Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Shania,
korucpce LM je realita, dělaj to všichni, ale LM jsou nejlepší. SAAB, potažmo BAE je slabý odvar :D
-https://www.google.com/search?client=fi ... +the+world

Něco z Wiki :
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_bribery_scandals
a kdyby jsi chtěl, najdeš na googlu plno článků.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Korupci bych ale nechal stranou, není zajimavá. Zopakoval bych otázku ohledně výkonu chlazení, dostává se na svůj vrchol a bez úprav nebude dostatečná ?
Na F-16 net probírají že F-15E má větší kapacitu chlazení než F-35, což je zajimavý vzhledem k tomu že F-35 je podstatně mladší. Něco mě uniklo ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 8/8/2022, 16:34 Korupci bych ale nechal stranou, není zajimavá. Zopakoval bych otázku ohledně výkonu chlazení, dostává se na svůj vrchol a bez úprav nebude dostatečná ?
Na F-16 net probírají že F-15E má větší kapacitu chlazení než F-35, což je zajimavý vzhledem k tomu že F-35 je podstatně mladší. Něco mě uniklo ?
Kdyz neco chces, tak dej aspon link a kdo to napsal..
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Tady je něco :
Počítal jsem že o tom víš.
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.ph ... &start=720
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 8/8/2022, 16:34 Korupci bych ale nechal stranou, není zajimavá. Zopakoval bych otázku ohledně výkonu chlazení, dostává se na svůj vrchol a bez úprav nebude dostatečná ?
Na F-16 net probírají že F-15E má větší kapacitu chlazení než F-35, což je zajimavý vzhledem k tomu že F-35 je podstatně mladší. Něco mě uniklo ?
F-15 ma dva motory a spoustu mista, takze teoreticky muze mit lepsi chlazeni.
A porovnava tam
"provide bleed air from the compressor to cool the onboard electronics" "zajistit vypouštění vzduchu z kompresoru pro chlazení palubní elektroniky."
Ve zprave pro senat, co jsme sem dal drive je, ze chlazeni je dostatecne pro Block 4, ale dalsi bloky budou potrebovat vylepseni motoru. Podle me se v podstate se snazi prosadit co nejdriv upgrade motoru pro flotilu.

Projdi si ty pdf, v budocnu ty naroky na el. a chlazeni budou obrovske.

https://www.lockheedmartin.com/content/ ... erview.pdf
thermal management.png
https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/3 ... GGSLRBV4ZA

Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Ohledně chladící kapacity F-35 vyšel článek který se obává jeho nedostatečnosti u F-35 Block 4. Je tento zdroj zase od druhé strany než od LM ?
https://aviationweek.com/defense-space/ ... -structure

Nové vedení přehodnocuje strukturu stíhacího letectva USA
Steve Trimble Brian Everstine 29. dubna 2022

Pratt & Whitney F135 splňuje specifikace, ale hrozí, že modernizace elektroniky verze Block 4 přetíží systém řízení výkonu a tepla. Pratt and Whittney navrhli motor o tahu 43 000 liber tak, aby poskytoval vzduch z kompresoru k chlazení palubní elektroniky.
Elektronika bloku 3F představená v roce 2016 však již vyžaduje dvojnásobek optimálního odběru vypouštěného vzduchu o výkonu 15 kW. Modernizace bloku 4, která zahrnuje nový procesor jádra, bude vyžadovat odběr 47 kW z kompresoru.



Letectvo diskutuje o tom, zda modernizovat F135, nebo přejít na produkt programu Advanced Engine Technology Development. Mezi kandidáty patří turbodmychadla GE Aviation XA100 nebo Pratt XA101, která jsou vybavena adaptivním řízením obtokového proudění, jež může nabídnout nejméně dvojnásobný chladicí výkon ve srovnání s motorem F135.

Tedy ono to ještě není vyřešeno ale Block 4 se objednává ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

https://docs.house.gov/meetings/AS/AS03 ... 220428.pdf
V současných operacích po celém světě pokračujeme v prokazování schopností F-35
bezprecedentní a bezkonkurenční schopnosti. Program F-35 hledí do budoucnosti, a proto je Block 4 zůstává naším nejkritičtějším vývojovým úsilím a TR-3 zůstává klíčem k plnému uvolnění těchto schopností. schopností. V kombinaci se staršími požadavky na napájení a chlazení subsystémů bude pokračovat i nadále. F-35 po bloku 4 bude také vyžadovat vylepšení motorů a my se snažíme jsme v souladu s americkými službami a připravujeme plány, jak se s touto výzvou vypořádat. Mezitím, modernizujeme náš starší logistický informační systém s cílem zlepšit software, hardware a data, a infrastruktury - s důrazem na uživatelské prostředí a rozhraní. A konečně, my pokračujeme v dokončování systému JSE a připravujeme se na IOT&E. Těším se na na sdílení našeho pokroku v každé z těchto požadovaných diskusních oblastí.

