Kamov Ka-50 a Ka-52
Moderátor: Julesak
Kamov Ka-50 a Ka-52
O tomhle vrtulníku se vedli hodně debaty ohledně jeho celkového použití protože byl hodně revoluční co se týče srovnání s klasickými vrtulníky ruské armády.
Je známo že Rusko zadalo požadavek na vytvoření nového vrtulníku pro jejich letectvo který by se měl podobat spíše západním typům.Tento vrtulník by měl být náhradníkem pro Mi-24 Hind který už zastarává a je potřeba jej nahradit, taky měli rusové požadavky na radikální technické změny u nového stroje...změny...těch změn bylo víc co chtěli
Ale ne, jde o to že po velikých zkušenostech z války v Afghánistánu a teď naposled z Čečenska kdy se ruští piloti naplno seznámili s účinky raket země-vzduch které se staly jedinou pořádnou obranou jejich protivníků v boji se silně ozbrojenými vrtulníky. Ikdyž se rusové tak trochu chlapili tím že dokázali vytvořit silně vyzbrojený vrtulník který byl schopen navíc nést vojáky - Mi-24 po zkušenostech z těchto válek si uvědomovali nedostatky Hindů a proto se v nové zakázce měly vlastnosti jako dodatečná nosnost vojáků eliminovat - nový vrtulník měl mít pokud možno ce nejmenší velikost za použití silného pancéřování, silné výzbroje a skvělé obratnosti která by vrtulníky propůjčovala další možnosti - nový stroj měl být schopen boje za použití krytí v terénu.
Možní nástupci kteří spolu jednu dobu "bojovali" o post nového stroje v ruské armádě byli 2: Mi-28 Havoc a právě Ka-50 Hokum.
Hokum vzhledem k tomu že má lepší technické vlastnosti než Havoc se ale tím nástupcem nestal vzhledem k jeho pozdnímu zapojení do výběrového řízení a proto místo po Hindech začali v malé míře zaplňovat právě Mi-28,píšu v malé míře pže všichni určitě ví jak je to s financováním ruské armády. Jenže Ka-50 se do ruské armády taky začíná pomalu dostávat a to díky tomu že Havoc má některé nevydařené vlastnosti které mají být vylepšeny v jeho lepším provedení a to vrtulníku Mi-40. Tím rusové v Ka-50 uviděli nové světlo
Takže ke Ka-50 Hokum. Tenhle vrtulník je radikální v tom že ho "obsluhuje" jen jediný pilot který obsluhuje všechny systémy.O tomto je vedena taky rozvážná diskuse vzhledem k tomu že se to zdá mnohým jako velice namáhavé pro jednoho pilota, udájně prý až moc.Ostatně piloti sami se pokládají jako jednu ucelenou skupinu "elitu" ve vrtulníkovém letectvu ruska - ikdyž jich je trošek takže čemu se divit a svůj stroj zvládají. Další radikální změnou je chybějící zadní vyrovnávací motor který je kompenzován nahradou a to dalším hlavním rotorem ... to je teda "hláška"... ne Hokum je vybaven koaxiálním hlavním rotorem který mu udává daleko lepší manévrovací schopnosti a i možnost boje za použití krytí v terénu. Tyto rotory jsou enormě silné a navíc tím že "odpadl" zadní rotor se pilot už nemusí bát o jeho zásah a navíc tím nemusí vrtulník nést i další přídavné ochranné systémy. Takovou další menší kompenzací je velká zadní směrovka.
Ikdyž toho o vlastních obranných systémech Vlkodlaka není moc známo,stejně jako o celém vrtulníku pže jsou na něho rusové docela hákliví základem jsou radarové rušiče střel jak SAM tak vzduch-vzduch s různým druhem navádění ať už naváděním na ič vyzařování stroje,nebo radarové navádění - v tomto je Ka-50 "vyjímečný" obsahuje totiž spec. rušící systém navádění těchto střel které údajně vymezuje vůbec zaměření samotného stroje.Dalšími vlastními obrannými systémy jsou výmetnice klamných cílů a světlic s vysokým stupňěm tepelného vyzařování a jako všude - kryty motorů jsou stíněny proti vyzařování tepelného záření.
