A prřitom tu za socíku padaly vojenská letadla kvůli vadným součástkám....
Nejenom u nás padala letadla kvůli vadně vyrobeným součástkám. Tento problém potkal všechna tehdejší letectva, jež provozovala stovky bojových strojů.
Když jde o sedačky MB -Třeba v NSR musel vrchní inspektor Luftwaffe Steinhoff donutit parlament, aby napumpoval do F-104G další miliony dolarů, protože potřebovali bezpečnější sedačky Mk.7. A přibylo pilotů přeživších katapultáž, potažmo pilotů, kteří katapultáž provedli - oproti verzi Mk.6. Stejně tak do letadel MiG-21 se začaly montovat dokonalejší sedačky KM-1 namísto původních SK.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 2/8/2022, 21:02
od Shania
Flogger G píše: ↑2/8/2022, 18:20
A prřitom tu za socíku padaly vojenská letadla kvůli vadným součástkám....
Nejenom u nás padala letadla kvůli vadně vyrobeným součástkám. Tento problém potkal všechna tehdejší letectva, jež provozovala stovky bojových strojů.
Když jde o sedačky MB -Třeba v NSR musel vrchní inspektor Luftwaffe Steinhoff donutit parlament, aby napumpoval do F-104G další miliony dolarů, protože potřebovali bezpečnější sedačky Mk.7. A přibylo pilotů přeživších katapultáž, potažmo pilotů, kteří katapultáž provedli - oproti verzi Mk.6. Stejně tak do letadel MiG-21 se začaly montovat dokonalejší sedačky KM-1 namísto původních SK.
Napsal jsem to špatně. Parlamentní komise navrhovala pořídit starší sedačky , ale Steinhoff silou své autority prosadil nové sedmičky.
Něco o MB GQ7A pilotů Luftwaffe. https://www.youtube.com/watch?v=5jprrRRq4rc
Ta tabulka hned na začátku uvádí dne 19.6 1962 čtyři F-104G. Jednalo se o ukázkový čtyřčlenný roj, který měl létat na oficiální ukázce. Nehoda všech čtyř letadel měla jednoho jmenovatele - selhal motor v energickém obratu. Jak z tabulky patrno, nezachránil se ani jeden pilot. Velitelem skupiny byl Američan - jeden z osmi, kteří našli v německých F-104 smrt. Bylo to pro rodiny a kolegy pilotů hrozné trauma.
Shania,
dotaz, jak to že má F-35 podobný dolet jako F-22, když má cca 90 % jeho paliva, 1 motor o větším obtokovém poměru a je menší ? Neměl by mít naopak výrazně větší dolet ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 2/8/2022, 23:38
od Shania
Wasp píše: ↑2/8/2022, 21:58
Shania,
dotaz, jak to že má F-35 podobný dolet jako F-22, když má cca 90 % jeho paliva, 1 motor o větším obtokovém poměru a je menší ? Neměl by mít naopak výrazně větší dolet ?
F-35 ma vyrazne vetsi dolet nez F-22 na interni palivo, toho maji stejne. Pokud tedy nepocitas s tim, ze bude mit F-22 EFT, coz ted maji.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 4/8/2022, 20:43
od Wasp
Taktický ani ne, 1100 km F-22 ( podzvuk), 1239 km F-35. To je celkem malý rozdíl. F-35 má o něco méně paliva, ale jeden motor o větším obtokovém poměru a je menší.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 4/8/2022, 22:15
od Shania
takticky ma F-35A pres 760nm v AA konfiguraci. Takze tam rozdil je, obzvlast az budou nove motory.
F-35 je optimalizovana pro podzvukove rychlosti, protoze v tom regionu travi nejvic casu. Takze ten rozdil na interni palivo je dost podstatny.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 6/8/2022, 12:49
od Shania
Par citaci k palivu
"If the pilot took off with full fuel 2 amraams and 2 2000lbs bombs flew 590nm and came back with a 10 min weapon deployment time they would land with around 7,000-8,000lbs still in the tank. "
Something to keep in mind is that the spec is a minimum achieved. A "not less than under these conditions"
Edit - the math on this extrapolates to an average .1026nm/lb for the 7,000lb remaining value, and this would only get better as more fuel is burned. with "Normal Recovery Fuel" of 2500lb listed above that leaves 4,500lb for additional transit. at 0.1026nm/lb that is an extra 231nm each way, or 821nm total.
"I fly on a regular basis two training stories worth of training that I would do in an F-15C model with two external tanks on it. So I would go up go out and do one offensive push where we do basically one offensive strike into the area and out and hey I'm bingo I've got to go home on fuel with the F-15C. "
This is more Max Endurance than Max Range based on the speed involved "According to Col. Rob Simms at the US embassy in Oslo the F-35s optimal cruise is around 32000 feet and 0.75 mach where it burns about 4600 pph. Simplified this gives about 4 hours of fuel or 1600+ nm effective range (3000+ km) on internal fuel -- still with a 2500 pound internal tactical loadout."
