Stránka 1 z 1

ST vz. 39 versus PzKpfw III

Napsal: 16/7/2008, 19:24
od hydrostar
http://utocnavozba.wz.cz

Hydrostar se s námi trvale rozloučil...

Napsal: 16/7/2008, 20:14
od Heinrich Reimers
ST vz 39 byly nasazeny v rámci slovenské armády nepletu-li se?

Napsal: 16/7/2008, 20:33
od brano
Heinrich Reimers píše:ST vz 39 byly nasazeny v rámci slovenské armády nepletu-li se?
Pletieš...

Napsal: 16/7/2008, 20:34
od hydrostar
Bohužel se pleteš. Možná jsi je zaměnil za LT-40. Ale říkám znovu, ST vz.39 se nedostal dál jak do prototypu.

ST vz 39 versus PzKpfw III

Napsal: 17/7/2008, 09:28
od Johan
Nepletu-li se oba tanky dosáhly zhruba stejného operačního nasazení za 2.sv.v., byť v odlišných počtech. Stejně jako PzKpfw III se i ST vz 39 skvěle osvědčil a prokázal velkou schopnost k nejrůznějším modifikacím (zvláště v oblasti kanónové výzbroje). Navíc si jeho uživatel cenil i odolnosti pancéřování věže, které nebylo narušováno žádnými bočními vstupy. Oba stroje byly nasazovány na východní frontě a tedy (ne se 100%-ní úspěšností) konkurovaly T34-kám. Dle mých informací (a nemusí být přesné-mohu se plésti) ST vz 39 licenčně vyráběli a užívali Maďaři. Mám pocit, že se o tom psalo i na Palbě, ale-opravdu-mne případně opravte.

Napsal: 17/7/2008, 09:39
od kacermiroslav
Dobré srovnání...velká škoda, že jsme neměli ST-39 v dostatečném množství v době Mnichovské kriye. Možná by se pak politici rozhodli stejně jako armáda bránit republiku.

Jinak jak píšeš, že se ST-39 nedostal ani k objednávce, tak to je trošku jinak. Ještě před oficiálním ukončením zkoušek na prototypu, byla v létě 1938 vypsána objednávka na 300 ks a v září 1930 na dalších 150 ks. Jejich realizace však nikdy nebyla uskutečněna. Dokonce se domnívám, že se z důvodu rozpracovanosti zakázky na LT-38 a exportních lehkých tancích, se vůbec na této na ST-39 nezačalo pracovat. První stroje měli být dodány v létě 1939 a poslední v březnu 1940.

Lepší měrný tlak byl předpokládám u ST-39 lepší díky širším pásům. Je to tak?

Re: ST vz 39 versus PzKpfw III

Napsal: 17/7/2008, 09:58
od kacermiroslav
Johan píše:Nepletu-li se oba tanky dosáhly zhruba stejného operačního nasazení za 2.sv.v., byť v odlišných počtech. Stejně jako PzKpfw III se i ST vz 39 skvěle osvědčil a prokázal velkou schopnost k nejrůznějším modifikacím (zvláště v oblasti kanónové výzbroje). Navíc si jeho uživatel cenil i odolnosti pancéřování věže, které nebylo narušováno žádnými bočními vstupy. Oba stroje byly nasazovány na východní frontě a tedy (ne se 100%-ní úspěšností) konkurovaly T34-kám. Dle mých informací (a nemusí být přesné-mohu se plésti) ST vz 39 licenčně vyráběli a užívali Maďaři. Mám pocit, že se o tom psalo i na Palbě, ale-opravdu-mne případně opravte.
To tě musím opravdu opravit:-) ST-39 nikdy nebyl sériově ani licenčně vyráběn, i když tu ta snaha byla i po okupaci Německem. Maďarské tanky Turan, byli licencí našich T-21 (Š-IIc), což byl jiný projekt středního tanku. Více o Turanech najdeš zde: http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2654

Napsal: 17/7/2008, 11:17
od hydrostar
První stroje měli být dodány v létě 1939 a poslední v březnu 1940.
Tak tady tě musím opravit. Prvních deset kusů ČKD přislíbila v případě objednávky do konce dubna 1939. Zbylých 85 do září téhož roku. Škodovka měla 205 kusů dodávat v rozmezí červenec 1939 až únor 1940.
Jinak jak píšeš, že se ST-39 nedostal ani k objednávce, tak to je trošku jinak. Ještě před oficiálním ukončením zkoušek na prototypu, byla v létě 1938 vypsána objednávka na 300 ks a v září 1930 na dalších 150 ks. Jejich realizace však nikdy nebyla uskutečněna
Tady ti právě budu oponovat. Oficiální objednávka byla podána, ale firmy nikdy neobdržely pokyn k zahájení výroby. Tento pokyn byl údajně zablokovaný představitely armády, protože stroj byl ještě nedopracovaný a značně nevyzrálý.
Dokonce se domnívám, že se z důvodu rozpracovanosti zakázky na LT-38 a exportních lehkých tancích, se vůbec na této na ST-39 nezačalo pracovat.
Tato zakázka na výrobu neměla vliv. Dvě třetiny měla realizovat Škoda. A stejně by ČKD dodala své tanky dříve. Jinak údajně už byly podniknuty přípravy k rozjetí sériové výroby. To ale neznamená, že oba podniky byly připraveny hned s rozhodnutím státu zahájit výrobu.
Lepší měrný tlak byl předpokládám u ST-39 lepší díky širším pásům. Je to tak?
Ano, dá se to říct i tak. Na rozložení hmotnosti na půdu je zapotřebí určitá styčná plocha doteku. Dále je ale nutné mít dobrou podpůrnou soustavu, která celou hmotnost rozloží rovnoměrně. Vahadlo to umí naprosto dokonale.
Nepletu-li se oba tanky dosáhly zhruba stejného operačního nasazení za 2.sv.v., byť v odlišných počtech. Stejně jako PzKpfw III se i ST vz 39 skvěle osvědčil a prokázal velkou schopnost k nejrůznějším modifikacím (zvláště v oblasti kanónové výzbroje). Navíc si jeho uživatel cenil i odolnosti pancéřování věže, které nebylo narušováno žádnými bočními vstupy. Oba stroje byly nasazovány na východní frontě a tedy (ne se 100%-ní úspěšností) konkurovaly T34-kám. Dle mých informací (a nemusí být přesné-mohu se plésti) ST vz 39 licenčně vyráběli a užívali Maďaři. Mám pocit, že se o tom psalo i na Palbě, ale-opravdu-mne případně opravte.
Promiň, že ti to tak řeknu, ale pleteš se od začátku do konce. Jak jsem napsal já i kačer, tak ST vz.39 nebyl nikdy v sérii vyráběn. A Maďaři koupili konkurenční Škodovácký Š-II-c později známý jako T-21 a zavedli ho po úpravách jako Turan.

Napsal: 18/7/2008, 08:56
od kacermiroslav
Jak to bylo s osudem ST-39 po okupovaci? Vím, že zůstal jen v prototypu nebo ve dvou prototypech, kdy jeden byl sešrotován naší armádou po válce a druhý byl někdy počátkem 40.let poslán bez věže do Německa na testy. Ale co by mě zajímalo, které státy projevili zájem o jeho nákup, licenční výrobu...případně komu byl nabízen v rámci schválených odběratelů a případně i z jakých důvodů kontrakty nebyly uzavřeny.