Raritní a zajímavé fotografie - železnice
Moderátor: jarl
Raritní a zajímavé fotografie - železnice
?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Můžeš k tomu napsat něco více Parmezano, já z toho pohonu nejsem moc moudrý.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie
To právě není, koukni na nápravy.
Je to tahle mašina:

https://en.wikipedia.org/wiki/DRB_Class_19.10
Z čeho konkrétně?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).parmezano píše: ↑24/7/2024, 15:02 https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_stroj
tu je to vysvětlený
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Já vím. A myslím si, že Zemaktovi je princip "klasické" parní mašiny jasný a jde mu tady o tuhle specialitu. Uvidíme, jak se k tomu vyjádří.
Edit - pozdě, ale přece.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Ale kdeže, třeba tohle známe?

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.Ataman píše: ↑24/7/2024, 15:27No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).parmezano píše: ↑24/7/2024, 15:02 https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_stroj
tu je to vysvětlený
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Nejrychlejší parní lokomotiva na světě Dne 4. července 1938 dosáhla při zkušební jízdě lokomotiva 4468 Mallard (kachna divoká) podle údajů naměřených rychloměrem v dynamometrickém voze po dobu zhruba 5 sekund okamžité rychlosti 125,88 mph (202,58 km/h). Běžně bývá uváděna zaokrouhlená hodnota 126 mil za hodinu, což je patrné z odlévané pamětní tabulky na boku válcového kotle na lokomotivě.[2] Rekord byl dosažen trati z Londýna do Yorku na klesání 5 ‰ nedaleko Peterboroughu mezi traťovými body Little Bytham a Essendine. Je dosud nepřekonaný a platný, ačkoliv bývá občas z důvodu klesání na trati
Druhá nejrychlejí Německá 05002 2004,km/hod,11.5, 1936 mezi Berlínem a Hamburkem

Re: Raritní a zajímavé fotografie
Nebo obrácenou párovku a přec "uhlím" dozadu:

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Samozřejmě, že měla - bavíme se o hnacích nápravách (a zejmána pak o tom, že nešlo o klasické spřažené), nikoli běhounech. Parmezzano to ví, Zemaktovi to došlo, tak nepindej.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Nevím o čem se vy bavíte, ale každá je každá, aspoň česky.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Tím se vše vysvětluje.
Ale abych nebyl zbytečně vošklivej a trochu ti to osvětlil, týhle mašině se říká pětikolák:

Týhle zase čtyřkolák:

I tříkoláka máme:

Pročpak asi?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Aha, už jsi mi to vysvětlil. Každou, la la la každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnacíAtaman píše: ↑24/7/2024, 15:27No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).parmezano píše: ↑24/7/2024, 15:02 https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_stroj
tu je to vysvětlený



A navíc, měla každou ze čtyř hnacích náprav poháněnou, ale ne samostatným parním strojem - ten byl jenom u každého vozíku se dvěma hnanými nápravami. Tak když už se bavíte, tak přesně, prosím!
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Jo, jenže seš natvrdlej. Takže zpátky na začátek - přestaň pindat a dej si to do kontextu - začni tady:
Ne:
https://forums.sassnet.com/index.php?/t ... lass-1910/

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
No děkuju, na výkresu je to jasně vidět - dva dvouválcové PS! A osobní poznámky si nech - svědčí o tom, že fakticky jsi v koncích. A za pětikolák děkuji, Má pět poháněných náprav ze všech sedmi - co jako má být?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Na výkresu jsou jasně vidět čtyři, tadyhttps://forums.sassnet.com/index.php?/t ... lass-1910/ je naspaný (a i na výkresu je vidět), jak byly uspořádaný.
Dva na každý straně:


Nápravy nebyly spřažený.
Myslíš osobní poznámky typu:
Jo, to svědčí.
Protože podle tvojí palogiky by to měl být sedmikolák. No, není.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.