Stránka 1 z 2

Gigant

Napsal: 20/6/2005, 19:00
od Bruno
Čo hovoríte na toto?Podla mňa je to na ten stroj velké sústo...


http://sweb.cz/jura.scucka/abj.JPG

Napsal: 20/6/2005, 19:47
od YAMATO
Co tam bylo/je? Nejde mi to?

Napsal: 20/6/2005, 20:01
od sa58
Byl tam model Me-323D, vjížděl do něj Sdkfz7 se zapřáhlým Flakem 88mm :D

Napsal: 20/6/2005, 20:22
od Bruno
Dík sapíku :oops:

Napsal: 20/6/2005, 22:42
od YAMATO
Do Afriky (Tunisu) létaly Me 323 s Mardery III a Sd.Kfz.250 v celkovém počtu 96 strojů od 26.11.1942 do 22.4.1943!

Napsal: 21/6/2005, 00:45
od Lord
Me 323 Gigant byl původně navržen jako bezmotorový kluzák Me 321 pro invazi do Británie. V letech 1941-44 plnil operačně-taktické úkoly jak na východní frontě (Stalingrad, Rumunsko), tak v subtropickém podnebí Středomoří. Letoun byl schopen přemístit až 12 tun nákladu či 120 vojáků.

Jinak co si myslíte o tomto letounu? Jeho letové vlastnosti prý nebyly nejlepší, ovšem myšlenka obřího přepravního letounu nebyla marná ...

Obrázek Obrázek
Me 323_Gigant-

Napsal: 21/6/2005, 00:45
od Lord
další fotky Giganta ...

Obrázek Obrázek
Me 323 Gigant

Napsal: 21/6/2005, 00:48
od Lord
a další :D
Nevíte kolik bylo vyrobeno kousků ?

Obrázek Obrázek
Me 323 Gigant

Napsal: 21/6/2005, 15:04
od Radola Gajda
Tak,Bruno,pořád by to neuvezl? :wink:

Napsal: 21/6/2005, 15:11
od YAMATO
Podle mě to bylo hodně povedené letadlo. Zranitelnost...který dopravák ne? Ale kolik letadel dokázalo v té době přeletět s Marderem přes Středozemní moře?

Napsal: 21/6/2005, 16:16
od Bruno
Sdkfz7+88mm flak(len samotný flak váži okolo 7 ton) majú spolu viac jak 12 ton odborníci,takže by to ten Gigant neuniesol... :wink:

Ináč ako píše Yamato,nikto nič podobné nemal.Snáď len američania ale tam bol náklad podvesený pod trupom...

Napsal: 21/6/2005, 17:40
od brano
Bruno píše:Sdkfz7+88mm flak(len samotný flak váži okolo 7 ton) majú spolu viac jak 12 ton odborníci,takže by to ten Gigant neuniesol... :wink:

Až na jednu drobnosť..na fotke vyššie nieje 88mm Flak,ale 150mm sFH18(niečo nad 5t)...Inak hmotnostne bol na tom 88mm Flak jednotlivých verzií od necelých 7t po niečo nad 8t-s kompletné s podvozkom a krížovou lafetou.
Pokiaľ mi je známe Gigant zvládal niečo nad 15t(Sd.Kfz.7 mala necelých 10t+5t sFH18) a dalo sa mu pri vzlete pomôcť prídavnými štartovacími raketami...takže hranične,ale dalo sa to zvládnuť...
S Flakom by to bol skutočne problém.

Obrázek
Me 323 Gigant

Napsal: 21/6/2005, 17:49
od sa58
Nějaké technické parametry:

6 motorů Gnome-Rhone 14 N 48/49 - 990-1.140 HP
stoupavost - 216 m/min
dostup - 4.000 m
max rychlost - 285 km/h
dolet - 1100 km
max vzletová hmotnost - 43.000 kg
rozpětí - 55 m
délka - 28.15 m
výška - 10.15 m

osádka - 2 piloti, 2 motoráři, 1 radista
vyrobeno 201 ks

Obrázek
Me 323 Gigant

Napsal: 21/6/2005, 19:49
od Bruno
To brano:na tom mojom prvom odkaze bola fotka ako nakladaju sdkfz 7 spolu s 88čkou flakom.

Napsal: 21/6/2005, 19:54
od brano
Ja viem,ale bola to fotka modelu,nie?
Chcelo by to vidieť reálnu predlohu,podľa ktorej to vzniklo.Jura Ščučkovie by to mal hodiť do pľacu...ako foto modelu,tak predlohy,nech vieme............................... :D
Na druhej strane,všeličo je možné....

Napsal: 21/6/2005, 19:55
od Bruno
Ano bola to fotka modelu a práve preto som to sem dal,že je to sci-fi.

Napsal: 21/6/2005, 19:59
od brano
A čo na to autor,či šíriteľ fota J.Š. ?

Napsal: 21/6/2005, 20:15
od Bruno
Jindra so mnou súhlasí že by to ten Gigant nerozchodil... :wink:

Napsal: 21/6/2005, 20:22
od Atlantis
No počkej a co právě tahle fotka???

http://www.palba.cz/files/thumbs/t_me323_gigant-2.jpg

Napsal: 21/6/2005, 20:57
od brano
to Atlantis : O tom fote som písal o pár príspevkov skôr....nieje to Flak...