McDonnell Douglas F-15 Eagle

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 271
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

wasp:
je to minuta, co díval na ty rusky grafy...když ty grafy neviděl, nepiš nesmysli.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Omlouvám se, moje originální ruské, pardon, sovětské grafy z osumdesátých let ukazuji tak jak jsem psal pár příspěvků zpět. A to jsem tím chtěl taky říci.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 271
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Jak to bude možné, hned sem vložím ty grafy. Například grafy manévrovatelnosti MiG-29 foceny asi original. manuálu, nebo učebnice
pro študáky vojenských škol. Není potřeba se omlouvat, jak v těch grafech moc nerozuměli-to se někdy stane.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Izraelká F-15, ta jak se srazila s A-4 Skyhawk, je stále ve službě. Izraelské dvousedadlové F-15 B/D jsou zvláštní na první pohled. Mají půlkruhovou nástavbu za pilotní kabinou kde je ukryt Tirat Ha’agam - v překladu Jezerní hrad, možná v české terminologii Vodní hrad. Jde o zařízení které se vyvíjelo s problémy 13 let a jde, podle toho co jsem pochopil o datalink strategického řízení bojových jednotek C4ISR ve kterém se sdílí utajované informace zpravodajských jednotek na zemi, ve vodě, ve vzduchu včetně vesmírných agentur až po nejvyšší velení.
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Saburo »

Tak údajně v Lakenheathu zbývají poslední 4 Eagly, které zanedlouho také odletí do států...
Konec světlešedých Eaglů v Evropě, taková škoda!

https://twitter.com/PaulWoodford14/stat ... 1990228992
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

F-15A-D sloužil v evropě nepřetržitě v letech 197?-2022. Co tu dělal je asi všem jasné, to pro co byl stavěn a co dělal posledních 50 let.
F-15 není ani tak výjimečný stroj, ale jeho piloti jsou specializovaní " jenom" na vzdušný boj a jsou asi úplná světová špička ve svém oboru. To je to co dělalo F-15 Eagle výjimečným.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 271
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Wasp píše: 13/3/2022, 20:56 How would an F-15 fight a Su-27, and in a notional 1v1 how confident would you be as an F-15 pilot?



Strojový překlad:
Jak by F-15 bojoval se Su-27 a jak jistý byste si byl jako pilot F-15 v pomyslném souboji 1v1?

"Nemohu mluvit o účinnosti a spolehlivosti raket Su-27 nebo jeho radaru, ale prozatím budu předpokládat, že tyto systémy jsou rovnocenné systémům F-15. Vystřelil bych na optimální vzdálenost (AMRAAM nebo AIM-7) a okamžitě bych se odklonil v manévru f-pole, jehož cílem je poskytnout mé střele nejkratší a nejpřímější dráhu letu k cíli a zároveň donutit jeho střelu letět dál, aby se ke mně dostala. Velmi bych se snažil zničit "Flanker" mimo vizuální dosah a určitě před našim spojením následnými střelami s vysokým infračerveným spektrem, jakmile bych byl na dostřel. Chaff, světlice a další opatření ke snížení mé vlastní radarové a IR signatury, to si pište... to všechno bych udělal. Pokud bych se spojil s "Flankerem" , letěl bych dobře BFM (základní stíhací manévry). Naši piloti jsou lépe vycvičení než jejich, a to by nám mělo dát v souboji výhodu ... ale jestli jsem se o psích soubojích něco naučil, tak to, že je to velmi vyrovnáné a jen jeden z vás z něj vyjde živý. Ze všeho, co jsem o Su-27 slyšel, mám k němu velký respekt.

Tento pilot létal na F-15 v osumdesátých letech a skončil někdy první polovině devadesátých let.
Já dnes udělal trochu čas a prohlížel nějaké info co stahoval od kamaráda...a našel toto..

