Ruský vrtulník Ansat- 2RC

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Ruský vrtulník Ansat- 2RC

Příspěvek od Pegeucko »

Ruský vrtulník Ansat- 2RC

Lehký víceúčelový vrtulník Ansat- 2RC byl zkonstruován v Kazaňském vrtulíkovém závodě, který byl původně subdodavatelem OKB Mil. V situaci, kdy se moskevské OKB Mil dostal na pokraj bankrotu, projekt Ansat od něj Kazaňský vrtulíkový závod převzal. Název pochází z tatarštiny a znamená to prostý nebo nadějný.
Od r.1994 zde také proběhly závěrečné konstrukční práce, stavba prototypu a letové zkoušky lehkého víceúčelového vrtulníku pak v r. 2003, který dostal sériové označení Ansat- 2. Ve verzi lehkého bojového vrtulníku označeného Ansat- 2RC byl světu poprvé představen na výstavě MAKS 2005
Stroj je vybaven dvěma motory z konstrukční dílny Prite & Witney Canada, které licenčně vyrábí fa AO "Avtovaz" a např. převody Peterburgský závod Rudý říjen. Nyní se testuje, zda může být vrtulník vybaven ruskými motory TVO-100.
Schopnostmi a vybavením je přirovnáván k typu EC-145/UH-145 firmy Eurocopter a v Ruské armádě a Aeroklubech (ROSTO/DOSAAF) by měl postupně nahrazovat vrtulníky Mi-2, zkonstruované koncem 50.let.
Pracuje se i na variantě Ansat-3 "VIP-salon", kam se vejde až 15 osob.
MO RF již podepsalo kontrakt na nákup těchto vrtulníků ve variantě cvičné, sanitní a lehké-bojové. Cena jednoho kusu se pro domácí trh pohybuje od 1,8 -2mil US, exportní cena je pak 2,5mil US. Odhaduje se,že pro ruský domácí trh bude zakoupeno 400-500 vrtulníků v průběhu příštích 10-15 let. Letos by mělo být dodáno prvních 6 ks. Dalších 100ks plánuje zakoupit Kazachstán.
O exportní verzi Ansatu již projevili zájem Venezuela, Sudán, Kypr a další země nákup zvažují.
Vrtulník má nosnost 1-1,6 t a max. vzletovou hmotnost 3,3t. Vejde se do něj až 9 lidí a v sanitní verzi 2 ležící + 2 medici. Využitelný je též jako záchraný, průzkumný a hlídkový. V lehké bitevní variantě je vybaven pro spolupráci se stroji typu Mi-24/28 a Ka-50/2 .
Maximální rychlost je 280km/h a dolet 620km.
Rozměrové TTD jsem zatím nenašel - jak se objeví - doplním.

ObrázekObrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pegeucko dne 12/8/2007, 20:22, celkem upraveno 4 x.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
michan
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 6814
Registrován: 28/10/2005, 13:43

Příspěvek od michan »

Dnes již asi nikdo nepochybuje o tom, že Rusové dělají dobrou techniku. Ten vrtulník svou nižší cenou, bude znamenat, a Ty i naznačuješ, že ho budou kupovat i ti chudší, jako hlavní.
Ono je také třeba říci, že kvalitních víceúčelových vrtulníků v době konfliktu není nikdy dost. Jak pro boje v zázemí, proti výsadkům, tak zásobování, sanita a pod.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Pegeucko, já to nějak nepochopil, co je na tom vrtulníku Kazašského? Jakou roli tam Kazachstán hraje?

Pokud vím, ale to je stará informace, MO RF nemá žádný zájem o stroje Ansat 2R, ale Ansat U a sanitní. V součastné době je to ve stádiu objednávky pro policii a soukromé podnikatele. Zájem projevilo i ministerstvo pro mimořádné situace. V roce 2005 bylo dodáno prvních 6 sériových strojů. MO zatím jedná o doplnění svých požadavků a zatím nejsou v dohledu vojskové zkoušky.
Ansat 2R je vyvíjen specielně pro zahraniční zákazníky, nikoli Ruské MO… pletu se?

Fotky té prodávané verze:

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

redboy:
Ano, pleteš se. Dnes to oznámila ITAR-TASS s odvoláním na MO RF.
První stroje budou dodány do letckých učiliš a pokračovacích výcvikových center pro nácvik útoků na cvičné cíle.
Již dříve (2.5.2006) bylo oznámeno jeho postupné zavádění do stavu Námořnictva RF( vojeno-morskovo flota).
Fota tebou presentovaná jsou zřejmě verze LL nikoliv RC.