A to hlavní - zbraně na Ka-50.Základem je 30 mm kanon 2A42 který je umístěn na pravé straně a pilot může volit mezi 500 kusy munice exploztivní nebo protitankové.
Hlavními zbraněmi proti tankům jsou ruské naváděné střely ZT-3 Vichr/AT-9 - jenže tady se vytvořil malý nedostatek a to že Ka-50 nmá pomocné systémy které umožňují vlastní zaměření cíle pro tyto střely a pilot je tak závislý na zaměření od pěchoty,nebo od leteckých návodčích.
Dalšími zbraněmi jsou už klasická pouzdra s neřízenými raketami ráže 57,60 a 80 mm. Stále různé pumy, naváděné střely vzduch-země jako KH-25, řízené střely pro vlastní obranu před jinými letouny vzduch-vzduch R-73,R-60 a jiné. NA vnitřních závěsnících mohou být neseny i přídavné palivové nádrže.
V případě zasažení samotného stroje se může pilot po "odstřelení listů rotorů a odpoutání kabiny zachránit pomocí nouzového vystřelovacího sedadla Zvezda K-37.
Technické údaje
motory:TV3-117VK, výkon 1 660kW
max. rychlost: 350 km/h
dolet:250 km - bojový
dostup: 4 000 m
Rozměry
průměr hl. rotoru:14,50 m
délka i s rotorem:16 m
výška:5,40 m
Ka-50 má několik modifikací. Verze Ka-50 A to je klasická bojová verze.
KA-50N - to je noční verze která ma navíc v čele laserový oznaočvač FLIR a přídavný radar - vše montováno v přídi.
Ka-52B - to je verze která je dvoumístná a slouží pro průzkum a velení.
Ka-52EW - stroj pro radio-elektronický boj
Ka-52 - cvíčný stroj s 2 sedačkama.
Další modisikací Hokumu jsou nové stroje a to Ka-52 ty už jsou na jinou bázi - jsou daleko menší a obsahují lepší technické vybavení,jsou to ale zatím prototypy jsou ve fázi zkoušení.
Je známo že Rusko zadalo požadavek na vytvoření nového vrtulníku pro jejich letectvo který by se měl podobat spíše západním typům.Tento vrtulník by měl být náhradníkem pro Mi-24 Hind který už zastarává a je potřeba jej nahradit, taky měli rusové požadavky na radikální technické změny u nového stroje...změny...těch změn bylo víc co chtěli
Ale ne, jde o to že po velikých zkušenostech z války v Afghánistánu a teď naposled z Čečenska kdy se ruští piloti naplno seznámili s účinky raket země-vzduch které se staly jedinou pořádnou obranou jejich protivníků v boji se silně ozbrojenými vrtulníky. Ikdyž se rusové tak trochu chlapili tím že dokázali vytvořit silně vyzbrojený vrtulník který byl schopen navíc nést vojáky - Mi-24 po zkušenostech z těchto válek si uvědomovali nedostatky Hindů a proto se v nové zakázce měly vlastnosti jako dodatečná nosnost vojáků eliminovat - nový vrtulník měl mít pokud možno ce nejmenší velikost za použití silného pancéřování, silné výzbroje a skvělé obratnosti která by vrtulníky propůjčovala další možnosti - nový stroj měl být schopen boje za použití krytí v terénu.
Možní nástupci kteří spolu jednu dobu "bojovali" o post nového stroje v ruské armádě byli 2: Mi-28 Havoc a právě Ka-50 Hokum.
