Mikojan MiG-25

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

U Orla jsem o něčem takovém nic nečetl. Výchylka kormidel je dána pilotem a FCS, který má autoritu, z hlavy, plus minus deset stupňů přidat, nebo ubrat na vychýlení ploch.¨

Proč by benefit dvojité, vysoké SOP pro AoA nemohl být čistě ve větší ploše která letadlo stabilizuje a pilotovi umožňuje lepší ovladatelnost, i když je SOP v částečném stínění trupem ?
I tím že letadlo ovládají dvě kormidla místo jednoho.
Nevzpomenu si na jediné letadlo klasické koncepce s jednou SOP, které by mělo lepší AoA než letadlo s dvojitou SOP ( tj, F 14,15,18,22,SU-27,3X,MIG 29)
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od kenavf »

Bolo by to teda aj o tom čo som spomínal na začiatku:
kenavf píše:Tiež som to v nejakom dokumente počul že pre veľké AoA sa z výhodou používa dvojitá SOP aby sa SOP lietadla nedostávala do úplavu vlastného trupu a tak by jednoduchá SOP stratila účinnosť.
Samozrejme u Mig-25 bude pre dvojitú SOP nejaký iný dôvod.
....
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Kenavf,
podle mě ano.
Dvojitá SOP se používá i pro stabilitu letadla ve vysokých stupních AoA, pokud je konstrukce trupu ve vzájemném kladném ovlivňování se SOP. Mig 25 je má čistě pro stabilitu v rychlosti, jsou vykloněné ven a třeba tím že vyvozují určitý vztlak, je to pro Mig 25 nejspíše nějaký konstrukční záměr.

Ony ale i čistě svislé SOP vyvozují nějaký vztlak, v určitých polohách letadla, když je svislá SOP nakloněna s náklonem letadla, nebo se pletu ?
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od HONZIK11 »

Obecne je profil smerovych kormidel,symetricky a velice stihly. Takze pokud neni vyklopena jeho pohybliva cast nebo neni vyklopená cela SU 57, nevzniká vztlak kterým by jsi zmenil smer letu. . Navic v naklonu si smerovka s vyskovkou meni fnc.Kdyz jsou dve muses lépe korigovat smer v ose ,,y,, vlastne drzis letovou hladinu jako vyskovkou. A naopak vyskovkou pak menis smer.
Co se F15 nebo Su 27 týka , maji celkem rozmerné brzdici stity na hrbetu trupu. Nekde jsem cetl, ze ho piloti s oblibou pouzivaji nejen pro zbrzdeni letu ,ale jako spojler pro rychlé sklopeni pride letounu.
Mig 25 ho myslim na hrbete nemá, proste rychle klesat nemusí, spis naopak, takze je bude mit , nebo má dole.
A jeste pro zamysleni. Jak by asi fungovala jedna smerovka pri plnem vyklopeni tak velkeho brzdiciho stitu jako ma F15.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Nefungovala by. Pěkný postřeh.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od kenavf »

Kolmé SOP asi môžu v určitých režimoch vyvodzovať vztlak i keď ich tvar je symetrický(nemajú profil krídla) ale asi vychýlením "konca/smerovky" SOP sa dosahuje "nožový let". Vtedy už nie je SOP symetrická.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od HONZIK11 »

kenavf píše:Kolmé SOP asi môžu v určitých režimoch vyvodzovať vztlak i keď ich tvar je symetrický(nemajú profil krídla) ale asi vychýlením "konca/smerovky" SOP sa dosahuje "nožový let". Vtedy už nie je SOP symetrická.
Do nozoveho letu nebo vykrutu se dostavas , natazenim vyskovky nos jde nahoru,zvetsi se uhel nabehu,zvetsis vztlak na kridle a pak kridelky /mechanizaci křídla ,roztocis letoun kolem podelne osy. Zastavis pohyb opet kridelky v opacnem gardu. kdyz letadlo citis , muzes rotaci zastavit prave v nozovem letu. V nem udrzujes smer vyskovkou a vysku smerovkou. Proste se kormidlum v teto posici meni role.V teto poloze mas mensi radius zataceni , protoze te do zatacky tahne vztlak kridla a taktez vyuzijes obvykle vetsi plochy vyskoveho kormidla .Nevyhodou je odsrediva sila a pretizeni.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Procházel jsem vlákno ale nenašel jsem moc informací k nejvyšší rychlosti MiGu 25 s podvěšenou výzbrojí ? Jak rychle dokázal letět MiG 25 s výzbrojí 4* R-40 ? Bez palivových nádrží a s němi ?
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:Procházel jsem vlákno ale nenašel jsem moc informací k nejvyšší rychlosti MiGu 25 s podvěšenou výzbrojí ? Jak rychle dokázal letět MiG 25 s výzbrojí 4* R-40 ? Bez palivových nádrží a s němi ?
Obávám se, že to bude dodnes klasifikováno.
Nicméně v monografii o MiG-25/31 je uvedeno:
Максимальная скорость полёта 3 тыс.км/ч, указываемая в открытой печати для МиГ-25П, является максимальной скоростью с ракетным вооружением — 4 ракетами Р-40, а модификация РБ летала со скоростью М=2,83 с бомбовым вооружением. То же касается и крейсерской скорости полёта — М 2,35.
Maximální letová rychlost 3.000 km / h, uvedená v otevřených zdrojích pro MiG-25P, se zdá být maximální rychlostí s raketovou výzbrojí - 4 rakety R-40, a modifikace RB létala s pumami rychlostí M = 2,83. Totéž platí pro cestovní rychlost letu - M 2,35.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Já našel nižší rychlosti pro RB, se 4*FAB-500 je uváděno M2,35. Je vůbec aerodynamicky možné dosahovat s výzbrojí 4* R-40 maximální rychlosti M-2,83, což je v manuálu uvedenná maximální rychlost pro čistou konfiguraci ?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od skelet »

