jersey, sorry, dnes už Ti oponuji podruhé. Piloti kteří zkoušeli I-185 na frontě však mluvili úplně jinak. Podle nich byl I-185 na pilotáž jednodušší než Jaky a ty byly jednodušší než lavočky i migy.Podle mě to taky souvisí s tím, že sovětské letectvo potřebovalo především masově vyrábět stíhačky, se kterými by byl schopen létat každý Ivan, rozuměj pologramotnej vesnickej balík kterej předtím řídil leda volskej potah. Polikarpovovy konstrukce toto příliš nesplňovaly, přestože v rukách dobrého pilota to byly dobré mašiny. Myslím že přes všechny těžkosti se nakonec Rusům podařilo zvolit ty správné typy, které jim pomohly vyhrát válku.
Rovněž pilotážní náročnost I-16 se strašně přehání. Ano, byla náročná pro piloty I-5 či I-15. Pilotům Jaků a Lavočet pak při kondičním létání žádné obtíže nedělala a UTI-4 se vyráběl až do roku 1943 a školili se na něm piloti přicházející z Po-2.
Jedná se tedy spíše o mýtus než fakt.