Hokum vzhledem k tomu že má lepší technické vlastnosti než Havoc se ale tím nástupcem nestal vzhledem k jeho pozdnímu zapojení do výběrového řízení a proto místo po Hindech začali v malé míře zaplňovat právě Mi-28,píšu v malé míře pže všichni určitě ví jak je to s financováním ruské armády. Jenže Ka-50 se do ruské armády taky začíná pomalu dostávat a to díky tomu že Havoc má některé nevydařené vlastnosti které mají být vylepšeny v jeho lepším provedení a to vrtulníku Mi-40. Tím rusové v Ka-50 uviděli nové světlo
Takže ke Ka-50 Hokum. Tenhle vrtulník je radikální v tom že ho "obsluhuje" jen jediný pilot který obsluhuje všechny systémy.O tomto je vedena taky rozvážná diskuse vzhledem k tomu že se to zdá mnohým jako velice namáhavé pro jednoho pilota, udájně prý až moc.Ostatně piloti sami se pokládají jako jednu ucelenou skupinu "elitu" ve vrtulníkovém letectvu ruska - ikdyž jich je trošek takže čemu se divit a svůj stroj zvládají. Další radikální změnou je chybějící zadní vyrovnávací motor který je kompenzován nahradou a to dalším hlavním rotorem ... to je teda "hláška"... ne Hokum je vybaven koaxiálním hlavním rotorem který mu udává daleko lepší manévrovací schopnosti a i možnost boje za použití krytí v terénu. Tyto rotory jsou enormě silné a navíc tím že "odpadl" zadní rotor se pilot už nemusí bát o jeho zásah a navíc tím nemusí vrtulník nést i další přídavné ochranné systémy. Takovou další menší kompenzací je velká zadní směrovka.
Ikdyž toho o vlastních obranných systémech Vlkodlaka není moc známo,stejně jako o celém vrtulníku pže jsou na něho rusové docela hákliví základem jsou radarové rušiče střel jak SAM tak vzduch-vzduch s různým druhem navádění ať už naváděním na ič vyzařování stroje,nebo radarové navádění - v tomto je Ka-50 "vyjímečný" obsahuje totiž spec. rušící systém navádění těchto střel které údajně vymezuje vůbec zaměření samotného stroje.Dalšími vlastními obrannými systémy jsou výmetnice klamných cílů a světlic s vysokým stupňěm tepelného vyzařování a jako všude - kryty motorů jsou stíněny proti vyzařování tepelného záření.
A to hlavní - zbraně na Ka-50.Základem je 30 mm kanon 2A42 který je umístěn na pravé straně a pilot může volit mezi 500 kusy munice exploztivní nebo protitankové.
Hlavními zbraněmi proti tankům jsou ruské naváděné střely ZT-3 Vichr/AT-9 - jenže tady se vytvořil malý nedostatek a to že Ka-50 nmá pomocné systémy které umožňují vlastní zaměření cíle pro tyto střely a pilot je tak závislý na zaměření od pěchoty,nebo od leteckých návodčích.
Dalšími zbraněmi jsou už klasická pouzdra s neřízenými raketami ráže 57,60 a 80 mm. Stále různé pumy, naváděné střely vzduch-země jako KH-25, řízené střely pro vlastní obranu před jinými letouny vzduch-vzduch R-73,R-60 a jiné. NA vnitřních závěsnících mohou být neseny i přídavné palivové nádrže.
V případě zasažení samotného stroje se může pilot po "odstřelení listů rotorů a odpoutání kabiny zachránit pomocí nouzového vystřelovacího sedadla Zvezda K-37.
Technické údaje
motory:TV3-117VK, výkon 1 660kW
max. rychlost: 350 km/h
dolet:250 km - bojový
dostup: 4 000 m
Rozměry
průměr hl. rotoru:14,50 m
délka i s rotorem:16 m
výška:5,40 m
Ka-50 má několik modifikací. Verze Ka-50 A to je klasická bojová verze.
KA-50N - to je noční verze která ma navíc v čele laserový oznaočvač FLIR a přídavný radar - vše montováno v přídi.
Ka-52B - to je verze která je dvoumístná a slouží pro průzkum a velení.
Ka-52EW - stroj pro radio-elektronický boj
Ka-52 - cvíčný stroj s 2 sedačkama.
Další modisikací Hokumu jsou nové stroje a to Ka-52 ty už jsou na jinou bázi - jsou daleko menší a obsahují lepší technické vybavení,jsou to ale zatím prototypy jsou ve fázi zkoušení.
Pouze zasáhnout nestačí.....
Ono s těmi jmény a označením ruských strojů je to celý nějaký divný. Třeba jako Flanker se označují stroje SU-27; 30; 32; 33; 34; 35; 37 a kdoví co ještě. Jsou sice postavený na stejném základě a jsou si dost podobný ale co čekat jiného, když je dělá jedna firma. Ale třeba Su-37 se od zbytku řady konstrukčně liší asi jako Mercedes od Fabií.