Blok 4 a technická aktualizace 3 (TR-3)
Jsme vděční za podporu, kterou Výbor vyjádřil bloku 4 v rámci národního obranného programu na rok 22.
(NDAA). Rozpočet na rok 22 odráží investiční priority USA. Ministerstva letectví a Ministerstva námořnictva, aby zajistily, že budeme i nadále poskytovat schopnosti, které nám umožní soutěžit a vítězit proti rovnocenným protivníkům. Soubor schopností Block 4 - který jsme postupně dodáváme od roku 2019 - zajišťuje letuschopnost a schopnost přežití letounu F-35 v boji proti nepříteli. nejsofistikovanějším hrozbám po celá desetiletí. V loňském roce, tváří v tvář zrychlenému NATO potřebného data, program dokončil návrh, vývoj a testování jednoho z těchto kriticky důležitých systémů
schopností - Dual Capable Aircraft (DCA) - o celý rok dříve, než bylo plánováno, což je o jeden rok dříve, než bylo plánováno. pozoruhodným důkazem souladu mezi JPO, průmyslem a jaderným podnikem. Další stránky včetně vylepšení senzorů a avioniky, integrovaných zbraní a dalších důležitých schopností. a zlepšení interoperability a vlastní ochrany budou v následujících měsících pokračovat.
Naše dodávka hardwarové sady TR-3 přináší významné zvýšení zpracování,paměti a propustnosti platformy. Naším nejnaléhavějším vývojovým úkolem je udržet TR-3 na cestě k zavedení do výroby v rámci šarže 15 v létě 2023. Kritičnost splnění tohoto závazku TR3 nelze přeceňovat a my se výrazně opíráme do vývojového úsilí, abychom vyřadili rizika a realizovali jej podle plánu. Navzdory rozpočtovým a vývojovým výzvám pokračujeme v cílevědomém pokroku. V březnu 2022 jsme zahájili kvalifikační testy bezpečnosti letu na integrovaném jádrovém procesoru - mozku TR-3 - a usilovně pracujeme na dosažení hardwarového vybavení Lot 15 zavedení do provozu. Pracujeme v souladu s tímto vládním a průmyslovým týmem, abychom dosáhli našich cílů. společného závazku.
Modernizace a integrace adaptivního motoru
Původní specifikace motoru F135 přidělovala 15 kW odběru vypouštěného vzduchu na podporu a motor F135 byl zkonstruován, testován a kvalifikován na tuto hodnotu. s rezervou pro budoucí růst. V závěrečných fázích počátečního letounu a v počátečních fázích vývoje bloku 4 bylo chlazení letounu vzrostly požadavky na chlazení tak, že překročily plánovaný odběr vypouštěného vzduchu. Pro zajištění potřebného vypouštěcího vzduchu se motor musel běžet na vyšší teplotu a podle prvních inženýrských odhadů se toto zvýšení teploty provozní teplota by mohla snížit životnost motoru, což by vedlo k dřívějšímu uvedení do depa a ke zvýšení spotřeby. náklady na životní cyklus. Nakonec můžeme tuto úroveň odběru vypouštěcího vzduchu udržet prostřednictvím bloku 4. ale budoucí schopnosti, které vyžadují zvýšené chlazení, mohou motor dále zatěžovat, způsobit zhoršení výkonnosti mise a zhoršit dopady na současnou životnost motoru. V současné době se také blíží maximální kapacitě systému řízení výkonu a tepla. (PTMS), který je zodpovědný za přeměnu vypouštěného vzduchu z motoru na elektrickou energii. chladicí vzduch pro F-35.
Máme jasný plán, jak tento problém řešit. Existuje více možností motorů a systému PTMS; každá z nich má kompromisy v celém spektru pořízení, včetně nákladů, časového plánu a nákladů na pořízení. a výkonnost. JPO pro F-35 spolu s americkými službami provádí kompletní obchodní analýzu leteckého systému. (BCA), aby prověřil různé varianty motorů v kombinaci s různými systémy PTMS. řešení modernizace. Tato BCA bude dokončena do léta 2022 a poskytne využitelné informace. údaje o nákladech, harmonogramu, výkonnosti a rizicích, které budou sloužit jako podklad pro budoucí rozhodnutí.
Tedy ono to ještě není vyřešeno ale Block 4 se objednává ?
Schopnosti v ramci Block 4 se pridavaji postupne, viz nize. Pro block 4 neni co resit. Nedostatecne chlazeni navic pouze znamena, ze budou muset pouzit nizsi vykon (nejspis hlavne u elektronickeho boje) a nebo prioritizovat systemy.
Obrázek
block4timeline.png
Zde je hezky videt aktualne certifikovana vyzbroj.
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Super,
já mám jenom nutnost říci že pokud je zpráva od někoho kdo vede program F-35, bývá to takové jako - F-35 je super a bude ještě suprovější, máme nějaké malé chybičky, ale ty nestojí ani za řeč..
Podobné věci byly v programu F-15 - stroj je super, technika víceméně funguje tak jak jsme chtěli a potřebujeme ji jenom vyladit ( realita že stroj je skoro na zemi a nelétá :D).
Ale super počtení a plno informací :up:
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 9/8/2022, 22:44 Super,
já mám jenom nutnost říci že pokud je zpráva od někoho kdo vede program F-35, bývá to takové jako - F-35 je super a bude ještě suprovější, máme nějaké malé chybičky, ale ty nestojí ani za řeč..
Podobné věci byly v programu F-15 - stroj je super, technika víceméně funguje tak jak jsme chtěli a potřebujeme ji jenom vyladit ( realita že stroj je skoro na zemi a nelétá :D).
Ale super počtení a plno informací :up:
Blbost, od sefa JPO se hlavne ocekava, ze jim rekne jaky je plan, jak se ty veci budou resit a kdy to asi tak bude a kolik to bude stat. Stejne tak neni prace DOTE nekomu mazat med kolem huby, ale hledat chyby a pripadne potencionalni rizika, ktere nenastanou, ale kdyby ano, meli by pruser..