Первый опыт эксплуатации самолетов МиГ-29 и Су-27 показал, что при правильном подходе легкие истребители с успехом можно было использовать в бою против более мощных самолетов, например F-15. Самолеты су-27 (и тем более f-15c) имели более совершенную рлс, что теоретически позволяло им применять Ракеты средней дальности с большей дистанции. Однако в случае с Су-27 это компенсировалось тем, что МиГ-29 имел заметно меньшую эффективную площадь рассеивания и дальности обнаружения этих целей были примерно равны .
К тому времени было известно, что рлс самолета f-15c имеет значительно лучшие качества, следовательно, американец получит преимущество в первой атаке. Правда, еще не был известен один примечательный факт, Который установили американские специалисты, Испытывавшие самолеты миг-29 ввс Германии.
Несущие частоты сигнала локаторов «Игла» a МиГа были близки. У американской станции основным был режим большой частоты повторения импульсов (импульсно-доплеровский), который позволял реализовать многоканаль-ность по наведению и сопровождение целей на проходе. Для НО 19, РЛС МиГ-29, основным был режим средней частоты повторения импульсов (моноимпульсный), который не давал таких больших возможностей, но определял конструктивную простоту системы. Считалось, что в бою против МиГ-29 F-15C будет иметь преимущество тольство тольство тольство тольснатохдет на срена На меньших дистанциях превосходство перейдет к советскому истребителю, который отличается не только лучшей маневренностью, но и современным вооружением - постоянные модернизации ГСН ракет малой дальности AIM-9, не давали уже результата,

První zkušenosti s MiGy-29 a Su-27 ukázaly, že při správném přiblížení lze lehký stíhací letoun úspěšně použít v boji proti silnějšímu letounu, jako je F-15. Letouny Su-27 (a ještě více F-15C) mají vylepšené radary, což jim teoreticky umožňuje používat střely s dosahem na větší vzdálenosti. Ale v případě Su-27 je to kompenzováno tím, že MiG-29 měl výrazně méně efektivní rozptylové plochy a dosah detekce cílů byl přibližně stejný.
V té době se zjistilo, že radar na letounu F-15C je mnohem kvalitnější, takže výhoda je na americké straně, která má na první pohled schopnost sestřelit. Pravda, američtí specialisté by to nevěděli, kdyby v Německu neměli letouny MiG-29.
Ložiskové frekvenční lokátory signálů "Eagle" a MiG byly blízko. Americké radarové stanice byly hlavním režimem dlouhého pulzního opakování frekvence (pulzní Doppler), který umožňuje realizovat mnohokanál- navádění a podporu cílů průjezdu. U radiolokátorů NO 19, MiG-29, byly hlavním ošetřením vysokofrekvenční pulsy (monoimpulsny), které nedávaly tak velký potenciál, ale dávaly konstruktivně jednoduchý systém. Bylo cítit, že v boji proti MiGu-29 bude F-15C těžit pouze na střední vzdálenost a to podle jeho radaru. Na kratší vzdálenosti se vrací k sovětské převaze stíhač, který má nejen lepší manévrovací schopnosti, ale moderní výzbroj .

Исходя из этого, американцы полагали, что победу в бою принесет атака из передней полусферы, в которой группа F-15 уничтожит первым залпом большинство МиГов, а затем реализует полученное численное преимущество и не позволит выйти советским истребителям на дальность открытия огня и тем более навязать ближний бой. Но в учебном бою F-15 против МиГ-29 неожиданно оказалось, что сигнал РАС НО 19, повторяющийся со средней частотой, создает такую помеху для РЛС «Игла», что тот не может провести захват цели и выполнить пуск. А локатор МиГа уверенно работает a обеспечивает применение ракет Р-27Р.
Эto было шоком для Пентагона. Срочно были выделены дополнительные средства на модернизацию РЛС американскирех Ценой Больших затрат удалось ослабить влияние встречного сигнала за счет «чистки» схемы станции от различных внутренних внутренних внутренних помех. Но этот метод не работает в случае увеличения мощности встречного сигнала, т.е. проблема фактически осталась. Другим направлением было создание для истребителей средств РЭП. Здесь американцы преуспели — их станции отличаются эффективностью a выстопой настиний
Специалисты ВВС США не придавали большого значения сравнения сравнению МиГ-29 соесмнерим Этот самолет в середине 80-х годов, нес только ракеты малой дальности и применялся в качестве ударного, хотя опыт их израильских коллег показывал великолепные качества F-16 в ближнем бою. Во второй половине 80-х этот недостаток был исправлен с принятием на вооружение ракем на воорудантыние ракем. Наша же аналогичная разработка Р-77 пока не стала массовым оружием, хэстян и поставром


