Stuka píše:Tak R-71? Přesněji sovětská M-72? No, hrome, v tom je asi těžké se vyznat. Co se týče ruské výroby, právě že měl k ruskému výrobku určitou úctu. Německý výrobek byl sice určitě v mnohém vymakanější a doladěnější, za to ten ruský vydržel asi všechno od mrazu po horka, plavbu pod vodou (teď žertuju) a pneumatiky byly takové, že vydržely snad i motorovou pilu. Co se týče hmotnosti - ano. Ta vysoká hmotnost zahrnovala lidskou posádku a veškeré vybavení.
Stuko ... nu určitě Rusové to modifikovali na
"sovětské podmínky". Třeba vzduchový filtr, podle mě vhodnější na prašné cesty a tedy větší a jiný. Sidecar taky robustnější kvůli výmolům

Dále rozebírám jednotlivé typy bavoráků, ale to co si sem dala je
"víceméně" BMW R-71.
Sapik napsal … něco o Dněprech
www.palba.cz/viewtopic.php?t=1972
Po válce se začala ve svazu vyrábět pětistovka M-52, šlo o BMW R-51.
M 52 "solo" - ruský motocykl váží 200 kg, a spotřeba je 5,5 l / 100 km.
Max. rychlost: 110 Km/hod. sólo.
Vyrobený Irbitským motocyklovým závodem.
********************************************************
Ale k věci, hezký kousek, hodně práce … zaslouží uznání, ale ne vše bude origo … třeba hlavy válců? Buď celý motocykl či některé díly jsou z motocyklů ruské výroby. Nejsem znalec, ale zběžným pohledem to určitě nebude BMW R12. Rám je trochu jiný. Ale možná, že se rámy časem modifikovaly. Srovnejte.
www.bmbikes.co.uk/photopages/photosr12.htm
********************************************************
V roce 1938 byl
BMW R-71 v podstatě nejmodernější těžký silniční motocykl cestovní třídy ve své kategorii. Němci si mohli dovolit tento model Rusům odprodat, protože již pracovali na revolučním, čistě vojenském motocyklu BMW R-75. Mimochodem u Wehrmachtu se stroje R61, R71 jako služební motocykly ani neprosadily, byly poměrně drahé, navíc v této kategorii dominoval model R-12, který se velmi osvědčil pro svou spolehlivost (mimo jiné měl pro armádu důležité bezbateriové zapalování a byl již navíc masově armádě dodáván).
Spíše to vypadá na stroj vyrobený v bývalém SSSR, který je lépe či hůře namaskovány na R-71.
BMW R-71 versus M-72
Motocykl M-72 je odkoupená licence původního bavoráku. Je možné sehnat nejbližší poválečnou verzi pro přestavbu na BMW R-71. Rozdíly do roku výroby 1952 jsou malé.
Nejsnáze viditelným rozdílem, ale také nejjednodušší možné řešení pomocí repliky, je samozřejmě plechařina. Blatníky jsou jiného tvaru a mají i jinak řešené uchycení, rovněž přední stojan je jiného tvaru,
palivová nádrž na motocyklu M-72 je o 7 litrů (!) paliva větší na objemu, 22 l proti 15 l.
Na druhou stranu se mu tam
leskne kolébková řadící páka. Takže pán se snažil velice přiblížit originálu, či skutečně provedl poctivou renovaci. Mřížka vzduchového filtru je taky stejná jako u BMW R-71. Kabel ke svíčce a baterka je fake, ale to vcelku je pochopitelné.
Další věci je
sidecar … zde jsou možné určité rozdíly v hmotnosti. Hlavní rozdíl spočívá především v průměru trubek, který samotný rám tvoří. Německý rám je složen z trubek dvou různých průměrů vsazených do sebe, přičemž přední příčná trubka je slabšího průměru než zadní. Oproti tomu „Rus“ je celý zhotoven z jednoho průměru, celkově masivnější a tudíž má i značně vyšší hmotnost, potažmo spotřebu.
Sajdku má pán zřejmě ruskou … zda tam dělal nějaký odlehčení? Je to možný … ale moc bych tomu nevěřil,
vzadu má prolis.