Hele nevím, jen můžu dedukovat, že Mi-24D (Hind D) měl silně pancéřovanou kabinu, a přídavné nádrže v nákladním prostoru. Pokud létal v Afgánu, tak jsem ti psal, že kvůli podmínkám (vyšší dostup) sundávali zadní pancéřování ? Pak mohl být možná vrtulník těžší na čumák. Pochybuji, že by ho tak vypouštěli záměrně z výroby. Tedy v polních podmínkách vojáci improvizovali, a dělali úpravy, no a poskytovali zkušenosti z bojů, které se pak pochopitelně promítly do další verze.zzz píše:Ovšem pak je otázka to co jsem psal výše. Proč by byla předčasně ukončena výroba Mi-24D (a Mi-24V v prvních kusech používal např. motory z Mi-24D). Připomínám, že společný základ s Mi-24D má taky Mi-24DU (vyráběný mnohem déle než -24D).
Proč píšeš, že byla předčasně ukončena výroba verze D ? Nevím co tím myslíš, prostě přišel nástupce Mi-24V (Hind E). Do Afgánu se hodil silnější motor typu TV3-117V („V“ znamená „vysoká nadmořská výška“). Ve srovnání se starší verzí Mi-24D má „éčko“ – kromě modernější výzbroje – také motory s vylepšenými výškovými charakteristikami a možností instalace zařízení k ochlazování výstupních plynů.