Tak hergot buď jsou to různé verze jednoho letounu a potom proč je ten bordel v číslech. Nebo jsou to odlišná letadla a jenom nikoho nenapadlo je různě pojmenovat.
Tak hergot buď jsou to různé verze jednoho letounu a potom proč je ten bordel v číslech. Nebo jsou to odlišná letadla a jenom nikoho nenapadlo je různě pojmenovat.
Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Ty "kontejnery" to sou palivov= nádrže - docela obrovský na vrtulník, ale rusové takové nádrže pro bojové vrtulníky dělají,něco takového jde vidět i u Hindu F (mimochodem ten se zase označuje Mi-35 ),nádrže sterjného typu jsou vidět i na některých fotkách Mi-28 Havoc takže se používají i na nich,jde o to že rusové s touto novou koncepcí válečného vrtulníkového letectva snaží kombinovat faktor max. podvěšené výzbroje s max. času ve vzduchu - je to dáno i tím že po příchodu nástupců Hindu už mohli bojovat stejně jako třeba Apache že vrtulník stojí dlouho ve visu a pak na malou chvilku vykoukne a vystřelí - a to je právě ono pže samotné stání ve visu je hodně nákladné na spotřebu paliva.
To označení je divný - ruská logika ,ne ale oni to asi berou jinak než mi kteří při zlepšení nějakého typu stroje akorát třeba změníme označení písmenem verze nebo jinak - ale základ zůstává!A rusové změní celé číslo tpu letadla,je to divný no.Akorát ten KA-52 je hodně ujetej pže se tak označuje cvičnej stroj a taky ještě KA-52 a má jinou koncovku než Hokum a to je jeho další vývojový typ!to jméno seženu - takže to rusové pos....pže spojili jeden typ do dvou strojů - ten novej jde taky vidět mislým na sapíkových fokách je menší celej stroj.
Jo omlouvám se za ty fotky,ale snažím se to vybírat tak aby tebn stroj byl co nejlépe vidět jak vypadá - jenže ta fotka je pak je píchnutí špendlíkem - budud se snažit polepšit
A ještě to Black Shark tak se jmenoval KA-50 kterej prezentoval ruskou armádu a vlastně ruskej průmysl na jednom světovým aerosalonu tak mu daly takovouhle kamufláž aby to zvýraznilo to jak vypadá!Zkrárka tak se jmenoval ten reklamní vrtulník - něco jako když tuningovaný auto má svůj název
To označení je divný - ruská logika ,ne ale oni to asi berou jinak než mi kteří při zlepšení nějakého typu stroje akorát třeba změníme označení písmenem verze nebo jinak - ale základ zůstává!A rusové změní celé číslo tpu letadla,je to divný no.Akorát ten KA-52 je hodně ujetej pže se tak označuje cvičnej stroj a taky ještě KA-52 a má jinou koncovku než Hokum a to je jeho další vývojový typ!to jméno seženu - takže to rusové pos....pže spojili jeden typ do dvou strojů - ten novej jde taky vidět mislým na sapíkových fokách je menší celej stroj.
Jo omlouvám se za ty fotky,ale snažím se to vybírat tak aby tebn stroj byl co nejlépe vidět jak vypadá - jenže ta fotka je pak je píchnutí špendlíkem - budud se snažit polepšit
A ještě to Black Shark tak se jmenoval KA-50 kterej prezentoval ruskou armádu a vlastně ruskej průmysl na jednom světovým aerosalonu tak mu daly takovouhle kamufláž aby to zvýraznilo to jak vypadá!Zkrárka tak se jmenoval ten reklamní vrtulník - něco jako když tuningovaný auto má svůj název
Pouze zasáhnout nestačí.....
Aha, aspoň něco. Dík za vysvětlení. holt každý nemůže vědět všechno. :P
A má ten vrtulník bojové jméno i v ruštině. Předpokládám, že Hokum je identifikační kód NATO.
Proboha jestli to jsou nádrže, tak při dobré mušce musíš tenhle vrtulník sundat prakem. To kdyby po zásahu vybuchlo, tak pánbůh s Ivanem.
