Stránka 1 z 2
Gigant
Napsal: 20/6/2005, 19:00
od Bruno
Čo hovoríte na toto?Podla mňa je to na ten stroj velké sústo...
http://sweb.cz/jura.scucka/abj.JPG
Napsal: 20/6/2005, 19:47
od YAMATO
Co tam bylo/je? Nejde mi to?
Napsal: 20/6/2005, 20:01
od sa58
Byl tam model Me-323D, vjížděl do něj Sdkfz7 se zapřáhlým Flakem 88mm

Napsal: 20/6/2005, 20:22
od Bruno
Dík sapíku

Napsal: 20/6/2005, 22:42
od YAMATO
Do Afriky (Tunisu) létaly Me 323 s Mardery III a Sd.Kfz.250 v celkovém počtu 96 strojů od 26.11.1942 do 22.4.1943!
Napsal: 21/6/2005, 00:45
od Lord
Me 323 Gigant byl původně navržen jako bezmotorový kluzák Me 321 pro invazi do Británie. V letech 1941-44 plnil operačně-taktické úkoly jak na východní frontě (Stalingrad, Rumunsko), tak v subtropickém podnebí Středomoří. Letoun byl schopen přemístit až 12 tun nákladu či 120 vojáků.
Jinak co si myslíte o tomto letounu? Jeho letové vlastnosti prý nebyly nejlepší, ovšem myšlenka obřího přepravního letounu nebyla marná ...

Me 323_Gigant-
Napsal: 21/6/2005, 00:45
od Lord
další fotky Giganta ...

Me 323 Gigant
Napsal: 21/6/2005, 00:48
od Lord
a další
Nevíte kolik bylo vyrobeno kousků ?

Me 323 Gigant
Napsal: 21/6/2005, 15:04
od Radola Gajda
Tak,Bruno,pořád by to neuvezl?

Napsal: 21/6/2005, 15:11
od YAMATO
Podle mě to bylo hodně povedené letadlo. Zranitelnost...který dopravák ne? Ale kolik letadel dokázalo v té době přeletět s Marderem přes Středozemní moře?
Napsal: 21/6/2005, 16:16
od Bruno
Sdkfz7+88mm flak(len samotný flak váži okolo 7 ton) majú spolu viac jak 12 ton odborníci,takže by to ten Gigant neuniesol...
Ináč ako píše Yamato,nikto nič podobné nemal.Snáď len američania ale tam bol náklad podvesený pod trupom...
Napsal: 21/6/2005, 17:40
od brano
Bruno píše:Sdkfz7+88mm flak(len samotný flak váži okolo 7 ton) majú spolu viac jak 12 ton odborníci,takže by to ten Gigant neuniesol...
Až na jednu drobnosť..na fotke vyššie nieje 88mm Flak,ale 150mm sFH18(niečo nad 5t)...Inak hmotnostne bol na tom 88mm Flak jednotlivých verzií od necelých 7t po niečo nad 8t-s kompletné s podvozkom a krížovou lafetou.
Pokiaľ mi je známe Gigant zvládal niečo nad 15t(Sd.Kfz.7 mala necelých 10t+5t sFH18) a dalo sa mu pri vzlete pomôcť prídavnými štartovacími raketami...takže hranične,ale dalo sa to zvládnuť...
S Flakom by to bol skutočne problém.

Me 323 Gigant
Napsal: 21/6/2005, 17:49
od sa58
Nějaké technické parametry:
6 motorů Gnome-Rhone 14 N 48/49 - 990-1.140 HP
stoupavost - 216 m/min
dostup - 4.000 m
max rychlost - 285 km/h
dolet - 1100 km
max vzletová hmotnost - 43.000 kg
rozpětí - 55 m
délka - 28.15 m
výška - 10.15 m
osádka - 2 piloti, 2 motoráři, 1 radista
vyrobeno 201 ks

Me 323 Gigant
Napsal: 21/6/2005, 19:49
od Bruno
To brano:na tom mojom prvom odkaze bola fotka ako nakladaju sdkfz 7 spolu s 88čkou flakom.
Napsal: 21/6/2005, 19:54
od brano
Ja viem,ale bola to fotka modelu,nie?
Chcelo by to vidieť reálnu predlohu,podľa ktorej to vzniklo.Jura Ščučkovie by to mal hodiť do pľacu...ako foto modelu,tak predlohy,nech vieme...............................

Na druhej strane,všeličo je možné....
Napsal: 21/6/2005, 19:55
od Bruno
Ano bola to fotka modelu a práve preto som to sem dal,že je to sci-fi.
Napsal: 21/6/2005, 19:59
od brano
A čo na to autor,či šíriteľ fota J.Š. ?
Napsal: 21/6/2005, 20:15
od Bruno
Jindra so mnou súhlasí že by to ten Gigant nerozchodil...

Napsal: 21/6/2005, 20:22
od Atlantis
Napsal: 21/6/2005, 20:57
od brano
to Atlantis : O tom fote som písal o pár príspevkov skôr....nieje to Flak...