Stránka 1 z 29

Tatra Kopřivnice

Napsal: 8/6/2010, 16:40
od skelet
Obrázek

Doufám, že mě nikdo nezakousne, a když tak budete milostiví. Jedná se jen o katalog vojenských podvozků firmy Tatra. Doufám, že toto vlákno bude později nahrazeno sérií článků od kolegy :-?
http://www.tatra.cz/underwood/download/ ... hicles.pdf

Napsal: 8/6/2010, 16:55
od Hans S.
Ta monstra 12 x 12 jsou úžasná :)

Napsal: 8/6/2010, 17:11
od skelet
Krom toho Tatra už bude na Eurosatory prezentovat i pod značkou amerického koncernu Navistar, čím se podstatně zvýšily šance dodávek pro USA
http://www.tatra.cz/web_cz/brozury/pros ... vistar.pdf

Napsal: 8/6/2010, 21:03
od Pátrač
No je to zajímavé ale pro mě jazykově opožděného jen obtížně čitelné. Ale ty dvě cisterny, ty mě uchvátily. Zvláště ta na 18 000 litrů paliva , to je nadherná máňa. Hned bych si ji osedlal.

Jinak velmi solidní variabilita a myslím si, že by se zde dalo ledacos vymyslit. Na těch podvozcích si umím představit ledacos.

Tu bych hned bral.

Napsal: 8/6/2010, 21:23
od skelet
Pátrači myslel jsem ti to.. Ona kompletní sedmičková řada je skvostná (T815-7), v současné době ji už nakupuje slovenská armáda. Řada T815-6 byla původně známá jako T816 Liwa a byla v počtu 1100 kusů exportována do SAE. Tu T-815-6 10x10 používá Indie co by nosič raketometu Smerch a verzi 12x12, co se líbila Hansovi, zase co by nosič protilodních střel Brahmos.

Pro mne bylo dneska překvapením ty dvě šasi bez kabiny, sedmičkové řady, které jsou momentálně dodávány brazilské firmě Avilbras, kde zní dělají obrněný transportér (je na poslední straně v té pralesní kamufláži)

Napsal: 8/6/2010, 22:08
od Mantra
Jednou jsem v armádních kruzích zažil diskusi o tom, že by bylo možné dodávat do armády izraelský Wildcat. Bylo to v souvislosti s odesláním čtyřkolky do opravy....nevím jak dalece to bylo a je možné ale určitě by se nám do misí hodili.

Napsal: 9/6/2010, 08:57
od kacermiroslav
Vynikající materiál. To by si mohl vzít nějaký Palbák za úkol k tomu něco podrobného napsat. Dalo by to na pěknou šňůru článků, navíc o domacím produktu. Tak který patriot se toho chopí?:-))) Docely by mě zajímal i export. Jak píšete, tak se Tatry dodávají ve velkém do celé řady zemí. Zaujala mě i ta zmínka o tom, že se na tatrováckém podvozku mimo republiku dělají obrněné transportéry. Sakra...tak proč naše armáda pořád chce nakupovat od jinud? To nemáme sami dost odborníků a zkušeností postavit konkurence schopný obrňák?

Tatrapan

Napsal: 9/6/2010, 11:25
od Nalivaj
Obrázek
Technicko-taktické údaje
Výkon motoru: 265 kW
Převodovka: automatická, 6 + 1
Délka: 8460 mm
Výška po střechu kabiny: 2750 mm
Výška vozu bez zbraní: 2940 mm
Výška vozidla se zbraněmi: 3360 mm
Šířka: 2500 mm
Šířka s náhradním kolem: 2700 mm
Světlá výška: 400 mm
Pohotovostní hmotnost: 21500 kg
Celková hmotnost: 23000 kg
Jízdní dosah: 1000 km
Překoná zákop: 1100 mm
Překoná kolmou stěnu: 600 mm
Brodění: 1400 mm
Max. rychlost: 120 km/h
Vozidlo v transportní verzi přepraví 12 vojáků. Je vyzbrojeno 7,62 a 12,7 mm kulomety.

Napsal: 9/6/2010, 12:28
od skelet
Myslím, že Knezdub se úkolu Tater chce zhostit, ale je teď hodně pracovně vytížen.