"Pokud by pilot vzlétl s plným palivem, 2 amraamy a 2 2000lbs bombami, uletěl 590nm a vrátil se s 10minutovou dobou nasazení zbraní, přistál by s přibližně 7000-8000lbs stále v nádrži. "
Je třeba mít na paměti, že specifikace je dosažené minimum. A "ne méně než za těchto podmínek"
Edit (neni oficialni citace) - matematika to extrapoluje na průměr 0,1026nm/lb pro zbývající hodnotu 7000lb, a to by se jen zlepšilo s větším množstvím spáleného paliva. s "normálním rezervou" 2500lb uvedeným výše zbývá 4500lb pro další tranzit. při 0,1026nm/lb je to 231nm navíc na každou stranu, nebo 821nm celkem.
"Pravidelně létám dva tréninkové příběhy v hodnotě, kterou bych absolvoval v modelu F-15C se dvěma externími nádržemi. Takže bych šel nahoru, vyletěl a udělal jeden ofenzivní nápor, kdy v podstatě uděláme jeden ofenzivní úder do oblasti a ven a hele, jsem bingo, musím jet domů na palivo s F-15C. "
Podle plukovníka Roba Simmse z amerického velvyslanectví v Oslu je optimální rychlost F-35 kolem 32 000 stop a 0,75 machů, kdy spaluje asi 4600 pph.
Zjednodušeně to dává asi 4 hodiny paliva nebo 1600+ nm efektivního doletu (3000+ km) na interní palivo - stále s 2500 librovou interní taktickou zátěží."
fringeaggressor wrote:
It's also substantially draggier than the A/C, mitigating most of the raw effectiveness of that additional fuel in a dash. You can hang bags, but then you're just compounding the problem.
Everybody's got a gas problem in BVR. Only player who doesn't is the Raptor.
Sandy88 wrote:
Lol I wish that last part were true. Bolts are much better by comparison.
Scotty1992 wrote:
What is a Bolt? What aircraft has the best legs in your experience?
Sandy88 wrote:
Bolt is what we've been dubbing the F-35, I know the USAF Weapons School has been rolling with Puma but I'm not sold. Anyway, if you want longevity get you a global hawk or MQ-9 those bad boys can stick around for 24 hours but if your strictly talking air-to-air fast movers the Bolt takes it by a mile. I was blown away by the Bolts loiter times when I first worked with them it really is an amazing jet. I'm pretty sure the -35 will end up being called the Puma my unit just uses Bolt for now.
MOAR EDIT!
Briefing Australian journalists at Lockheed Martin's Fort Worth facility on 2 February, Jerry Mazanowski, senior manager of air systems in the company's strategic studies group, compared the air-to-air performance of the F-35 with that of the Eurofighter, Dassault Rafale, Saab Gripen, Boeing F/A-18 Super Hornet and Sukhoi Su-30MKI. He said that in a typical combat configuration carrying four internally stored AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missiles (AMRAAMs), the F-35 was marginally faster than the Su-30MKI carrying eight beyond-visual-range (BVR) missiles and no external fuel tanks; and that it was faster than the Eurofighter, Gripen C, Rafale and F/A-18 carrying four BVR and two WVR missiles and a single external fuel tank (two in the Eurofighter's case).
Discussing maximum mission radius, Mazanowski presented an air-to-air mission profile in which all the aircraft took off with a weapon load, remained at high altitude and returned after about a minute of combat. All but the F-35 and Su-30MKI were carrying three external fuel tanks.
Under this scenario, the Rafale had a maximum mission radius of 896 n miles, the F/A-18 816 n miles, the F-35 751 n miles, the Eurofighter 747 n miles, the Su-30MKI 728 n miles and the Gripen 502 n miles.
According to Mazanowski, the JSF joint programme office required the modelling to assume an F- 35 engine at the end of its life with 5 per cent fuel degradation and a 2 per cent reduction in thrust.
Norwegian test pilot comparing F-35 to F-16 in combat config - ""Combat radius" for the F-35 is between 30% and 70% longer than we get with the F-16! "
fringeaggressor napsal:
Všichni mají problém s palivem v BVR. Jediný hráč, který ho nemá, je Raptor.
Sandy88 napsal:
Lol Kéž by ta poslední část byla pravda. Bolt jsou v porovnání s tím mnohem lepší.
Scotty1992 napsal/a::
Co je to Bolt? Jaké letadlo má podle tvých zkušeností nejlepší nohy?
Sandy88 napsal/a::
Bolt přezdíame F-35, vím, že zbraňová škola USAF pouziv prezdivku Puma, ale moc se mi to nezdá. Každopádně pokud chceš dlouhověkost tak si pořiď Global Hawk nebo MQ-9 ti drsňáci vydrží 24 hodin, ale pokud se bavíme vyloženě o rychlých stíhačkách vzduch-vzduch tak Bolt to má na míle daleko. Když jsem s Boltem pracoval poprvé, byl jsem ohromen jeho dobou letu, je to opravdu úžasné letadlo. Jsem si docela jistý, že -35 se nakonec bude jmenovat Puma, moje jednotka zatím používá jen Bolt.
Jerry Mazanowski, senior manažer leteckých systémů ve skupině strategických studií společnosti Lockheed Martin, při brífinku s australskými novináři 2. února ve Fort Worthu porovnal výkony F-35 ve vzduchu s výkony Eurofighteru, Dassault Rafale, Saabu Gripen, Boeingu F/A-18 Super Hornet a Suchoje Su-30MKI.