V souladu s tím si Američané mysleli, že vítězství ve vzdušné bitvě zaútočí z přední polokoule, ve které by skupina F-15 zničila většinu první vlny nepřátelských stíhaček, a pak by využili výhody a nezaútočili. se sovětským stíhačem v dostřelu MiGu-29 a impozantnější bitvou Short. Ale v akademické bitvě proti F-15 se MiG-29 náhle ukázal, že signál RAS NO 19, opakovaný na průměrné frekvenci, vytváří bariéru pro radar "APG-63" v podstatě rušící americký radar, v na druhé straně radar MiGu-29 by s jistotou fungoval a zajistil, že se střela R-27 R zaměří na svůj cíl.
Pro Pentagon to byl šok, když naléhavě přidělil dodatečné finanční prostředky na modernizaci radaru amerických stíhaček. Cenově nákladný dopad by mohl oslabit protisignál „očištěním“ různých systémů domácího rušení stanice. Tato metoda však nefunguje v případě zvýšení signálu protiproudu, tj. ve skutečnosti problém přetrvává. Dalším byl bojovník za fondy REP. Zde se Američanům podařilo jejich stanice je vysoký stupeň účinnosti a automatizace.
Specialisté letectva nepřikládají velký význam ve srovnání se stíhacími letouny MiG-29 ze svých hlavních lehkých F-16A/C. Letounům v polovině 80. dekády mohou být drženy pouze střely krátkého doletu a používány jako nárazové, zatímco jejich izraelské kolegové zkušenosti ukázaly vynikající kvalitu F-16 v boji zblízka. V druhé polovině roku 1980 - x byl tento nedostatek napraven přijetím výzbroje střel řady AIM-120 AMRAAM. Náš vývoj podobného R-77 není velkou zbraní, ale je exportován.



Vzdušný boj má v zásadě tři fáze detekovat palbu a odejít.

Nyní, pokud má F-15 lepší detekční dosah a střely dlouhého doletu, teoreticky porazí F-16, totéž bude s F-18 nebo MiG-29.

Hlavním problémem je, jak je radar odolný proti zaseknutí, pokud MiG-29, F-16 a F-18 dokážou zablokovat F-15 Eagle, čímž se sníží dosah detekce, takže psí stíhači budou mít nějaké šance.

Za nejlepších podmínek F-15 zablokuje radar MiG-29, odpálí AIM-120 a poloaktivní radarová střela se postará o zbytek, takže F-15 nechá dostatek času na opuštění bojiště.

Na blízko měl MiG-29 na počátku 80. let výhodu střely AA-11 s lepším dosahem než AIM-9L, v boji na blízko to bylo lepší.

nyní v roce 2007 v podstatě všechny současné verze MiGů-29, F-18 a F-16 mohou střílet AIM-120 nebo AA-12, takže v podstatě zde je, kdo má nejlepší radar, rozhodne o tom, kdo vyhraje.

nicméně Rusové také detekovali cíle pomocí IRST a odpalovali s nimi své rakety od počátku 80. let.

Moderní F-16 a F-18 mají stejné schopnosti jako moderní F-15 a v podstatě žádný z těchto letounů nenasadil zbraň ve třídě Meteor s výjimkou Rusů s jejich Su-35 nebo Evropanů s eurokanardy.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Lord »

Měl bych jen poznámku, že pokud si nejsi jistý ČESKÝM překladem, a dáváš sem i originální ruské znění, tak by bylo lepší bukvy schovat pod spoiler.

PŘÍKLAD


V souladu s tím si Američané mysleli, že vítězství ve vzdušné bitvě zaútočí z přední polokoule, ve které by skupina F-15 zničila většinu první vlny nepřátelských stíhaček, a pak by využili výhody a nezaútočili. se sovětským stíhačem v dostřelu MiGu-29 a impozantnější bitvou Short. Ale v akademické bitvě proti F-15 se MiG-29 náhle ukázal, že signál RAS NO 19, opakovaný na průměrné frekvenci, vytváří bariéru pro radar "APG-63" v podstatě rušící americký radar, v na druhé straně radar MiGu-29 by s jistotou fungoval a zajistil, že se střela R-27 R zaměří na svůj cíl.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Kdy přišli k bojovým jednotkám AA-11 /R-73 ? V ČSSR až začátkem devadesátých let.
Převaha MiGu 29 ve WVR byla spíše v avionice, ty letadla se od sebe moc neliší v blízkém manévrovém boji. Bavíme se o strojích bez ohledu na osádku.
Prosím o vysvětlení bariéry radaru N019 vs APG-63.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lord, Pavel15: mna by skôr zaujímal zdroj toho odvážneho tvrdenia, ze 29 dokázala zablokovať APG-63.

