Základní chyba Luftwaffe

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

coz neni nic lehkyho, vemte si blbej sport...
válka je vůl
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Jak to prakticky udělat, mám jeden námět. Udělat ve vlastní armádě týmy a štáby lidí, kteří budou hledat naše slabiny, stejně jako to činí nepřítel. I tak těžko realizovatelné, snad by v tomto pomohla silná špionáž. Nakonec je to stejně dlouhodobého hlediska o tom, kdo má větší zdroje a kapacity. Šílenost by byla kdyby někdo vymyslel obranu proti A-bombě.

Umění rozpoznat začínající problémy již v samém zárodku, málokdo má ten dar. Když už se problém rozroste, už je většinou pozdě na něco efektivně reagovat. Vaše opatření mají určitou setrvačnost. Na druhou stranu je něco těžké měnit, když ono to funguje a dovedlo Vás to k vítězství, ovšem ve válce musíte být pružní. V těchto extrémních situacích shoří Vaše chyba jak papír.

Ačkoliv se ukázalo, že opevnění lze obejít a na adekvátní obranu musí mít patřičnou hloubku, přesto Němci budovali Atlantický val, věnovali na něj pracovní sílu, železo a čas. Nakonec byl tento zázrak naprosto neúčinný. Kdyby Němci věnovali tyto síly na vytvoření mobilních jednotek mělo by to větší naději na úspěch.

Ačkoliv mohlo být zřejmé, že ofenzivním akcím wehrmachtu už je konec a že spojenecká síla v bombardérech poroste, Němci už nerozeznali v počátcích tento vývoj a prioritu výrobě stíhaček dali pozdě. Tak jako tak by válku stejně dřív nebo později prohráli, ale pokud chtěli bojovat až do hořkého konce měli tato opatření učinit dříve. Druhá světová válka je v tomto na německé straně ponaučením, a vhodným tématem k analýze. Zatímco spojenci měli oproti Německu neomezené zdroje, Německo muselo přemýšlet jak by této hrozbě co nejefektivněji čelilo. Zpočátku Němci byli zaměřeni ofenzivním způsobem, jejich chybou bylo podcenění defenzívy. Pokud se snažili řešit defenzívu bez zpětné vazby na reálné bojové podmínky shořely některé jejich představy jak papír.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Jenomže občas rozeznej, co je blbá náhoda a nedodělanost vlastních sil a co nějaké svinstvo od nepřítele. Např. Matyldy zahnaly v 41 v poušti celý tankový prapor na ústup, ale jinak se daly celkem bez problémů vymanévrovat. O T-34 to již neplatilo.

Obecně největší chyba Německa byůa, že přešlo oravdu hóóóóóódně pozdě na tot. válku.

A jinak:
Naposledy upravil Dzin dne Thu 15 Dec, 2005 13:43
Groehler je poměrně dobrý, ikdyž se u něj projevuje určitá ideologická ustrnulost. Takže v počáteční fázy udáva trochu hůře, na závěr je to už lepší.
Ohledně síly Sovětského letectva, ono záleži, co se do něj bude počítat. Pokud by jsme třeba vzali jen frontové letectvo VVS tak na začátku války disponuje asi 7200 bojovými letadly a na konci asi 14 000 bojovými letadly.
+
Celkově to bylo potom výrazně více, v červnu 41 disponuje RA celkem asi 20 000 bojovými letouny.
Uživatelský avatar
Ringhofer
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 8/3/2005, 17:23

Příspěvek od Ringhofer »

No myslím, že celkem dobře popisuje chyby LW Adolf Galland ve své knize "První a poslední". Doporučuji k přečtení!
Stejně všichni umřeme....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

odkaz na jeji elektornickou podobu ZDE
válka je vůl
Janni
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn

Příspěvek od Janni »

Jednou z největších chyb LW bylo špatné pochopení závěrů ze "španělské střelnice".
Z toho právě vycházela ona stupidní rozhodnutí:
-nesmyslný požadavek na vše schopné střemhlavého bombardování
-nedocenění dálkových bombardování