Takze jak vidis, chlazeni pro block 4 je adekvatni, protoze kdyby ne, tak tu kapacitu bez noveho motoru stejne nemaji a museji se podle toho zaridit. Treba tim ze snizi zivotnost motoru (ale realne, jak casto a na jak dlouho asi ten max vykon budou potrebovat pouzit, aby to na zivotnost motoru melo vetsi vliv...), prioritizaci systemu, nebo proste nepobezi na tak vysoky vykon. Tohle jsou stejne veci proti next gen hrozbam.

Primarni duvod, proc tohle ted zminuji je podle me to, ze proste chteji protlacit novy motor co nejdriv, takze delaji ze ho nutne potrebuji do budoucna. A ten stejne napr nebude mozne dat do B... A retrofit uz vyrobenych F-35 nejdriv za 20 let, pokud to nebude PW upgrade. A vsechny tyhle stroje do te doby budou mit block +4 hardware a software.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Někde jsme se bavili o porážce F-35A od F-16 s 2*PPN, tady bude zpráva ( no, možná že ne, je tam i F-15) :
https://ec.militarytimes.com/static/pdf ... euvers.pdf

Od té doby se změnilo na F-35A vlastně co ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 10/8/2022, 17:12 Někde jsme se bavili o porážce F-35A od F-16 s 2*PPN, tady bude zpráva ( no, možná že ne, je tam i F-15) :
https://ec.militarytimes.com/static/pdf ... euvers.pdf

Od té doby se změnilo na F-35A vlastně co ?
jak kdybych o tom zrovna nepsal v druhem vlakne, ty si s Davidem Axem muzes podat ruce:D
Ten test report je z ledna 2015 testovani control laws(proc to asi delali?), tak schvalne jestli prijdes na to co se zmenilo, dam ti tu malou napovedu:
Test byl navržen tak, aby zatížil zákony řízení s vysokým AoA během provozně reprezentativních manévrů využívajících zvýšené AoA a agresivní vstupy do řídicí páky/pedálů. Hodnocení se zaměřilo na celkovou účinnost letadla při provádění různých specifikovaných manévrů v dynamickém prostředí. prostředí. Jednalo se o tradiční základní stíhací manévry v útočném, obranném a neutrálním režimu. ve výškách od 10 000 do 30 000 stop MSL. Kritéria letových vlastností spočívala v tom, že reakce letounu byla pozitivní a předvídatelná a nemělo dojít k nežádoucím, neočekávaným, nebo nepředvídatelné reakce letadla. Byla provedena kvalitativní pozorování týkající se vysokého AoA letadla, signálů, že letadlo vstupuje do stavu nízké energie, a také různých lidských faktorů. úvah.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Mě by zajimalo toto :
Celkově nejnápadnějším rysem letounu F-35A při vizuálním boji je nedostatek energetické manévrovatelnosti. Energetická manévrovatelnost F-35A je podstatně horší než F-15E s PW-229 kvůli menšímu křídlu, podobné hmotnosti a o '15 000 Ibs nižšího tahu s přídavným spalováním. Obecně tedy platí, že vysoké AoA schopnosti proudového letounu nemohly být efektivně využity, aniž by se výrazně nesnížila následná rychlost letu a manévrovacího potenciálu. Dokonce i s omezující konfigurací F-16 zůstával F-35A ve zřetelné energetické nevýhodě při každém střetu.

