Mil Mi-28 Havoc

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5849
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Polarfox »

U těchto historek si všímejte toho, jak jsou většinou profesionálové totálně paf z toho, co ví každý druhý fanda do dotyčného druhu techniky na celém světě. Dále neříkám, že všichni musí vědět všechno, ale svým způsobem je to podivné zásadní selhání výcvikového systému, kdy k vojákům nedojdou výsledky bádání rozvědky a výzkumu (různé ukořistěné a "zapůjčené" Mi-24 se ometají na Západě už nějaký ten rok, plus po roce 1990 už je ten přístup zcela někde jinde) a neví o parametrech a schopnostech techniky potenciálního protivníka.

Tenhle scénář "přijeli a čuměli" jsem jenom tady na Palbě viděl přinejmenším v pěti variantách, od tanků pomalu až po konzervy. Netvrdím, že to musí být vše kec nebo hodně nadsazené, ale v 99% případů je to bez kontextu a v jednostranném podání.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
nine_mike
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 20/7/2014, 18:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od nine_mike »

Polar ja mám podobnú "přijel a čuměl" skúsenosť s talianskym technikom avioniky z AW 101tiek. Prišiel do Prešova na vrtuľníkovú základňu a keď videl technika ako laboruje s rozobratým rádiovýškomerom na meracom štande, tak sa päť minút vyzvedal či je to konštruktér toho prístroja a nevedel pochopiť ako môže armádny technik sám opravovať rádiovýškomer. To inak aj dáva obraz o efektivite vynaložených prostriedkov na armádu - východný princíp - technik v TOPe samostatne uschopní techniku pričom náklady sú pár centov za vymenený odpor/kondík a náklady na človekohodinu, západný princíp - vymení sa celý komponent a vadný sa odosiela výrobcovi, kde náklady idú do tisícov eur. Preto je trochu ošidné porovnávať armádne rozpočty a z toho robiť závery o schopnostiach danej armády.
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5849
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Polarfox »

Všechno je o úhlu pohledu a kontextu. Netvrdím ani ani, ale někdo by ti mohl říci, že technik se vrtá v přístroji a spravuje ho, stroj stojí, zatímco jiný maník vezme modul, vymění ho a stroj letí do kšá. A teď babo raď, že jo? :) Porovnávat celé rozdílné filosofie na základě jen pár věcí prostě nejde. To nám pak stejně vždycky vyjde, že nejlepší byl antický voják, protože na rozdíl od moderního si zrekvíroval kozu a nebo natrhal hrušky ze stromu, co měl, si táhnul na hrbu a nepotřeboval náklaďáky s proviantem, sklad a továrnu na výrobu konzerv...a jeho výstroj stála na dnešní poměry pár floků...taky to nebude to pravý ořechový, že jo? :)

Plus většinou nikdo moc nešíří historky, kdy přijeli a čuměli bývalí východoblokaři...a že jich je (přinejmenším stejně).
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
nine_mike
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 20/7/2014, 18:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od nine_mike »

Logisticky je uschopnenie v tomto prípade vrtuľníku úplne rovnaké, aj náš technik prv než začne opravovať vadný kus avioniky, nafasuje funkčný zo skladu a osadí a odskúša ho v mašine, takže po tejto stránke je to to isté, rozdiel je v "len" v cene a predovšetkým v nárokoch na znalosti technického personálu.

"Plus většinou nikdo moc nešíří historky, kdy přijeli a čuměli bývalí východoblokaři...a že jich je (přinejmenším stejně)."...ale to zas áno :lol: mne by sa tiež velice lúbilo kebyže máme AW101 a iné západné fičurinky, len ako píšem, ich fajnové vlastnosti technické aj niektoré prevádzkové sú vykúpené cenou za stroj samotný a hlavne za jeho prevádzkyschopnosť. Keby sme sedeli na mori ropy tak je to jedno, ale keď musíš obracať každé euro, tak tento aspekt západnej vojenskej techniky hrá nezanedbateľnú rolu.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od cover72 »

Ovšem to platí nejen o ceně, ale i o těch specialistech - u kterých si AČR věčně stěžuje, že jí chybí a každou chvíli by je proto chtěla získávat odvody, že?