Uvedl, že v typické bojové konfiguraci se čtyřmi vnitřně uloženými raketami AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) je F-35 nepatrně rychlejší než Su-30MKI s osmi raketami (BVR) a bez vnějších palivových nádrží; a že je rychlejší než Eurofighter, Gripen C, Rafale a F/A-18 se čtyřmi raketami BVR a dvěma WVR a jednou vnější palivovou nádrží (v případě Eurofighteru dvěma).
Při diskusi o maximálním poloměru mise Mazanowski představil profil mise vzduch-vzduch, při níž všechny letouny vzlétly s nákladem zbraní, zůstaly ve velké výšce a vrátily se zhruba po minutě boje. Všechny letouny kromě F-35 a Su-30MKI nesly tři externí palivové nádrže.
Podle tohoto scénáře měl Rafale maximální poloměr mise 896 n mil, F/A-18 816 n mil, F-35 751 n mil, Eurofighter 747 n mil, Su-30MKI 728 n mil a Gripen 502 n mil.
Podle Mazanowského požadovala společná programová kancelář JSF, aby modelování předpokládalo motor F- 35 na konci jeho životnosti s 5% degradací paliva a 2% snížením tahu.
Tohle taky neni prima citace:
Norský zkušební pilot srovnává F-35 s F-16 v bojové konfiguraci - ""Bojový rádius" pro F-35 je o 30 až 70 % delší než u F-16! "
alibaba píše: ↑29/7/2022, 12:00
Problém je, že ta statistika počítá i letadla v uložence. Jak podotknul kolega Juraj Tichý, tak starší stroje budou automaticky znevýhodněné a nezobrazí to skutečnost. Například A10 je jedno s nejspolehlivějších letadel USAF a k údržbě potřebuje nejmíň speciálního vybavení. Taky je potřeba zvýraznit fakt že f35 se bude upřednostňovat kvůli tomu že je to nový stroj.
Asi to s A-10 taková sláva není jako se traduje...
Tohle je ovšem graf DoD. Tam jsou započítaná len letadla u aktivních jednotek.
Jak se míra dostupnosti letadel CBO liší od míry DoD
Míra dostupnosti letadel CBO počítá všechna letadla, včetně těch, která procházejí údržbou na úrovni depa (tj. hloubkovou údržbou nad rámec schopností personálu, kde letadlo provozuje). Naproti tomu DoD měří pouze dostupnost letadel v držení provozních jednotek a vylučuje tak z úvahy letadla procházející údržbou na úrovni depa nebo dlouhodobě skladovaná. Míra dostupnosti ministerstva dopravy není nepříznivě ovlivněna, když neobvykle velký počet letadel prochází údržbou na úrovni depa, zatímco měření CBO ukazuje menší dostupnost letadel.
Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.
Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Shania píše: ↑21/7/2022, 14:30
Odin byl uzemen, vylepsuji opet ALIS.
Z tech 6 kritickych problemu se tyka F-35A pouze problem s pretlakem v kabine. Po statisicich letovych hodin to nebude tak velky problem, jen neco co chteji vyresit.
A pak opet ALIS.
Zbytek je USN a USMC problem/zvysene pozadavky co chteji nutne vyresit..
Podle ministerstva obrany ALIS nema smysl vylepsovat. Je to archicky system proto se prechazi na ODIN. Kvuli problemum byla implementace opozdena a uplny prechod by mel byt v roce 2023.
Pokud vim tak problemy nebyli pouze s pretlakem v kabine ale i napriklad se stabilitou letounu. Mimochodem problemy s pretlakem v kabine jdou nekolik let dozadu.
Jestli si dobre pamatuji tak v roce 2017 bylo neco pres 660 "unresolved issues" v porovnani s koncem roku 2021 kde ji bylo 845. Hold vyvoj se nezastavi.
Tak mas pravdu, nakonec se to bude jmenovat ODIN, coz je jen ALIS v cloudu a naprosta vetsina toho kodu tam zustane,je aby bylo jasno, ze se nejedna o novy system, jen jeho podstatnou modernizaci.
Dost podrobne popsani problemu a postup reseni zde: https://docs.house.gov/meetings/AS/AS03 ... 220428.pdf
CPFH F-35A v 2012 usd je 30k
pocitaji o dalsim snizeni YF 23 z $6.7M to $6.3M (cela flotila)
F-35 maji pres pul milionu letovych hodin.
S novym "notebookem ALIS" je mechanik schopny stahnout a overit chybove kody za 5min
To maji I jina letadla, a na rozdil od f35 letaji vetsinou Fully operational capable.
U Gripenu to trva nekolik sekund a neni potreba notas.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 08:18
od Scotty87
alibaba píše: ↑7/8/2022, 02:36
Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.
Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Přiznám se že u grafu co jsem sem dával jsem žádnou takovou poznámku nenašel. Navíc pokud to tak je týká se to všech letadel v grafu. Ovšem Mission capable rozhodně neznamená že musí jen vzlétnout a přistát. Musí být schopný provádět alespoň jednu s jemu určených misí. České Gripeny létaly mission capable až do příchodu MS20, nákupu zaměřovacích kontejnerů a výměny závěsníků výzbroje...
Dávají tedy vládě záměrně nepřesná data? To asi ne.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 09:08
od Wasp
Jde o boj, na jedné straně jsou lidi co nemají rádi program a referují data o tom jak je F-35 zlá a špatná, na druhé straně je lobby za to ukázat jak je F-35 super a dokonalá a proto se musí prodávat více a více. Je jasné kam patří LM a asi polovina lidí od letectva.
