Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

A prřitom tu za socíku padaly vojenská letadla kvůli vadným součástkám....


Nejenom u nás padala letadla kvůli vadně vyrobeným součástkám. Tento problém potkal všechna tehdejší letectva, jež provozovala stovky bojových strojů.
Když jde o sedačky MB -Třeba v NSR musel vrchní inspektor Luftwaffe Steinhoff donutit parlament, aby napumpoval do F-104G další miliony dolarů, protože potřebovali bezpečnější sedačky Mk.7. A přibylo pilotů přeživších katapultáž, potažmo pilotů, kteří katapultáž provedli - oproti verzi Mk.6. Stejně tak do letadel MiG-21 se začaly montovat dokonalejší sedačky KM-1 namísto původních SK.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Flogger G píše: 2/8/2022, 18:20 A prřitom tu za socíku padaly vojenská letadla kvůli vadným součástkám....


Nejenom u nás padala letadla kvůli vadně vyrobeným součástkám. Tento problém potkal všechna tehdejší letectva, jež provozovala stovky bojových strojů.
Když jde o sedačky MB -Třeba v NSR musel vrchní inspektor Luftwaffe Steinhoff donutit parlament, aby napumpoval do F-104G další miliony dolarů, protože potřebovali bezpečnější sedačky Mk.7. A přibylo pilotů přeživších katapultáž, potažmo pilotů, kteří katapultáž provedli - oproti verzi Mk.6. Stejně tak do letadel MiG-21 se začaly montovat dokonalejší sedačky KM-1 namísto původních SK.
104G meli
Lockheed C2 a presli na MB mk7, potrebovali pro tezsi G neco co umi 0-0.
http://www.ejectionsite.com/f104seat.htm
http://www.916-starfighter.de/GAF_crashes.htm
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

Napsal jsem to špatně. Parlamentní komise navrhovala pořídit starší sedačky , ale Steinhoff silou své autority prosadil nové sedmičky.
Něco o MB GQ7A pilotů Luftwaffe.
https://www.youtube.com/watch?v=5jprrRRq4rc

Ta tabulka hned na začátku uvádí dne 19.6 1962 čtyři F-104G. Jednalo se o ukázkový čtyřčlenný roj, který měl létat na oficiální ukázce. Nehoda všech čtyř letadel měla jednoho jmenovatele - selhal motor v energickém obratu. Jak z tabulky patrno, nezachránil se ani jeden pilot. Velitelem skupiny byl Američan - jeden z osmi, kteří našli v německých F-104 smrt. Bylo to pro rodiny a kolegy pilotů hrozné trauma.

Čest jejich památce!


Krátké video věnující se některým aspektům nehodovosti německých F-104.
https://www.youtube.com/watch?v=It0r3pNmeN8
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 2/8/2022, 22:09, celkem upraveno 1 x.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Shania,
dotaz, jak to že má F-35 podobný dolet jako F-22, když má cca 90 % jeho paliva, 1 motor o větším obtokovém poměru a je menší ? Neměl by mít naopak výrazně větší dolet ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 2/8/2022, 21:58 Shania,
dotaz, jak to že má F-35 podobný dolet jako F-22, když má cca 90 % jeho paliva, 1 motor o větším obtokovém poměru a je menší ? Neměl by mít naopak výrazně větší dolet ?
F-35 ma vyrazne vetsi dolet nez F-22 na interni palivo, toho maji stejne. Pokud tedy nepocitas s tim, ze bude mit F-22 EFT, coz ted maji.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Taktický ani ne, 1100 km F-22 ( podzvuk), 1239 km F-35. To je celkem malý rozdíl. F-35 má o něco méně paliva, ale jeden motor o větším obtokovém poměru a je menší.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

takticky ma F-35A pres 760nm v AA konfiguraci. Takze tam rozdil je, obzvlast az budou nove motory.

F-35 je optimalizovana pro podzvukove rychlosti, protoze v tom regionu travi nejvic casu. Takze ten rozdil na interni palivo je dost podstatny.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Par citaci k palivu
"Pokud by pilot vzlétl s plným palivem, 2 amraamy a 2 2000lbs bombami, uletěl 590nm a vrátil se s 10minutovou dobou nasazení zbraní, přistál by s přibližně 7000-8000lbs stále v nádrži. "
Je třeba mít na paměti, že specifikace je dosažené minimum. A "ne méně než za těchto podmínek"

Edit (neni oficialni citace) - matematika to extrapoluje na průměr 0,1026nm/lb pro zbývající hodnotu 7000lb, a to by se jen zlepšilo s větším množstvím spáleného paliva. s "normálním rezervou" 2500lb uvedeným výše zbývá 4500lb pro další tranzit. při 0,1026nm/lb je to 231nm navíc na každou stranu, nebo 821nm celkem.