A krom toho je tu přístup třetí, takový "na půl cesty": státní či polostátní podnik koupí licenci na tu vojenskou techniku a na opravu se to posílá do něj. Náklady na opravu i personál tak zůstanu "na půl cesty" mezi řešením "vše u západního výrobce" a "vše na základně" - a Penta či Czechoslovak group si mne ruce, jak šikovně odkoupili různé VOP, LOM apod. :D
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5849
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Polarfox »

nine_mike píše:Logisticky je uschopnenie v tomto prípade vrtuľníku úplne rovnaké, aj náš technik prv než začne opravovať vadný kus avioniky, nafasuje funkčný zo skladu a osadí a odskúša ho v mašine, takže po tejto stránke je to to isté, rozdiel je v "len" v cene a predovšetkým v nárokoch na znalosti technického personálu.
Dokud funguje logistika, tak je to dle mého celkem fuk. Protože ta součástka se stejně nakonec nevyrobí/neopraví sama (to asi jako kdyby západní systém sestával jen z opiček, co umí vyměňovat kostičky a hejblátka a samotné vyrobené/opravené součástky padaly z nebe jak božská mana :) )...v zázemí musí stát technický personál.

Plus věc druhá - se stále složitější technikou budeš stejně muset na očekávání od polních techniků ubrat, ať už chceš nebo ne.

Ale to už moc do Mi-28 nepatří.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od rabo »

rabo, prosímtě, nekaž bludy. Díky tomu, že radar AH-64D pracuje na vlnové délce 0,8cm dokáže automaticky rozeznat, zda je cíl prostředek PVO, tank nebo "měkký cíl" či budova prostě proto, že vyhodnotí "3D" radarový obraz cíle a hlavně jeho hlavně.

To dává posádce možnost, že když letí do útoku, nastaví si na radaru filtr na "threat HIGH" a vidí a postřeluje prioritně a jako první ty cíle, které by Apache mohly ohrozit: Tunguzku, Strelu-10, BVP-2 apod. Poté MBT a až teprve když "vyřídí" hrozby, věnuje se v klídku ostatním cílům.

Oproti tomu tvůj "nadřazený" radar na frekvenci 100MHz pracuje s vlnovou délkou 3 metry, což je v boji podřadné jak kráva.

Co se mapy z radaru týče, pro posádky Mi-28 létající nad polonezmapovanou sibiří dobré, jenže Apache-D k tomuto účelu používá předpřipravené barevné reliéfní mapy terénu s vysokým rozlišením, založené na GPS+INS a satelitních datech ;-)
Prepáč tu som so bol naozaj za zlého . Radar z Mi-28N je naozaj na nižšej úrovni ako pri AH-64D, ako aj celá jeho elektro výbava,ale keď sa pozrieme na niktoré výstupy tak neviem - http://otvaga2004.ru/kaleydoskop/kaleyd ... ta-mi-28n/ . A a to tam nie sú použité družicové mapovače a koordináty už v súčastnosti funkčného GLONASSu. A to je NO-25 a nie Arbalet. Ja viem, že AH-64D, ktorý sa nikdy nepredviedol je super ,ale vieš čo je problém Ruských vrtuľníkov a lietadiel ? Nie elektronika nosičov, ale munícia. U vrtuľníkov je stále stará ATAKA štandard. Nový Vichr a Hermes je na začiatku zavedenia a zavádzania u Rusov. Nový Vichr určite príde a Hermes je stále s otáznikom, ale konkurencia k najnovším US PT strelám je len na Hermese, ale ... je s otáznikom pre koho budú určené. Rusko ide lacnejšími strojmi na Afriku a Južnú Ameriku. USA majú tradičných odberateľov - ropné štáty, ale dnes s otáznikom. Čo tým chcem povedať, to najlepšie nemusí byť najpredávanejšie a zároveň to nemusí byť ani to najpotrebnejšie. Saudi majú v Jemene to super a ....,
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od rabo »

U těchto historek si všímejte toho, jak jsou většinou profesionálové totálně paf z toho, co ví každý druhý fanda do dotyčného druhu techniky na celém světě. Dále neříkám, že všichni musí vědět všechno, ale svým způsobem je to podivné zásadní selhání výcvikového systému, kdy k vojákům nedojdou výsledky bádání rozvědky a výzkumu (různé ukořistěné a "zapůjčené" Mi-24 se ometají na Západě už nějaký ten rok, plus po roce 1990 už je ten přístup zcela někde jinde) a neví o parametrech a schopnostech techniky potenciálního protivníka.