Oba tábory mají svoji pravdu.
Je to pořád stejné . program musí obhájit svoji cenu a tak nastupují marketingový poradci.
Už F-14 ( nakonec prohrál) a F-15 ( stále se drží) to tak měl, není důvod si myslet že v dnešní době pěkně vypadajících barevných grafů to je u F-35 jinak.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 10:54
od Shania
To maji I jina letadla, a na rozdil od f35 letaji vetsinou Fully operational capable.
Dobrej vtip, pravda maximalne v pripade, pokud ten stroj muze plnit pouze jednu misi..
I v bojovem prostredi stroje casto litali s nekolika nefunkcnimi systemy...
a casto se stavalo, ze naprosto klicove veci jako IFF nefungovali.
Ale pokud mas nekde data k full mission capable pro neco jineho nez F-35, rad se na to podivam...
From fiscal year 2019 to fiscal year 2020, the average annual full mission
capable rates for the U.S. fleet were as follows:
• The F-35A improved from 39.6 percent to 54.0 percent;
• The F-35B decreased from 23.3 percent to 15.1 percent;
• The F-35C improved from 6.4 percent to 6.8 percent.
DOD officials attributed the F-35A full mission capable rate increase to
the maturity of the fleet as newer, more developed aircraft that reflect
lessons learned became integrated with the older aircraft and came to
make up a larger percentage of the F-35 fleet. For example, earlier
production aircraft built between 2008 and 2011 had a 13 percent full
mission capable rate in 2020, while later production aircraft, built after
2011, had a 46 percent full mission capable rate in 2020. According to
program officials, as F-35 aircraft continue to fly, program managers
discover what is and what is not effective in the design, and they can
make adjustments to newer aircraft to avoid recurring problems.
Although there have been improvements in both the mission capable and
full mission capable rates for the F-35 fleet, both metrics still fall below the
warfighter’s minimum and objective performance targets.27 For example,
as shown in figure 8, the mission capable rate for each F-35 variant falls
considerably below the warfighter’s objective performance target and
does not meet the minimum performance target. Similarly, full mission
capable rates for each F-35 variant fall well below the warfighter’s
objective and minimum performance targets.
As the F-35 program continues to mature, the F-35 Joint Program Office
and the services plan to place extra emphasis on improving full mission
capable rates, which, according to multiple service officials, provide a
clearer picture of the aircraft’s capabilities and the services’ return on
investment. According to program officials, DOD is considering placing
incentives on the full mission capable rate, rather than the mission
capable rate, in future sustainment contracts.28 According to DOD
officials, previous sustainment contracts placed incentives on the
program’s ability to achieve specific mission capable rates across the
enterprise, which measure an aircraft’s ability to only complete at least a
single mission. While an aircraft’s ability to achieve one mission is useful,
the F-35 is a multi-mission platform; an inability to conduct all required
missions limits the effectiveness of the aircraft. Furthermore, given the F35’s role in the future of tactical aviation—including its enhanced
situational awareness and next-generation stealth capabilities—it is also
increasingly important that the F-35 has its full capabilities available.
Od fiskálního roku 2019 do fiskálního roku 2020 se průměrná roční plná mise
pro americkou flotilu byly následující:
- F-35A se zlepšil z 39,6 % na 54,0 %;
- F-35B se snížil z 23,3 % na 15,1 %;
- F-35C se zlepšil z 6,4 % na 6,8 %.
Představitelé ministerstva obrany přičítají nárůst míry schopnosti F-35A plnit úkoly následujícím skutečnostem
vyspělosti letadlového parku, protože novější a vyspělejší letouny, které odrážejí
se integrovaly do starších letounů a dostaly se na úroveň
a začaly tvořit větší procento flotily F-35. Například dříve
letouny vyrobené v letech 2008 až 2011 měly 13% plnou schopnost letu.
schopných plnit úkoly v roce 2020, zatímco pozdější výrobní letouny, vyrobené po roce
2011, měly v roce 2020 46% míru schopnosti plného plnění úkolů. Podle
programových úředníků, jak letouny F-35 pokračují v létání, manažeři programu
zjišťují, co je a co není v konstrukci efektivní, a mohou tak
provést úpravy na novějších letounech, aby se předešlo opakujícím se problémům.
Ačkoli došlo ke zlepšení jak v oblasti schopnosti plnit úkoly, tak v oblasti
letounu F-35, oba ukazatele stále nedosahují úrovně schopné plnit úkoly.
minimální a objektivní výkonnostní cíle bojovníků.27 Např,
jak ukazuje obrázek 8, míra schopnosti plnit úkoly pro každou variantu F-35 klesá
výrazně pod cílovým výkonnostním cílem bojovníků a
a nedosahuje ani minimálního výkonnostního cíle. Podobně je tomu i v případě plného plnění úkolů
pro každou variantu letounu F-35 výrazně pod úrovní bojového výkonu.
a minimální výkonnostní cíle.
