislativním změnám u ultralightů (např. zvýšení limitů hmotnosti) očekáváš, že se v příštích letech objeví na letadlech kategorie LSA (popř. ELSA) "dospělejší" zatahovací podvozek? Myslím ve smyslu bytelnější, neboť v současnosti mi připadá, že zatahovací podvozky v této kategorii jsou až příliš "odlehčené"....
https://www.aeroweb.cz/clanky/5911-zvys ... kg-v-praxi

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 17:30
od Juraj Tichý
Zemakt: Vlhký sen možno, ale nic nemožné a v schopnostiach Aera. Len to chce money. Az na ten RAM nater. K tomu sa dostať bude problém a cenu za prevádzku lietadla to potiahne do nebies.
Miesto toho by to chcelo lepsie DAS. Lebo teraz je to len RWR a to je na CAS lietadlo veľmi málo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 17:47
od Zemakt
Tak jasně ze by to zatáhla armáda. Kdyby to bylo tak, tak dokoupit ještě čtyři céčka a je na dvacet let vymalováno.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 1/4/2021, 18:03
od Juraj Tichý
Zemakt som skeptický, ale držím palce. Bol by to najlepší variant.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2021, 13:56
od zzz
Vietnam a L-39NG:
Smlouva o dodávce 12 letounů už je podepsaná s vietnamským ministerstvem obrany
zdroj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/aero- ... nu/2016213
Je pravděpodobné, že první sériově vyráběné letouny L-39NG by mohly přistát ve Vietnamu. Skupina Omnipol, která je strategickým partnerem programu L-39NG, podepsala v únoru s vietnamským ministerstvem obrany smlouvu o nákupu 12 letounů L-39NG. Jejich dodání je naplánované na roky 2023 až 2024.
https://www.aerospaceinczech.com/blog/l ... -zivotnost

K podtrženému... Chápe někdo ten rozpor tiskových zpráv?
Jakože první, patrně závazná, smlouva s úhradou zálohy je s Vietnamem, ale že Aero nemůže vyloučit, že první sériové L-39NG budou dodány jinému zákazníkovi někdy před rokem 2023 (tj. že Aero předpokládá brzký podpis závazné smlouvy a úhradu zálohy ještě s dalším zákazníkem o L-39NG?)

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 16:57
od Lynx
Žeby začala marketingová ofenzíva?

https://www.teraz.sk/spravy/samostatnos ... fAXjWHBbEs

Obrázek

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 17:16
od Juraj Tichý
To je iný blabol.
Preboha kto im to písal, ved je to štylisticky armagedon.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 17:42
od niko
Zaujimavy clanok o buducnosti "pilotskej vyucby" na Slovensku. :lol:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 18:13
od HONZIK11
Budoucnost nebudoucnost , ale tento obrazek je luxusni. Uz ho tisknu do dílny pres sťenu at to vnuci vidí bo Vlček to nakreslil dokonale a ďeda to pro ne vytiskl. Poz. Co pekne vyzerá i pekne lietá. Decka umí ted 4 jazyky , které se mi ale dokonale pletou. :razz:
https://www.google.com/search?tbs=simg: ... rUA1r7VDFM

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 18:19
od Pikujuci brizolit
Honzíku, pekne :up:
A vďaka za link, oni to dali presne aj do topiek ako " - reklamná správa - "
Teraz.sk sú zrejme slušný oddiel :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 18:33
od Juraj Tichý
niko píše:Zaujimavy clanok o buducnosti "pilotskej vyucby" na Slovensku. :lol:
Hej hej. Zaplatiť si slovenského prekladateľa, to by bolo moc drahé. "ať to přeloží Jiřina, ta ma přítele ze Slovenska." :mrgreen:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 19:15
od Zemakt
Zajímavé porovnání hřbetní části trupu. Respektive zcela nové.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 16/4/2021, 19:50
od HONZIK11
Tech jinych viditelnych odlisnych detajliku je tam vice . Nevidime nic uvnitr trupu , v optimalizovanych kanalech vzduchu. Ale vidime plno jinych krivek. Viz , smerovka , jeji vrchni cast , jeji korenove zadni ukotveni , tvar kapotaze vyusteni motoru a dalsi uplne jine krivky. Je toho hodne , upravene obtekani vyskovky hrebeny.........mechanismy klapek kridla , kridelek. Vzdy se prezentoval jenom predek ale na zadek se zapomelo. :razz:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/4/2021, 21:12
od zzz
Prozatím nevyšel loňský zájem LOM Praha, aby pro pardubické CLV pronajal starší L-39

Vysvětlení, proč LOM Praha zrušil výběr L-39 k pronájmu

Re: Aero L-39NG

Napsal: 30/4/2021, 23:48
od zzz
Ad debaty o motorizaci L-39NG
Minimálně z pohledu rozšířenosti motorů (=dostupnost a cenová přijatelnost servisů motorů a zásobování náhradními díly), tak Aero vybralo asi dobře.
WIlliams FJ44-4 (/-3)xyz se prodává dobře. Za poslední roky byl roční průměr dodávek nových letadel zhruba 100 letadel (Cessna Citation CJ3+/ Citation CJ4 a Pilatus PC-24) a to dvoumotorových, takže zhruba 200 motorů Williams podobných tomu co je v L-39NG. A to každý rok.