A má ten vrtulník bojové jméno i v ruštině. Předpokládám, že Hokum je identifikační kód NATO.
Proboha jestli to jsou nádrže, tak při dobré mušce musíš tenhle vrtulník sundat prakem. To kdyby po zásahu vybuchlo, tak pánbůh s Ivanem.
Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Nemáš za co děkovat Já nevím až moc věcí - jestli to vypadalo nějak divně tak to sorry.
Ten kód nato Hokum je přejat přímo z ruštiny kde jeho jméno znamená vlkodlak a ten kód je něco na tohle ruské pojmenování - vlkodlak (to sedne )
V tom máš pravdu že ty nádrže trefíš ikdyž nechceš,ony vypadají obrovsky ale jsou dělány z několika vrstev aby je bylo velice obtížné prostřelit - proto jsou tak veliké ale ve skutečnosti nemají takový obsah,to by pak asi ani ten vrtulník nemohl nést nic jiného.
Ten kód nato Hokum je přejat přímo z ruštiny kde jeho jméno znamená vlkodlak a ten kód je něco na tohle ruské pojmenování - vlkodlak (to sedne )
V tom máš pravdu že ty nádrže trefíš ikdyž nechceš,ony vypadají obrovsky ale jsou dělány z několika vrstev aby je bylo velice obtížné prostřelit - proto jsou tak veliké ale ve skutečnosti nemají takový obsah,to by pak asi ani ten vrtulník nemohl nést nic jiného.
Pouze zasáhnout nestačí.....
Reklamně-presentační video vrtulníku Kamov Ka-50 Hokum (1,5MB)
http://rapidshare.de/files/5880170/Ka-50.wmv.html
Jak se stahuje:
Po kliknutí na odkaz (nejlépe otevřený v nové stránce),se Dole na stánce nabídne klikací FREE a PREMIUM. Vybere se FREE. To otevře novou stránku a DOLE na stránce běží:
Download-Ticket reserved. Please wait xx seconds.
V tom "xx" běží sekundy: 20-90s to bývá různé. Až ten čas doběhne,objeví se místo něj klikací odkaz.
Download: Název videa
Kliknutím na něj se zahájí stahování.Za hodinu povoluji stáhnout jednomu IP max. 20Mb.
http://rapidshare.de/files/5880170/Ka-50.wmv.html
Jak se stahuje:
Po kliknutí na odkaz (nejlépe otevřený v nové stránce),se Dole na stánce nabídne klikací FREE a PREMIUM. Vybere se FREE. To otevře novou stránku a DOLE na stránce běží:
Download-Ticket reserved. Please wait xx seconds.
V tom "xx" běží sekundy: 20-90s to bývá různé. Až ten čas doběhne,objeví se místo něj klikací odkaz.
Download: Název videa
Kliknutím na něj se zahájí stahování.Za hodinu povoluji stáhnout jednomu IP max. 20Mb.
Tohle video mi jde stáhnout...
K těm označením: ono nejen u Rusů jsou v tom zvláštnosti. Připomenu třeba druhoválečný německý tank Panther a jeho sled variant: Ausf. D, A, G, F...kde je B, C a E je záhadou, stejně tak D před A, G před F...a takových příkladů lze nalézt mraky...
IMHO ale ty přídavné nádrže...nejsou to spíše zásobovací kontejnery?
K těm označením: ono nejen u Rusů jsou v tom zvláštnosti. Připomenu třeba druhoválečný německý tank Panther a jeho sled variant: Ausf. D, A, G, F...kde je B, C a E je záhadou, stejně tak D před A, G před F...a takových příkladů lze nalézt mraky...
IMHO ale ty přídavné nádrže...nejsou to spíše zásobovací kontejnery?
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Naposledy upravil(a) Pegeucko dne 12/8/2007, 19:05, celkem upraveno 1 x.
Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
"Hokuma" jsem viděl létat na jednom aerosalónu na přelomu tisíciletí.Moc pěkné lítání.Vysekl tam i přemet a výkrut.Taky manévr "trychtýř" je pěkný.Vůbec se nedívím,že při zkušebním nasazení v Čečni nechtěli piloti "Hindů" létat s "Hokumy" ve dvojici.Prostě nestíhali...
Lidi jsou někdy prapodivná podívaná