Vzhledem k tomu, že program F-35 nadále dozrává, Společná programová kancelář pro F-35
a útvary plánují klást mimořádný důraz na zlepšení plného plnění úkolů v rámci programu F-35.
schopných plnit úkoly, které podle více představitelů služeb poskytují
letounu a návratnosti služeb.
investice. Podle představitelů programu zvažuje ministerstvo obrany umístění
pobídky na míru schopnosti plnit úkoly spíše než na míru schopnosti plnit úkoly
v budoucích smlouvách o údržbě28 .
úředníků byly v předchozích smlouvách o udržování schopností pobídky stanoveny na základě
programu dosáhnout určité míry schopnosti plnit úkoly napříč celým programem.
které měří schopnost letounu splnit alespoň určitou míru schopnosti letounu plnit úkoly v rámci podniku.
jednu misi. Zatímco schopnost letadla splnit jednu misi je užitečná,
F-35 je platformou pro více misí; neschopnost plnit všechny požadované úkoly
mise omezuje efektivitu letounu. Navíc vzhledem k úloze letounu F35 v budoucnosti taktického letectva - včetně jeho rozšířeného
situačního povědomí a schopností stealth nové generace, je rovněž nutné
stále důležitější, aby letoun F-35 měl k dispozici všechny své schopnosti.
The mission capable rate—the percentage of time during which the
aircraft can fly and perform at least one of its tasked missions; and full
mission capable rate—the percentage of time during which the aircraft
can perform all of its tasked missions are key measures of the health and
readiness of a military aircraft fleet. Below we present these rates broken
out in several ways, including when the aircraft was built (figures 21 and
22); whether the aircraft is being used for training and testing (figure 23)
or operationally (figure 24); and what type of aircraft variant is being flown
(figure 25). Míra schopnosti mise - procento času, během něhož se
letadlo může letět a plnit alespoň jednu ze svých úkolových misí a plnou
míra schopnosti plnit úkoly - procento času, během něhož letadlo
je klíčovým měřítkem stavu a schopnosti letadla plnit všechny úkoly, které mu byly přiděleny.
připravenosti flotily vojenských letadel. Níže uvádíme tyto míry v členění
rozdělené několika způsoby, včetně doby, kdy bylo letadlo vyrobeno (obrázky 21 a 21).
22; zda je letadlo používáno k výcviku a testování (obrázek 23).
nebo operačně (obrázek 24); a jaký typ letadla je provozován.
(obrázek 25).
Takze co znamena full-mission capable, pokud by F-35 mela byt schopna plnit vsechny mise:
z poseldniho DOTE reportu o IOT&E
IOT&E Progress
The F-35 program is nearing completion of a
multi-year IOT&E. The JSF Operational Test Team
(JOTT) has completed cold-weather testing; a
series of weapons trials (both bombs and missiles);
cybersecurity testing of the air vehicle, training
systems, mission data reprogramming laboratory, and
the Autonomic Logistics Information System (ALIS);
deployments to ships and austere environments;
and testing that compared F-35 performance to that
of fourth-generation fighters against traditional and
more modern surface-to-air threats currently fielded
by potential adversaries. Open-air test missions
evaluated the F-35 in multiple roles: offensive counterair (OCA), defensive counter-air (DCA), cruise missile
defense (CMD), suppression/destruction of enemy air
defenses (S/DEAD), reconnaissance, electronic attack
(EA), close air support, forward air control (airborne),
strike coordination and armed reconnaissance,
combat search and rescue, anti-surface warfare, and
air interdiction. Test trials were conducted in varying
threat environments using two-, four-, and eight-F-35
aircraft mission scenarios. During the S/DEAD and
EA trials, the F-35 faced operationally representative
surface-to-air threat environments represented by
Radar Emulators (RE). Open air test trials were
completed in June 2021, with the execution of the
final AIM-120 missile trial accomplished using an
F-35C aircraft. Deficiencies in earlier versions of
the aircraft software prevented this event from
being accomplished sooner. The program delivered
software version 30R06.42 with the fixes in June
2021, enabling the operational test team to complete
the trial. Suitability and cyber data collection required
for the IOT&E test plan were completed by the end of
CY20.
JSE Development Progress
The only remaining module of the IOT&E test plan is
the 64 trials in the JSE at Naval Air Station Patuxent
River, Maryland. These trials include 11 DCA, 22 CMD,
and 31 combined OCA/AI/DEAD trials in operationally
representative, dense, defense in-depth scenarios
with the latest threat systems that are not available
on open air ranges. All three F-35 variants will be
involved in the execution of the trials.
Pokrok v IOT&E
Program F-35 se blíží k dokončení víceletého IOT&E. Operační testovací tým JSF
(JOTT) dokončil testování v chladném počasí; a sérii zkoušek zbraní (pum i raket);
testování kybernetické bezpečnosti vzdušného prostředku, výcvik systémů, laboratoře pro přeprogramování údajů o misi a letounu.
autonomní logistický informační systém (ALIS); nasazení na lodích a v náročných podmínkách;
a testy, které porovnávaly výkonnost F-35 s výkonností stíhacích letounů čtvrté generace proti tradičním a
modernějším hrozbám typu země-vzduch, které jsou v současné době nasazovány potenciálními protivníky.
Testovací mise ve vzduchu hodnotily letoun F-35 v několika úlohách: útočné protiletadlové (OCA),
obranné protiletadlové (DCA),
obrana proti střelam s plochou dráhou letu (CMD),
potlačení/zničení nepřátelského letectva obrany (S/DEAD),
průzkum, elektronický útok(EA),
blízká letecká podpora,
předsunutá letecká kontrola (airborne),
koordinace úderů a ozbrojený průzkum,
bojové pátrání a záchranu,
protizemní boj a vzdušný zásah.