Otázka - zvýšil se výkon motoru aby F-35 držel lépe energii ? A nebo se to řešilo podle doporučení ? Tedy zvýšení autority přídě aby měl pilot více možností s ohledem na přirozené menší držení energie F-35 ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Co bylo cilem testu? manevry pri vysokych uhlech nabehu s cilem zjistit, jestli se stroj nebude chovat nepredvidatelne.
S vykonem motoru se nic nezmenilo, F-15E ma lepsi T/W na papire s equvalentni vahou jak cokoliv jineho (i raptor), ale ocividne CFT a extra palivo a naklad to degraduji.

Takze jaka jsou doporuceni z toho testu od pilota, co si zkousel manevrovat s F-35 nejspis poprve v zivote, s polovinou systemu a omezenou obalkou?
ZÁVĚR A DOPORUČENÍ
-F-35 byl v souboji v zatáčce ve výrazné energetické nevýhodě a operátoři by rychle zjistili, že to není ideální režim. Rychlost stoupání byla příliš pomalá na to, aby bylo možné stíhat nebo odmítat zbraně. Zatížení zůstávalo pod limitem a naznačovalo, že drak může mít k dispozici větší manévrovací schopnosti.
Rl: Zvýšení rychlosti náklonu a dostupných Nz by pilotovi poskytlo více možností, zejména s ohledem na přirozenou energetický deficit.
-Ačkoli letoun prokázal, že je schopen letu s vysokou AOA, nebyl efektivní pro zabití nebo přežití. útoků především kvůli nedostatečné manévrovací energii. Možná, že s rychlejším nástupem AOA by mohlo být. určité výhody volby vyššího alfa při boji s banditou.
R2: Zvažte zvýšení alfa nástupu.
-Oblast s vysokou míchanou AOA nebyla předvídatelná především proto, že se zdála být příliš blízko ideálu. bojové AOA a nebyla pro pilota intuitivně "vysoká", zatímco se nadále soustředil spíše na banditu než na než na zobrazovanou AOA.
R3: Zvažte zvětšení začátku smíšené oblasti na 30 stupňů nebo více. více.
-Významná autorita řízení proti spinu byla prokázána při tomto a dalších letech s vysokou AOA. Na adrese . je prudký, citlivý a silný, zatímco vstupy pilota se zdají být pomalé a postupné.
R4: Zvažte zvýšení oprávnění pilota k řízení rychlosti odklonu.
-Konfigurace HMO a vrchlíku je škodlivá pro vizuální výhled. Tato kombinace by měla být vyhodnocena a zjistit, zda ji lze zlepšit. Chyby HMO BST mohou zabránit použití zbraní během manévrování.
R5: Zlepšete výkonnost HMO Boresight, aby se zohlednily dynamické manévry, a zvažte zlepšení. viditelnost směrem dozadu vytvořením většího prostoru pro pohyb přilby.
Proc se delaji testy? Mimo jine aby se veci zlepsovali.

Takze podle tech obrazku muzes videt, ze plnou obalku odemkl az 3F o dva roky pozdeji.

