PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Tieto črty sa tu už diskutovali, dokonca by som povedal že pravý a ľavý obrázok sa možno aj v tomto vlákne už nachádza.
Samozrejme, niektorých "odborníkov" to nepresvedčí...

Wasp - a v čom? Má pilota, dva motory a krídla? :rotuj:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Xawi3r »

Presne tak, tyhle fotky/fotomontaze se resi na forech po celem svete uz minimalne pet let...
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Vrchní mřízkou u nasávacích otvorů, toto řešení jsem poprvé viděl u YF-23.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

YF-23 to malo už v tom štádiu na prvom prototype?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Myslím si že jo.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od kenavf »

Myslíte vrchnú mriežku ako mal Mig-29?
Alebo to čo je v sacích otvoroch na hornej stene?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Skeptik »

Jenže toto
Obrázek
je mřížka na odsávání (řízení) mezní vrstvy před vstupem vzduchu do kanálu, nikoli radar blocker.
Tedy zcela něco jiného ... a i jinak to vypadá.

Takže rovněž netuším, čím by Su-57 mohl připomínat YF-23 ... tedy kromě bodů zmiňovaných Julesákem (ještě zapomněl na podvozek ... oba letouny mají kola :idea: )
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od HONZIK11 »

Suchoj má oddělení mezní vrstvy na spodní straně křídla řešené klasickou mezerou mezi vstupním turniketem a křídlem. AMERIČAN se ji očividně snažil odsávát či modifikovat voštinou.
viz .ZVYŠOVÁNÍ ÚČINNOSTI AXIÁLNÍCH KOMPRESORŮ,LETECKÝCH MOTORŮ.---
Není to jednoduchá problematika ,má to strašně hodně návaznosti. S nástupem dutých lopatek u kompresoru vyvinutých kvůli jejich hmotnosti a chlazení se odsávání provádí i uvnitř komresoru. Této technologii se ale musí uzpůsobit již vstup vzduchu a kombinovat oboje. Pak se dochází k zajimavým účinnostem. ..výpočty ukázaly že odsávání mezní vrstvy výrazně zvyšuje dosahované stlačení ve stupni .Kompresor testovaný v NASA Glennově středisku vykazoval o 50% vyšší stlačení než konvenční řešení při stejné rychlosti.

Optimalizace vstupního ustrojí je strašná věda. Prostě není díra jako díra. :D
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

:up:
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Děkuji za odkaz.

U YF-23 jsem měl zato, že to dělá obojí.
Ale je to zajimavé.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Prvý sériový Su-57 VKS pekne zblízka, už v Achťubinsku:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Ešte jedno aj so zábermi s výroby:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od HONZIK11 »

Hmmm. Kolik casu muze Evrope trvat , nez vyvine neco takoveho. Mluvim o navrhu aerodynamicke koncepce lepsi ne z teto. O motorech s menitelnym vektorem tahu o rozmisteni aktivnich a pasivnich prvku po celem letounu o testovani celku . Az k prvnim seriovym kusum ? 8,10,12 let?
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13188
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Rase »

HONZIK11:
mno myslím že docela podceňuješ schopnosti Rafalu a Typhoonu. Jasně, nemůžou se rovnat Raptoru nebo v některých ohledech Pantheru (F-35), ale to ani Su-57, jehož vývoj ještě zdaleka není dokončen.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

Typhoon aj Rafale sú prinajlepšom generácia 4+ (4,5), niečo ako Su-35 alebo posledné varianty F-15 či F-16.
Čo sa týka vývoja Su-57, ten pochopiteľne ukončený je - inak by nebol v sériovej výrobe.
Resp. treba si vyjasniť, čo sa myslí vývojom, koniec koncov už vyššie zmienené F-15/16 sa vlastne vyvíjajú dodnes.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
heder2
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 107
Registrován: 14/10/2019, 11:03

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od heder2 »

Pod pokličku ty tým strojom rozhodne nevidíš :)

F-22 je jedinečný. Nemal konkurenta v dobe vzniku. Lenže tá doba je už nenávratne preč. Preto aj Rusi upustili od započatého vývoja ATF rivala.
No ale aspoň že vývoj F-35 sa podarilo úspešne dokončiť...

Či systém riadenia je hydraulický alebo elektrický asi nebude smerodajným ukazovateľom bojovej hodnoty stroja.
Ak zavedú nový motor, bude to technologický skok aký nikto nedosiahol. Súčasný AL-41F1 je niekde na úrovni Raptorového F119. +/- samozrejme, predsalen vychádza z AL-31
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Julesak »

heder2 píše:F-22 je jedinečný. Nemal konkurenta v dobe vzniku. Lenže tá doba je už nenávratne preč. Preto aj Rusi upustili od započatého vývoja ATF rivala.
Rusi opustili MFI preto, lebo pokračovať po roku 2000 vo vývoji projektu zo začiatku 80-tych rokov im prišlo neperspektívne, 20 rokov technického pokroku sa vymazať nedá.
A tak sa rozhodli pre vývoj od nuly.
heder2 píše: Či systém riadenia je hydraulický alebo elektrický asi nebude smerodajným ukazovateľom bojovej hodnoty stroja.
Tak ten elektrický bude určite lepší - ľahší, rýchlejší, etc.

Celé tá "potreba vymeniť systém riadenia" vznikla tak, že si pár "expertov" spojilo oznámené ďalšie vylepšovanie Su-57 (nový el. systém ovládania) s tým, že prvý sériový kus havaroval po problémoch so systémom ovládania (momentálne hydraulickým).
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
heder2
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 107
Registrován: 14/10/2019, 11:03

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od heder2 »

1. Presne to som myslel tou dobou

2. Nepopieram výhody elektrického ovládania. Len tvrdím, že určite to nepatrí medzi rozhodujúce ukazovatele bojaschopnosti lietadla
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: PAK FA (Su-57)

Příspěvek od Wasp »

Su-57 bude používat systém poslední generace HM ovládání plus nějaký vyspělý systém elektronické augmentace. Sám o sobě by tento systém ovládání podle mě měl stačit.
Ale pokud se vyřadí HM systém a plně nahradí elektickým systémem, podstatně by se měly snížít nároky na obsluhu letadla a snížily by se časy na údržbu. A do budoucna bude jednodušší dělat úpravy v ovládacím systému letadla.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“