"Pravidelně létám dva tréninkové příběhy v hodnotě, kterou bych absolvoval v modelu F-15C se dvěma externími nádržemi. Takže bych šel nahoru, vyletěl a udělal jeden ofenzivní nápor, kdy v podstatě uděláme jeden ofenzivní úder do oblasti a ven a hele, jsem bingo, musím jet domů na palivo s F-15C. "
Podle plukovníka Roba Simmse z amerického velvyslanectví v Oslu je optimální rychlost F-35 kolem 32 000 stop a 0,75 machů, kdy spaluje asi 4600 pph.
Zjednodušeně to dává asi 4 hodiny paliva nebo 1600+ nm efektivního doletu (3000+ km) na interní palivo - stále s 2500 librovou interní taktickou zátěží."
Z Redditu; USAF GCI (Sandy88) mluví s několika dalšími kluky o práci s různými stihaci: https://www.reddit.com/r/hoggit/comment ... ets_super/

fringeaggressor napsal:
Všichni mají problém s palivem v BVR. Jediný hráč, který ho nemá, je Raptor.

Sandy88 napsal:
Lol Kéž by ta poslední část byla pravda. Bolt jsou v porovnání s tím mnohem lepší.

Scotty1992 napsal/a::
Co je to Bolt? Jaké letadlo má podle tvých zkušeností nejlepší nohy?

Sandy88 napsal/a::
Bolt přezdíame F-35, vím, že zbraňová škola USAF pouziv prezdivku Puma, ale moc se mi to nezdá. Každopádně pokud chceš dlouhověkost tak si pořiď Global Hawk nebo MQ-9 ti drsňáci vydrží 24 hodin, ale pokud se bavíme vyloženě o rychlých stíhačkách vzduch-vzduch tak Bolt to má na míle daleko. Když jsem s Boltem pracoval poprvé, byl jsem ohromen jeho dobou letu, je to opravdu úžasné letadlo. Jsem si docela jistý, že -35 se nakonec bude jmenovat Puma, moje jednotka zatím používá jen Bolt.

Jerry Mazanowski, senior manažer leteckých systémů ve skupině strategických studií společnosti Lockheed Martin, při brífinku s australskými novináři 2. února ve Fort Worthu porovnal výkony F-35 ve vzduchu s výkony Eurofighteru, Dassault Rafale, Saabu Gripen, Boeingu F/A-18 Super Hornet a Suchoje Su-30MKI.

Uvedl, že v typické bojové konfiguraci se čtyřmi vnitřně uloženými raketami AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) je F-35 nepatrně rychlejší než Su-30MKI s osmi raketami (BVR) a bez vnějších palivových nádrží; a že je rychlejší než Eurofighter, Gripen C, Rafale a F/A-18 se čtyřmi raketami BVR a dvěma WVR a jednou vnější palivovou nádrží (v případě Eurofighteru dvěma).

Při diskusi o maximálním poloměru mise Mazanowski představil profil mise vzduch-vzduch, při níž všechny letouny vzlétly s nákladem zbraní, zůstaly ve velké výšce a vrátily se zhruba po minutě boje. Všechny letouny kromě F-35 a Su-30MKI nesly tři externí palivové nádrže.
Podle tohoto scénáře měl Rafale maximální poloměr mise 896 n mil, F/A-18 816 n mil, F-35 751 n mil, Eurofighter 747 n mil, Su-30MKI 728 n mil a Gripen 502 n mil.