Tenhle scénář "přijeli a čuměli" jsem jenom tady na Palbě viděl přinejmenším v pěti variantách, od tanků pomalu až po konzervy. Netvrdím, že to musí být vše kec nebo hodně nadsazené, ale v 99% případů je to bez kontextu a v jednostranném podání.
Ale no tak, tak to to je sranda ? To akože pilot Mi-24 / Mig-29/ Su-25/ Su-22M4 / T-72A/ T-55A... nevie aký bol jeho súper ? Ty fakt podceňuješ našu obranu ? Kto nevedel akú obranu ? No my určite sme vedeli postaviť našu obranu a vedeli sme proti komu. Stál proti nám špičkový nepriateľ. Problém bol, že sme si mysleli a tak to bolo tu podávané, že im nejde o nič iné ako o naše zničenie... a šok - aj oni mali len jedinú snahu - mať pokoj a mier a žiť kľudne a preto sme sa tak rýchlo zladili po páde "múrov"
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5849
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Polarfox »

rabo píše:Ale no tak, tak to to je sranda ? To akože pilot Mi-24 / Mig-29/ Su-25/ Su-22M4 / T-72A/ T-55A... nevie aký bol jeho súper ? Ty fakt podceňuješ našu obranu ? Kto nevedel akú obranu ? No my určite sme vedeli postaviť našu obranu a vedeli sme proti komu. Stál proti nám špičkový nepriateľ. Problém bol, že sme si mysleli a tak to bolo tu podávané, že im nejde o nič iné ako o naše zničenie... a šok - aj oni mali len jedinú snahu - mať pokoj a mier a žiť kľudne a preto sme sa tak rýchlo zladili po páde "múrov"
Rabo prosímtě čti a pak teprve piš.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od cover72 »

Rabo, já jsem ty screeny z obrazovky radaru Mi-28 viděl. A říkám: jó, mapy terénu a měst umí krásně.
Jenže fyziku prostě neokecáš a na téhle frekvenci ti prostě nepozná, zda v případě vozidla kouká na smertelné nebezpečí v podobě 30mm rychlopalného kanonu, nebo na cisternu s palivem.

Ta možnost filtrovat si cíle tak, že se prve zbavíš těch skutečně nebezpečných je k nezaplacení a Apache ji prostě má, kdežto Mi-28 ji mít nemůže "protože fyzika", je mi líto.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od rabo »

Rabo, já jsem ty screeny z obrazovky radaru Mi-28 viděl. A říkám: jó, mapy terénu a měst umí krásně.
Jenže fyziku prostě neokecáš a na téhle frekvenci ti prostě nepozná, zda v případě vozidla kouká na smertelné nebezpečí v podobě 30mm rychlopalného kanonu, nebo na cisternu s palivem.

Ta možnost filtrovat si cíle tak, že se prve zbavíš těch skutečně nebezpečných je k nezaplacení a Apache ji prostě má, kdežto Mi-28 ji mít nemůže "protože fyzika", je mi líto.
Som "chlapec z dediny" a mám rád niečo viditeľné. Ja som presvedčený o nadradenosti AH-64Dx nad Mil-28N, ale neviem nájsť obrázky z monitorov AH-64Dx s výstupom z radaru. Nebudem prinášať sem nič nové, ale posledné AH-64D sú ruským strojom nadradené v hlavnej PT výzbroji. V Indii AH vyhral jasne a oprávnene, mal hlavne lepšiu výzbroj. Toto je problém Ruských strojov - výzbroj. O tom filtrovaní cieľov ? V začiatku 90. rokov mali Sovieti najlepší optický vyhľadávací a zameriavací systém pre vrtuľníky - Škval. Dokázal hľadať a navádzať. Preto mohli ísť na jedného člena. To nie je z mojej hlavy, ale z článkov 90. rokov. Myslím si, že teraz to vedia tiež a ich optické prístroje fungujú obdobne. Videl si pri tanku Armata, ako sleduje nohy . Teraz sa zase dostávame do doby, že už nevieme čo Rusi riešia. Škoda.
AH-64Dxx je špica, ale to len doby kedy sa nabehne u Rusov na Mi-28MN a Ka-52X s novými PTRS raketami , novými neriadenými a riadenými raketometnými strelami , novými PLRS, novými protilodnými raketami, novým radarom, novým spojovacím systémom , družice, drony... Oni na tom pracujú a to dosť intenzívne...čo máme my ? Hovno v ruke. Ja to vidím na stop dnešnej politike. Lebo hrozba pre EU je niekde inde. Začnime byť konzervatívci a nie socialisti. Nemám problém budovať hradbu na východe , ale nie viac ako na juhu, kde sa reálne ohrozuje EU. nechcem zažiť dobu, že sa nakoniec EU vysťahuje na východ. Prosím neodseknite ma. Je to o zbraniach.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Dzin »

