Mitsubishi A6M2-N Rufe

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Mitsubishi A6M2-N Rufe

Příspěvek od Reisen »

Mitsubishi A6M2-N RUFE

Velení námořního letectva se přibližně rok před vypuknutím války v Pacifiku rozhodlo vypsat specifikace 15-Shi, kde byly formulovány technické požadavky na plovákový stíhací letoun. Takový letoun měl být, podle představ velení, schopen zajistit vzdušnou obranu výsadku, který by po odplutí letadlových lodí, až do doby než se vybudují nová letiště pro pozemní stíhačky, zůstal bez stíhací obrany. Byly vybrány dva projekty, jeden od firmy Kawanishi N1K1 Kyofu a druhý od firmy Nakajima, ta licenčně vyráběla Reiseny A6M2 11 a tak byl tento letoun vybrán jako základ pro úpravu nového plovákového stíhače označeného A6M2-N (N za označením znamená, že se jednalo o plovákový stíhací letoun, často je zaměňováno s označením výrobce - Nakajima). Protože projekt Kawanishi měl před sebou dlouhý vývoj, dostala továrna Nakajima pokyn, aby rozjela práce no novém projektu, ty na prototypu začaly v únoru roku 1941. Podvozek byl tedy odstraněn a zaplechován. Na přední nosník křídla byl ukotven šikmý aerodynamický pylon, který nesl centrální plovák. Na koncích křídel byly dva malé vyrovnávací plováky. V centrálním plováku bylo ještě místo pro pomocnou palivovou nádrž. Z důvodu kompenzace nárůstu boční plochy byla mírně zvětšena směrovka a pod ocasní částí byla namontována pomocná svislá ploška.

První vzlet se konal v den přepadení Pearl Harboru 7.12.1941 Operačně nasazeny byly tyto stroje zejména na Šalamounových ostrovech, na Auletách a na jezeře Biwa na japonském ostrově Honshu. Japonské jméno bylo Nishikisuisen. Výkony letounu samozřejmě znehodnocoval plovákový systém, ale i tak našel Rufe, jak byl nazván spojeneckou zpravodajskou službou, své místo a nepatřil mezi jednoducho a snadnou kořist, piloti Rufe byli protivníci, které musel pilot spojeneckého bombardéru brát vážně. Na letadle NI-118 létal u 803. letecké skupiny jeden z nejúspěšnějších letců na tomto stroji poručík Keizo Yamazaki.

TTD Mitsubishi A6M2-N Rufe
Výrobce: Nakjima Hikoki Kabushiki Kaisha v Koizumi
Vyrobeno kusů: 327
Výroba v období: 12/1941 až 09/1943
Motor 1x Nakajima NK1C Sakae 12 o startovacím výkonu 940 koní, ve výšce 4200 m 950 koní
Rozpětí: 12,00 m
Délka: 10,10 m
Výška: 4,30 m
Nosná plocha: 22,40 m2
Vzletová hmotnost: 2460 kg
Max.rychlost: 435 km/hod ve výšce 5000 m
Rychlost stoupání: 5000 m za 6 min 40 s
Operační dostup: 10000 m
Dolet: 1150 km
Max.dolet: 1780 km
Výzbroj: 2x kulomet typu 97 ráže 7,7 mm nad motorem a 2x kanón typu 99 ráže 20 v křídlech
Pumy: 2x 60 kg
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Reisen »

Trojpofledový výkres
Obrázek
A6M2-N 3D
Obrázek
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Reisen »

Fotografie Rufe
Obrázek Obrázek
A6M2-N-Rufe 2x

Obrázek
Rufe formace.
Obrázek
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Reisen »

Další rufe Rufe na letadle NI-118 létal poručík Keizo Yamazaki.
Obrázek Obrázek

Obrázek
Rufe victory.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Stíhací letouny“