Testovací zkoušky byly prováděny v různých s použitím dvou, čtyř a osmi letounů F-35.
letounů. Během zkoušek S/DEAD a EA čelily letouny F-35 operačně reprezentativním situacím.
prostředí hrozby země-vzduch představované radarové emulátory (RE). Zkoušky v otevřeném prostoru byly ukončeny v červnu 2021, přičemž provedení závěrečné zkoušky střely AIM-120 provedené pomocí F-35C. Nedostatky v dřívějších verzích
softwaru letounu zabránily tomu, aby se tato akce být provedena dříve. Program dodal verzi softwaru 30R06.42 s opravami v červnu.
2021, což umožnilo týmu provozních zkoušek dokončit zkoušku. Požadovaný sběr dat o vhodnosti a kybernetických dat
pro plán zkoušek IOT&E byly dokončeny do konce roku 2018.
CY20.
Pokrok ve vývoji JSE Jediným zbývajícím modulem plánu zkoušek IOT&E je
64 zkoušek v JSE na námořní letecké stanici Patuxent.
River v Marylandu. Tyto zkoušky zahrnují 11 zkoušek DCA, 22 zkoušek CMD, a 31 kombinovaných zkoušek OCA/AI/DEAD v provozně náročných podmínkách reprezentativních, hustých a obranných scénáříchs nejnovějšími systémy hrozeb, které nejsou k dispozici na otevřených leteckých střelnicích. Všechny tři varianty F-35 budou
zapojeny do provádění zkoušek.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 14:33
od Shania
• The average monthly utilization rate can be measured ineither flight hours or sorties per aircraft per month.
For thisreport, DOT&E is using flight hours per aircraft per month.
FY20 DOD PROGRAMS28 JSFThe average utilization rate for the whole fleet overallincreased slightly over previous years, but remains beloworiginal Service plans.
However, this improvement wasdue entirely to an increase in utilization of the F-35A fleet,and was particularly concentrated within the combat-codedportion of the F-35A fleet.
- Low utilization rates continue to prevent the Servicesfrom achieving their full programmed fly rates, which arethe basis of flying hour projections and sustainment costmodels.
For the 12 months ending in September 2020,the average monthly utilization rate for the whole U.S. fleet was 19.6 flight hours per aircraft per month.
For theF-35A, it was 20.6 flight hours; the F-35B was 14.6 flighthours; and the F-35C was 23.1 flight hours.
This comparesto Service plans from 2013, which expected F-35A andF-35C units to execute 25 flight hours per aircraft permonth and F-35B units to execute 20 flight hours peraircraft per month to achieve Service goals.
• DOT&E conducted a separate availability analysis of theOT fleet of aircraft, using data from the 20-month periodbeginning December 2018, when formal IOT&E started,through July 2020.
This assessment accounts for the fullcomplement of 23 U.S. and international partner aircraftassigned to the OT fleet at the end of September 2019 (eightF-35A, nine F-35B, and six F-35C).
- The average monthly availability rate for F-35 OT aircraftwas below the planned 80 percent needed for efficientconduct of IOT&E.
However, judicious maintenanceplanning, test range scheduling, and effective missionexecution allowed the JOTT to execute trials at a quickerpace than planned for worst-case scenario projections.
• The MC and FMC rates of the whole U.S. fleet followed asimilar trend as availability, improving slightly in 2020.
- Both the combat coded and the OT aircraft, includingthose used by tactics development, achieved an averagemonthly MC rate at or surpassing the 70 percent baselineMC rate goal the program set for all units.
However,neither the training fleet nor the entire U.S. F-35 fleet as awhole met this goal.
- The U.S. F-35A variant-specific fleet met the 70 percentMC rate goal, but neither the F-35B nor the F-35C fleetsdid.
- Overall, FMC rates still lag MC rates by a large margin,indicating relatively low readiness for the mission setsrequiring fully-capable aircraft (i.e., versus near-peerthreats).
- The fleet-specific trends were very similar relative to theprogram-set 40 percent baseline goal.
The combined (i.e.,all variants) combat coded and OT fleets (including aircraftdedicated to tactics development), and the F-35A fleet metor surpassed this FMC rate goal.
However, the overallfleet, the combined training fleet, and the F-35B and F-35Cfleets did not.
- While all three F-35 variants exhibited MC rates withina relatively tight band, which all increased slowlythroughout 2020, the FMC rates between each variantwere widely dispersed and diverged in 2020.
- Almost all FMC growth was concentrated in the F-35Afleet, which exhibited FMC performance far in exceedanceof the F-35B and F-35C variants.
The F-35B fleet actuallysaw a decline in its FMC rate over the period, but it stillmaintained a higher FMC rate than the F-35C, whichshowed a stagnant trend at a very low rate between 2019and 2020.
• Individual deployed units met or exceeded the 80 percentMC rate and 70 percent FMC rate goals on occasion, butwere not able to meet these goals on a sustained basis.
- Průměrnou měsíční míru využití lze měřit buď v letových hodinách, nebo ve vzletech na letadlo za měsíc.
