Tak pokud pomineme z principu nedůvěryhodnou osobu autora, tak existuje i rozhovor se zástupcem výrobce který pochopitelně tvrdí že to není pravda.
https://www.czdefence.cz/clanek/heron-v ... echnologiiHeron má tedy nejmodernější senzory, mohl byste však rozvést otázku spolehlivosti UAS?
Je to nejspolehlivější bezpilotní letoun ve své třídě. Heron nalétal více než 500 000 letových hodin u uživatelů po celém světě, včetně Izraelských obranných sil a provozovatelů z řad NATO. Žádný jiný bezpilotní letoun nemá tolik letových hodin, z toho velkou část v boji. Bezpilotní letoun Heron má také celosvětově nejlepší výsledek ve své třídě, pokud jde o ztráty přepočtené na letové hodiny. Každý kritický systém v tomto UAS má dvojitou nebo trojitou redundanci. A to včetně počítače řízení letu, řídicích plochy, hydraulických systémů, navigačních systémů atd. Díky tomu získal UAS Heron povolení k provozu ve vzdušném prostoru některých evropských zemí (Francie se schválením DGA, Malta, Řecko, Anglie atd.).
Také je třeba říct že Heron TP (Eilat) není nástupcem Heronu. TP je po všech stránkách větší stroj se vzletovou hmotností 5670 kg. Což je oproti 1270 kg Heronu značný rozdíl.
tak proč nedostal šanci Reaper a Eilat je zřejmé. Přesahují váhovou kategorii poptávaného dronu. Bayraktar je zase příliš malý. Gray Eagle be se do váhového limitu s přimhouřeným okem vešel, ale odhaduji že cena byla příliš vysoká.Proč nedostaly šanci ověřenější bojové platformy, jako jsou Reaper, Gray Eagle, Bayraktar, Hermes 900 nebo Eilat, nikdo neví.