Jinak však bylo mnohé použito velmi správně(spolupráce s pěchotou, nasazení taktických bombardérů, volný lov, rotte-kette).
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Ještě jednou na téma He 112.Kromě pojiždění na zemi a stabilniho letu,byl už o něco horší než Bf 109.Hlavní fakt při výběru hrála i náročnost výroby,Nezapomínejte že němci v té době s vyzbrojováním spěchali.A muj názor je že by He 112 byla jen jednorázová konstrukce bez možnosti výraznější modernizace.


Chyby Luftwaffe.......Usnutí na vavřínech,a plytváni na nikam nevedoucích projektech,např..... Me 210,He 177....Nedostatečné rezervy vycvičených pilotu,které se projevily až později,bo do 42 roku ten system co praktikovali dostačoval.A hlavně politizace cílu.... Londýn,a přeceňování možnosti letectva...Dunkerque,Stalingrad. Jinak si myslím že z toho co v době budováni měli k dispozici udělali maximum,ale pak diky tomu že si mysleli že už valka brzy skonči,omezovali vývoj,a dokončovali jen to co už skoro bylo hotovo.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

Heinkel He - 112 měl jednu zásadní výhodu proti Bf-109. Totiž zatímco Messerschmit Bf-109 měl dolet cca 700km, tak He-112 při velmi podobných ostatních výkonech měl dolet 1 000km, takže v Bitvě o Británii by se Němců KUREVSKY hodil. Neměli totiž žádné doprovodné stíhače a Fw-190 se teprve rýsoval na obzoru (Fw-190A3 dolet 990km a Fw-190A8 dolet 1490km).

Výkony He-110 D-1:

Max. rychlost - u země 620km/h ve výšce 5000 pak 670km/h
Dostup - 10 500m
Dolet - 1010km
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Ty vypsané parametry spíše vypadaji na He 100.Jinak se dá stejně polemizovat v případě Fw 187 který měl lepší vlastnosti než Bf 110,a i přes kladne hodnocení pilotu z norska nebyl vyráběn a přítom lépe splňoval požadavky na dvoumotorovou stihačku.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

A opět Drahno a opět jeho nesmysly. Jak můžeš vědět, jaké výkony, např. dolet, by měla verse He 112 srovnatelná s Bf 109 E, versí aktuální v době BoB?

He 110 D snad raději nebudu komentovat...a pokud skutečně myslíš He 100, pak se zamysli, jak by v praxi vypadalo nasazení stroje s extrémně zranitelným kondenzačním chlazením...

J.T.C.: FW 187 bylo skutečně škoda, to mohl být velmi dobrý stroj.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

to, ze skopcaci nemeli v Bitve o Britanii k dispozici 190A3 jasne vypovida o jeich naproste neschopnosti....dobre jim tak, ze prohrali 8)
válka je vůl
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

fatale píše:to, ze skopcaci nemeli v Bitve o Britanii k dispozici 190A3 jasne vypovida o jeich naproste neschopnosti....dobre jim tak, ze prohrali 8)
A proč rovnou nenapíšeš že když v té době neměli Me 262, že dobře jim tak že prohráli,,,,,

To Yamato: Jejich smula mohli mít nejrychleší stíhačku na světě v té době a s dostatečným doletem.
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

Kniha Letadla 1939-1945 Luftwaffe díl I. (od Arada po He - 177) vypisuje parametry letounu He-110D naprosto jasně. Navíc He-110 byl předchůdcem He-112 a fiktivní He-113 (to bylo propagandistické pojmenování He-112B), krom toho mělo He-112 k dispozici Maďarsko (cca 34kusů) a He-110 byli "prý" několikrát použity při obraně Heinkelova závodu na výrobu letadel.