A znovu postnu po 150 ut of the shadows

Knight nabízí zcela odlišný pohled založený na jeho zkušenostech s létáním s proudovým letounem, na rozdíl od internetových spekulací. 'První věc, kterou je třeba si uvědomit při porovnávání moderních stíhacích letounů, je, že každý typ má kompromisy a je na pilotovi, aby z letounu dostal co nejlepší výkon. F-16 je relativně malá a lehká stíhačka; to znamenalo, že jsme měli skvělé trvalé výkony při zatáčení ve vysokých rychlostech a jednoduché jízdní vlastnosti. Zákony řízení letu byly navrženy tak, že pilot může jednoduše přitáhnout knipl tak silně, jak chce, a letoun podá maximální výkon. Na druhou stranu jsme se vždy museli spokojit s omezeným množstvím paliva, omezeným užitečným zatížením a pomalou manévrovatelností při nízkých rychlostech kvůli omezením řízení letu.
'F-35 je zcela jiný letoun a pilotům chvíli trvalo, než se přizpůsobili a zjistili, jak dosáhnout maximálního výkonu. Nepomohlo ani to, že ještě před 18 měsíci jsme měli omezenou obálku, což znamenalo, že jsme nemohli vytáhnout tolik G, kolik jsme chtěli, ani létat s vysokou alfou. Když byla tato omezení zrušena a my jsme konečně mohli vidět plný potenciál, otevřelo nám to všem oči. Vlastně to otevřelo oči i mnoha protivníkům.

F-35 je mnohem větší než F-16 a unese dvakrát více paliva a třikrát větší užitečné zatížení. "Proto F-35 ztrácí energii o něco rychleji než F-16 při vyšších rychlostech," pokračuje Knight. "Ovladatelnost při nízkých rychlostech je však úžasná. Pilot F-35 má možnost neustále mířit přídí na protivníka, a to i při směšně nízkých rychlostech, což je skvělá schopnost v kombinaci s raketami s vysokým off-boresightem a přilbovým zaměřovačem. Při manévrování s letounem ve vyšších rychlostech musíte být opatrní, protože pokud budete neustále stahovat páku řízení, letoun vám sice dá co nejvíce alfa, ale vykrvácí při tom spoustu energie. Je na pilotovi, aby rozpoznal, kdy se má snažit udržet rychlost a energii a kdy se jí vzdát a stíhat raketami nebo zbraněmi. Novým pilotům obvykle říkám, že F-35 se nachází někde uprostřed mezi F-16 a F/A-18, pokud jde o manévrování na dohled".
Knight prozradil trochu více informací o létání základních stíhacích manévrů (BFM) na F-35. 'Když byla naše obálka schválena pro nácvik BFM, dostali jsme příležitost bojovat s několika stíhačkami čtvrté generace. Vzpomeňte si, že tehdy se říkalo, že F-35 je prase. Když se protivníci poprvé objevili [ve výcvikovém prostoru], měli křídelní nádrže spolu se spoustou raket. Asi si mysleli, že když budou mít špinavou konfiguraci, nebude na tom záležet a že nás stejně snadno převálcují. Do konce týdne však odhodili křídelní nádrže, přešli na jedinou středovou nádrž a stále dělali všechno pro to, aby se od nás nenechali postřílet. O týden později litali v ciste konfiguraci, což učinilo souboje s BFM přinejmenším zajímavými...

Takze hlavni vec co s i z toho mas vzit je:
Pilot F-35 má možnost neustále mířit přídí na protivníka, a to i při směšně nízkých rychlostech

Trochu kontrast s tim reportem, kdy F-35 tohle nedokazal... Proste odladili control laws FBW.

A tady mas tu F-15E, data jsou jen ciste wiki, pro ilustraci.
Screenshot 2022-08-10 185105.png
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Já vím že jde o testy, také neříkám že je F-35 podle nich horší, zajimá mě řešení problémů. V tabulkách z roku 2019 je vidět že získávání energie je slabší oproti F-15C a o něco horší než u F-16C ( což je pro mě zvláštní, ale budiž, nevíme jakou verzi F-16C mají na mysli).
Tedy ono tam něco z testů zůstalo,
Co si mám z testů vzít nech na mě :D Každý tam vidí něco jiného.

Podle reportu se musel F-35A ještě výrazně změnit, kinematicky to tam moc nevidím, zajimavé je že to tedy řešili softwarově.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Potřeboval bych vysvětlit pár vět z textu od tebe :

Pilot může jednoduše přitáhnout knipl tak silně, jak chce, a letoun podá maximální výkon.

Mám tomu rozumět že si F-35 sama ovládá plyn ? Jinak je to standardní popis FbW.

před 18 měsíci jsme měli omezenou obálku, což znamenalo, že jsme nemohli vytáhnout tolik G, kolik jsme chtěli, ani létat s vysokou alfou. Když byla tato omezení zrušena a my jsme konečně mohli vidět plný potenciál, otevřelo nám to všem oči. Vlastně to otevřelo oči i mnoha protivníkům.

