Junkers Ju 88G-6
Napsal: 30/10/2004, 12:31
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***
Junkers Ju 88G-6
Noční stíhací letoun
Motory:
V gondolách Junkersu Ju 88G-6 pracovaly dva řadové motory Junkers Jumo 213A s výkonem 1286 kW (1750 k). Na pravé straně krytu motoru se naházel vstup vzduchu do kompresoru.
Výzbroj:
Ju 88G byl vyzbrojen čtyřmi kanony MG 151/20 ráže 20mm uloženými v podtrupové gondole, dvěma šikmo kupředu vzhůru zaměřenými knony MG 151 v instalaci Schränge Musik a jedním obraným kulometem MG 131 ráže 13mm pohyblivě uloženým v zadní části kabiny. Každý kanon mohl čerpat ze zásoby 200 kusů nábojů, střelec kulometu měl k dispozici 500 nábojů.
Radar:
Ju 88G-6 byl vybaven radiolokátorem FuG 220d Lichtenstein SN-2D, schopnýmvyhledávat cíl před letounem a současně hlídat zdaní polosféru. Dipˇopy hlavná antény zvané Hirschgeweih(jelení parohy) byly někdy nakloněny a tím se předcházelo interferenci signálu. Britské rušení radarů Freya postihlo i přístroje ředy FuG 220.
Kabina:
I když noční stíhací Ju 88 nesly původně tři členy osádky, typová řada G si vzhledem k nárustu přístrojového vybavení vyžádala rozšíření o jednoho muže-operátora. Osádka byla chráněna pancéřováním, zahrnující i neprůstřelné sklo. Na vrcholu krytu kabiny byla nainstalována anténa systému FuG 350 Naxos Z, navádějícího letoun na vysílání britského radaru H2S.

Junkers Ju 88G
Junkers Ju 88G-6
Noční stíhací letoun
Motory:
V gondolách Junkersu Ju 88G-6 pracovaly dva řadové motory Junkers Jumo 213A s výkonem 1286 kW (1750 k). Na pravé straně krytu motoru se naházel vstup vzduchu do kompresoru.
Výzbroj:
Ju 88G byl vyzbrojen čtyřmi kanony MG 151/20 ráže 20mm uloženými v podtrupové gondole, dvěma šikmo kupředu vzhůru zaměřenými knony MG 151 v instalaci Schränge Musik a jedním obraným kulometem MG 131 ráže 13mm pohyblivě uloženým v zadní části kabiny. Každý kanon mohl čerpat ze zásoby 200 kusů nábojů, střelec kulometu měl k dispozici 500 nábojů.
Radar:
Ju 88G-6 byl vybaven radiolokátorem FuG 220d Lichtenstein SN-2D, schopnýmvyhledávat cíl před letounem a současně hlídat zdaní polosféru. Dipˇopy hlavná antény zvané Hirschgeweih(jelení parohy) byly někdy nakloněny a tím se předcházelo interferenci signálu. Britské rušení radarů Freya postihlo i přístroje ředy FuG 220.
Kabina:
I když noční stíhací Ju 88 nesly původně tři členy osádky, typová řada G si vzhledem k nárustu přístrojového vybavení vyžádala rozšíření o jednoho muže-operátora. Osádka byla chráněna pancéřováním, zahrnující i neprůstřelné sklo. Na vrcholu krytu kabiny byla nainstalována anténa systému FuG 350 Naxos Z, navádějícího letoun na vysílání britského radaru H2S.
Junkers Ju 88G