Mikojan Gurjevič MiG-35

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

Tady je ten jednoduchý CAS "kabel" od ovládání F-15 po hydraulický aktuátor
https://www.f15sim.com/images/F-15_Pitch_Control-1.jpg

Ale, myslím si že Mig-29 to měl obdobně, že půjde o podobné systémy. F-18A-D to měl už asi úplně oddělené, tedy klasické ovládání a mimo to navíc onen "kabel". Je to vývoj.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

Hele, může být. Až takhle dopodrobna jsem se tím nikdy nezabýval.
Mimochodem nejsem ani schopen na tom diagramy najít ten "kabel", co o něm píšeš. Ale je možné, že to má MiG-29 podobně.

Našel jsem jen stručný popis základních funkcí SAU-451 :
- eliminace periodických kmitů v podélném, příčném i vertikálním směru;
- automatické přizpůsobení výchylky řídicích ploch dle rychlosti letu;
- stabilizaci kurzu letu v náklonu (+/- 7°) a sklonu (+/-40°);
- vyvedení letounu do horizontálního letu z libovolné polohy letadla;
- stabilizaci letu na dané barometrické výšce;
- automatické přiblížení na přistání až do výšky 50 metrů;
- automatické trimování při ručním řízení;
- indikace polohy letounu na navigačním přístroji;
- zabránění srážce se zemí;
- omezení úhlu náběhu;

- provedení předletové přípravy s následnou signalizací funkčnosti.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 2/12/2020, 14:22, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

Píši "kabel" v uvozovkách. Vedení je skrz hydromechanické ovládání. Je na něm napojené. Zajimalo by mě jak to měl Hornet, protože je od McAir a dělali na něm lidi od F-15.

Našel jsem i systém zabraňující srážce se zemí u SAU-451, ale nevím k jaké verzi Migu-29.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

Jo, to tam bylo též - viz příspěvek Flogger G o jeho vypínání při airshow. Stejně jako omezovač úhlu náběhu, aby nedošlo k přetažení ... doplněno.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

Podle toho co letový systém Migu-29 umí, to bude +- nějaká ruská obdoba toho, co umí ovládání F-15, opravdu by mě zajimalo jestli je schopen letět tak, že elektrické linky vychylují hydr. bůstry.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

Našel jsem manuál pro F-18A-C. Má klasické ovládání, které řídí dva počítačové systémy, nad němi je CAS s vysokou autoritou, který je zálohován DEL ( přímou digitální elektronickou linkou).
Co to vlastně celé znamená, tomuhle se říká Digitální Fly by Wire (poprvé použit u F-18).
Z jedné chytré knižky, v okamžiku kdy CAS systém vyspěl a dostal vysokou autoritu, tedy dokázal ovládat letadlo sám, začalo se uvažovat o tom, odstranit klasické ovládání. A tím odebráním se narodil FbW.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:Z jedné chytré knižky, v okamžiku kdy CAS systém vyspěl a dostal vysokou autoritu, tedy dokázal ovládat letadlo sám, začalo se uvažovat o tom, odstranit klasické ovládání. A tím odebráním se narodil FbW.
Ne tak úplně ... už se to tu někde probíralo.

FbW vznikl mnohem dříve než CAS. Myslím, že už jsme to probírali dříve a jinde.
Prvním létajícím letadlem, kde byl použit byl na svou dobu obří dopravní letoun ANT-20 "Maxim Gorkij". Vzhledem k jeho rozměrům vycházel klasický řídicí systém příliš složitý a těžký, a tak jej Tupolev nahradil elektrickými kabely a elektromotory ... bylo to neohrabané, ale fungovalo to.
Obrázek
Nicméně plnohodnotné využití výhod FbW přinesly až počítače - nejprve analogové a následně digitální.
CAS vznikl nezávisle na FbW, ale faktem je, že "skutečné" FbW "udělal" resp. umožnil využití jeho potenciálu.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

To je ale krasavec, ty kryty podvozku, ta štíhlost křídla, připomíná mě to francouzskou školu.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3644
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od seabee »

Wasp píše:To je ale krasavec, ty kryty podvozku, ta štíhlost křídla, připomíná mě to francouzskou školu.
Ale na některých - neretušovaných - fotkách je vidět použití potahu z vlnitého plechu, tedy Junkersův patent. Antonov to použil i na jiných typech a Junkers se chtěl soudit, ale v rámci přátelských vztahů (Rappalská smlouva) to bylo zastaveno.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Skeptik »

ANT v názvu neznamená ANTonov, ale A.N.Tupolev ... ANT byly značeny všechny jeho letadla.