Ta F-16D ( 2015) měla omezení na 7g a 25 AoA, Jaké mělo omezení to letadlo z testu, Mělo 40 AoA (není uvedeno jako maximální možné AoA, ale jde o nejvyšší psanou hodnotu) a nevíš kolik G ?
Edituji : Podle tabulek cos poslal jsem určil testovaný stroj na LRIP 6,7,8, jeden z nich, tedy by měl mít až nad výšky 40 000 ft a maximální dostupné 7G konečný software. Tedy do testu, Sedí ?

Toto report nepřímo potvrzuje :
Proto F-35 ztrácí energii o něco rychleji než F-16 při vyšších rychlostech," pokračuje Knight.

Tady je potvrzení manévrovatelnosti F-35 v nízkých rychlostech, ta je bez debat výborná v porovnání s F-16 a asi i F-15 ( Eagle Man :)) Možná Super Hornet bude lepší v této oblasti, co myslíš ?
Ovladatelnost při nízkých rychlostech je však úžasná. Pilot F-35 má možnost neustále mířit přídí na protivníka, a to i při směšně nízkých rychlostech, což je skvělá schopnost v kombinaci s raketami s vysokým off-boresightem a přilbovým zaměřovačem. - Klasická Hornetovina.

Tohle je tak strašný PR :D Strašný kec, nevíme nic o protivnících - lítaj často BFM, nebo spíše jenom bombardují? Co ale víme je že se zbraněmi je F-16 plně srovnatelný s F-35 - tabulky cos poslal.
Když se protivníci poprvé objevili [ve výcvikovém prostoru], měli křídelní nádrže spolu se spoustou raket. Asi si mysleli, že když budou mít špinavou konfiguraci, nebude na tom záležet a že nás stejně snadno převálcují. Do konce týdne však odhodili křídelní nádrže, přešli na jedinou středovou nádrž a stále dělali všechno pro to, aby se od nás nenechali postřílet. O týden později litali v ciste konfiguraci, což učinilo souboje s BFM přinejmenším zajímavými...
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 10/8/2022, 20:05 Potřeboval bych vysvětlit pár vět z textu od tebe :
Pilot může jednoduše přitáhnout knipl tak silně, jak chce, a letoun podá maximální výkon.

Mám tomu rozumět že si F-35 sama ovládá plyn ? Jinak je to standardní popis FbW.
Mluvi o F-16, kdy te to nepusti pres limit AOA a to je nastavene pro idealni vykon F-16.
Naopak u F-35 psal, ze si pilot musi davat pozor jak moc jostick pritahne, protoze mu stroj da maximum AOA pro aktualni vysku/rychlost.
před 18 měsíci jsme měli omezenou obálku, což znamenalo, že jsme nemohli vytáhnout tolik G, kolik jsme chtěli, ani létat s vysokou alfou. Když byla tato omezení zrušena a my jsme konečně mohli vidět plný potenciál, otevřelo nám to všem oči. Vlastně to otevřelo oči i mnoha protivníkům.

Ta F-16D ( 2015) měla omezení na 7g a 25 AoA, Jaké mělo omezení to letadlo z testu, Mělo 40 AoA (není uvedeno jako maximální možné AoA, ale jde o nejvyšší psanou hodnotu) a nevíš kolik G ?
Edituji : Podle tabulek cos poslal jsem určil testovaný stroj na LRIP 6,7,8, jeden z nich, tedy by měl mít až nad výšky 40 000 ft a maximální dostupné 7G konečný software. Tedy do testu, Sedí ?
Mimo to ze pisi o verzi R33.1.5, coz ti moc nerekne, tak stroj mohl mit klidne odemknute maximalni AOA, ale bezpecnostni opatreni proti ztrate kontroly tady byli restriktivni a dasli veci popsane uz vyse, nedokazal dostat cumak na cil. Proste podle popisu se ale choval naprosto jinak nez dnesni verze.
Toto report nepřímo potvrzuje :
Proto F-35 ztrácí energii o něco rychleji než F-16 při vyšších rychlostech," pokračuje Knight.
Jiste ze F-35 ztraci energii rychleji a pak obzvlaste pokud pujde na vyssi AOA nez F-16.
Tady je potvrzení manévrovatelnosti F-35 v nízkých rychlostech, ta je bez debat výborná v porovnání s F-16 a asi i F-15 ( Eagle Man :)) Možná Super Hornet bude lepší v této oblasti, co myslíš ?
Vyborny pilot v superhornetu muze jit dal, nema omezeni a delat manevry za hranici kontrolovatelnosti stroje, tak jak Su-27 airshow manevry.
Prakticky F-35 ma akceleraci a T/W aby se z te ztraty energie dostala, stejne jako Raptor.
Ovladatelnost při nízkých rychlostech je však úžasná. Pilot F-35 má možnost neustále mířit přídí na protivníka, a to i při směšně nízkých rychlostech, což je skvělá schopnost v kombinaci s raketami s vysokým off-boresightem a přilbovým zaměřovačem. - Klasická Hornetovina.