V Abíčku je vystřihovánka L-39NG. Až bude venku pršet/sněžit,..., tak o zábavu bude postaráno
https://www.abicko.cz/clanek/casopis-ab ... v-abc.html

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/5/2021, 18:29
od Zemakt

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/5/2021, 18:45
od Lynx
zzz píše:Ad debaty o motorizaci L-39NG
Minimálně z pohledu rozšířenosti motorů (=dostupnost a cenová přijatelnost servisů motorů a zásobování náhradními díly), tak Aero vybralo asi dobře.
WIlliams FJ44-4 (/-3)xyz se prodává dobře. Za poslední roky byl roční průměr dodávek nových letadel zhruba 100 letadel (Cessna Citation CJ3+/ Citation CJ4 a Pilatus PC-24) a to dvoumotorových, takže zhruba 200 motorů Williams podobných tomu co je v L-39NG. A to každý rok.



V Abíčku je vystřihovánka L-39NG. Až bude venku pršet/sněžit,..., tak o zábavu bude postaráno
https://www.abicko.cz/clanek/casopis-ab ... v-abc.html
V L39NG je použitá militarizovana verzia motoru FJ44-4M, ktorá okrem umelo navyseneho ťahu špeciálne pre L39NG (m345 to tak nemá) ma aj konštrukčné úpravy lopatiek tak, aby pri preťaženia nekolidovali so statorom.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 10/5/2021, 21:51
od Flader

Re: Aero L-39NG

Napsal: 11/5/2021, 19:47
od zzz
Lynx píše:
zzz píše:Ad debaty o motorizaci L-39NG
Minimálně z pohledu rozšířenosti motorů (=dostupnost a cenová přijatelnost servisů motorů a zásobování náhradními díly), tak Aero vybralo asi dobře.
WIlliams FJ44-4 (/-3)xyz se prodává dobře. Za poslední roky byl roční průměr dodávek nových letadel zhruba 100 letadel (Cessna Citation CJ3+/ Citation CJ4 a Pilatus PC-24) a to dvoumotorových, takže zhruba 200 motorů Williams podobných tomu co je v L-39NG. A to každý rok.
(...)
V L39NG je použitá militarizovana verzia motoru FJ44-4M, ktorá okrem umelo navyseneho ťahu špeciálne pre L39NG (m345 to tak nemá) ma aj konštrukčné úpravy lopatiek tak, aby pri preťaženia nekolidovali so statorom.
To netuším, odkud jsi opsal.

Nicméně pointou mého komentu bylo spíše ekonomická stránka věci v dlouhodobé perspektivě desítek roků. Když si vezmu, který jiný motor (krom ukrajinských) by byl vhodnější pro L-39NG, tak mě tak napadá leda TFE 731-4 či TFE 731-4AR. viz technické údaje uvedené v certifikaci https://www.easa.europa.eu/sites/defaul ... 102013.pdf

A orientační srovnání výkonů L-39 vs. L-139 (uvnitř právě TFE 731-4). http://www.darkstarairracing.com/2015/0 ... -the-l-39/

Jenže, jestli se nepletu, tak TFE 731-4 či TFE731-4AR není v žádném aktuálně vyráběném letadle. Jasně, že létá spousta letadel s touto verzí. Ale asi to vezme stejný osud jako TFE 731-3: https://turbineengine.com/blog/the-decl ... ne-engine/.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/5/2021, 09:09
od Lynx
No veru, s motormi je problém. Najmä pri pohľade, keď gro nových trénerov lieta s podstatne výkonnejšími motormi, či už M346 F124 2x28kN, alebo T7,KAI T50 F404 1x80kN. Podľa môjho názoru (absolútne nerelevantneho) sa už pri vývoji L39NG malo uvažovať aj s variantom zástavby ukrajinského motoru-aj keď pravda, netuším v akej kondícii je výrobca.
Ono pri použití motorov z bizz-jetu treba brať do úvahy absolútne rozdielne režimy prevádzky bizz jetu a tréneru. Bizz jet letí spravidla vysoko (kde je zima) na ustalenom výkone, kdezto tréner presne naopak. A potom sa netreba diviť, že FJ44-4M ma nedostatočne výkony práve pri zemi v horúcom vzduchu...