Podle Mazanowského požadovala společná programová kancelář JSF, aby modelování předpokládalo motor F- 35 na konci jeho životnosti s 5% degradací paliva a 2% snížením tahu.
Tohle taky neni prima citace:
Norský zkušební pilot srovnává F-35 s F-16 v bojové konfiguraci - ""Bojový rádius" pro F-35 je o 30 až 70 % delší než u F-16! "
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

fast fact 1.jpg
fast fact 2.jpg
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od alibaba »

Scotty87 píše: 29/7/2022, 12:24
alibaba píše: 29/7/2022, 12:00 Problém je, že ta statistika počítá i letadla v uložence. Jak podotknul kolega Juraj Tichý, tak starší stroje budou automaticky znevýhodněné a nezobrazí to skutečnost. Například A10 je jedno s nejspolehlivějších letadel USAF a k údržbě potřebuje nejmíň speciálního vybavení. Taky je potřeba zvýraznit fakt že f35 se bude upřednostňovat kvůli tomu že je to nový stroj.
Asi to s A-10 taková sláva není jako se traduje...
Tohle je ovšem graf DoD. Tam jsou započítaná len letadla u aktivních jednotek.
Jak se míra dostupnosti letadel CBO liší od míry DoD

Míra dostupnosti letadel CBO počítá všechna letadla, včetně těch, která procházejí údržbou na úrovni depa (tj. hloubkovou údržbou nad rámec schopností personálu, kde letadlo provozuje). Naproti tomu DoD měří pouze dostupnost letadel v držení provozních jednotek a vylučuje tak z úvahy letadla procházející údržbou na úrovni depa nebo dlouhodobě skladovaná. Míra dostupnosti ministerstva dopravy není nepříznivě ovlivněna, když neobvykle velký počet letadel prochází údržbou na úrovni depa, zatímco měření CBO ukazuje menší dostupnost letadel.
Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.

Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 21/7/2022, 19:00
alibaba píše: 21/7/2022, 14:44
Shania píše: 21/7/2022, 14:30
Odin byl uzemen, vylepsuji opet ALIS.

Z tech 6 kritickych problemu se tyka F-35A pouze problem s pretlakem v kabine. Po statisicich letovych hodin to nebude tak velky problem, jen neco co chteji vyresit.
A pak opet ALIS.

Zbytek je USN a USMC problem/zvysene pozadavky co chteji nutne vyresit..
Podle ministerstva obrany ALIS nema smysl vylepsovat. Je to archicky system proto se prechazi na ODIN. Kvuli problemum byla implementace opozdena a uplny prechod by mel byt v roce 2023.

Pokud vim tak problemy nebyli pouze s pretlakem v kabine ale i napriklad se stabilitou letounu. Mimochodem problemy s pretlakem v kabine jdou nekolik let dozadu.

Jestli si dobre pamatuji tak v roce 2017 bylo neco pres 660 "unresolved issues" v porovnani s koncem roku 2021 kde ji bylo 845. Hold vyvoj se nezastavi.
Tak mas pravdu, nakonec se to bude jmenovat ODIN, coz je jen ALIS v cloudu a naprosta vetsina toho kodu tam zustane,je aby bylo jasno, ze se nejedna o novy system, jen jeho podstatnou modernizaci.
Dost podrobne popsani problemu a postup reseni zde:
https://docs.house.gov/meetings/AS/AS03 ... 220428.pdf

CPFH F-35A v 2012 usd je 30k
pocitaji o dalsim snizeni YF 23 z $6.7M to $6.3M (cela flotila)
F-35 maji pres pul milionu letovych hodin.
S novym "notebookem ALIS" je mechanik schopny stahnout a overit chybove kody za 5min
To maji I jina letadla, a na rozdil od f35 letaji vetsinou Fully operational capable.
U Gripenu to trva nekolik sekund a neni potreba notas.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3763
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Scotty87 »

alibaba píše: 7/8/2022, 02:36 Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.

Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Přiznám se že u grafu co jsem sem dával jsem žádnou takovou poznámku nenašel. Navíc pokud to tak je týká se to všech letadel v grafu. Ovšem Mission capable rozhodně neznamená že musí jen vzlétnout a přistát. Musí být schopný provádět alespoň jednu s jemu určených misí. České Gripeny létaly mission capable až do příchodu MS20, nákupu zaměřovacích kontejnerů a výměny závěsníků výzbroje...

Dávají tedy vládě záměrně nepřesná data? To asi ne.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Jde o boj, na jedné straně jsou lidi co nemají rádi program a referují data o tom jak je F-35 zlá a špatná, na druhé straně je lobby za to ukázat jak je F-35 super a dokonalá a proto se musí prodávat více a více. Je jasné kam patří LM a asi polovina lidí od letectva.
Oba tábory mají svoji pravdu.