Tohle je tak strašný PR :D Strašný kec, nevíme nic o protivnících - lítaj často BFM, nebo spíše jenom bombardují? Co ale víme je že se zbraněmi je F-16 plně srovnatelný s F-35 - tabulky cos poslal.
Ocividne na tom neco bude, stejne tak je to uvadena jako vyhoda u hornetu/superhornetu s AIM-9X a HMDS

Nicmene F-35 ma celokruhove zamereni LOAL jak pro AIM-9X, tak AIM-120 diky DAS, coz ostatni stroje muzou max nahradit datalinkem. Jinak to vyzaduje bude RWR a nebo zamereni pres HMDS.
V blizke budoucnoti, s vykonejsimi zbranemi muzes na jakykoliv manevrovani uplne vypustit, protoze tyhle zbrane budou mit tak velkou obalku, ze pujdou odpalit efektivne z jakeoliv pozice a jediny co muzes udelat pro jeji zmenseni mit dostatecnou rychlost na vektoru od strelce. Zacni se s nim tocit v kruhu...
Když se protivníci poprvé objevili [ve výcvikovém prostoru], měli křídelní nádrže spolu se spoustou raket. Asi si mysleli, že když budou mít špinavou konfiguraci, nebude na tom záležet a že nás stejně snadno převálcují. Do konce týdne však odhodili křídelní nádrže, přešli na jedinou středovou nádrž a stále dělali všechno pro to, aby se od nás nenechali postřílet. O týden později litali v ciste konfiguraci, což učinilo souboje s BFM přinejmenším zajímavými...
Tohle nevim na co se ptas zde.

F-16 z 148th Fighter Squadron (USAF ANG) "Kicking Ass"
a z Holadske 323 Test and Evaluation Squadron (TES)
Naposledy upravil(a) Shania dne 11/8/2022, 13:49, celkem upraveno 1 x.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 10/8/2022, 19:44 Já vím že jde o testy, také neříkám že je F-35 podle nich horší, zajimá mě řešení problémů. V tabulkách z roku 2019 je vidět že získávání energie je slabší oproti F-15C a o něco horší než u F-16C ( což je pro mě zvláštní, ale budiž, nevíme jakou verzi F-16C mají na mysli).
Tedy ono tam něco z testů zůstalo,
Co si mám z testů vzít nech na mě :D Každý tam vidí něco jiného.

Podle reportu se musel F-35A ještě výrazně změnit, kinematicky to tam moc nevidím, zajimavé je že to tedy řešili softwarově.
Tak zalezi o cem mluvi, ziskavani energie ve vyssich rychlostech jsou tyhel dva storj urcite lepsi.
F-16 ma zhruba stejne T/W jako F-35 pri stejne vaze, jenze F-35 bude mit vzdy tezsi naklad. Stejne tak F-15E bude mit vic paliva jak F-35.

F-15E neustale taha 2-3 velke nadrze, po odhozeni pujde do boje s 9t interniho paliva, F-35 s pulkou nadrze bude mit ale stale nizsi T/W.
F-15C je naopak lehci, ale s 6t interniho paliva ma stejne T/W jako F-35 s polovinou nadrze.
F-16C je na tom prakticky stejne s plnou nadrzi jako F-35 s polovinou.
strikefighter.png
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3501
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Kontraktor ATAC obdržel pětiletou smlouvu na provádění úluhy nepřítele při výcviku pilotů F-35 na záložní základně Naval Air Station Joint Reserve Base (NAS JRB) in Fort Worth, Texas. Tři "nepřátelské" Mirage F1 mají nalétat v této roli 600 hodin ročně. Kromě těchto strojů disponuje Airborne Tactical Advantage Company (ATAC) ještě stroji F-21 Kfir, L-39 Albatros a Mk58 Hawker Hunter
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Ilustrační obrázek - KFIR ve formaci s F-35
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Článek, kde se dají najít perly a kde se dají najít i "perly". Shrnující hlavně avionickou stránku letadel poslední generace, nebo reinkarnace - jak je komu libo. Stojí za přečtení.
https://dfens-cz.com/ilustrovany-pruvod ... ce-pro-cr/

Děkuji Shaniovi za odpovědi.

