Vyprošťovací tank VT-72M4 CZ
Napsal: 24/10/2007, 18:11
Základní infromace
Vyprošťovací tank VT-72M4 CZ je modernizace tanku VT-72B na úroveň kompatibilní s bojovými tanky T-72M4 CZ a T-72M4 CZ-W
Rozsah modernizace:
Takže na vozidle byla modernizována podvozek a pohonná soustava, korba s nástavbou a účelovým speciálním zařízením (hlavní a pomocný naviják, jeřáb, cívková souprava, nákladová plošina, radlice, svařovací zařízení), speciální zařízení (tepelné zadýmovací zařízení, zařízení k ochraně proti účinkům zbraní hromadného ničení, protipožární zařízení, souprava pro jízdu tanku pod vodou), spojovací prostředky, výstroj a příslušenství.
Používá se zejména na:
Vyprošťování zapadnutých, zavalených, převrácených a utopených vozidel, vlečení havarované nebo poškozené techniky v různých terénech, provádění nezbytných terénních úprav v souvislosti s vyprošťováním, poskytování technické pomoci osádkám poškozených vozidel.
Technické parametry:
Rozměry: 8 420 x 3 660 x 2 640 mm
Bojová hmotnost: 51 500 kg
Osádka: 2 osoby (velitel, řidič)
Měrný výkon: 14 kW/t
Měrný tlak: 110 kPa
Maximální rychlost na silnici: 61 km/h
Maximální nosnost jeřábu: 19 000 kg
Max. tažná síla hlavního navijáku: 300 kN (přes dvě kladky až 900 kN)
Max. tažná síla pomocného navijáku: 10 kN, pracovní délka lana 400 m
Max. tažná síla cívkové soupravy: 200 kN, pracovní délka lana 200 m
Nosnost nákladové plošiny: 4 000 kg
Výkon radlice: 126 m3
Výzbroj vozidla: Protiletadlový kulomet NSVT ráže 12,7 mm
Zařazení:
Vozidlo zatím nebylo oficiálně zařazeno do AČR, zatím prochází vojskovými zkouškami u 73. tankový prapor v Přáslavicích
Zdroj:
webové stránky VOP025 Nový jičín, všemožné časopisy
Vyprošťovací tank VT-72M4 CZ je modernizace tanku VT-72B na úroveň kompatibilní s bojovými tanky T-72M4 CZ a T-72M4 CZ-W
Rozsah modernizace:
Takže na vozidle byla modernizována podvozek a pohonná soustava, korba s nástavbou a účelovým speciálním zařízením (hlavní a pomocný naviják, jeřáb, cívková souprava, nákladová plošina, radlice, svařovací zařízení), speciální zařízení (tepelné zadýmovací zařízení, zařízení k ochraně proti účinkům zbraní hromadného ničení, protipožární zařízení, souprava pro jízdu tanku pod vodou), spojovací prostředky, výstroj a příslušenství.
Používá se zejména na:
Vyprošťování zapadnutých, zavalených, převrácených a utopených vozidel, vlečení havarované nebo poškozené techniky v různých terénech, provádění nezbytných terénních úprav v souvislosti s vyprošťováním, poskytování technické pomoci osádkám poškozených vozidel.
Technické parametry:
Rozměry: 8 420 x 3 660 x 2 640 mm
Bojová hmotnost: 51 500 kg
Osádka: 2 osoby (velitel, řidič)
Měrný výkon: 14 kW/t
Měrný tlak: 110 kPa
Maximální rychlost na silnici: 61 km/h
Maximální nosnost jeřábu: 19 000 kg
Max. tažná síla hlavního navijáku: 300 kN (přes dvě kladky až 900 kN)
Max. tažná síla pomocného navijáku: 10 kN, pracovní délka lana 400 m
Max. tažná síla cívkové soupravy: 200 kN, pracovní délka lana 200 m
Nosnost nákladové plošiny: 4 000 kg
Výkon radlice: 126 m3
Výzbroj vozidla: Protiletadlový kulomet NSVT ráže 12,7 mm
Zařazení:
Vozidlo zatím nebylo oficiálně zařazeno do AČR, zatím prochází vojskovými zkouškami u 73. tankový prapor v Přáslavicích
Zdroj:
webové stránky VOP025 Nový jičín, všemožné časopisy