Identifikace motoru

vše co přesahuje rámec výše uvedených témat

Moderátor: Pátrač

Shrek
Příspěvky: 1
Registrován: 8/5/2014, 20:57

Identifikace motoru

Příspěvek od Shrek »

Dobry den, potreboval bych poradit, snad jsem ve spravnem vlakne. Pokud ne, zadam moda o presun do spravneho, dekuji.
Je tohle valec z leteckeho motoru?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od Hans S. »

Je to válec z nějakého vzduchem chlazeného motoru. Stejně dobře to může být zahradní sekačka, jako aeroplán :). Z BMW 801 to není 100% :).
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od Lord »

Je tohle valec z leteckeho motoru ?

Pokud ten válec nepozná někdo přímo, tak těžko soudit, jak už napsal Hans. Každopádně žebrování je solidní.
Tos našel někde na půdě ? Vidím ještě nějaký součástky okolo. Že by to byl dvouválcový vzduchem chlazený boxer do starého auta ?
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od Tempik »

Osobně taky tipuji nějaký vzduchem chlazený automobilový motor. Ale jak psal Hans - může to být prakticky z čehokoliv.
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od knezdub »

Podle rozvodu ventilů to bude něco hodně starého, pokud je to automobilní motor, tak předválečná konstrukce. Jaké to má vrtání ? A ty ozubené kola patří k tomu?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od Lord »

Např. takhle vypadá motor (boxer) z Tatry 57, ten ale určitě nemáš, od BMW, Porsche asi taky ne, a když tak letecký. Každopádně ten jeden válec má docela velký objem.
Kdyby jsi měl ještě nějaký další indície, tak bychom se možná něčeho dobrali. Jisté je, že takový starý kousek a součástky budou mít dnes svou cenu, protože už to není.
Zkus vystavit na aukru - veteráni, předtím to ale trošku vylešti :D Nebo se zeptej na nějakým veteránským fóru, třeba viz. odkaz.

Obrázek

Obrázek
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 52#p212652
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od knezdub »

Tatra to s největší pravděpodobností nebude, protože vzduchem chlazené motory neměly rozvod SV.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od Lord »

knezdub píše:Tatra to s největší pravděpodobností nebude, protože vzduchem chlazené motory neměly rozvod SV.
JJ, ale podle toho rozvodu, by šlo pátrat dál. Rozvod SV měl stojaté ventily v bloku motoru a neumožňoval dosažení vyššího stupně komprese, takže motor nebyl schopen dosáhnout vyššího výkonu.
Tedy pro letecký motor se tohle moc nehodí. Ty součástky, co jsou pohozené okolo patří zřejmě k tomu. Ještě mě napadlo jestli to není k motorce, ale je to bago, tak asi ne.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od reddog »

podobné válce má startovací motor na buldozeru( značku nevím něco ruského) spodový rozvod SV, velké vrtání.
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od knezdub »

Ale ty buldozerové motory byly vodou chlazené.
ObrázekObrázek
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od reddog »

Jo to máš pravdu byl to vodník.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od Alfik »

Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od kenavf »

Alfik píše:Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
Stačí dať do googlu "malotraktor Slavnosti sněženek" :evil: a najde ti to Motorobot PF-62 .Ale podľa následujúceho videa sa oň nejedná.Tam je asi použitý nejaký "motorkový" motor.http://www.youtube.com/watch?v=zpE_0fII-MU Budeme musieť asi hladať ďalej. http://pf62.wz.cz/
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Identifikace motoru

Příspěvek od Lord »

To nevypadá na PF-62. Podstatný u toho válce a tvarování je tvar elipsy, pak ten rozvod, je to tak výrazný, že kdo zná, musí poznat :)
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Identifikace motoru

Příspěvek od Alchymista »

V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
Každopádne by to chcelo to vrakovisko nafotiť nejak lepšie, evidentne tam bolo viac vecí... Ale vodítkom by mohol byť posledný snímok, také usporiadanie ventilov je dosť neobvyklé.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Identifikace motoru

Příspěvek od Lord »

Alchymista píše:V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
To je taky možný, že to je něco takového :up: Další oblast pro pátrání ... kde ještě nebyl zaveden elektrický proud ?
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístové letecké motory

Příspěvek od El Diablo »

kenavf píše:
Alfik píše:Mám za to že jde o válec z malotraktoru "prduch" (bohužel nemohu dodat foto, nepamatuji si označení typu a nemohu jej najít na webu - blbé vyhledávače mi vyhazují bambilion reklam místo toho co chci). K vidění např. ve filmu Slavnosti sněženek.
Ten byl SV, vzduchem chl., spouštěl se řemenem - vepředu měl spouštěcí viják.
Stačí dať do googlu "malotraktor Slavnosti sněženek" :evil: a najde ti to Motorobot PF-62 .Ale podľa následujúceho videa sa oň nejedná.Tam je asi použitý nejaký "motorkový" motor.http://www.youtube.com/watch?v=zpE_0fII-MU Budeme musieť asi hladať ďalej. http://pf62.wz.cz/
Ale to je dvoutakt...
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Re: Identifikace motoru

Příspěvek od knezdub »

PF-62, někdy zvaná i Chodor, dodnes to ještě po venkově jezdí a motor z tohoto stroje je dodnes užíván va železnici v tzv. zatáčečkách, které šroubují šrouby (vruty) do pražců. Ale jak bylo řečeno, motor je dvoutakt.
Stabilní motory pro pohon nářadí (např ve filmu Na samotě u lesa) měly zpravidla vodní chlazení a pokud byl použitý rozvod SV, byly ventily vedle sebe.
Toto bych zařadil někam do mobilní, hodně staré konstrukce
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace motoru

Příspěvek od Hans S. »

S PF-62 jsem jezdil, děda míval snad dokonce všechny tři verze těchhle fréz :). Prima vozítka :).
QVAK
praporčík
praporčík
Příspěvky: 384
Registrován: 31/10/2009, 10:02
Bydliště: Praha

Re: Identifikace motoru

Příspěvek od QVAK »

Lord píše:
Alchymista píše:V minulosti sa používali na statkoch "stacionárne motory" - boli to často dieslové jednovalce so zotrvačníkom...
To je taky možný, že to je něco takového :up: Další oblast pro pátrání ... kde ještě nebyl zaveden elektrický proud ?
Co pamatuji tak to byli většinou dlouhozdvihové, pomaloběžné jednoválce, vodníky s charakteristickým kotlíkovým chladičem s komínkem, tyčkovými rozvody (F, SV výjimečně OHV) a dominantními (většinou dvěma) setrvačníky umístěnými vně ložisek klikovky mezi kterými byl "utopen" válec. Zapalování magneto, startování klikou. Na stacionárech se vzduchové chlazení ani vodní lamelové chladiče nepoužívali protože díky rozměrům a umístění setrvačníků nebylo možno rozumně vyřešit pohon ventilátoru. On neměl ani vodní pumpu ale chlazení fungovalo samospádem.

Já bych si motor tipnul na rozvod SV (v hlavě) s dvěma vačkovými hřídeli, nejspíše hvězdice, na boxera je krátké ojnice a tyčky by byli řešeny jinak (delší), pastorky pohánějí vačkové hřídele. Stáří asi z 20. let minulého století. Ve 30. letech se již většinově na hvězdách používal konstrukčně jednoduší rozvod OHV a válce byli většinou již vložkované. Tento válec je vcelku. Na pozemní vozítko neodpovídají ani nekryté vačkové hřídele.
Odpovědět

Zpět na „Komplexní témata a různé“