vzhledem k destrukci původního vlákna toto berte pouze jako startující první příspěvek. K tomu použiju mé oblíbené slovenské motoristické pořady Motoring a Autožurnál
Doplním informácie, ze v štúdii uskutočniteľnosti sa požaduje cca 530 automobilov do 3,5 tony kategórie G, s finančným limitom na jeden kus cca 77tis eur s DPH.
Dodanie by sa malo uskutočniť v rokoch 2024-2027.
Re: OSSR - výběr lehkého automobilu 4x4
Napsal: 26/7/2024, 18:58
od skelet
a zde doplním základní ceny užitkových variant ve čtyřdvéřové variantě
Toyota Hilux je od 35 147 Euro bez DPH
Ford Ranger je od 30 790 Euro bez DPH
Isuzu D-max je od 32 567 Euro bez DPH
Ssangyong Musso je od 25 500 Euro bez DPH
VW Amarok je od 30 990 Euro bez DPH
Re: OSSR - výběr lehkého automobilu 4x4
Napsal: 26/7/2024, 19:04
od Pressburger
Koncepčný plán obnovy osobných automobilov do 3,5t Ministerstva obrany SR na roky 2024-2027
Na základe uvedených skutočností boli náklady stanovené podľa PZH v OS SR nasledovne:
• osobný automobil - osobný kombi G – 77 442,99 €/ks,
• nákladný automobil N1 PICK UP – 75 735 €/ks,
Na základe uvedených skutočností boli náklady stanovené podľa PZH vo VP nasledovne:
• osobný automobil - osobný kombi G – 88 631,15 €/ks,
• osobný automobil - osobný kombi G-VP – 88 631,15 €/ks,
• nákladný automobil N1 PICK UP – 55 232,00 €/ks.
Čítam, že posledný príspevok od Pressburgera a to bol len posledný v tomto vlákne.
Re: OSSR - výběr lehkého automobilu 4x4
Napsal: 27/7/2024, 09:27
od pjaro77
Zopakujem na aké účely by sa používali (nie sú všetky):
Presuny šarží na miesta cvičenia, kontrola checkpointov, vozidlá pre vojenskú políciu, vozidlá na presun do horských pracovísk ako Krížna vo Veľkej Fatre, menšie zásobovanie.
Re: OSSR - výběr lehkého automobilu 4x4
Napsal: 27/7/2024, 09:37
od pjaro77
Ak by bolo potrebné uvažovať o niečom odolnejšom, prípadne mierne obrnenom, je k dispozícii Humvee v X variantách.
Svetlá výška je 40 cm, keďže má portálové nápravy - nad osou krútenia kolies.
neobrnené - prázdna hmotnosť - 2,676 kg
obrnené M1114, M1116, ... M1151, M1152, M1165 - prázdna hmotnosť - 3 až 3 a pol tony a cena sa blíži k 300 tisíc dolárom za kus
Re: OSSR - výběr lehkého automobilu 4x4
Napsal: 27/7/2024, 09:41
od Juraj Tichý
Re: OSSR - výběr lehkého automobilu 4x4
Napsal: 27/7/2024, 22:54
od Pressburger
pjaro77 píše: ↑27/7/2024, 09:37
Ak by bolo potrebné uvažovať o niečom odolnejšom, prípadne mierne obrnenom, je k dispozícii Humvee v X variantách.
Svetlá výška je 40 cm, keďže má portálové nápravy - nad osou krútenia kolies.
neobrnené - prázdna hmotnosť - 2,676 kg
obrnené M1114, M1116, ... M1151, M1152, M1165 - prázdna hmotnosť - 3 až 3a pol tony a cena sa blíži k 300 tisíc dolárov za kus
Tak ako nám ukazuje vojna na Ukrajine tak ani klasické vozidlá 4x4 musia byť jednoducho s balistickou ochranou voči kalachom/AR-15 a samozrejme zvyšovať ochranu aj voči útokom dronom.
Samozrejme púšťať sa do väčších akcií typu 300 000 Humvee by bolo neefektívne a nehospodárne pričom však jestvujú aj o min. polovicu lacnejšie riešenia s balistickou ochranou.
Neberte to doslovne (skôr ako koncepciu), ale v Indických armádnych zložkách sú takéto vozidlá a za Mahindru Scipio (aj pick-up) si dosadte, ktorúkolvek európsku/korejskú/japonskú analogickú štvorkolku 4x4 (pick-up)...
Militarizovaný automobil 4x4 (pick-up) s balistickou ochranou, na oknách pletivo s ocele, ktoré by chcelo ešte aj aplikovať na strechu.