rabo
Problém je, že hledáš pohled "výstup z radaru". Ale Apache má jeho výstupy integrované. Takže si pilot/operátor nijak nevyvolává "obraz z radaru". Má neustále přístupný jeden obraz bojiště do kterého je integrovaný výstup všech jeho detekčních přístrojů. Je to logické, jedná se o současnou snahu co nejvíce automatizovat všechny sběrné a komunikační procesy a nezatěžovat jimi posádku.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Julesak »

Pohľad "očami" Mi-28N z okolia Palmýri:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od rabo »

rabo
Problém je, že hledáš pohled "výstup z radaru". Ale Apache má jeho výstupy integrované. Takže si pilot/operátor nijak nevyvolává "obraz z radaru". Má neustále přístupný jeden obraz bojiště do kterého je integrovaný výstup všech jeho detekčních přístrojů. Je to logické, jedná se o současnou snahu co nejvíce automatizovat všechny sběrné a komunikační procesy a nezatěžovat jimi posádku.
Qua? Apache D má nezávislý systém optický a aj rádiolokačný, vie si pustiť obraz radaru a aj optiky. Veď potrebuje často aj opticky potvrdiť cieľ. Na youtube sú akcie Apacha D optické. Nerob s Apache D super stroj, ktorý funguje samostatne. Nefunguje, má starý asi, doplerovský , radar pracujúci v mm vlne. Nevie "mapovať", nevie riešiť vzdušné ciele , elektrické drôty...ak vieš po rusky tak si pozri toto http://otvaga2004.ru/kaleydoskop/kaleyd ... ta-mi-28n/ . Ka-52 má údajne radar lepší a za krátky čas vraj ešte lepší- AFAR. Už to, že Rusko má funkčné 2 kancelárie s dvoma typmi vrtuľníkov s radarmi je celkom fenomén. Rusko má však ďalší fenomén - dlhodobo veľký problém s muníciou - 30mm, PL, PTRS a neriadenou. Stále sa čaká na nové zbrane. To "zráža" hodnotu ich vrtuľníkov .
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od cover72 »

Kecáš, Rabo. Apache Longbow samozřejmě umí řešit vzdušné cíle - a nejen to. Podobně jako si u "pozemního" radaru umí rozpoznat, zda se jedná o nebezpečí pro vrtulník (BVP/AAA/SAM), obrněnou techniku (tanky) či měkký cíl, i u dedikovaného leteckého módu má pokročilé možnosti, takže si posádka mpůže vybrat, zda chce na vzdušné cíle skenovat 360° okolo stroje, nebo užší výseč nasměrovanou libovolným směrem. A co je důležitější, protiletecký mód Apache má volbu, zda zobrazovat všechny, nebo jen nepřátelské vzdušné cíle - jen se neví, zda je to řešené IFF, "ošaháním cíle mm radarem" (tj. NCTR), nebo kombinací obojího.)

Mapu terénu si nepotřebuje vytvářet radarem, protože má barevnou mapu terénu s vrstevnicemi. Znova opakuji: radar Mi-28, pracující v metrové vlnové délce, je dobrý na vytváření map terénu, ale nevhodný pro boj samotný kvůli nízkému rozlišení. Radar AH-64D, pracující v mm vlnové délce, je nevhodný na vytváření map terénu, ale protože si "osahá" detaily cílů a umí je klasifikovat technologií NCTR, je vhodnější pro boj samotný.

Jinak USA má ne 2, ale dokonce 3 konstrukční kanceláře bojových vrtulníků - MDD/Boeing, Sikorski a Bell, z nichž první dva měly radary :D Akorát nějak nevím, o čem to má vypovídat, ale to je pro podobné debaty jaksi symptimatické.