Já se zase sekl s tím Kazachstánem - sídlo firmy Kazaňského vrtulníkového závodu a.s. je Tatarská republika,město Kazaň, ul. Tzcevskaja 14
- v originále: (Открытое акционерное общество) ОАО "Казанский вертолетный завод", Республика Татарстан, г. Казань, ул.Тэцевская, д. 14

- už jsem to opravil
Naposledy upravil(a) Pegeucko dne 6/7/2006, 22:36, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ne, moje fotky jsou typ Ansat a netuším jakého přívlastku. V součastné době jsou nabízeny verze :

Dopravní
VIP
Záchraná
Protipožární
Cvičná (U)
a Tebou uvedená 2RC jako bojová)

LL je ve vlastnictví výrobce a jde o létající laboratoř na zkoušky avioniky a radarů...... pro zákazníky a vývoj verzí.

Obrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Prosím, přehrej mi odkaz na tu zprávu na ITAR TASS, já Tě obdivuju, já na těch stránkách něco najdu akorát omylem...Už sem to prolez horem spodem a nic. Su hloupej.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

redboy:
Nedivím se ti, dost špatně se to hledá. Jedno info je ZDE:
http://armsshow.itar-tass.com/?page=art ... 817&cid=25
další ZDE:
http://lenta.ru/news/2006/07/06/ansat/
a to starší ZDE:
http://lenta.ru/news/2006/05/02/ansat/
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

redboy:

Jinak pro sledování každodeních novinek v oblasti vojenství(v Ruštině) bych doporučoval uložit tyto odkazy.
Jsou to podsekce zmiňovaných agentur,které se zaobírají přímo touto tematiou a každý den nabízejí 5-10 novinek,či sumarizují některé starší události s novými. V případě informací převzatých od světových agentur nabízejí v některých případech i odkaz na zdroj.

http://www.arms-tass.su/
http://lenta.ru/mil/
http://www.rian.ru/defense_safety/
http://www.army-guide.com/rus/index.php

Zde se zase dají najít velmi slušné rozbory a analýzy. Někdy je ale třeba odfiltrovat jednostanost.

http://nvo.ng.ru/
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Supr, díky. Večer tam vlítnu :)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

takže oprava k verzi Ansat LL:

Není pravda, že je ve vlastnictví výrobce , ale byl dodán VMF (námořnictvu) a slouží jako létající laboratoř pro vývoj avioniky pro VMF kterou vyvíjí firma Radar.

Tato firma je původní OKB 275 a od roku 1988 Oborové, vědeckotechnické centrum "Luč". k jejim pracem patří avionika, především řídící systémy letounů Su-15, Su-24, Mig-25P, MP..... Pracoval intezivně i v civilním letectví a jeho avionika je v Tu-204, Tu-334, Il-114, Mi-17. Mi-34. Mi-38... V 80tých letech dělal na aktivních radiolokačních naváděcích soustavách ŘSPDL a LŘS.
V součastné době je název firmy Radar MMS.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

Co se týče nákupu té ozbrojené varianty Ansatu-RC.
V těch článcích sice není přímo zmíněn nákup této verze. Zřejmě bude nakoupeno více variant.
Ale jmenovitě tato pasáž z článku pod druhým odkazem, využití ozbrojené varianty rozhodně nevylučuje:

вертолет может использоваться для разведки и целеуказания в составе подразделений боевых вертолетов Ми-24, Ми-28, Ка-50/52. На внешней подвеске вертолет может нести пулеметные контейнеры, легкие противотанковые ракеты и блоки неуправляемых реактивных снарядов.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

No to je sice pravda, ale ten článek se odkazuje na TASS. Tam se odkazují na slova Ivanova a ten říká, že: "stroje budou předány na Vyšší vojenské učiliště pro výcvik pilotů vrtulníků" (По его словам, эти машины будут направлены в Высшее военное авиационное училище для подготовки вертолетчиков.).

Je to celkem lhostejné, ale už loni na MAKS výrobce vrtulník Ansat-2 označoval jako exportní pro "méně movité zákazníky". To samozřejmě nevylučuje jeho použití v RF, ale vzhledem k tomu, že vojskové zkoušky trvají zhruba rok (nejméně), nemyslím si, že se jedná o Ansat-2, ale o Ansat U, o který už loni projevila armáda vážný zájem a výrobce byl požádán o úpravu pro potřeby armády (kolový podvozek, avionika čistě Ruského původu). Tohle je z článku Butowského o MAKS.