V čisté konfiguraci to bylo snad M3.2?
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

skelet píše:V čisté konfiguraci to bylo snad M3.2?
Manuálově ne. M2,83 je doporučená maximální rychlost.
Při vyšší rychlosti se opotřebovává výrazně drak a motory, po přistání se musí vše prohlídnout.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od skelet »

Ok, ale to už je trošku rozdílná věc. To, že při rychlosti nad M3 šly motory do šrotu se všeobecně ví.
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Ano, kdybych uměl azbuku, najdu možná v tom manuálu i tu rychlost s raketovou výzbrojí. Nezná někdo program na převod PDF do PDF s možností označit text ?
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od kenavf »

Wasp píše:.. Nezná někdo program na převod PDF do PDF s možností označit text ?
Keď som vo "Foxit Reader" označil text a vložil ho do prekladača tak to preložilo.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

K MiGu 25 jsem našel toto :

В качестве максимальной скорости полёта для истребителя указывается максимальная боевая скорость - то есть скорость полёта вооруженного самолета. Скорость полёта истребителей без ракетного вооружения на внешней подвеске на 10-20 % выше, чем скорость полёта с ракетами . Так, экспериментальные советские перехватчики Е-152 ОКБ и Т-37, оснащённые двигателем Р-15, были способны развивать (причём Е-152 реально развивал) скорость более 3 тыс. км/ч. С ракетным вооружением скорость этих самолётов составляет М 2,5 (~ 2.65 тыс. км/ч).

Maximální rychlost letu stíhacího letounu je specifikována jako jeho maximální bojová rychlost - tedy rychlost letu ozbrojeného letounu. Rychlost letu stíhaček bez vnější raketové výzbroje je o 10-20 % vyšší než rychlost letu s raketami. Experimentální sovětské stíhačky E-152 a T-37 vybavené motorem R-15 tak byly schopny vyvinout (navíc E-152 skutečně vyvinul) rychlost přes 3 000 km/h. S raketovou výzbrojí je rychlost těchto letounů M 2,5 (~ 2,65 tisíc km/h).
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Skeptik »

No, a když se na této stránce podíváš o dva odstavce níže, najdeš tam ty rychlosti, co jsem psal já :lol:
Problémem těchto neoficiálních údajů je, že mohou a nemusí být pravdivé.
A oficiální údaje zatím neznáme.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Máš pravdu, ale jsou celé divné.
Proč je vlastě rychlost MiG 25 s výzbrojí tajná ? Údaje se hodně rozchází. V USA nemáš problém dohledat plno věcí, v rusku musíš najít fóra kde už se dá najít hodně věcí, ale jinak je to bída. Že by pověstný smysl pro tajnosti ??
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:Proč je vlastě rychlost MiG 25 s výzbrojí tajná ? Údaje se hodně rozchází. V USA nemáš problém dohledat plno věcí, v rusku musíš najít fóra kde už se dá najít hodně věcí, ale jinak je to bída.
Specifikum národní povahy :lol:

Ale vážně. Už od dob Ruského impéria se "ukecanost" trestala výletem na Sibiř. A za bolševika se to jen zpřísnilo. Lidé se naučili "mlčet" o všem, co by jen trochu mohlo být "úřady" považováno za nemístné. A úřady se chovají stejně. Tají se i to, co se už tajit nemusí ... jen "pro sichr".
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Na ruských fórech se dají najít poklady, chce to čas ale dá se, budu si muset někdy udělat čas a zapátrat tam. Manuál k MiGu 25 mám, ale bez znalostí ruštiny je mě to na dvě věci. Prý se dá převést PDF kde nejde označit text do PDF kde to jde, ale zase překlad není 100%. Je nějaká aplikace do telefonu kde ti text přeloži přes fotoaparát, zkusím to přes to.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“