Pro tuto zprávu DOT&E používá letové hodiny na letadlo za měsíc.
Průměrná míra využití celé flotily se oproti předchozím letům celkově mírně zvýšila, ale zůstává pod původními plány služby.
Toto zlepšení však bylo způsobeno výhradně nárůstem využití flotily F-35A a bylo soustředěno zejména v rámci bojově kódované části flotily F-35A.
- Nízká míra využití nadále brání službám dosáhnout plného plánovaného počtu letů, které jsou základem pro prognózy letových hodin a nákladů na udržování letounů. modelů.
Pro 12 měsíců končících v září 2020, průměrná měsíční míra využití pro celé USA. flotily činila 19,6 letových hodin na letadlo za měsíc.
Pro F-35A činila 20,6 letových hodin(247); u F-35B to bylo 14,6 letových hodin. a F-35C 23,1 letových hodin.
Pro srovnání s plány služby z roku 2013, které předpokládaly, že F-35A a F-35B F-35C vykonat 25 (300) letových hodin na letoun za rok. měsíčně a jednotky F-35B měly vykonat 20 letových hodin za měsíc. letounů měsíčně, aby bylo dosaženo cílů služby.
- DOT&E provedl samostatnou analýzu dostupnosti letounů letounů OT, přičemž použila údaje z 20měsíčního období. počínaje prosincem 2018, kdy byla zahájena formální IOT&E, do července 2020.
Toto posouzení zohledňuje celou 23 amerických a mezinárodních partnerských letadel. přidělených do letadlového parku OT na konci září 2019 (osm F-35A, devět F-35B a šest F-35C).
- Průměrná měsíční míra dostupnosti letounů F-35 OT byla nižší než plánovaných 80 % potřebných pro efektivní provádění IOT&E.
Rozumná údržba však plánování, plánování zkušebních střelnic a efektivní plnění úkolů v rámci mise JOTT umožnily provádět zkoušky rychleji než v předchozích letech. než bylo plánováno pro nejhorší možný scénář.
- Míra MC a FMC celého amerického letectva se řídila podle podobný trend jako dostupnost, přičemž v roce 2020 se mírně zlepšila.
- Jak letouny s bojovým kódem, tak letouny OT, vč. těch, které se používají při vývoji taktiky, dosáhly v průměru měsíční míru MC na úrovni nebo nad úrovní 70 % základního scénáře. MC rate cíl, který program stanovil pro všechny jednotky.
Přesto se však v roce 2015 podařilo dosáhnout v rámci tzv, ani výcviková flotila, ani celá americká flotila F-35 jako celek. jako celek tento cíl splnila.
- Americká flotila letounů F-35A ve specifické variantě dosáhla 70 %. ale ani flotila F-35B, ani flotila F-35C nedosáhly 70 procentní míry MC. nedosáhly. - Celkově míra FMC stále výrazně zaostává za mírou MC, což svědčí o relativně nízké připravenosti na plnění úkolů. vyžadující plně způsobilé letouny (tj. oproti letounům s téměř stejnou úrovní způsobilosti). hrozby).
- Trendy specifické pro jednotlivé flotily byly velmi podobné ve vztahu k 40 % základnímu cíli stanovenému programem. Kombinovaná (tj, všechny varianty) bojově kódované a OT flotily (včetně letounů určených pro vývoj taktiky) a letectvo F-35A splnily nebo překonaly tento cíl v oblasti FMC.
Celkově však flotila, kombinovaná výcviková flotila a flotily F-35B a F-35C. a flotily F-35C nedosáhly.
- Zatímco všechny tři varianty letounů F-35 vykazovaly míru MC v rámci v poměrně úzkém pásmu, které se pomalu zvyšovaly v průběhu roku 2020, míry FMC mezi jednotlivými variantami byly značně rozptýlené a v roce 2020 se rozcházely.
- Téměř veškerý růst FMC se soustředil na F-35A. který vykazoval výkony FMC daleko vyšší než ve flotile letadel F-35A. než u variant F-35B a F-35C.
Flotila F-35B ve skutečnosti zaznamenala v daném období pokles míry FMC, ale i tak se stále udržovala vyšší míru FMC než F-35C, který vykazovala stagnující trend na velmi nízké úrovni mezi lety 2019 a 2015. a 2020.
- Jednotlivé nasazené jednotky splnily nebo překročily 80procentní hranici MC rate a 70 procent FMC rate cíle v některých případech, ale nebyly schopny tyto cíle plnit trvale.
[/quote]
prekvapive pro me je, ze pozaduji 300h rocne po A, zatim jsme vzdy videl tech 250h.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 14:42
od Shania
Takze tohle by vam melo poskytnou matnou predstavu o tom co je to full mission capable.
A jeste live fire test, tedy test schopnost preziti pri zasahu v boji.
Takze se da rict, ze v F-35 ma pilot vetsi sanci na preziti pri zasahu nez v F-16
Live Fire Test and Evaluation
F-35 Vulnerability to Kinetic Threats
• Activity
- In April 2018, Lockheed Martin delivered the F-35
Vulnerability Assessment Report summarizing the force
protection and vulnerabilities of all three F-35 variants,
and the F-35 Consolidated LFT&E Report, which
summarizes the live fi re test and analysis eff orts supporting
the vulnerability assessments.
