Aero L-39NG

Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Aero se dvěma motory a rychlostí okolo M1? Návrat k původní L-159 od ing. Vlčka? :D
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Taky mě to napadlo, ale spíš (pokud vůbec, zatim jsou to jen úvahy) úplně nové aerodynamické řešení.
Mimochodem s těmi zprávami o dalších letadlech pro Maďary to může dávat větší smysl.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

nedivil bych se, kdyby navázali opět spolupráci s AIDC, který teď vyvíjí T-5 Brave Eagle (ale ten má motory F124, stejně jako L-159)
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Tak možné je vše, ale nemyslím, že by to tak dopadlo. Doba je jiná a ani zkušenosti nejsou nejlepší
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flogger G »

Jsem zvědavý, co na nový Albatros řeknou maďarští piloti, až jej dostanou do rukou.

Dvoumotorový Albatros ing. Vlček připravoval, projekt se dostal do fáze ofukování makety v aerodynamickém tunelu. Uvidíme, jak dlouho u této idei firma vydrží
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

lidi s těma zkušenostma jsou už dávno v důchodu. A pro obě firmy by to bylo nejlevnější řešení. T-5 se taky motá okolo M1.
Jako puberťákovi mi bylo vcelku líto, že jsme místo L-159 nevyvinuli derivát F-CK-1 :lol:
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Tchajwanci už to mají v podstatě hotové, Aero k ničemu nepotřebují. A stále připomínám, jsou zatím jen úvahy. Osobně tomu moc nevěřím, konkurence je v tomto segmentu veliká, M346, T 50, T 5, L 15, Red hawk, Jak 130, Airbus (Španělé) na tom taky pracuje. A náklady na vývoj ohromné. Jedině, že by si to někdo objednal už ve vývoji.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Hotové to mají určitě, ale vně je to pro ně prakticky neprodejné. Takž u nich by to bylo jen na snížení vlastních nákladů.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Něco málo k tomu podvěsu. Jedná se o variantu S.C.A.R. - Pod

zřejmě s radarem I - Master od Thalesu https://www.thalesgroup.com/en/countrie ... ir/imaster

V podstatě se jedná o zcela soběstačný a nezávislý pod, s vlastní baterií. Instalace do 30 min.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17709
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

mimochodem ten SCAR POD, který se ukáže v páté sekundě se testoval na L-159.
ObrázekObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Takže takhle nějak bude vypadat ta HU verze.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Ten závěsník asi ještě není certifikovaný ne, když je na jiné fotce sundaný? Jak je na tom vlastně aktuálně LA varianta.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Dělá se na ní. Certifikace snad příští rok.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3763
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Scotty87 »

Na příštím zasedání vlády se bude řešit informace o veřejné zakázce - Pořízení letounů L-39NG.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Aero L-39NG v číslech: 300 dodavatelů, 14 000 součástek, 31 000 hodin práce
https://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisk ... v-cislech/
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3763
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Scotty87 »

Státní podnik LOM Praha koupí čtyři podzvukové letouny L-39NG od Aera Vodochody, Zaplatí za ně včetně pozáruční podpory 2,1 mld. Kč, řekl Stanjura.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2452
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Takze jeden vychádza na 20-25mil EUR. Podobný obchod - aj počet očakávam aj u nás, stupeň priority projektu netusim..
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Samotné letadlo stojí cca 16,25 mil. USD. Zbytek je pozáruční servis do roku 2028, ND, školení personálu, systém pro záznam a vyhodnocování letu, výšková výstroj, pozemní vybavení a pozemní výcvikový systém (simulátor)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/lom-p ... .sznhp.box
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

A ještě jedna novinka
http://czechairforce.com/news/nove-l-39 ... ym-koncem/
Verze LA už létá.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“