Tu-160

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Tu-160

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Julesak, ak modernizujú znova 5 ročný stroj po modernizácii, asi tá M1 bola len udržiavačka a avionika prišla na rad až teraz :?:
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-160

Příspěvek od Julesak »

Ono tá modernizácia Tu-160 bola od začiatku plánovaná ako dvojetapová - najprv M1 a potom M.
A nakoniec novovýroba M2.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-160

Příspěvek od Julesak »

Musím svoje včerajšie tvrdenie poopraviť, oba stroje prešli prvou etapou modernizácie (aka Tu-160M1). Rešetnikov bol zrejme len na nejakej oprave, modernizovaný bol už dávnejšie.

Inak by modernizované stroje VKS mali byť:
"M1"
RF-94111, Andrej Tupolev, pôvodne trupové č. červená 18, modernizovaný resp. odovzdaný po modernizácii v decembri 2014
RF-94102, Vasilij Rešetnikov, červená 02, apríl 2020 resp. už 2015, je možné že bol len na nejakej oprave a len ho odovzdali naraz s Jaryginom
RF-94114, Vasilij Senko, červená 11, január 2016
RF-94100, Nikolaj Kuznecov, červená 10, november 2016,
RF-94112, Ivan Jarygin, červená 04, apríl 2020 (ale prvý let už december 2018)

Niekedy sa uvádza aj
RF-94110, Valerij Čkalov, červená17, 2011, ale nenašiel som žiadnu fotografiu, ktorá by to dosvedčovala

Podľa niektorých údajov bol v tejto podobe v roku 2008 dokončený aj:
RF-94115, Vitalyj Kopylov, červená 08 - podľa dostupných fotografií si tým ale nie som istý

V januári 2020 letel prvý krát:
RF-???, Petr Dejnekin, ktorý vizuálne pokiaľ to môžem posúdiť zodpovedá verzii "M1" - ide o jeden zo strojov nedokončených po rozpade ZSSR

To by dávalo VKS 5-8 strojov modernizovaných na Tu-160M1.

"M"
RF-94103, Igor Sikorskij, červená 14, prvý let vo februári 2020.
Pôvodne sa uvádzalo že ide o Valentina Blizňuka, ale šlo o omyl.
Ide o ten stroj na obrázku čo vyššie postoval Rase.
Momentálne vo fáze testov.

Testovacie stroje:
RF-94113, Valentin Blizňuk, červená 19, modifikovaný v roku 2006 ako prototyp verzie "M1", dnes asi v Kazani na modernizácii na verziu "M", zrejme patrí letectvu
RF-xxx, Boris Veremej, modrá 342, predtým červená 63, testovací stroj OKB Tupoleva, prešiel úpravami ktoré sa vizuálne nezhodujú zo sériovými strojmi
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-160

Příspěvek od Julesak »

Rekordný 25-hodinový let Tu-160:


Zo základne Engels... na základňu Engels, okolo Ruska, viac ako 20 000 km.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Tu-160

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Prvý let Tu-160M s novými sériovými motormi NK-32-02
Prvý let s novými sériovými motormi absolvoval Tu-160M v utorok (dnes) 3.11.2020

https://defence-blog.com/news/russian-u ... light.html
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-160

Příspěvek od Julesak »

V Kazani sa do vzduchu sa dostal druhý modernizovaný bombardér Tu-160M (teda ide o stroj v druhej fáze modernizácie, aj s novými motormi NK-32-02).

Zatiaľ nie je známe o ktorý kus sa presne jedná, nie je natretý a nesie nové registračné číslo RF-94444.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“