• Assessment
- The assessments conclude the following:
▪ For three of the four specifi cation threats, the F-35
variants meet JSF contract specifi cation requirements
to enable safe ejection of the pilot in the event of an
engagement.
▪ For two of the four specifi cation threats, the F-35A
and F-35C variants meet JSF contract specifi cation
requirements to return safely to the Forward Line of
Troops (FLOT) following an engagement. The F-35B
met the requirements for only one of the four threats.
▪ All three F-35 variants are less vulnerable to three of the
four specifi cation threats than the legacy F-16C aircraft,
both for safe ejection and for return to FLOT.
Zkouška a vyhodnocení ostré střelby
Zranitelnost F-35 vůči kinetickým hrozbám
- Činnost
- V dubnu 2018 dodala společnost Lockheed Martin letoun F-35
Vulnerability Assessment Report, která shrnuje hodnocení zranitelnosti sil F-35.
ochranu a zranitelnost všech tří variant F-35,a konsolidovanou zprávu F-35 LFT&E Report, která
shrnuje výsledky testů a analýz v reálném provozu na podporu letounu hodnocení zranitelnosti.
- Hodnocení
- Posouzení dospěla k následujícím závěrům: ▪ Pro tři ze čtyř specifikovaných hrozeb je F-35
splňují požadavky na specifikace smlouvy JSF umožňující bezpečné katapultování pilota v případě zásazeni.
▪ Pro dvě ze čtyř specifikovaných hrozeb jsou letouny F-35A a F-35C splňují specifikace smlouvy o JSF. požadavky na bezpečný návrat na předsunutou linii letu vojsk (FLOT) po ukončení boje. F-35B splnil požadavky pouze pro jednu ze čtyř hrozeb. ▪ Všechny tři varianty F-35 jsou méně zranitelné vůči třem z těchto hrozeb.
než starší letouny F-16C, jak pro bezpečné katapultování, tak pro návrat do FLOT.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 18:09
od seabee
US NAVY ohlásila už 29,6., že dokončila kontrolu vystřelovacích sedadel všech svých F-35C a 90% F-35C a B Námořní pěchoty. V žádném z kontrolovaných letounů nebyla zjištěná výmetná slož z problematické série.
alibaba píše: ↑7/8/2022, 02:36
Primo v poznamce u grafu je receno ze je trema zohlednit fakt, ze f35 se leta i kdyz je jen "mission capable" (nemusi byt schopna splnit jakykoliv ukol jen musi byt schopne vzletnout a pristat ) a ze se nenachazi v dlouhodobem skladovani.
Take by bylo patricne zvyraznit ze ten report vytvoren z dat dodanych od Lockheed Martin Sustainment Performance Management System
Přiznám se že u grafu co jsem sem dával jsem žádnou takovou poznámku nenašel. Navíc pokud to tak je týká se to všech letadel v grafu. Ovšem Mission capable rozhodně neznamená že musí jen vzlétnout a přistát. Musí být schopný provádět alespoň jednu s jemu určených misí. České Gripeny létaly mission capable až do příchodu MS20, nákupu zaměřovacích kontejnerů a výměny závěsníků výzbroje...
Dávají tedy vládě záměrně nepřesná data? To asi ne.
V tom je právě trik. Určena mise může být zkouška motoru v určité letové obálce. Co právě probíhá u f35 poměrně pravidelně. Samozřejmě jiné mise jsou požadovány od strojů dislokovaných v Evropě nebo na Aljašce. Proto mají tyto jednotky absolutní prioritu v dodávkách dílů a tím zvyšují celkový průměr.
To je půvab statistik dá se s nimi pracovat aby vyhovovali téměř komukoliv.
V případě Gripenu update MS20 znamenal hlavně integraci Linku16 a kontejneru Lightening. Před MS20 nebyl schopny vyměňovat data mezi jinými koaličními letouny a měl limitované možnosti pro útoky na pozemní cíle. Možnost ničit nepřátelské letouny s AIM-120 a sidewindery a letová obálka nebyla v žádném případě omezená. Takže mohl plnit bez omezení ukol pro který byl zakoupen ochrana letového prostoru České republiky. Pro útoky na pozemní cíle jsou určené Alcy. Samožrejme že souhlasím s tím že nevyužívat stíhač který byl přímo konstruován pro stihač, bombardér a průzkumné letadlo tímto způsobem je pitomost. Taky radši nakoupit Meteory a používat je.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/8/2022, 18:54
od Flogger G
Jen doufám, že na ty pyropatrony nedoplatil někdo životem.
Kdysi v 50. letech minulého století se na sedačkách letadel MiG-15 musely měnit pyropatrony každý půlrok, dle ročního období.Tato pravidelná častá činnost hodně zatěžovala technický personál leteckého regimentu. Po určité době se do sedaček začaly montovat celoroční pyropatrony s resurzem 12 + 1 měsíc. Když si spočítám, že měl tehdy pluk tabulkově 3 x (12+1) letadel u tří letek, štábní roj měl 3 Patnáctky a tabulky určovaly 4 x UTI MiG-15 na celý pluk, měli sedačkáři v péči 50 sedaček. Stalo se, jak už byli technici záchranných prostředků z věčného měnění "zblblí", že do nějaké sedačky dali pyropatrony na jiné roční období - sice nové, ale špatné.