MiG-41, hyperzvuk na dosah.
Napsal: 3/3/2014, 14:13
MiG-41, hyperzvukový nástupca MiG-u 31
Pretože avizovaný MiG-41 má byť celosvetovo ojedinelé pilotované záchytné lietadlo s možnými technológiami 6.generácie, rozhodol som sa pre nové vlákno
Vzhľadom na napätú politickú situáciu, boli urýchlene (na ruské pomery) zverejnené informácie o novom perspektívnom "perechvatčikovi" MiG-41.
Lietadlo má byť priamym nasledovníkom osvedčeného MiG-u-31 a má prebrať jeho úlohy v budúcich desaťročiach.
Správu zverejnil v piatok 28.2. predstaviteľ ruskej Štátnej dumy, zástupca výboru pre obranu Alexander Tarnajev. Podľa jeho slov náčelník generálneho štábu už podpísal všetky dokumenty pre vedecko-výskumné práce na projekte MiGu-41.
Všehlasne uznávaný skúšobný pilot Anatolij Kvočur sa rozhovoril na tému MiG-41:" Nový MiG-41 musí dosahovať rýchlosť 4,3 Macha (pozn. pretože nezverejnil operačnú výšku, hodinová rýchlosť cca 4700 - 5000+ km/hod.). Takáto modernizácia mala nastať ešte pred 20-mi rokmi keď boli rozpracované štúdie na rýchlosť 4 - 4,3 M avšak neboli realizované, tak tá potreba vystala teraz" - povedal. MiG-41 má nahradiť MiG-31 ktorý dosahuje rýchlosť 2,8 M(3000 km/hod vo výške cca 20km), Avšak neoficiálne správy hovoria o dosiahnutí dynamického dosahu 37 000 až 40 000 metrov, pričom lietadlo vzhľadom na podstatne nižší odpor vzduchu dosahovalo hraničnú rýchlosť 3300 - 3400+ km/hod v závislosti od atmosférických podmienok (max. rýchlosť cca 3,3 M - zároveň konštrukčná rýchlosť draku-pozn.). Najrýchlejšie sériové lietadlo je dosiaľ neprokonané SR-71, s oficiálnou rýchlosťou 3,2 Macha v operačnej výške +- 26 000 metrov.
http://vpk.name/news/106210_komitet_gos ... mig41.html
http://vpk.name/news/106211_Letchikispy ... _Maha.html
V ruských ozbrojených silách sa momentálne nachádza 190 lietadiel MiG-31, z ktorých je asi 122 v letuschopnom stave, vrátane 60-tich modernizovaných na verziu MiG-31 BM. Výroba lietadla skončila v r.1994 po dosiahnutí série cez 500 kusov. Rozpadom ZSSR a vznikom Spoločenstva nezávislých štátov, 30 lietadiel sa dostalo do Kazachstanu, niekoľko kusov bolo stratených počas operačnej služby a asi 200 ks sa nachádza v tzv. "uloženkách" v zakonzervovanom stave. Celkový počet lietadiel v Rusku sa tak podľa rôznych zdrojov pohybuje na čísle 390 - 400 strojov. Zbytok - niekoľko desiatok bolo kanibalizovaných v ťažkých 90 - tych rokoch min. storočia.
4-členný roj MiG-31, v závislosti od verzie, dokáže monitorovať šírku 900 - 1200 km a behom cca 1 hodiny od štartu do pristátia skontrolovať plochu šírky 800 - 1000 x 1500 km pri dolete 1400+ km. Terajšie radary sú schopné detekovať až 30 cieľov na vzdialenosť 320+ km, zároveň môžu 8 z nich postrelovať na vzdialenosť do 280 km, avšak chystaná nová výzbrojná varianta - 6x R-37 + 2 strely Novator + 2x R-77 má možnosť zasahovať ciele od 10 do 400 km.
Pozn. Dosah radaru na veľkorozmerové ciele typu AWACS(EC-3 Sentry), tanker KC-135 alebo strateg. bombardér B-52 je cez 400 km, v praxi sa využíva operačná šírka roja okolo 800 km aby sa mohli susediace lietadlá navzájom dopĺňať streľbou na viac ako 6 cieľov v sledovanom segmente lietadla.