Ale říkám, těžko říct..........Počkéme si.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

ANSAT U

Příspěvek od redboy »

Jak sem tak bloumal po „problému“ ANSAT, tak mě napadlo, kam jinam se obrátit, když ne k výrobci? No a po prolezení stránek Kazaňského vrtulníkového závodu http://www.kazanhelicopters.com/ , kde jde mimo jiné vidět celý výrobní program (ovšem, ne že by byly stránky aktualizovány nějak zběsile……) sem se dohrabal až k verzi ANSAT U a je nanejvýš pravděpodobné, že je to opravdu ta letos dodaná verze.

Je na stránkách zmínka o ANSAT 3, ale ANSAT 2, sem krom drobností neobjevil. Pokud Vás vrtulník zajímá stáhněte si pdf soubor s prospekty, je pěkný http://www.kazanhelicopters.com/upload/Ansat_rus.pdf a ještě dvě fotky verze ANSAT U, vyvinuté pro MO RF:

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

Vrtulník Ansat se stane po roce 2010 hlavním typem výukového vrtulníku Vojenských vzdušných sil - VVS RF. Novinářům to oznámil náčelník Správy VVS RF gen.mjr. V.Ivanov.
Nyní ještě proběhnou vojskové testy, při nichž budou dolazeny případné nedostatky stroje a zohledněny požadavky vojáků na výcvikový stroj.
Společně s Ansatem bude jako výcvikový vrtulník využíván i typ "Kasatka"K-60 a nahradí tak nyní již zastaralý typ Mi-2.
V první fázi je plánován nákup 25-30 vrtulníků Ansat a objednávka může být průběžně navýšena - v závislosti na požadavcích VVS RF.
Užitečná nostnost výckikové varianty Ansat je 1-1,3tuny a vzletová váha 3,3t.Vejde se do něj 9 osob.
zdroj: agentura RIAN
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Ruský vrtulník Ansat- 2RC

Příspěvek od absik »

TTD pre vojenskú verziu Ansat U

Max. rýchlosť 285 km/h.
Cestovná rýchlosť 250 km/h.
Dolet na hlavné nádrže 520 km/ s pomocnými NPHM 635 km
Dynamický dostup 5700 m
Statický dostup 3300 m
max. štart. hmotnosť 3300 kg
max. náklad 1184 kg
pohon 2хPW207K, Pratt&Whitney , 2 x 630 HP
štart. výkon 2 x 710 HP
objem náklad. priestoru 8,0 m3
dĺžka 5,3 m
šírka 1,7 m
svetlá výška 1,37 m
Posádka 1 - 2
Cestujúci 8 (7)

celková dĺžka: 13,54 m
dĺžka trupu bez chvost. pylóna: 6,91 m
výška po rotor. hlavu: 3,56 m

http://www.russianhelicopters.aero/en/h ... tures.html
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0% ... 0%B0%D1%82
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Ruský vrtulník Ansat- 2RC

Příspěvek od absik »

Prvá skupina z 29 študentov 3. ročníka Voj. leteckej akadémie N.E. Žukovského a J.A.Gagarina úspešne zložila skúšky a v budúcom ročníku už prejdú na výcvik v Mi-17 a Mi-24. Výcvik týchto študentov plne prebiehal už na nových vrtuľníkoch Ansat-U pri priemernom nálete 47 hodín. V r.2015 by kurz na Ansat-U malo absolvovať už 57 študentov a v r.2016 s pomocou dodávky ďalších 6 vrtuľníkov Ansat-U by výcvik malo absolvovať až 300 študentov.


http://vpk.name/news/118408_pervaya_gru ... nsatu.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
absik mmr
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 100
Registrován: 4/12/2015, 17:13
Bydliště: nestále

Re: Ruský vrtulník Ansat- 2RC

Příspěvek od absik mmr »

...Pracuje se i na variantě Ansat-3 "VIP-salon", kam se vejde až 15 osob.
Nová verzia VIP "Salon" bola certifikovaná v dvoch obmenách:
1, VIP s komfortom pre 7 osôb
2, VIP salónna úprava pre 5 osôb zo šatníkom a minibarom + oddelenie pre úplnú batožinu
obe obmeny majú aj doplnkovú vzduchovú klimatizáciu.
Prvým objednávatešom je ministerstvo priemyslu RF, koľko vrtuľníkov objedná MO RF pre svoju generalitu - ešte nebolo zverejnené.

http://vpk.name/news/147268_vertolet_an ... ersii.html
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“