Je to pořád stejné . program musí obhájit svoji cenu a tak nastupují marketingový poradci.
Už F-14 ( nakonec prohrál) a F-15 ( stále se drží) to tak měl, není důvod si myslet že v dnešní době pěkně vypadajících barevných grafů to je u F-35 jinak.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

To maji I jina letadla, a na rozdil od f35 letaji vetsinou Fully operational capable.
Dobrej vtip, pravda maximalne v pripade, pokud ten stroj muze plnit pouze jednu misi..
I v bojovem prostredi stroje casto litali s nekolika nefunkcnimi systemy...
a casto se stavalo, ze naprosto klicove veci jako IFF nefungovali.

Ale pokud mas nekde data k full mission capable pro neco jineho nez F-35, rad se na to podivam...

https://www.gao.gov/products/gao-21-439
Od fiskálního roku 2019 do fiskálního roku 2020 se průměrná roční plná mise
pro americkou flotilu byly následující:
- F-35A se zlepšil z 39,6 % na 54,0 %;
- F-35B se snížil z 23,3 % na 15,1 %;
- F-35C se zlepšil z 6,4 % na 6,8 %.
Představitelé ministerstva obrany přičítají nárůst míry schopnosti F-35A plnit úkoly následujícím skutečnostem
vyspělosti letadlového parku, protože novější a vyspělejší letouny, které odrážejí
se integrovaly do starších letounů a dostaly se na úroveň
a začaly tvořit větší procento flotily F-35. Například dříve
letouny vyrobené v letech 2008 až 2011 měly 13% plnou schopnost letu.
schopných plnit úkoly v roce 2020, zatímco pozdější výrobní letouny, vyrobené po roce
2011, měly v roce 2020 46% míru schopnosti plného plnění úkolů. Podle
programových úředníků, jak letouny F-35 pokračují v létání, manažeři programu
zjišťují, co je a co není v konstrukci efektivní, a mohou tak
provést úpravy na novějších letounech, aby se předešlo opakujícím se problémům.
Ačkoli došlo ke zlepšení jak v oblasti schopnosti plnit úkoly, tak v oblasti
letounu F-35, oba ukazatele stále nedosahují úrovně schopné plnit úkoly.
minimální a objektivní výkonnostní cíle bojovníků.27 Např,
jak ukazuje obrázek 8, míra schopnosti plnit úkoly pro každou variantu F-35 klesá
výrazně pod cílovým výkonnostním cílem bojovníků a
a nedosahuje ani minimálního výkonnostního cíle. Podobně je tomu i v případě plného plnění úkolů
pro každou variantu letounu F-35 výrazně pod úrovní bojového výkonu.
a minimální výkonnostní cíle.

Vzhledem k tomu, že program F-35 nadále dozrává, Společná programová kancelář pro F-35
a útvary plánují klást mimořádný důraz na zlepšení plného plnění úkolů v rámci programu F-35.
schopných plnit úkoly, které podle více představitelů služeb poskytují
letounu a návratnosti služeb.
investice. Podle představitelů programu zvažuje ministerstvo obrany umístění
pobídky na míru schopnosti plnit úkoly spíše než na míru schopnosti plnit úkoly
v budoucích smlouvách o údržbě28 .
úředníků byly v předchozích smlouvách o udržování schopností pobídky stanoveny na základě
programu dosáhnout určité míry schopnosti plnit úkoly napříč celým programem.
které měří schopnost letounu splnit alespoň určitou míru schopnosti letounu plnit úkoly v rámci podniku.
jednu misi. Zatímco schopnost letadla splnit jednu misi je užitečná,
F-35 je platformou pro více misí; neschopnost plnit všechny požadované úkoly
mise omezuje efektivitu letounu. Navíc vzhledem k úloze letounu F35 v budoucnosti taktického letectva - včetně jeho rozšířeného
situačního povědomí a schopností stealth nové generace, je rovněž nutné
stále důležitější, aby letoun F-35 měl k dispozici všechny své schopnosti.
The mission capable rate—the percentage of time during which the
aircraft can fly and perform at least one of its tasked missions; and full
mission capable rate—the percentage of time during which the aircraft
can perform all of its tasked missions are key measures of the health and
readiness of a military aircraft fleet. Below we present these rates broken
out in several ways, including when the aircraft was built (figures 21 and
22); whether the aircraft is being used for training and testing (figure 23)
or operationally (figure 24); and what type of aircraft variant is being flown
(figure 25).
Míra schopnosti mise - procento času, během něhož se
letadlo může letět a plnit alespoň jednu ze svých úkolových misí a plnou
míra schopnosti
plnit úkoly - procento času, během něhož letadlo
je klíčovým měřítkem stavu a schopnosti letadla plnit všechny úkoly, které mu byly přiděleny.
připravenosti flotily vojenských letadel. Níže uvádíme tyto míry v členění
rozdělené několika způsoby, včetně doby, kdy bylo letadlo vyrobeno (obrázky 21 a 21).
22; zda je letadlo používáno k výcviku a testování (obrázek 23).
nebo operačně (obrázek 24); a jaký typ letadla je provozován.
(obrázek 25).
F-35 mission capable.jpg
https://www.gao.gov/assets/gao-21-101sp.pdf
Je treba rict, ze problem zpusobila hlavne sequestrace, takze nedostatek financi pro udrzbu.
mission cappable.jpg
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Takze co znamena full-mission capable, pokud by F-35 mela byt schopna plnit vsechny mise:


z poseldniho DOTE reportu o IOT&E
Pokrok v IOT&E
Program F-35 se blíží k dokončení víceletého IOT&E. Operační testovací tým JSF
(JOTT) dokončil testování v chladném počasí; a sérii zkoušek zbraní (pum i raket);
testování kybernetické bezpečnosti vzdušného prostředku, výcvik systémů, laboratoře pro přeprogramování údajů o misi a letounu.
autonomní logistický informační systém (ALIS);
nasazení na lodích a v náročných podmínkách;
a testy, které porovnávaly výkonnost F-35 s výkonností stíhacích letounů čtvrté generace proti tradičním a
modernějším hrozbám typu země-vzduch
, které jsou v současné době nasazovány potenciálními protivníky.
Testovací mise ve vzduchu hodnotily letoun F-35 v několika úlohách:
útočné protiletadlové (OCA),
obranné protiletadlové (DCA),
obrana proti střelam s plochou dráhou letu (CMD),
potlačení/zničení nepřátelského letectva obrany (S/DEAD),
průzkum, elektronický útok(EA),
blízká letecká podpora,
předsunutá letecká kontrola (airborne),
koordinace úderů a ozbrojený průzkum,
bojové pátrání a záchranu,
protizemní boj a vzdušný zásah.


Testovací zkoušky byly prováděny v různých s použitím dvou, čtyř a osmi letounů F-35.
letounů. Během zkoušek S/DEAD a EA čelily letouny F-35 operačně reprezentativním situacím.
prostředí hrozby země-vzduch představované radarové emulátory (RE)
. Zkoušky v otevřeném prostoru byly ukončeny v červnu 2021, přičemž provedení závěrečné zkoušky střely AIM-120 provedené pomocí F-35C. Nedostatky v dřívějších verzích
softwaru letounu zabránily tomu, aby se tato akce být provedena dříve. Program dodal verzi softwaru 30R06.42 s opravami v červnu.
2021, což umožnilo týmu provozních zkoušek dokončit zkoušku. Požadovaný sběr dat o vhodnosti a kybernetických dat
pro plán zkoušek IOT&E byly dokončeny do konce roku 2018.
CY20.
Pokrok ve vývoji JSE Jediným zbývajícím modulem plánu zkoušek IOT&E je
64 zkoušek v JSE na námořní letecké stanici Patuxent.
River v Marylandu. Tyto zkoušky zahrnují 11 zkoušek DCA, 22 zkoušek CMD, a 31 kombinovaných zkoušek OCA/AI/DEAD v provozně náročných podmínkách reprezentativních, hustých a obranných scénáříchs nejnovějšími systémy hrozeb, které nejsou k dispozici na otevřených leteckých střelnicích. Všechny tři varianty F-35 budou
zapojeny do provádění zkoušek.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

- Průměrnou měsíční míru využití lze měřit buď v letových hodinách, nebo ve vzletech na letadlo za měsíc.
Pro tuto zprávu DOT&E používá letové hodiny na letadlo za měsíc.
Průměrná míra využití celé flotily se oproti předchozím letům celkově mírně zvýšila, ale zůstává pod původními plány služby.
Toto zlepšení však bylo způsobeno výhradně nárůstem využití flotily F-35A a bylo soustředěno zejména v rámci bojově kódované části flotily F-35A.
- Nízká míra využití nadále brání službám dosáhnout plného plánovaného počtu letů, které jsou základem pro prognózy letových hodin a nákladů na udržování letounů. modelů.
Pro 12 měsíců končících v září 2020, průměrná měsíční míra využití pro celé USA. flotily činila 19,6 letových hodin na letadlo za měsíc.
Pro F-35A činila 20,6 letových hodin(247); u F-35B to bylo 14,6 letových hodin. a F-35C 23,1 letových hodin.