Zatiaľ je takéto tvrdenie pre mňa z ríše rozprávok.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 271
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

SSSR vždy vyvíjel nový letoun jako zbrańový komplex. Tedy byli s novým letounem vyvíjeny i nové rakety, první letka MiG-29
v počtu 20ks byla uvedena do bojové pohotovosti v červnu 1983- letiště Kubinka u Moskvy. Rakety R-73 nebo naše značení AA-11,
ve výzbroji od roku 1984. Ohledně rušení radaru APG-63- já ten článek nepsal a další info .žádné nemám.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

Pavel: nedal si odkiaľ cerpas. Odkiaľ ten text je.
Ak je to zas nejaký topwar, tak je zbytočne to aj prekladať...
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 271
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Ten zdroj o tom rušení dal nějaký rus....na již neexistující fórum millitary photos, kámoš tam byl velmi aktivní spóstu let.
On též velký fanda do letadel a hlavně ruské konstrukční školy.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Juraj Tichý »

Takže, sorry, výpovedná hodnota nula.

Totižto toto tvrdenie by znamenalo, že ruská úroveň technológie je pred tou zapadnou a vieme ze je to naopak a to o desaťročia.

Zároveň by Američania po takomto zistení APG-63 prvej verzie povymienali. Neurobili to, nemali to zapotreby...
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Lord »

Já tomu sice zase tolik nerozumím, resp. na fórech se traduje ledacos. Mám taky určité pochybnosti, ohledně ruské či sovětské elektroniky.
I když MiG-29 byl ve své době jistě špičkové letadlo.
Pokud nezískáte nějak nepřátelský kus, ten netestujete, a neuděláte podle toho protiopatření, tak si myslím, že není zase tak jednoduché něco zarušit.
Po rozpadu SSSR se tak dělo, ale naopak :D Co dodat?

https://www.key.aero/comment/834536#comment-834536

ORIGINÁL mohl být z tohoto fóra, ale to je nyní blokované, nebo už zaniklo.

http://russarms.com/air/fighters/mig-29 ... g-29-f.asp

Prostě asi víte, jak fungují sociální sítě, jeden to kopíruje od druhého, třetího, atd.
Nechci to tím apriori zavrhovat, třeba něco na to je, ale je to váš boj 8-)

AMEN
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

APG-63 ( a kterýkoliv radar) dokáže jistě zarušit nějaká rušička nesená letadlem, na nějakou vzdálenost.

Pokud by nesl rušičku MiG 29, tak jistě dokáže APG-63 nějak omezit na nějakou vzdálenost ( na to je ALE, radar APG-63 používal režimy radaru jako HOJ a podobně, které byly dělané tak aby střelu přes rušení dopravili co nejblíže k cíli, tuto schopnost má většina radarů).
Ovšem s přibližující se vzdáleností by byl APG-63 ten první, který by dokázal "propálit" rušení. Když už v té době, - 80-90. léta něco vidělo cíl první přes rušení, byl to spíše APG-63 než N019.


Zajimavost,
F-15 si nesl vždy rušičku s sebou, má ji totiž vevnitř.
MiG 29 9-12 pouze externě ( Su 27/35 také), tedy tato letadla jí nemusela podle mise vůbec mít a nebo zabírala místo na závěsných bodech.

Modernizace radaru, Saburo nosí informace v hlavě, já si je musím dohledávat v archivu.
Z hlavy, po roce 1990.
Vrátím se do osumdesátých let :D
APG-70 byl zvolen jako náhrada APG-63 a měl být používán na F-15C, ale protože ho bylo třeba na F-15E, šel primárně tam a na F-15C několik ks zůstalo, ale v malém množství ( asi do pěti prstů). Modernizací APG-63/PSP vznikl APG-63V1. Který byl vlastně +- APG-70, schopnostmi ve vzdušném boji.
Zpátky do devadesátých let.
V té době tedy létali F-15C na mixu - APG-63/PSP, V-1 a pár APG-70.
Asi kolem roku 2000, začali zkoušet na +- 22 ks F-15C radar APG-63/V2 AESA na F-15C na aljašské základně Elmendorf. Více se V2 nerozšířil.
Asi po roce 2005 začali pomalu přicházet nové radary APG-63V3 AESA ke všem F-15C.
No a na konec, F-15EX dostává APG-82/V1, a je to radar který se originálně jmenoval APG-63/V4.