Kniha se přesně jmenuje:

Stíhací a bombardovací letadla Německa

Napsal:
Jaroslav Schmid

Vydáno:
Nakladatelství a knihkupectví Jiří Fraus v Plzni v roce 1993

Až si to ověříš, tak můžeš YAMATO tvrdit, že si vymýšlím. Do té doby se k tomu pls. nevyjadřuj, ušetříš mé nemocné srdce a kardiovaskulární systém.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Mikhassel.Dralno píše:Kniha Letadla 1939-1945 Luftwaffe díl I. (od Arada po He - 177) vypisuje parametry letounu He-110D naprosto jasně. Navíc He-110 byl předchůdcem He-112 a fiktivní He-113 (to bylo propagandistické pojmenování He-112B), krom toho mělo He-112 k dispozici Maďarsko (cca 34kusů) a He-110 byli "prý" několikrát použity při obraně Heinkelova závodu na výrobu letadel.

Kniha se přesně jmenuje:

Stíhací a bombardovací letadla Německa

Napsal:
Jaroslav Schmid

Vydáno:
Nakladatelství a knihkupectví Jiří Fraus v Plzni v roce 1993

Až si to ověříš, tak můžeš YAMATO tvrdit, že si vymýšlím. Do té doby se k tomu pls. nevyjadřuj, ušetříš mé nemocné srdce a kardiovaskulární systém.

Nechci ti brát iluze, ale v té knížce se mluví o He 100/He 112. He 112 je souputník Bf 109, prohrál s ním v soutěži v roce 1936. Byl poté vyvezen do Maďarska, Rumunska a Japonska - vyrobeno celkem 68 kusů.

He 100 byl vyroben pouze v serii 12 kusů které však Luftwaffe nepřebrala a používala je fabrika. Prototypy se dostaly do SSSR a Japonska.

Takže když už něco opisuješ s knížky tak to opiš pořádně, o He 110 tam není ani zmínka. Navíc ti Yamato řekne, že to nejsou zrovna kvalitní publikace...
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

A co jsou? Nějaké doporučení? Nejlépe s možností elektonické podoby, please?
btw:A ne Gallanda. O něm tu už všichni vědí.
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Mimo jiné abych dodal k výše zmíněnému tak němci byli dost systematičti a nepoužili by stené typové čísla na dva ruzné letouny. A číslo 110 měl přídělen dvoumotorový stihací letoun typu zerstorer vyráběny Fy Bf.Takže těžko by přidělili stejné číslo i Fy He. Navic He 100 byl následnik He 112 jelikož se u Heinkelu poučili z jejiho neuspěchu s bf 109,akorat RLM už nemělo o nový letoun zájem,z důvodu roztříštěni zaběhnuté výroby jednoho typu.A pokud v té tvoji knížce píšou takové salatiny co jsi v této a i možna v některých jiných tématech použil,tak ji radši spal,bo nam nakonec budeš tvrdit že Němci vyhrali váku,tím že ji nakonec prohrali.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Japonsko vyhrálo tím, že prohrálo:-))
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

Ale doprdele, já vůl --- jo jasně je to HE-100D, fakt sorry blbě jsem si to zafixoval, a jen tak mimochodem, podle čeho YAMATO určuje co je a není kvalitní publikace? (nehlodám, jen by mě fakt zajímalo co třeba tou kvalitní publikací je?)
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Třeba podle toho, co tam píšou? po nějakém tom roku, co se o něco zajímám, to už lze posoudit.

Třeby tahle knížka není úplně trapná, ale jde o popularizační, velmi zkrácené a mnohdy dost nepřesné údaje. Dá se brát jako prostředek, jak přilákat mladé lidi k hlubšímu zájmu. Nic míň, nic víc.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Mikhassel.Dralno
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 191
Registrován: 6/2/2006, 21:04

Příspěvek od Mikhassel.Dralno »

NO a jaká je tedy ta "odbornější", prachy mám, tak si ji kliďánko obstarám, protože zas tolik publikací o letadlech "té doby" nemám.
Odpovědět

Zpět na „Různé“