Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Stanin39
Příspěvky: 5
Registrován: 9/12/2021, 09:24

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Stanin39 »

Starsi video, snad to tu jeste neni. Pristani F-35 na zakladne Meiringen ve Svycarsku. Probehla tu, nebo ve vlakne k vyberu nastupce Gripenu v ACR, diskuze o potrebe dlouhe VPD pro F-35, ale tady to urzdil na cca 800 m. Ke konci videa je vzlet na cca 600 m. Samozrejme nevime, kolik mel paliva a jestli nesl vyzbroj, kazdopadne zase tak hrozne na tom to ero neni.

https://youtu.be/fQvGWO042AE
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3611
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Ten strmej sestup na dráhu je fantastickej, klobouk dolů.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4208
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Alfik »

Ten úhel na finiš byl standartní, na ILS/TACAN, pod stejným úhlem klesají na dráhu všechna letadla.
Ty asi myslíš to předtím, kdy mu od směrovek šly ty kondenzační čáry. I to byl standartní postup - říká se tomu vytrácení výšky pom. skluzu po křídle.
To se dělá tak, že pilot drží křídla v rovině horizontu a vychýlí směrovku do strany (v tomto příp. směrovky do stran :) ).
Při druhém, letmém, přistání, držel glideslope celou dobu.
Ten úhel je 3-3,5 stupně, pokud je to letiště "normální", ale jsou možné i vyšší úhly až do cca 8 stupňů v některých kategoriích letiště. Taková letiště ovšem vyžadují, aby byl pilot, který na něm má přistávat, na toto konkr. letiště proškolen a má na to platnou licenci.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3611
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Alfik píše: 1/9/2022, 09:30 Ten úhel na finiš byl standartní, na ILS/TACAN, pod stejným úhlem klesají na dráhu všechna letadla.
Nepřeháněj. Kdyby tak vyklesával B-737 nebo A-320 při mých letech do Frankfurtu nebo Londýna, tak bych si pokaždý káknul :D :D
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4208
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Alfik »

Ty to jen nevíš, z toho pasantského okýnka je prd vidět :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13116
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Rase »

F-35C s "diamantovým" potahem, spatřený kdesi u Naval Base Ventura Country.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/sta ... 7014762496

Fa0iD24XkAACGZw.jpg
Fa0iELiWIAAvWc0.jpg
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

Skluz se učí žák elementárního výcviku na větroních při obyčejných letech po okruhu. Pilot jednomístného bojového letounu by to měl dělat úplně běžně.
Viděl jsem skluz na přistání s naloženým Il-76, to byla pořádná podívaná - vzdálenost od prahu dráhy 2 500 m, výška zahájení skluzu 2 000 m.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

Toto video zřejmě zaujme větší segment návštěvníků Palby, než jen příznivce letounu F-35.
phpBB [video]
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13116
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Rase »

F-35 po střetu s opeřencem (nějakým).

312565923_445140984352877_2292661756264380245_n.jpg
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11540
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Dzin »

USAF vs příroda 1 : 0
Tohle je asi první fotka tohoto typu (přímo zachycená srážka), kterou vidím.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3611
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Vyzbrojování a letové záběry s odpaly a odhozy:
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Studie " Je společný útočný letoun levnější ?"
https://www.rand.org/content/dam/rand/p ... MG1225.pdf
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11540
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Dzin »

Wasp píše: 27/10/2022, 07:04 Studie " Je společný útočný letoun levnější ?"
https://www.rand.org/content/dam/rand/p ... MG1225.pdf
A jaké jsou závěry studie? Bylo by dobré, když se dává nějaká studie, sem dát i výtah/shrnutí z ní. Obzvláště, když je to v cizím jazyce, který nemusí každý, kdo by měl zájem o přečtení, umět.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Saburo »

Závěry jsou jednoduché.

Z historických zkušeností vyplývá, že společné programy nejsou nakonec méně nákladné než jednotlivé programy pro různé složky. Z různých důvodů.
F-35 je na "dobré" cestě tuty historické zkušenosti potvrdit.
A doporučení na závěr: Příště už žádné Joint ...

Nejde tam nakonec jen o peníze v tom doporučení, ale například i o ztráty konkurenceschopnosti, inovací atd.

EDIT: výsledek jsou strany 39 a 40
Obrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11561
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Zemakt »

Jinými slovy, sice umíš vše. Ale nic pořádně.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od KOLT »

IMHO má smysl sdílet jen to, u čeho je shoda na používání vysoká. Což dneska bude velká část avioniky, která zároveň tvoří podstatnou část ceny letadla, k tomu použité materiály a motory. Ve výsledku mohou být 2/3 ceny letadla (včetně vývoje) utracené za společné prvky, aniž by došlo k tomu, že se dělají příliš velké kompromisy.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Dzine,
Nestojí mi za námahu věnovat můj čas článku, který Shania a spol. napadnou, protože F-35 je to nejlepší.
Raději ho sem dám k dispozici a kdo chce si ho přečte.
Doporučuji překladač DEEP.L
Uživatelský avatar
Saburo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 213
Registrován: 12/8/2012, 19:31

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Saburo »

A které taktické letadlo z těch co jsou dnes na trhu je celkově lepší než F-35?
Obrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11561
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Zemakt »

Co to je taktické?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Wolfhound
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 569
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wolfhound »

Předběžná zpráva o příčinách ztráty F-35B z HMS Queen Elizabeth dne 17.11.2021.

Kombinace lidského, organizačního a procesního faktoru.

Při průjezdu Suezským kanálem byl na letouny aplikován systém Red Gear (kryty chránící motory), ale ten byl následně techniky při přípravě tohoto letounu odstraněn jen zčásti.
Během svých jednotlivých úkolů technici odstranili některé prvky Red Gear, ale při montáži nebo demontáži nebyl vyžadován žádný záznam v technickém deníku letadla. Byl zaveden místní prováděcí předpis, který však nebyl použit pro hromadnou montáž a odstranění Red Gear během průplavu Suezským kanálem. Před letem nebyl proveden inspekční nástup k zajištění, že byly odstraněny všechny části Red Gear.
Tzn. Potvrzeny informace z tisku (viz starší příspěvek seabeeho).

Zdroj:
https://www.gov.uk/government/publicati ... rim-report
Odpovědět

Zpět na „Letadla“