Mig-23

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

Ano, bitevní 23 byly letos vyřazeny, ale ten jejich kokpit, ten teda byl.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Mig-23

Příspěvek od skelet »

Indie vlastnila MiG-23MF a MiG-27. MiG-23 vyřadilo v roce 2007. MiG-27 letos.
ObrázekObrázekObrázek
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3607
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Mig-23

Příspěvek od seabee »

Už jenom matně si vzpomínám, nebyla verze BN nosičem jaderných pum (N jako "nuklearnyj")? Pak by důvod vyřazení z ČS letectva byl i politický - smlouvy START I a START II.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

Skelete, máš pravdu, prohodil jsem -27 a -bitevní 23.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mig-23

Příspěvek od Skeptik »

seabee píše:Už jenom matně si vzpomínám, nebyla verze BN nosičem jaderných pum (N jako "nuklearnyj")? Pak by důvod vyřazení z ČS letectva byl i politický - smlouvy START I a START II.
Myslím, že ne.
To písmeno "N" mělo pocházet z nového navigačně- zaměřovacího systému "Sokol-23N" který nahradil původní "Sokol-23C" u MiG-23B.
Důvod vyřazení MiG-23BN v roce 1994 byl stejný jako v případě MiG-23ML v roce 1998 ... a to provozní náklady, které byly o dost vyšší než provozní náklady jednodušších (a méně výkonných) MiG-21.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3607
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Mig-23

Příspěvek od seabee »

Tak asi ne.

Jenom zajímavost: první sestřel Mig-23 v historii dosáhla 117. peruť izraelského letectva (IAF) v roce 1982 s F-16A
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

Sindewinder ? Tehdy neměli Sparrow, nebo jo ?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Mig-23

Příspěvek od skelet »

Spatříte uměly z áček jen verze ADV a Block 20.
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

Rozumím.
F-16ADV, jak to s něma vlastně bylo ? Proč byly staženy ?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17761
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Mig-23

Příspěvek od skelet »

Nic jiného, než zastaralost bych za tím neviděl.
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

Já o nich četl že se zkoušely po boku F-15 v jeho roli obrany USA a více nic. Příjde mě to zajimavé, časem bych chtěl najít nějaké piloty a názory na F-16 ADV
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mig-23

Příspěvek od Flogger G »

Kdysi se tu diskutovalo o tom nešťastném incidentu s nepilotovaným strojem MiG-23M z Kolobřehu. Tohle je na You Tube:



Video do příspěvku přímo vložil Jarl.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: Mig-23

Příspěvek od Pavel 15 »

Tady tento článek s grafy zrychlení, manévrovatelnosti jednotlivých verzí stíhačky MiG-23 sem objevil úplně náhodou. Dá se říci , že rusové si
velmi pohráli s touto stíhačkou aby dosáhli skoro manévrovatelnosti F-15! Je nutno dodat ,že správné data o stíhačce F-15 jim pomohla získat
Polská rozvědka https://zen.yandex.ru/media/id/5caf5107 ... 00b2a87582.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

Skoro manévrovatelnosti... ale co konkrétně to znamená ?

Mig-23 MLD byl úžasný stroj, odlehčený, s vírovími přechody u sacího ústrojí, F-15 by to měl manévrově ne úplně lehké, politicky řečeno. Vždyť v akceleraci překonávala už verze MF nebo ML Miga-29 9-12/13.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: Mig-23

Příspěvek od Pavel 15 »

Wasp-ty jsi popletl verze , MiG-23MLD tam v tem odkazu bohužel úbec není. To srovnáni bylo toto : Jak je patrné z grafu, při daném rozmítání na MiG-23M vzhledem k MiG-23 obr. 71 byly parametry ustáleného ohybu vylepšeny, ale ne tak výrazně (+0,5 g / s v nízkých nadmořských výškách a + 0,1 g / s nebo méně ve vysokých nadmořských výškách). U MiG-23ML je zlepšení manévrovatelnosti mnohem významnější, až do + 1 g / s v malých nadmořských výškách a + 0,5 g / s ve vysokých nadmořských výškách v porovnání s MiG-23M. Je pozoruhodné, že ve výšce 1 km MiG-23ML manévruje téměř stejným způsobem jako MiG-23 arr71 na zemi. Kromě toho jsou maximální silová přetížení MiG-23ML vyšší než u MiG-23 obr. 71 a MiG-23M, takže nejvyšší úhlové rychlosti na zemi při MAX číslech větších než 0,6 jsou na tomto stroji zcela realizovatelné. S ohledem na omezení síly jsou maximální úhlové rychlosti na zemi v této konfiguraci pro MiG-23 arr. 71 a MiG-23M 16,5 g / s, pro MiG-23ML 18,3 g / s. No a ve vláknu F-15 je uvedena manévrovatelnost F-15 verzus SU-27.
Ohledně té verze MiG-23MLD jsem četl ,že manévrovatelnost si nezadala s MiG-29A a F-16A bylo to napsáno na ruském fóru bez důkazů lidově JPP...
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

.-Já vím že tam není, ale nedalo mě to :-D, MLD je krasavec.
Inu, už i MF/ML s dobrým pilotem při WVR může trápit Eagla, byť ten, podle mě má širší možnosti. Jak se říká, dobrý pilot letící na hraně letové obálky letadla je krajně nebezpečná věc pro cokoliv co potká.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mig-23

Příspěvek od Wasp »

.-Já vím že tam není, ale nedalo mě to :-D, MLD je krasavec.
Inu, už i MF/ML s dobrým pilotem při WVR může trápit Eagla, byť ten, podle mě má širší možnosti. Jak se říká, dobrý pilot letící na hraně letové obálky letadla je krajně nebezpečná věc pro cokoliv co potká.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mig-23

Příspěvek od Flogger G »

Porovnávací grafy tří verzí letadla MiG-23 jsou skvělým příspěvkem. Díky Ti za to kolego Pavel 15.
Jen dopřesním onen vysvětlovací příspěvek pro kolegu Wasp: např. část věty v závorce - + 0,5g/s v nízkých nadmořských výškách ...apod. se do češtiny překládá ,,+ 0,5 st/s v nízkých letových hladinách ...". Veličina označená g/s se v ruštině čte jako gradus/sekunda, tedy stupeň za vteřinu česky. Dále ono ,,MAX " - latinkou psáno MACH, azbukou MAX. A potom ještě - MiG-23 obr. 71 - v ruštině MiG-23 obrazec 71, česky MiG-23 vz. 71 nebo provedení roku 71.

Pavel 15, ještě jednou dík za ty grafy.
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: Mig-23

Příspěvek od mrfelix »

Pro úplnost se hloupě zeptám: nemůže dojít k záměně gradiánů (gonů), rusky GRAD, kterých je 400 do plného úhlu a používali je dělostřelci
a stupňů, rusky GRADUS, kterých je do plného úhlu 360?

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1 ... %B8%D1%8F)
Kterou jednotku u MiGu-23 mysleli?
Obrázek
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3934
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mig-23

Příspěvek od HONZIK11 »

To je dobra otazka. Osobne se priklonuji k 360 stupnum. Tedy ke klasice. Gradian -Stupen. 400stupnu je spise goniometricky rozmer pouzivany v zememerictvi a katastralnich funkcich co se opticke nivelizace tyka, tedy u delostrelectva. Tam jsou ty parametry OK a ctou je z map i digitalnich.
Ale mohu se mylit.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“