Radar N019 Rubín, mě nedochází jak by byl schopen sám zarušit APG-63, pokud ano tak jak ?
Z historie, radar APG-63 nedokázali sami zarušit radary APG-65,68 ani AWG-9 ( které jsou spíše výkonější než N019), nikde o tom nemluví žádný západní pilot na žádném západním letadle.
Nevím.

AIM-9L byl super v tom, že dokázal celkem s dobrou jistotou ničit cíle z přední polosféry na větší vzdálenosti a lépe než R-60/R-60M.
R-73 byla nová střela, bylo by zajimavé ji porovnat s AIM-9M v dostřelu.

Není žádné tajemství že F-15 může prohrát s čímkoliv v manévrovém boji, může také s čímkoliv vyhrát.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Cituji :
"První zkušenosti s MiGy-29 a Su-27 ukázaly, že při správném přiblížení lze lehký stíhací letoun úspěšně použít v boji proti silnějšímu letounu, jako je F-15. Letouny Su-27 (a ještě více F-15C) mají vylepšené radary, což jim teoreticky umožňuje používat střely s dosahem na větší vzdálenosti. Ale v případě Su-27 je to kompenzováno tím, že MiG-29 měl výrazně méně efektivní rozptylové plochy a dosah detekce cílů byl přibližně stejný."

V reálném válečném světě s rušením ze všech stran se F-16 k F-15 ani nepřiblíží. Názor jednoho pilota.
Ve cvičeních se tyto scénáře často uskuteční : malý Gripen s velmi nízkým RCS a větší EF,F-16, F-15 a pod.

Cituji :
"V té době se zjistilo, že radar na letounu F-15C je mnohem kvalitnější, takže výhoda je na americké straně, která má na první pohled schopnost sestřelit. Pravda, američtí specialisté by to nevěděli, kdyby v Německu neměli letouny MiG-29."

US piloti F-15 předpokládali že systémy Su 27 jsou na stejné úrovni jako na F-15, předpokládat že nejsou tak dobré by nevedlo k dobrému výcviku.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Wasp »

Juraj Tichý píše: 16/4/2022, 21:54
Totižto toto tvrdenie by znamenalo, že ruská úroveň technológie je pred tou zapadnou a vieme ze je to naopak a to o desaťročia.

Zároveň by Američania po takomto zistení APG-63 prvej verzie povymienali. Neurobili to, nemali to zapotreby...
Procházel jsem trochu málo a zrovna včera digitální počítače u F-15 a MiG 29.
MiG 29 (9-12) používal dva, S-31 a C-100. Chápu to tak že C-100 (váha systému asi 34 kg) byl hlavní příkazový počítač, řešil mise, zpracovával data z radaru, od toho počítal vzdálenost, úhel, dosah svých zbraní a podobně. Toto převáděl na HUD k pilotovi.
Měl rychlost cca 170 000 operací za vteřinu.

F-15A, z roku 1976, měl příkazový počítač ( váha systému asi 25 kg) s rychlostí 370 000 operací za vteřinu. Dělal podobné věci jako C-100, tedy vzal surová data z APG-63, počítal, popřeváděl a dal pilotovi umělé, jednoduché vývody na VSD - displej radaru.

Neříkám že se to dá takto porovnávat, je to spíše pro zajimavost. C-100 a S-31 jsem objevil teprve včera.
MiG 29 byl rozhodně krokem v SSSR vpřed a ve své době to byl kvalitní a výborný letoun. Ale nebylo mu přáno.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 271
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: McDonnell Douglas F-15 Eagle

Příspěvek od Pavel 15 »

Model experimentálního letounu F-15 S/MTD měl šikmé vektor. trysky , letový exemplář je již neměl. Ruské stíhačky SU-35
též mají šikmo vychýlené trysky motorů.

https://i.imgur.com/2w7FwTP.jpg

https://puui.qpic.cn/qqvideo_ori/0/n050 ... _496_280/0

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... -01563.jpg
Odpovědět

Zpět na „Letadla“