Stránka 1 z 1
Flightradar
Napsal: 7/4/2010, 21:48
od knezdub
Někdo hodil na Palbu odkaz na
http://www.flightradar24.com/? Občas se na to podívám, co, že mi to bliká na cestu. Dneska jsem tam náhodou objevil C17 Globemaster USAF, který letěl přímo nad barákem. Neodolal jsem a šel jsem se podívat (jasná, bezměsíčná noc) a viděl jsem DVĚ velké letadla a před nimi jedno menší a přes výšku přes 10km byl slyšet i hukot motorů. Radar ukazoval jen jedno, trasa začínala v maďarsku, někde u Debrecínu a někde za Brnem mi zmizel. Mohly si sednout v Náměšti? Zvládne to místní letiště? O žádném podobném, v tom směru nevím...
Napsal: 7/4/2010, 23:31
od kopapaka
Nejenom flightradar...
Europe -
http://www.radarvirtuel.com/
Europe -
http://www.flightradar24.com/
Europe -
http://radar.piopawlu.net/
Zurich -
http://radar.zhaw.ch/radar.html
Spain -
http://www.localizatodo.com/mapa/
Amsterdam -
http://skyminds.nl/
Amsterdam -
http://casper.frontier.nl/
Poland -
http://sbs1.republika.pl/
Germany -
http://www.comsoft.de/html/atc/produ...a_ohneNavi.htm
Portugal -
http://www.airlomba.net/index.php?pag=radar
Ale ony to ve skutečnosti nejsou údaje z radaru ( aspoň většinou ), ale z odpovídačů...
Tohle je taky zajímavé...
http://www.kmitocty.cz/
Obama a Medveděv v Praze
7.DUBNA 2010
7.4.2010 20:05 Přístává D.Medveděv na Ruzyni a doprovodné letadlo RA-86468 s volacím znakem RSD011 přistává až půl hodiny poté.
7.4.2010 19:35 Na frekvenci 127,425 se ozývá RSD 001 s presidentem Medveděvem na palubě.
7.4.2010 19:15 Ve vzduchu jsou Alky a Grippeny z Čáslavi a budou hlídat naše východní hranice.
7.4.2010 18:50 Na radaru se objevuje doprovodné letadlo Tupolev TU-154 RA-85843 (HEX 154F53) a přilétá na Ruzyňské letiště.
7.4.2010 16:50 SBS-1 LIVE jelikož se objevila softwarová chybka na serveru a není možné připojit více jak 10 uživatelů současně, běží současně snímání obrazovek odkazu SBS-1 LIVE v horním menu této stránky. Děkuji za pochopení.
7.4.2010 15:30 SBS-1 LIVE běží !!! Během dopoledne a odpoledne byl aktivní AWACS, hlásil se v druhém leteckém pásmu s volacím znakem MAGIC a hovořil s naší vojenskou letovou kontrolou (volací znak Flashback).
7.4.2010 12:00 Od cca 17 hodiny bude aktivní odkaz vpravo na SBS-1 LIVE, abychom mohli sledovat online letecký provoz před příletem D.Medveděva. Na serveru LIVE ATC bude současně běžet příposlech LKPR APP plus některé jiné zajímavé kmitočty.
6.4.2010 18:47 Presidentské letadlo D.Medveděva RA-96016 s volacím znakem RSD 0001 přistálo v Bratislavě. Půl hodiny poté přistává také doprovodné letadlo RA-86468 (HEX 1551C4). Přílet ruského presidenta očekáváme zítra kolem sedmé hodiny večerní.
5.4.2010 12:30 Přistává na Ruzyni speciální velké dopravní letadlo Ilyushin IL-76MD s imatrikulací (a zároveň i volacím znakem) RA-78842 (HEX adresa odpovídače 1533FA). Přiváží speciální limuzínu pro presidenta Medveděva a podpůrnou techniku pro jeho team.

Napsal: 19/4/2010, 03:08
od kopapaka
Tak se dívám na
http://www.radarvirtuel.com/ a říkám si kam se ta letadla poděla
To mám z toho, že nesleduju zprávy...
Zveřejňování
Napsal: 27/5/2010, 01:29
od Karel Čurda
Mně připadá zvláštní, že americká armáda zveřejňuje údaje o letech svých vojenských letadel. Jak to, že to není vojenské tajemství? Předpokládám, že Američani toto zveřejňování zruší aspoň v době, kdy budou ve válce.

Napsal: 27/5/2010, 18:56
od Barrymore
to Čurda:
Data na flightradar jsou data z automatických odpovídačů určených pro civilní řízení letového provozu. Pokud se vojenské letadlo pohybuje ve vzdušném prostoru, musí mít odpovídač zapnutý. Za války by jely odpovídače v "military" módu a podobná data by nebyla dostupná.
Napsal: 27/5/2010, 19:31
od kopapaka
Ještě trochu jinak, pokud se pohybují ve vzdušném prostoru, kde je zapnutý odpovídač povinností nebo pokud toto není ošetřeno jinak.
Celkem jistě ho bude mít transportní či dopravní letadlo cestou na civilní letiště.
Ale zcela jistě je dost letadel ( myšleno vojenských ) které ho nemají...
Napsal: 27/5/2010, 21:28
od Barrymore
Vojenských letadel bez odpovídače v civilním módu moc nenajdeš. Esli se dobře pamatuju, tak cokoli, co je těžší než 5,700kg a je to schopné pohybu ve vzduchu, musí mít podle Eurocontrolu odpovídač v Módu S. To platí i pro zelená přibližovadla bez výjimky.
Vypnutí civilních modů odpovídačů, popř. jejich úplné vypnutí je povoleno jen po uzavření vzdušného prostoru pro civilní provoz nebo za války.
Napsal: 28/5/2010, 04:52
od Collombo
Že jsem tak zvědavej, jak to bylo při posledním bombardování Jugoslávie? Teda například, jak daleko od vzdušného prostoro nad Srbskem, nebo Kosovem letadla NATO tyto odpovídače přepínala či "za-a-vypínala"?
Přece jenom, je to celkem malej prostor ve kterém se asi mohl tenkrát leteckej provoz úplně stopnout.