ANT-20 vycházel z ANT-16 což byl bombardér TB-4 (nevyráběl se).

Ten spor s Junkersem nebyl o potahu z "vlnitého plechu" ale o použití duralu ... dural byl Junkersův patent a spor vznikl již při konstrukci TB-1 (ANT-4).
Nicméně Sověti, aby nemuseli platit patent, nepoužili dural, ale vlastní hliníkovou slitinu ... kolčugaluminium (podle města Kolčugino, kde byl v roce 1922 vyvinut).

Kolčugaluminium se od junkersova duralu lišilo jak složením (jiný obsah mědi a manganu a přidáním niklu), tak vlastnostmi. Tupolev byl součástí vývojového týmu, jako expert na konstrukci letadel, a tak vlastnosti kolčugaluminia vlastně definoval.
Ostatně podrobnou cestou šla i NACA a v roce 1927 vyvinula Alclad.
Na kolčugaluminium se patent duralaluminia (duralu) nevztahoval.
Navíc Rapallská smlouva byla podepsána v roce 1922 a první sovětský celokovový letoun s potahem z vlnitého plechu (kolčugaluminia) ANT-2 vznikl až v roce 1925
Obrázek

Ale to už jsme od MiG-35 fakt daleko :)
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od niko »

Inak to lietadlo sa podarilo. Dnes uz taka klasika jak z romanov. :up:
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Flogger G »

JJ. skeptiku, vypnul také omezovač úhlu náběhu, jinak by se některé figury létat nedaly.

K autopilotu jen drobnost. Od zavedení AP-155 do typu MiG-21 fungovalo vyvedení z libovolné polohy do horizontálního letu i BOV - nebezpečné výšky , tedy zabránění srážce se zemí. Tlumení a stabilizaci uměl jednokanálový autopilot KAP-2, který fungoval již na MiG-21PF. Postupně se na systém automatického řízení nabalovaly další funkce, dostávalo to jiné názvy, ale účel byl stále jen jeden, usnadnit pilotovi bezpečné řízení letadla.

První MiGy-29 neměly nijaké řízení po drátě, to začalo až se snahou dostat typ na palubu letadlové lodě. Vycházelo se z předpokladu, že MiG bude dodáván i státům s nižší technickou úrovní a také byla sledována co možná nejvyšší možná míra jednoduchosti údržby a oprav systému řízení lehkého frontového stíhacího letadla v podmínkách globální války. Přesto byl autopilot MiGu-29 již dost vychytaný.

Jen škoda, že se již nemůže vyjádřit kamarád lamada, ten byl na tohle kabrňák.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od niko »

Polske letectvo kupuje tri repasovane RD-33 pre svoje lietadla MIG-29.

https://bulgarianmilitary.com/2020/12/0 ... hter-jets/
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od kenavf »

Nieje tam špecifikované odkial ich tá polská dodávateľská firma zoženie.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od niko »

Veru nie je. Tipujem Ukrajinu.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Julesak »

No ale to nové nebudú, len repasované.
Ale ak im to stačí, prečo nie.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od kenavf »

V titulku síce píšú "new" nové ale ďalej už spomínajú o tom koľko môžu mať nabehané a ako mali byť skladované. Takže sa jedná o použité respektíve maximálne o repasované.
Skôr je zaujímavé načo ich poliaci potrebujú keď je Mig-29 také nepoužiteľné lietadlo a "bolo by najlepšie ich okamžite vyradiť a zošrotovať".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Hektor »

Pred časom Maďarsko ponúkalo svoje MiG-29 na predaj, aj to je možný zdroj.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od niko »

Jasne, ze to nie su nove RD-33, ved je to uvedene priamo v tom clanku, staci len citat s porozumenim.

Fuu Hektor, neviem. Tie madarske Mig-29 su vraj vstave, ze su dobre uz len do muzea. Ale mozno mas pravdu a niektore nahradne diely nechali zakonzervovane.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan Gurjevič MiG-35

Příspěvek od Wasp »

On ten RD-33 je celkem výborný motor, vzato s tím jakou má pověst.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“