Aero A-102

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero A-102

Příspěvek od Kouzelnik »

ringlett píše:Někdy na přelomu let 34/35 vyslala ČS vláda na západ nákupní komisi, která měla za úkol poohlédnout se po možnostech které by otevřela spolupráce s jednotlivými leteckými výrobci. V ní byli jak zástupci ministerstev obchodu a obrany, tak zástupci některých leteckých továren, Avia a Aero určitě a myslím, že i Letov.
(...)
@ringlett - K citované pasáži...

souhlasíš, že naše dnešní debata (včetně Tvojí reakce viz citovaná pasáž) je k tomuto mému komentáři? V úvodu jsem připomenul diskusní tezi - tj. scénář od @segal7).

A v následujícím komentu jsem upřesnil, že scénář řeším z pohledu firmy Aero, tj. co mohlo Aero udělat jinak, aby v rámci svých možností udělalo maximum k diskutovanému cíli - cituji z níže uvedeného scénáře "co by se muselo stát, aby naši letci seděli v září 1938 ve výkonnějších mašinách"

O tomto cíli (z pohledu Aera) jsem diskutoval. Vztahuje se Tvůj koment na moje diskusní komenty, nebo reaguješ na něco jiného? Pro jistotu ocituji scénář v jeho plném znění:
segal7 píše:Skeptik

Časovou osu znám dobře, jen jsem se snažil odpovědět, co by se muselo stát, aby naši letci seděli v září 1938 ve výkonnějších mašinách...
1. 1933 MNO nechá postavit prototyp A102D, protože je výkony o více než level nad účastníky původní soutěže a ten dále vyvíjet jakožto perspektivní letadlo
nebo
2. 1934 v době podpisu smlouvy na B534 je tady čerstvě stíhačka která je o více než 50km/h ( B534 blok I nedávala tebou počítaných 380km/h ani náhodou) MNO ji vybere jako záložní typ místo Letovu, dá Aeru nějakou dobu na odstranění negativních vlastností( vybavení vztlakovými klapkami)
při Tvé obhajobě rozhodnutí MNO opomíjíš jeden důležitý faktor a to lobbing Škodovky, který je podle mne krásně vidět už při té původní soutěži, kdy je vybrána B34 i když původní A102( dvouplošník) je výkony někde jinde :wink:

btw : neříkal náhodou Beneš v roce 1934 po návratu z jednání SN, že nejpozději do konce roku 1938 vypukne v evropě velká politická krize a že na to musíme být vojensky připraveni?
(...)


Na zbytek Tvého komentu @ringlett bych zaregoval až následně - ať se předejde nedorozumění "kdo na co se reaguje"
R.I.P.
ringlett
praporčík
praporčík
Příspěvky: 308
Registrován: 6/3/2012, 19:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Aero A-102

Příspěvek od ringlett »

Zase reakce je obecná. Jde o upřesnění okolností doby. Opravdu nebudu spekulovat na coby kdyby. To je k ničemu, rád vysvětlím svůj názor na to PROČ. Ale KDYBY hrát nebudu.

Hele proč mi stále píšeš ten zavináč před přezdívku? Taky ti nepíšu &kouzelník. Zkus použít oslovení ringlette ...
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Aero A-102

Příspěvek od Kouzelnik »

ringlette ... pokud nejdeš do diskuze "what-if" (o čemž je cca 90-95% komentářů v tomto vláknu), pak nezbývá konstatovat, že shodneme, že návrhy
Aero A-102 (D) nebo
Aero A-102 (a asi ani Aero A-107) firma Aero nemohla dotáhnout do sériové výroby.

Letadlo by asi nebylo připraveno k sériové výrobě ve správný čas, patrně by nebylo lepší než soudobé česko-slovenské stíhačky, ani by nebylo ve správném množství a patrně bez šance na to uspět proti soudobému protivníkovi (proti konkrétním typům letadel obou nepřátel ČSR).



klidně vypustím @, bo já zavináč¨ používám, aby člověk snadněji poznal, že používám nick autora komentářů.

A pokusím se nezkazit skloňování Tvého nicku
R.I.P.
ringlett
praporčík
praporčík
Příspěvky: 308
Registrován: 6/3/2012, 19:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Aero A-102

Příspěvek od ringlett »

Kouzelnik píše:ringlette ... pokud nejdeš do diskuze "what-if" (o čemž je cca 90-95% komentářů v tomto vláknu), pak nezbývá konstatovat, že shodneme, že návrhy
Aero A-102 (D) nebo
Aero A-102 (a asi ani Aero A-107) firma Aero nemohla dotáhnout do sériové výroby.

Letadlo by asi nebylo připraveno k sériové výrobě ve správný čas, patrně by nebylo lepší než soudobé česko-slovenské stíhačky, ani by nebylo ve správném množství a patrně bez šance na to uspět proti soudobému protivníkovi (proti konkrétním typům letadel obou nepřátel ČSR).



klidně vypustím @, bo já zavináč¨ používám, aby člověk snadněji poznal, že používám nick autora komentářů.

A pokusím se nezkazit skloňování Tvého nicku
Souhlas

A díky
paaya
Příspěvky: 2
Registrován: 1/10/2020, 17:31

Re:

Příspěvek od paaya »

YAMATO píše: 29/9/2009, 20:09 Tahle koncepce byla IMHO slepá ulička a argumentovat zrovna Poláky, kteří snad jediní ji ve větších počtech použili, je poněkud úsměvné. Budoucnost již tehdy zjevně patřila samonosným dolnoplošníkům a bylo velkou chybou, že u nás k tomuto zjištění došlo až tak moc pozdě a tak se jejich vývoj tak zpozdil. Jedinou výhodou pak snad bylo přeskočení výroby strojů první generace s pevným podvozkem a dalšími zastaralými prvky, kteréžto obecně sice v době zavedení byly solidně výkonné, ale také velmi rychle zastaraly (samozřejmě narážím na teoretickou výrobu B.35).
Taky bylo možné přesunout podvozek nad křídlo, udělat ho zatahovací, otočit směrovku a pilota dolů a celé letadlo naopak o 180 stupňů a máte předobraz Corsaira, což bylo jedno z nejlepších vrtulových stíhacích letadel vůbec.
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“