Téma bude priebežne aktualizovaná
Pretože avizovaný MiG-41 má byť celosvetovo ojedinelé pilotované záchytné lietadlo s možnými technológiami 6.generácie, rozhodol som sa pre nové vlákno
Vzhľadom na napätú politickú situáciu, boli urýchlene (na ruské pomery) zverejnené informácie o novom perspektívnom "perechvatčikovi" MiG-41.
Lietadlo má byť priamym nasledovníkom osvedčeného MiG-u-31 a má prebrať jeho úlohy v budúcich desaťročiach.
Správu zverejnil v piatok 28.2. predstaviteľ ruskej Štátnej dumy, zástupca výboru pre obranu Alexander Tarnajev. Podľa jeho slov náčelník generálneho štábu už podpísal všetky dokumenty pre vedecko-výskumné práce na projekte MiGu-41.
Všehlasne uznávaný skúšobný pilot Anatolij Kvočur sa rozhovoril na tému MiG-41:" Nový MiG-41 musí dosahovať rýchlosť 4,3 Macha (pozn. pretože nezverejnil operačnú výšku, hodinová rýchlosť cca 4700 - 5000+ km/hod.). Takáto modernizácia mala nastať ešte pred 20-mi rokmi keď boli rozpracované štúdie na rýchlosť 4 - 4,3 M avšak neboli realizované, tak tá potreba vystala teraz" - povedal. MiG-41 má nahradiť MiG-31 ktorý dosahuje rýchlosť 2,8 M(3000 km/hod vo výške cca 20km), Avšak neoficiálne správy hovoria o dosiahnutí dynamického dosahu 37 000 až 40 000 metrov, pričom lietadlo vzhľadom na podstatne nižší odpor vzduchu dosahovalo hraničnú rýchlosť 3300 - 3400+ km/hod v závislosti od atmosférických podmienok (max. rýchlosť cca 3,3 M - zároveň konštrukčná rýchlosť draku-pozn.). Najrýchlejšie sériové lietadlo je dosiaľ neprokonané SR-71, s oficiálnou rýchlosťou 3,2 Macha v operačnej výške +- 26 000 metrov.
http://vpk.name/news/106210_komitet_gos ... mig41.html
http://vpk.name/news/106211_Letchikispy ... _Maha.html
V ruských ozbrojených silách sa momentálne nachádza 190 lietadiel MiG-31, z ktorých je asi 122 v letuschopnom stave, vrátane 60-tich modernizovaných na verziu MiG-31 BM. Výroba lietadla skončila v r.1994 po dosiahnutí série cez 500 kusov. Rozpadom ZSSR a vznikom Spoločenstva nezávislých štátov, 30 lietadiel sa dostalo do Kazachstanu, niekoľko kusov bolo stratených počas operačnej služby a asi 200 ks sa nachádza v tzv. "uloženkách" v zakonzervovanom stave. Celkový počet lietadiel v Rusku sa tak podľa rôznych zdrojov pohybuje na čísle 390 - 400 strojov. Zbytok - niekoľko desiatok bolo kanibalizovaných v ťažkých 90 - tych rokoch min. storočia.
4-členný roj MiG-31, v závislosti od verzie, dokáže monitorovať šírku 900 - 1200 km a behom cca 1 hodiny od štartu do pristátia skontrolovať plochu šírky 800 - 1000 x 1500 km pri dolete 1400+ km. Terajšie radary sú schopné detekovať až 30 cieľov na vzdialenosť 320+ km, zároveň môžu 8 z nich postrelovať na vzdialenosť do 280 km, avšak chystaná nová výzbrojná varianta - 6x R-37 + 2 strely Novator + 2x R-77 má možnosť zasahovať ciele od 10 do 400 km.
Pozn. Dosah radaru na veľkorozmerové ciele typu AWACS(EC-3 Sentry), tanker KC-135 alebo strateg. bombardér B-52 je cez 400 km, v praxi sa využíva operačná šírka roja okolo 800 km aby sa mohli susediace lietadlá navzájom dopĺňať streľbou na viac ako 6 cieľov v sledovanom segmente lietadla.
Téma bude priebežne aktualizovaná