Pro představu manévrových možností F-35, si myslím že dostačující.
Za mě když to shrnu - velmi podobný Hornetu s kapkou Viperu. V nízkých rychlostech bude velmi dobrý, ve vyšších bude ztrácet. Asi určitě bude lépe akcelerovat z problémových pozic, lépe než Hornet i Super Hornet. A Myslím si že s dobrým výcvikem pilota může hrát svoji hru v "dogfights".
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 12/8/2022, 16:27 Článek, kde se dají najít perly a kde se dají najít i "perly". Shrnující hlavně avionickou stránku letadel poslední generace, nebo reinkarnace - jak je komu libo. Stojí za přečtení.
https://dfens-cz.com/ilustrovany-pruvod ... ce-pro-cr/
Pekny clanek, ktery ho stal hodne prace a kdyby vypustil ty svoje uvahy (ale proto ho asi delal) o 50% cene za 80% vykonu a dasli, tak by byl vyborny.

Asi by mel pochopit, ze to co se pocita je celkova efektivita zbranoveho systemu a ne hodnoty jednotlivych casti. Takze pokud bych chtel byt jako on, tak je to za 80-120% ceny 20% vykonu. U Growleru by asi koukal, kolik stoji, v zadnem pripade to neni super hornet... a u block 3 F-35 se nikdy netrvrdilo, ze ma lepsi REB jak specializovane EA stroj, ale tusim, ze asi 2/3 toho co umel Prowler... akorat je jich 100x tolik a vic vepredu...

Troufnu si rict, ze sensor fusion na urovni F-35 nikdo mit v dohledne dobe nebude... Tohle je to co tam stalo nejvic penez a casu.

Low cost a risk reseni u konkurence na to nedosahnou. Ale je pravda, ze i takove reseni muzou stacit a to co ma F-35 muze byt zbytecne komplexni a lze to udelat jednoduseji s dostatecnym efektem...

Nadruhou stranu se ty uvahy vzdy toci o uplne neschopnosti americanu, zejmena LM neco udelat a pak magicke schopnosti konkurence je rychle predhonit za minimalnich investic a testovani. A pak ty stroje s temito schopnostmi navic stoji jen polovinu.

Navic konkurence dotahla avioniku F-35 z 2005, z velke casti diky novejsim technologiim, ale to jaksi prestane v blizke budoucnosti platit s postupnymi vylepsenimi v bloku 4 a dale...

Vychvalovani TIDLS je sice fine, ale realne to neumi komunikovat s nicim jinym a pochybuju, ze do toho bude nekdo investovat, to ted sice muzeme rict zatim i o MADL, ale jaksi bude trochu vic F-35 ve vzduchu nez Gripenu.

Dale to vypada, ze resi pouze vzdusny boj. Jak uz jsme kolikrat rekl, tohle je dle meho nazoru jen okrajova zalezitost, obzvlaste ve stavu ruskeho letectva, s tim ze v budoucnu se to muze zmenit a budou mit stealth stroje. Takze v ciste vzduch vzduch tu na vyber je a i Gripen na to zatim staci.
A stejne tak 4gen zustanou jeste dlouho relevantni a to i diky F-35.

Na ukrajine se ale jasne ukazuje, ze musime mit stroj schopny operovat v oblasti s hustou PVO, musi ji byt schopen vyhledat a potlacit. Tohle proste 4gen stroje budou delat daleko dalko draz, v radech draz. Vic stroju, vice podpory, vice munice, vic navnad, vic tankeru. S kazdym strojem navic ta cenovka vzrusta, z kazdou ztratou... drahe zbrane dlouheho dosahu rychle dojdou...

Hloubkove napadani infrastrukturya logistiky muzou jen diky stand of zbranim.
Tim padem pruzkum a netcentricka povaha tehle ukolu silne benefituje F-35. Bez ohledu na to jake senzory a REB 4 gen dostane, tak se budou muset od hrozeb drzet dal. Kazda neznicena baterie je pro 4gen dalko vetsi hrozba nez pro F-35.

A obrana CR, tak bud budeme hajit vnejsi hranice NATO a nebo jsme v haji. Pokud nas napadnou polaci a nebo nemci, tak nemame sanci, ten zbytek by mel byt ok.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“