Pro srovnání s plány služby z roku 2013, které předpokládaly, že F-35A a F-35B F-35C vykonat 25 (300) letových hodin na letoun za rok. měsíčně a jednotky F-35B měly vykonat 20 letových hodin za měsíc. letounů měsíčně, aby bylo dosaženo cílů služby.
- DOT&E provedl samostatnou analýzu dostupnosti letounů letounů OT, přičemž použila údaje z 20měsíčního období. počínaje prosincem 2018, kdy byla zahájena formální IOT&E, do července 2020.
Toto posouzení zohledňuje celou 23 amerických a mezinárodních partnerských letadel. přidělených do letadlového parku OT na konci září 2019 (osm F-35A, devět F-35B a šest F-35C).
- Průměrná měsíční míra dostupnosti letounů F-35 OT byla nižší než plánovaných 80 % potřebných pro efektivní provádění IOT&E.
Rozumná údržba však plánování, plánování zkušebních střelnic a efektivní plnění úkolů v rámci mise JOTT umožnily provádět zkoušky rychleji než v předchozích letech. než bylo plánováno pro nejhorší možný scénář.
- Míra MC a FMC celého amerického letectva se řídila podle podobný trend jako dostupnost, přičemž v roce 2020 se mírně zlepšila.
- Jak letouny s bojovým kódem, tak letouny OT, vč. těch, které se používají při vývoji taktiky, dosáhly v průměru měsíční míru MC na úrovni nebo nad úrovní 70 % základního scénáře. MC rate cíl, který program stanovil pro všechny jednotky.
Přesto se však v roce 2015 podařilo dosáhnout v rámci tzv, ani výcviková flotila, ani celá americká flotila F-35 jako celek. jako celek tento cíl splnila.
- Americká flotila letounů F-35A ve specifické variantě dosáhla 70 %. ale ani flotila F-35B, ani flotila F-35C nedosáhly 70 procentní míry MC. nedosáhly.
- Celkově míra FMC stále výrazně zaostává za mírou MC, což svědčí o relativně nízké připravenosti na plnění úkolů. vyžadující plně způsobilé letouny (tj. oproti letounům s téměř stejnou úrovní způsobilosti). hrozby).
- Trendy specifické pro jednotlivé flotily byly velmi podobné ve vztahu k 40 % základnímu cíli stanovenému programem.
Kombinovaná (tj, všechny varianty) bojově kódované a OT flotily (včetně letounů určených pro vývoj taktiky) a letectvo F-35A splnily nebo překonaly tento cíl v oblasti FMC.
Celkově však flotila, kombinovaná výcviková flotila a flotily F-35B a F-35C. a flotily F-35C nedosáhly.
- Zatímco všechny tři varianty letounů F-35 vykazovaly míru MC v rámci v poměrně úzkém pásmu, které se pomalu zvyšovaly v průběhu roku 2020, míry FMC mezi jednotlivými variantami byly značně rozptýlené a v roce 2020 se rozcházely.
- Téměř veškerý růst FMC se soustředil na F-35A. který vykazoval výkony FMC daleko vyšší než ve flotile letadel F-35A. než u variant F-35B a F-35C.
Flotila F-35B ve skutečnosti zaznamenala v daném období pokles míry FMC, ale i tak se stále udržovala vyšší míru FMC než F-35C, který vykazovala stagnující trend na velmi nízké úrovni mezi lety 2019 a 2015. a 2020.
- Jednotlivé nasazené jednotky splnily nebo překročily 80procentní hranici MC rate a 70 procent FMC rate cíle v některých případech, ale nebyly schopny tyto cíle plnit trvale.
[/quote]

prekvapive pro me je, ze pozaduji 300h rocne po A, zatim jsme vzdy videl tech 250h.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Takze tohle by vam melo poskytnou matnou predstavu o tom co je to full mission capable.