Takže se laskavě se přesťaň autoritativně vyjadřovat k věcem, o kterých zcela očividně nemáš ani páru - v lepším případě. Z toho horšího, tzn. že víš, ale úmyslně dezinformuješ, tě podezírat nechci.
madrabbit
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 192
Registrován: 9/3/2010, 14:13

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od madrabbit »

RABO:
Musím pohledat, ale někde jsem četl srovnání sensorické výbavy mezi Ka-52, Mi-28N a Ah-64. Nepotěším Tě. Rozdíl byl jednu generaci ve prospěch indiána. Zkusím to najít.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Skeptik »

Já tedy a ty radary nikdy moc nebyl, ale mám to chápat tak, že Rusové si na bitevní vrtulníky posadili radary, které sice umějí mapovat terén, ale nejsou schopny toho nejdůležitějšího tj. detekovat cíle (protože pracují na metrových vlnách namísto milimetrových, jako Apache)?

Proč se ale potom všude o radaru N025 píše, že pracuje na milimetrových vlnách, a že je schopen odhalit vzdušné cíle typu "letadlo" na 15 km, vzdušné typu "řízená střela" na 6 km, pozemní typu "tank" na 12 až 15 km a pozemní typu "stavba" na 25 km?
Současně s tím se uvádí několik režimů práce radaru resp. palubní elektroniky jejíž je radar součástí, a které uvádějí možnosti zobrazení terénu, terénu + pohyblivých cílů, všech cílů +terénu, vzdušné situace, meteosituace atd. až po zcela schematické zobrazení situace vzniklé na základě fúze dat ze všech palubních senzorů.
Fakt tomu moc nerozumím. Díky za případné objasnění.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Tomass
praporčík
praporčík
Příspěvky: 341
Registrován: 30/10/2014, 14:49
Bydliště: Plzeň

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Tomass »

Skeptik píše:Já tedy a ty radary nikdy moc nebyl, ale mám to chápat tak, že Rusové si na bitevní vrtulníky posadili radary, které sice umějí mapovat terén, ale nejsou schopny toho nejdůležitějšího tj. detekovat cíle (protože pracují na metrových vlnách namísto milimetrových, jako Apache)?

Proč se ale potom všude o radaru N025 píše, že pracuje na milimetrových vlnách, a že je schopen odhalit vzdušné cíle typu "letadlo" na 15 km, vzdušné typu "řízená střela" na 6 km, pozemní typu "tank" na 12 až 15 km a pozemní typu "stavba" na 25 km?
Současně s tím se uvádí několik režimů práce radaru resp. palubní elektroniky jejíž je radar součástí, a které uvádějí možnosti zobrazení terénu, terénu + pohyblivých cílů, všech cílů +terénu, vzdušné situace, meteosituace atd. až po zcela schematické zobrazení situace vzniklé na základě fúze dat ze všech palubních senzorů.
Fakt tomu moc nerozumím. Díky za případné objasnění.
Máš nejspíš pravdu. Dle všeho pracuje radar v centimetrovém a milimetrovém pásmu. Jinak si technicky nedokážu vysvětlit jak by mohl mít režím detekce elektrického vedení.

Obrázek

Toto by měly být dle všeho dostupné režimy radaru N025 Arbalet (někde označován FH01).

1) režim mapování
2) režim zvýraznění potenciálně "nebezpečného" elektrického vedení
3) režim zobrazující pozemní cíle v pohybu (včetně barevného zvýraznění vektoru pohybu vůči vrtulníku)
4) režim zobrazující pozemní cíle
5) meteorologický režim
6) detailní režim

Nevidím důvod, proč by Havoc nemohl provádět prioritizaci hrozeb na základě výstupů z radaru a RWR tak jako to dělá Longbow.
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Alfik »

Na "potenciálně nebezpečné" elektrické vedení potřebuješ stejný radar jako na meteo - tedy cca 2cm délku vlny.
Má-li tedy uvedený vrtulník (podle toho obrázku od Tomasse) meteo režim, má okolo 2cm délku vln.
A naopak - má-li režim meteoradaru, rozezná i ty dráty.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od cover72 »

Zaznělo tu, že radar Mi-28N pracuje na frekvenci 100MHz, tzn. vlnová délka 3 metry.
Radar Longbow pracuje na vlnové délce 0,8cm.
A opravuji se: radar Longbow umí mapování terénu ("terrain profiling") - akorát já jsem to nikdy předtím neviděl, protože se normálně používá digitální mapa.

Jinak při druhém pohledu na tu obrazovku mne překvapuje, že vlastně ruské posádky dostávají "surový" výstup z radaru na úrovni 50. let namísto syntetického zpracování jako má Apache, kde nepřekáží "duchové" a odrazy od terénu, ale jsou vidět jen nepřátelské cíle a to s ikonami/symboly dle druhu, ale proti gustu...
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“