K těm obrněncům, krom slovenského Tatrapanu, jde o izraelský Widcat
Obrázek
http://www.youtube.com/watch?v=uJf--KDyUIY
http://www.military-today.com/apc/imi_wildcat.htm

opět izraelský Karkadan
Obrázek
a brazilský Avibras
Obrázek

o Avibrasu vím sotva den a nic jsem nenašel, Wildcat a Karkadan je pokud vím zatím prototyp. Avibras a Wildcat jsou postaveny na podvozku T815-7, nicméně zatímco izraelský Wildcat má motor značky Cummins a automatickou převodovku Allison, tak brazilský má tatrovácký motor a tatrováckou poloautomatickou převodovku. Avibras by měl být vystaven na Eurosatory.

Navistar bude taky vystavovat na Eurosatory, ale ten bude prezentovat pod svou značkou, respektive pod Navistar Tatra těžkou nákladní řadu T815-7, kterou do tendrů požene proti Oshkoshi.

Napsal: 9/6/2010, 18:04
od knezdub
Opravdu nestíhám, neb zase vysvitlo slunko a to pro mě znamená opět zařazení předního náhonu a znova na plný plyn.
Krásná 815-7 v hasičšké verzi byla představena na letosním Autotecu v Brně (pokud se nepletu, tak poprvé v civilní verzi). Stejně tak i civilní podvozek T810. Na sklápěči Terrno byl představen 14-ti stupňový poloautomat a musím říct, že se mi líbil pro svou jednoduchost.

Napsal: 9/6/2010, 21:38
od Warthog
Když už se tu píše o využití podvozků Tatra, tak ještě pro změnu mobilní izraelský systém SAM
http://www.youtube.com/watch?v=tdJm-thKvGI

Napsal: 10/6/2010, 17:00
od jano
Našiel som nejaké fotky Slovenských sedmičiek http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=67&postdays=0&postorder=asc&start=645 .
Ale inak som sa pustil do práce na článku o Tatrapane len je o ňom dosť málo informácií :( , dúfam že mi stým pomôžete .

Napsal: 16/6/2010, 09:11
od skelet
Něco nového od brazilského Avibrasu na podvozku T815-7. Znalci poznají raketomet Astros II :wink:
ObrázekObrázekObrázek

Napsal: 16/6/2010, 21:45
od skelet
Takže Navistar Tatra team se přihlásil do prvního výběrového řízení - jedná se o dodávku nákladních vozů pro kanadskou armádu.
http://ir.navistar.com/releasedetail.cf ... eid=475303

Napsal: 17/6/2010, 08:36
od skelet
Eurosatory 2010 představilo i koncept německé firmy Drehtainer, vyrábějící specializované kontejnery, pod názvem Modular Flexible Drive na podvozku Tatra 8x8 (bez upřesnění zda-li se jedná o T815-6, či T815-7).
http://www.janes.com/events/exhibitions ... able.shtml
Ve zkratce se jedná o soubor navzájem propojitelných vozů, tak by vznikla v krátké době velké obrněné velitelské stanoviště, polní nemocnice, či polní tábor. Taková vozová hradba 21.století. Výrobce Drehtainer preferuje k dodávkám tatrovácký podvozek, ale dodá to na cokoliv.
Obrázek

Napsal: 20/6/2010, 15:15
od kopapaka
Slováci, Izraelci...
Ale co naše úpravy?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... 010/page11
the first official photos of the Czech ATLAF 1 by SVOS on TATRA T-815 4x4 chassis

Napsal: 20/6/2010, 17:06
od whitedog
tie lampičky vo vnútri nemajú chybu.

Napsal: 20/6/2010, 19:34
od kopapaka
Hezké sou, to musím přiznat, ale na těch fotkách je zajímavější ochrana proti RPG a PTŘS. To, že jsou použity dva druhy bude spíš kvůli ukázce, respektive si myslím, že při normálním nasazení obou typů ( mřížové i aktivní ) by to nejspíš bylo řešeno trochu jinak.

Docela by mě zajímalo, jestli jsou to ty nové České.

Napsal: 18/7/2010, 19:17
od Padouch
Parametry toho vozidla nejsou zas tak špatný.. Poskytuje o stupeň větší ochranu než třeba Iveco a Dingo. Nevíte někdo z jakého důvodu má ten Atlav volant na pravé straně?

Napsal: 18/7/2010, 19:34
od skelet
Nějaké technické parametry Atlaf1 jsou zde http://www.armyrecognition.com/czech_re ... on_uk.html