Jezdecký tank Somua S 35

T-35
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 234
Registrován: 29/12/2013, 23:22

Re: Jezdecký tank Somua S 35

Příspěvek od T-35 »

Pátrač píše:Osobně se domnívám, že u tohoto tanku uvedená rychlost 57 kilometrů v hodině pro jezdecké tanky je více než dostatečná a i 45 by bylo dost.
S tím souhlasím, nicméně si nejsem jistý, jestli při pohybu v náročnějším terénu, jízdě do kopce, apod. neměl příliš velké problémy. Je o tom psáno i v článku že pro mobilní válku měl zmodernizovaný tank již slabý motor, který se přehříval.
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdecký tank Somua S 35

Příspěvek od kacermiroslav »

Vždycky mě zajímalo, proč Němci tanky S-35 nepoužili na přestavbu na stíhače, či samohybná děla, jako to dělali u celé řady jiné kořistní techniky. V knize o Obrněné technice díl 7 od Pejčocha jsem se dočetl, že to bylo z důvodu odlévané stavebnicové konstrukci. Takže na přestavbu nebyl vhodný. Ale nikdy jsem nepochopil, proč Němci dál nenechali tento stroj ve výrobě, když byl prakticky srovnatelný s Pz III. Když už nic jiného, tak jej mohli vyrábět pro své spojence jako Itálii a další země, které o nákup projevili zájem. Výrobní linky přeci existovali a spojenci by si dodávku tanků za rozumnou cenu jistě rádi zaplatili. Německé výrobní kapacity by tak plně zůstali jen pro Němce.
ObrázekObrázekObrázek
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Jezdecký tank Somua S 35

Příspěvek od Hektor »

Pancierom to nebude. Taku konštrukciu mali všetky Francuzske tanky. Skor podmotorovanie. Prečo nezostala výroba by sa dalo vysvetlit tym že na ne bol treba material ktoreho sa nedostávalo. Tych spojencov by som riešil uverom a dodanim strojov zhabanich Francuzom, proste by ich nemala ani Vichi a licenciami Taliansko a Maďarsko by sa mohli inšpirovat, sice by niečo vypluli až o 2 roky ale lepšie ako nič. Tu techniku s Francizska bolo proste treba rozdat, mne by sa napr u Slovakov pozdaval MS.406 :)
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Jezdecký tank Somua S 35

Příspěvek od kacermiroslav »

Hektore, neřekl bych, že by byl problém v podmotorování. Třeba v Jugoslávii došlo k instalaci 57mm britského protitankového kanónu, který byl určitě o něco těžší, ale i tak byl stroj použitelný (zbraň pocházela z obrněného automobilu AEC Mark II). Co se vlastní pohonné jednotky týče, tak S-35 při hmotnosti 19,5 tun poháněl motor o výkonu 190 k. Naproti tomu H-35 o hmotnosti 12 tun poháněl 75 k motor a 10,4 tun vážící R-35 měl motor o výkonu 82 koňských sil. Poměr hmotnost/výkon byl tak v těchto popisovaných případech nejlepší právě pro S-35. Materiál byl pak zcela jistě v doba francouzské kapitulace v nějakém stadiu rozpracovanosti a nebyl byl jistě problém dále ve výrobě pokračovat. Spíše bych viděl ten problém v tom, že Němci neměli asi extra velký zájem své spojence kdo ví jak dobře vybavit a navíc se domnívali, že Sovětský svaz porazí svou technikou, kterou považovali za dostatečně kvalitní i v potřebných množstvích. Na druhou stranu, pokud by nechali výrobu běžet třeba pro Italy, tak by se nemuseli tolik angažovat v Africe. Italové by tím získali dostatečně kvalitní stroje které by v úvodních fázích dělali Spojencům velké vrásky. Nicméně to jsou jen takové ty dohady "co kdyby":-)
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Pozemní vojsko a Cizinecká legie“