Záchraná bóje Generalluftzeugmeister
Napsal: 14/6/2006, 19:52
Záchraná bóje Generalluftzeugmeister
Německo, na základě žádosti generálplukovníka Udeta vyvinula záchranou bóji pro posádky letadel, které musí nouzově přistát na hladině. Bóje sloužila jako útočiště, než dorazí záchraná letadla.
Bóje byla asi 4m dlouhá, 2,5 m široká, 2,5 m vysoká. Na horní palubě měla asi 1,8 m vysokou věž se signalizačním stožárem a anténou.
Podél vnějšího obvodu bóje probíhá těsně nad a pod hladinou trubkové zábradlí na přidržení posádky a pomocí něj se dostat na žebřík a k věži. 100 m dlouhá plovoucí šňůra se žlutě a červeně zbarvenými plováky upozorňovala přistávající letadlo na směr mořského proudu.
Pokud to bylo možné, mělo se přistávací letadlo snažit přistát na návětrné straně bóje a proti mořskému proudu. V případě, že přistávající letoun bóji minul, umožnil plovoucí provaz posádce dostat se k bóji.
Bóje byla nad vodou natřena jasně žlutou barvou a zřetelně označena 4 červenými kříži na bílém podkladu, je osvětlena bílím kotevním světlem s dosvitem okolo 1000 m.
Uvnitř bóje byly 4 lůžka, suché oblečení a obuv, obvazy a posilující prostředky. Nouzový proviant a asi 25 l vody. V bóji byly k dispozici signalizační prostředky. Na přítomnost lidí v bóji měl za dne upozorňovat vztyčený černý balon a žlutočervená signalizační vlajka. V noci kromě bílého signalizačního světla se na věži rozsvítilo červené a bílé světlo. K přivolání pomoci bylo možno odpálit červenou a bílou světlici, vyslat kouřové signály a světlice na padáčku ze signalizační pistole. Každá bóje byla vybavena vysílačkou a nafukovacím člunem. K utěsnění průstřelů byly na bóji utěsňovací zátky a dřevěná palice a pomocí ručního čerpadla šlo odčerpat vodu.
Mužstvo, které použilo bóji bylo povinno podat hlášení o použití bóje, uvést její číslo aby se doplnil spotřebovaný materiál.

Záchraná bóje
Německo, na základě žádosti generálplukovníka Udeta vyvinula záchranou bóji pro posádky letadel, které musí nouzově přistát na hladině. Bóje sloužila jako útočiště, než dorazí záchraná letadla.
Bóje byla asi 4m dlouhá, 2,5 m široká, 2,5 m vysoká. Na horní palubě měla asi 1,8 m vysokou věž se signalizačním stožárem a anténou.
Podél vnějšího obvodu bóje probíhá těsně nad a pod hladinou trubkové zábradlí na přidržení posádky a pomocí něj se dostat na žebřík a k věži. 100 m dlouhá plovoucí šňůra se žlutě a červeně zbarvenými plováky upozorňovala přistávající letadlo na směr mořského proudu.
Pokud to bylo možné, mělo se přistávací letadlo snažit přistát na návětrné straně bóje a proti mořskému proudu. V případě, že přistávající letoun bóji minul, umožnil plovoucí provaz posádce dostat se k bóji.
Bóje byla nad vodou natřena jasně žlutou barvou a zřetelně označena 4 červenými kříži na bílém podkladu, je osvětlena bílím kotevním světlem s dosvitem okolo 1000 m.
Uvnitř bóje byly 4 lůžka, suché oblečení a obuv, obvazy a posilující prostředky. Nouzový proviant a asi 25 l vody. V bóji byly k dispozici signalizační prostředky. Na přítomnost lidí v bóji měl za dne upozorňovat vztyčený černý balon a žlutočervená signalizační vlajka. V noci kromě bílého signalizačního světla se na věži rozsvítilo červené a bílé světlo. K přivolání pomoci bylo možno odpálit červenou a bílou světlici, vyslat kouřové signály a světlice na padáčku ze signalizační pistole. Každá bóje byla vybavena vysílačkou a nafukovacím člunem. K utěsnění průstřelů byly na bóji utěsňovací zátky a dřevěná palice a pomocí ručního čerpadla šlo odčerpat vodu.
Mužstvo, které použilo bóji bylo povinno podat hlášení o použití bóje, uvést její číslo aby se doplnil spotřebovaný materiál.


Záchraná bóje