A jeste live fire test, tedy test schopnost preziti pri zasahu v boji.
Takze se da rict, ze v F-35 ma pilot vetsi sanci na preziti pri zasahu nez v F-16
Zkouška a vyhodnocení ostré střelby
Zranitelnost F-35 vůči kinetickým hrozbám
- Činnost
- V dubnu 2018 dodala společnost Lockheed Martin letoun F-35
Vulnerability Assessment Report, která shrnuje hodnocení zranitelnosti sil F-35.
ochranu a zranitelnost všech tří variant F-35,a konsolidovanou zprávu F-35 LFT&E Report, která
shrnuje výsledky testů a analýz v reálném provozu na podporu letounu hodnocení zranitelnosti.
- Hodnocení
- Posouzení dospěla k následujícím závěrům:
▪ Pro tři ze čtyř specifikovaných hrozeb je F-35
splňují požadavky na specifikace smlouvy JSF umožňující bezpečné katapultování pilota v případě zásazeni.

▪ Pro dvě ze čtyř specifikovaných hrozeb jsou letouny F-35A a F-35C splňují specifikace smlouvy o JSF. požadavky na bezpečný návrat na předsunutou linii letu vojsk (FLOT) po ukončení boje. F-35B splnil požadavky pouze pro jednu ze čtyř hrozeb.
▪ Všechny tři varianty F-35 jsou méně zranitelné vůči třem z těchto hrozeb.
než starší letouny F-16C, jak pro bezpečné katapultování, tak pro návrat do FLOT.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3504
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

US NAVY ohlásila už 29,6., že dokončila kontrolu vystřelovacích sedadel všech svých F-35C a 90% F-35C a B Námořní pěchoty. V žádném z kontrolovaných letounů nebyla zjištěná výmetná slož z problematické série.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od alibaba »

Scotty87 píše: 7/8/2022, 08:18
alibaba píše: 7/8/2022, 02:36 Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.

Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Přiznám se že u grafu co jsem sem dával jsem žádnou takovou poznámku nenašel. Navíc pokud to tak je týká se to všech letadel v grafu. Ovšem Mission capable rozhodně neznamená že musí jen vzlétnout a přistát. Musí být schopný provádět alespoň jednu s jemu určených misí. České Gripeny létaly mission capable až do příchodu MS20, nákupu zaměřovacích kontejnerů a výměny závěsníků výzbroje...

Dávají tedy vládě záměrně nepřesná data? To asi ne.
V tom je právě trik. Určena mise může být zkouška motoru v určité letové obálce. Co právě probíhá u f35 poměrně pravidelně. Samozřejmě jiné mise jsou požadovány od strojů dislokovaných v Evropě nebo na Aljašce. Proto mají tyto jednotky absolutní prioritu v dodávkách dílů a tím zvyšují celkový průměr.
To je půvab statistik dá se s nimi pracovat aby vyhovovali téměř komukoliv.
V případě Gripenu update MS20 znamenal hlavně integraci Linku16 a kontejneru Lightening. Před MS20 nebyl schopny vyměňovat data mezi jinými koaličními letouny a měl limitované možnosti pro útoky na pozemní cíle. Možnost ničit nepřátelské letouny s AIM-120 a sidewindery a letová obálka nebyla v žádném případě omezená. Takže mohl plnit bez omezení ukol pro který byl zakoupen ochrana letového prostoru České republiky. Pro útoky na pozemní cíle jsou určené Alcy. Samožrejme že souhlasím s tím že nevyužívat stíhač který byl přímo konstruován pro stihač, bombardér a průzkumné letadlo tímto způsobem je pitomost. Taky radši nakoupit Meteory a používat je.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

Jen doufám, že na ty pyropatrony nedoplatil někdo životem.

Kdysi v 50. letech minulého století se na sedačkách letadel MiG-15 musely měnit pyropatrony každý půlrok, dle ročního období.Tato pravidelná častá činnost hodně zatěžovala technický personál leteckého regimentu. Po určité době se do sedaček začaly montovat celoroční pyropatrony s resurzem 12 + 1 měsíc. Když si spočítám, že měl tehdy pluk tabulkově 3 x (12+1) letadel u tří letek, štábní roj měl 3 Patnáctky a tabulky určovaly 4 x UTI MiG-15 na celý pluk, měli sedačkáři v péči 50 sedaček. Stalo se, jak už byli technici záchranných prostředků z věčného měnění "zblblí", že do nějaké sedačky dali pyropatrony na jiné roční období - sice nové, ale špatné.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“