Pfalz D.XII

Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Wasp »

Ty von má podle popisu ten motor co má mít, onen Siemens Halske, směr rotace proti směru rotace vrtule
http://www.aerodrome.se/?page_id=100
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Zemakt »

No jo, ale na videu se točí motor i vrtule ve stejném směru :?:
Taky to může být originální Goebel/Oberursel. Zkrátka originál, sice tam tak nepatří, ale pořád originál :wink:
Naposledy upravil(a) Zemakt dne 29/8/2020, 21:55, celkem upraveno 3 x.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Wasp »

Tak nevím, nechce se mě hledat v knihách :lej:
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Zemakt »

http://www.theaerodrome.com/forum/showt ... hp?t=70707

Takže opravdu originál motor. Jsem zmaten. Je možné, aby převodovku odstranili a zprovoznili ho se shodným smyslem otáčení? Rotační motory jsou obvykle pravotočivé, SH na videu taktéž.

Edit: aha tak je to asi ok, protiběžná byla jen klikovka s ojnicemi.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Zemakt »

Tady je asi nejvíce obsáhlá stránka o D.XII.
http://www.letouny.webz.cz/letadla/pfalz_d12.html
Je to výborné, zejména ta část věnující se nasazení na frontě. Vcelku to ve mne utvrdilo, to co si o typu myslím. Žádný stroj do druhé linie, což byla ostatně blbost již od počátku, ale mašina schopná držet s Fokkery D.VII krok, schopná společného nasazení u elitních Jasta a v některých ohledech za použití identického motoru i výkonější. To že piloti kňučeli, že místo dé sedmičky musí pilotovat Pfalze, přičítám jednak schopnostem komunikace Anthonyho Fokkera s mančavtem a obecně s Idfliegem, druhak, a to zejména, že D.VII v letových vlastnostech exceloval. Je nutné si uvědomit, že pilotní preference té doby byly zejména v obratnosti, ale zároveň i nezáludnosti. Vhodnými vzletovými charakteristikami apod. A v tom byl Fokker zkrátka lepší. Camel také nebylo pro pilotního novice nějaké hodobožo,

Na druhou stranu, obecně dá se říci, že existovali i tací profíci, kteří si prostě výhody konkrétního typu vždycky našli, naučili se s nimi pracovat a preferovali je. Moje druhé nejoblíbenějí eso Velké války, Linke-Crawford, také raději sedlal kontroverzního Aviatika D.I než Albatros.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 896
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Ataman »

Zemakt píše:kontroverzního Aviatika D.I
A to bych prosil vysvětlit. Já mám Aviatik D.I za velice vydařenou konstrukci.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Zemakt »

Příliš subtilní konstrukce a z toho plynoucí strukturární problémy. V případě sérií od Lohnera pak i odfláknutá výroba. Ostatně, na to i Frank doplatil :(. Byl to více méně typický znak Bergových konstrukcí, viz C.I třeba. I já ho mám rád, ale!
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Wasp »

Nenašel jsem žádné lepší stránky v češtině o Pfalzu D.XII, myslím si že i o D.III je tam hodně povídání.
Obě tato letadla jsou ve stínu známnějších, ale obě měli své kvality.
V článku se tuším píše, že Pfalz D.XII byl vlastnostem ve vzduchu podobný Spadu, je zajimavé že i přes výplety dokázal dosáhnout vyšší rychlosti než D-VII s tlustým profilem křídla.
Fokker byl výborný prodavač, jeho marketing byl na vyšší úrovni než konkurence. Měl dobrá letadla, to ano, ale já raději dřevo než trubkovou konstrukci.
Letadla Pfalz se svou konstrukcí, přejatou od firmy Roland, jsou moc, moc zajimavá.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Wasp »

Chtěl jsem na základě toho odkazu sepsat pro palbu článek o D.XII, pak se to nějak ztratilo a po letech jsem si řekl, že by byla škoda nechat si tento odkaz pro sebe, jako proč.
Škoda ale je, že o Rolandu tam byly opravdu dobré příběhy. A ty už nejsou
Uživatelský avatar
Ataman
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 896
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Ataman »

Zemakt píše:Příliš subtilní konstrukce a z toho plynoucí strukturární problémy. V případě sérií od Lohnera pak i odfláknutá výroba. Ostatně, na to i Frank doplatil :(. Byl to více méně typický znak Bergových konstrukcí, viz C.I třeba. I já ho mám rád, ale!
Linke-Crawford doplatil na šlendrián u Lohnera(odfláknutý nosníky nebo žebra), jinak konstrukce byla v pořádku ne? Nebo si to blbě pamatuju?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Pfalz D.XII

Příspěvek od Zemakt »

Ne, bylo to tak. Firma nepředpisově lepila potah na křídla a ten se při vysokých rychlostech trhal. Lohner byl znám svojí nekvaliní výrobou. Zejména tato série .115 stála za onou kontroverzí. Ale třeba i .238 přímo od Aviatika měla problém s kladkou ovládání křidélek. Těch katastrof bylo více, ale v celku lze říci, že se jednalo o dobrý letoun. V rychlosti i nadprůměrný. S Aviatikem C.I to bylo horší, pamatujuli se dobře.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letectvo Německa“